KjellR
Hi-Fi freak
Selvsagt leverer fyren sutring & underholdende sprøyt. Artig...Sorry du vet ikke helt hva du raller om, men typisk beservissere uten helsefaglig bakgrunn...
Selvsagt leverer fyren sutring & underholdende sprøyt. Artig...Sorry du vet ikke helt hva du raller om, men typisk beservissere uten helsefaglig bakgrunn...
Sant not, så da vet du like mye/lite om det som megVentet på den.
Svaret er selvsagt at kreft er en langsom død. Samme med selvmord; det tar sin tid før man har kommet så langt ned at man faktisk gjør det.
Det vil si at dette må sees over de kommende år.
Nå vet jeg jo ikke hva du vet, men jeg vet at uoppdaget og ubehandlet kreft har rimelig høy dødlighet. Og psykisk stadig dårligere helse har også ganske høy dødlighet. Begge adskillig høyere dødlighet enn corona i Norge.Sant not, så da vet du like mye/lite om det som meg
Jeg forsvarer ikke Carlson som er en panserdust etter enhver standard.Vet ikke hvor vanlig det er at unger leker med munnbind "over there". Men det vanskelig å se hvorfor det skulle være en politisak. I tillegg oppfordret Carson voksne til å skjelle ut andre voksne som gikk med munnbind. Ganske sprøtt at slikt forsvares av tilsynelatende oppegående folk på Nordstrand, men det er åpenbart at noen tilbringer for mye tid på internett.
Det er forsåvidt lett å harselere med studenter ved Livets Harde Skole, men det er også ganske lett å harselere med offentlige myndigheter.Det er litt merkelig at ikke Lars Erik er head-hunted til besluttende myndigheter for å bistå med takling av det vi står inne i.
Jeg snakket med Camilla Stoltenberg i går, og dagen før også og hun vurderte nå å kalle inn Lars Erik til statsminister boligen neste søndag kveld. Høie vil være der og Solberg og Nakstad, Guldvåg og flere eksperter. Da får han vise de hva han kan og be de gjøre de riktige tingene. Det går bra. Ser frem til referat etter møtet.
Dersom det kun er smittevern som er det eneste viktige, er det kun en ting som gjelder; steng alt. Særlig grensene.Det er litt merkelig at ikke Lars Erik er head-hunted til besluttende myndigheter for å bistå med takling av det vi står inne i.
Jeg snakket med Camilla Stoltenberg i går, og dagen før også og hun vurderte nå å kalle inn Lars Erik til statsminister boligen neste søndag kveld. Høie vil være der og Solberg og Nakstad, Guldvåg og flere eksperter. Da får han vise de hva han kan og be de gjøre de riktige tingene. Det går bra. Ser frem til referat etter møtet.
Alt dette var jo basert på antagelsen om at pandemien var tilnærmet umulig å slå ned og at en vaksine var flere år unna. Begge disse antagelsen viste seg å være feil. Viruset har det vært mulig å holde under kontroll og på et veldig lavt nivå.Det er forsåvidt lett å harselere med studenter ved Livets Harde Skole, men det er også ganske lett å harselere med offentlige myndigheter.
Du har sikkert allerede glemt det, men FHIs utgangspunkt var å kjøre en svensk variant med å flate kurven. I begynnelsen skrev folk fra FHI endatil kronikker i avisene hvor de ikke la spesielt mye skjul på sin uenighet med regjeringens valg. Nå i ettertid later alle som om de egentlig var enige hele tiden, men det var det på ingen måte.
Om vi spoler tilbake til tidlig mars 2020 så er det ingen forskjell på Camilla Stoltenberg/Line Vold og Anders Tegnell. De to førstnevnte ble overstyrt av Helsedir, sistnevnte ikke.
Vi har samme fenomen med hu smitteversdama som var steng! lukk!. Hun var regnet som sprøyte gal. Nå later folk som om de egentlig har ment det hele tiden. Det var ingen som mente det den gang da.
Folk følger det jo men gitt hvilket mirakel dette påstås å være - hvorfor har vi da hundrevis av smittede daglig?Alt dette var jo basert på antagelsen om at pandemien var tilnærmet umulig å slå ned og at en vaksine var flere år unna. Begge disse antagelsen viste seg å være feil. Viruset har det vært mulig å holde under kontroll og på et veldig lavt nivå.
Ellers så tror jeg ikke hvermannsen leser data på munnbind de følger anbefalingene man får, enten det er norske eller amerikanske myndigheter som kommer med dem.
Nåja; det er høyst usikkert hva de tenker på- utenom smittevern og føre var.Du er sikkert av den mening at dine tanker om dette ikke vurderes i det hele tatt av de som styrer med dette hver dag og har flere tanker i hodet samtidig. Det fremstår for meg meget merkelig hvis ikke vår ekspertise vurderer alle forhold hele tiden, men fasiten er uklar ja, det tror jeg..
Jeg tror de vurderer disse tingene, totalen, psykisk og somatisk helse, hele tiden mens du tror de ser snevert på problemet, og har noen nedverdigende beskrivelser om flere eksperter. Jeg tror det er mange bra hoder som snakker om dette hver dag.Nåja; det er høyst usikkert hva de tenker på- utenom smittevern og føre var.
Først i det siste har Høie uttrykt "bekymring" for psykisk helse, uoppdaget kreft og andre alvorlige sykdommer. Først i det siste har man innrømmet at skolestegningen var feil, at de var alt for slepphendte med importsmitte. Enda har de ikke skjønt det meningsløse i å bekjempe smitte der smitte knapt finnes, enda har de ikke skjønt differensierte tiltak etter smittetrykk (deres forståelse er nasjonale tiltak pluss ekstra harde tiltak i enkelte områder) osv.
Så dersom de tenker, er det svært begrenset. Og evne til å se ting komme er fraværende; de må jo ha "tallene" først.
Med munnbind, noen smittede. uten munnbind noen smittede., ikke mye å få ut av det. Umulig med sikre data fra dette tror jeg, mest tro eller ikke.
Det virker som de fleste ikke vet hensikten med munnbind. Det hindrer spredning av smitte, ikke mottak. Det er derfor det er så trist å se at stuter som Charter-Svein mener de har rett til å gå rundt å spre smitte.I Australia var det for øvrig straffbart å bevege seg utendørs uten munnbind. En ide som ikke en gang har vært diskutert i Norge fordi den fremstår, med rette, som helt absurd. I den grad man måtte sveve rundt i en villfarelse om at det finnes noen enighet om hvor listen ligger for bruk av disse. I England og Frankrike var man i fjor fritatt om man trente, så da ble det en diskjsuon om hvor fort man måtte bevege seg for faktisk å bli renget som trenede.
vi har india og vi har britene
Ekspertene er samstemte: Covid-19 er ikke lenger en pandemi i Storbritannia. Flere anerkjente forskere ved Universitet i Oxford mener tiden er inne for å avslutte de daglige rapporteringene om antall smittede.
De hadde Europas høyeste dødsrate. Nå er det gode publivet tilbake i London.
LONDON (Aftenposten): Det føles som et mirakel. Fra å være det landet i Europa med flest døde, er Storbritannia på vei til å bli smittefritt. Men noen vil aldri glemme.www.aftenposten.no
Tja hvor mange hadde vi hatt uten? I tillegg er de fleste av landets smittede konsentrert til et par bydeler i Oslo, skal man dra anekdoten fra Oslo opp hit, så har Trondheim knapt hatt smitte siden jul, vi har vel liggi jevnt på 2-3 stykker om dagen, og vi har brukt munnbind siden jul og var den første av de større kommunene som fikk påbudet. Tror det er vanskelig å bruke smittetall for å dokumentere effekt, eller mangel på sådan, av munnbind.Folk følger det jo men gitt hvilket mirakel dette påstås å være - hvorfor har vi da hundrevis av smittede daglig?
F..n vet hva som hjelper på enkelte. Til slutt er det vel gamle Dr Darwin som må ordne opp, ser det ut til.“The instinct from the medical community was, ‘If only we could educate them,’” said Dr. Saad Omer, director of the Yale Institute for Global Health, who studies vaccine skepticism. “It was patronizing and, as it turns out, not true.”
Sikkert enkelt å fortsette å holde alle unge i fengsel^Lurer på hva som skjer når vi ser 20 tallet på gradestokken og 50-60 åringene begynner å bli vaksinert...
Ingen skjenking på torget regner jeg med.Det er litt komisk å gå over det lokale "torget" her jeg bor med masser av folk ute i finværet, bare alle andre steder enn på uteserveringene som er her.
Nei, det er forsåvidt ikke så mye skjenking på de stedene som er der heller. Det er Joe And the Juice, Kaffibrenneriet, et sushisted, en Egons og et bakeri. De to sistnevnte selger forsåvidt djevelens brygg, men en slags mellomting ville jo være at de ikke fikk det. Nå er flere av disse åpne for takeaway så den største praktiske forskjellen er strengt tatt om man sitter på en av stolene deres eller noen få meter unna på torget.Ingen skjenking på torget regner jeg med.