Jeg antar langt i fra at det er "hevn" å teste uvaksinert helsepersonell. Jeg er faktisk helt enig i at det er nødvendig.
Det åpner jo også opp for å ta for seg annen hjerneblødning fra dagens pressekonferanse;
Man skal nå begynne å teste uvaksinert helsepersonell jevnlig. Men altså ikke de vaksinerte, som da vil fortsette med å bringe smitte med seg inn på institusjoner og sykehus. De vaksinerte utgjør rundt 95% av alt helsepersonell. Her er selvsagt også bakgrunnen "de onde" kontra "de gode".
Det er helt fantastisk at helsepersonell under corona ikke har blitt jevnlig testet. Det er ubegripelig, det vitner om manglende utviklede sjelsevner og fullstendig intellektuell blokkering.
Her antyder du at regjeringen lider av svekkede sjelsevner, du forutsetter at de vaksinerte vil "fortsette å bringe smitte med seg" (selv om du vet at dette skjer i betydelig mindre grad enn hos uvaksinerte), du antyder at regjeringen ikke klarer å tenke mer nyansert enn at det fins svart og hvitt (de onde og de gode), og alt dette er visst så himmelropende stupid at "det er ubegripelig, det vitner om manglende utviklede sjelsevner og fullstendig intellektuell blokkering".
Hvis du mener noe annet enn at regjeringen er idioter så må du begynne å formulere deg annerledes. Hvis du mener regjeringen er i stand til å tenke nyansert, må du formulere deg annerledes. Hvis du ikke tror at regjeringen ønsker å straffe "de onde", så må du formulere deg annerledes.
Det gjør det selvsagt.
Men det er jo ikke det viktige her. Det viktige er; hvorfor skal de uvaksinerte testes NÅ, når de hele veien ikke har blitt testet- da ALLE var uvaksinerte? Da kunne det virkelig monnet.
Svaret er mest sannsynlig "moral".
Her skriver du at det er én sannsynlig grunn til at de uvaksinerte ikke ble testet før (da alle var uvaksinerte), men nå: "moral". Hvis det betyr noe annet enn at du mener regjeringen synes noen mennesker er "de gode" – de vaksinerte, og noen andre er "de onde" – de uvaksinerte, så må du formulere deg annerledes.
Det jeg poengterer, er paradokset med at helsepersonell ikke ble testet jevnlig den tiden de ALLE var uvaksinerte. Da kunne det virkelig ha gjort en forskjell.
Og jeg sier at dette er en blanding av etterpåklokskap og manglende innsikt i hva som ligger til grunn for vedtakene som ble gjort.
Den poengteringen kommer jo av at i stedet for å gjøre det, kjørte man på med like nasjonale tiltak- som jo slett ikke var nødvendig i store deler av landet.
Hvis vi ser forbi etterpåklokskapen kan vi jo nå høre på alle de kommunene som sliter fordi det nå ikke fins noen nasjonale tiltak lengre. Det har vært unødvendig med nasjonale tiltak fordi smitten har vært lav, og smitten har vært lav på grunn av de nasjonale tiltakene og en god del flaks. Ingenting er så klokt som etterpåklokskap, men det er lite som er mindre nyttig heller.