Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg må si jeg beundrer troen på myndighetene her. Vaksinasjon er preget av misforstått etikk og moral, intet annet.
    Som sagt har helsepersonell og kongeparet også fått den, så her finnes selvsagt ingen tanker om "teste ut bivirkninger på de skrøpeligste".
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hvis den rapporten tar en positiv retning så havner den sikkert på ignorlista.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da gjenstår det at opposisjonen tvangsinnfører differensierte tiltak, slik at fritidsaktiviteter, jobber ol. kommer igang i områder med lite smitte, samt preventiv testing. Så er vi der vi hele tiden skulle vært 🤘
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Positive nyheter fra Sverige vil mange helst ikke høre tror jeg;) Det passer ikke inn i systemet.
    Det er forventet at det endelig snur i Sverige. Vi får se hvor raskt det avtar. Men synes du det er positivt med 270 nye dødsfall og 10000 nye tilfeller?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Det er forventet at det endelig snur i Sverige. Vi får se hvor raskt det avtar. Men synes du det er positivt med 270 nye dødsfall og 10000 nye tilfeller?
    Som sagt endel ganger før så kan det vel strengt tatt ikke påvises overdødelighet i Sverige;) Det er ikke positivt at folk dør, men det er en del av livet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    Såret og vonbroten Høie oppfører seg som en unge.

    - Dere sa at vi skal åpne opp noen steder? Greit! Da åpner vi opp på alle steder! Fornøyd nå!?!?!?!?111!

    Hvis ikke Høie straks skjerper seg, hva skal til for mistillltsforslag?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    Såret og vonbroten Høie oppfører seg som en unge.

    - Dere sa at vi skal åpne opp noen steder? Greit! Da åpner vi opp på alle steder! Fornøyd nå!?!?!?!?111!

    Hvis ikke Høie straks skjerper seg, hva skal til for mistillltsforslag?
    Fullstendig idiot 😂😂😂
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Det er jo et lite paradoks at disse vaksinene i liten grad er utprøvd på de som presumtivt trenger de mest, altså eldre og syke. For AstraZenaca er det enda færre eldre som var med i Fase III - studien. Den ble gjort tre steder - UK, Sør-Afrika og Brasil.

    I tilfelle noen skulle tro at jeg finner på dette for å kverulere så er det hva de selv sier om saken:


    Of the 11,636 volunteers in the UK and Brazil included in this initial analysis of efficacy, the majority are in the 18-55 age range (UK 87% and Brazil 90%), with those aged 56 or older contributing 12%. As only five cases included in the primary analysis occurred in those who were more than 55 years old, the vaccine efficacy in older age groups could not be assessed but will be determined in future analyses after more cases have accrued in this age range.

    De er dog positive på at toleransen og immunresponsen er god også i den eldre garde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er helt greit å åpne opp dette jeg;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Synes det er helt greit å åpne opp dette jeg;)
    Som sagt; (de fleste) høyre-hjerner takler hverken å se at man må behandle folk ulikt for å behandle de likt, eller å bli motsagt 😉

    Nå var jeg vel (svært) flink 😎
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Synes det er helt greit å åpne opp dette jeg;)
    Om det å tvangsåpne hele Norge er riktig eller ei har jeg ingen formening om. Høie kan bare ikke si at det er hva opposisjonen bestemte.

    Han fremstår som en barnslig unge som ikke takler at voksne sier hva han skal gjøre.

    - Åååh, dere sier jeg ikke får drikke mer cola i kveld? Da heller jeg ut hele flaska!!!111!!1! Og det er DERES skyld!11!!

    Tiltaket høres noe ekstremt ut for å bare stoppe å drikke.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det hele er jo så barnslig, at det bekrefter alt man har tenkt, trodd og sagt om ham 😎
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det var kanskje ikke så vanskelig…

    «Alle som krysser grensa, må inn til teststasjonen. Der blir de registrert, får tatt en hurtigtest, og svaret kommer etter 20 minutter.»

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Som sagt endel ganger før så kan det vel strengt tatt ikke påvises overdødelighet i Sverige;) Det er ikke positivt at folk dør, men det er en del av livet.
    Du tilhører et mindretall som ikke vil innse at det har vært overdødelighet i Sverige. Jeg er ikke så tett at jeg tror at uten Corona så hadde 10500 svensker fortsatt vært i live, men at alle hadde strøket med er ganske vannvittig å mene. Ganske omfattende artikkel, 4 dager gammel:


    Så, da kan vi legge den ballen død. Pun intended. Du, OMF og andre som mener de innehar mer ekspertise enn disse fagfolkene får fortsette å rable, går det ikke inn så går det ikke inn.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Fullstendig idiot 😂😂😂
    Ja, du mener departementet skal sitte å overvåke 365 kommuner å komme med en ny forskrift vær gang en kommune kommer under eller over en grense, som ingen helt vet hva er? Da er det jo mye mer fornuftig å la kommunene regulere dette selv i egne forskrifter
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Du tilhører et mindretall som ikke vil innse at det har vært overdødelighet i Sverige. Jeg er ikke så tett at jeg tror at uten Corona så hadde 10500 svensker fortsatt vært i live, men at alle hadde strøket med er ganske vannvittig å mene. Ganske omfattende artikkel, 4 dager gammel:


    Så, da kan vi legge den ballen død. Pun intended. Du, OMF og andre som mener de innehar mer ekspertise enn disse fagfolkene får fortsette å rable, går det ikke inn så går det ikke inn.
    Ja, man skal lete godt i den artikkelen for å finne noe som er relevant fakta, men det står jo en tabell nede på siden:

    Dødelighet:
    2015 - 0,92
    2016 - 0,91
    2017 - 0,91
    2018 - 0,90
    2019 - 0,86
    2020 - 0,94

    Det er som sagt lav dødelighet i 2019 sin stikker seg ut.

    edit: også har de ikke korrigert for skuddår, og bruker for lavt befolkningstall for 2020. Men så mangler det også noen dødsfall - så dette gir sikkert et greit bilde.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Ja, man skal lete godt i den artikkelen for å finne noe som er relevant fakta, men det står jo en tabell nede på siden:

    Dødelighet:
    2015 - 0,92
    2016 - 0,91
    2017 - 0,91
    2018 - 0,90
    2019 - 0,86
    2020 - 0,94

    Det er som sagt lav dødelighet i 2019 sin stikker seg ut.
    Det er ca. 6-7000 svensker som fortsatt ville levd uten coronapandemien. Det slås klart fast i artikkelen at det har vært overdødelighet i 2020, og den vil oppdateres med noe høyere tall litt senere pga. etterslep.

    edit: jeg roet meg ned litt...
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    " Det meste av smitte i det siste har, slik jeg har forstått det, vært fra mennesker som kommer fra utlandet. men det er ifølge Solberg greit, for vi må ha arbeidskraft og holde hjulene i gang. Men det er stor forskjell på hvem som får lov å holde hjulene i gang. Hun oppfordrer permitterte til å søke nytt arbeid, samtidig som hun tar inn arbeidere fra blodrøde land. "

     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    " Det meste av smitte i det siste har, slik jeg har forstått det, vært fra mennesker som kommer fra utlandet. men det er ifølge Solberg greit, for vi må ha arbeidskraft og holde hjulene i gang. Men det er stor forskjell på hvem som får lov å holde hjulene i gang. Hun oppfordrer permitterte til å søke nytt arbeid, samtidig som hun tar inn arbeidere fra blodrøde land. "

    Arbeidskraft trenger vi, men at det burde vært obligatorisk testing/10 dager karantene som blir fulgt opp (!) burde være en selvfølge.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er ca. 6-7000 svensker som fortsatt ville levd uten coronapandemien. Det slås klart fast i artikkelen at det har vært overdødelighet i 2020, og den vil oppdateres med noe høyere tall litt senere pga. etterslep. Du tåkelegger og nekter å innse fakta. Hva er det du vet bedre enn disse fagfolkene? Grei ut.
    Denne siden har jo åpenbart lyst til å proklamere at det er stor overdødelighet.

    Men det relevante tallet er jo det jeg listet opp - også det fra artikkelen.
    Tallet for 2020 er dog ikke riktig.
    • Folketallet er for lavt - noe som vil gi lavere dødelighet.
    • De har ikke korrigert for skuddår - som vil gi lavere dødelighet
    • Det er trolig en del dødsfall som vil bli etterregistrert - det vil gi høyere dødelighet.

    Ja, det er selvsagt mange som har dødd av Corona. Og jeg hadde vel forventet at det skulle være en betydelig overdødelighet - men det er det altså ikke. Den økte dødeligheten er i grunn ikke større enn at den langt på vei kan forklares med mild influensasesong i 2019. I forholde til en dødelighet på 0,91 - så er det ca 3000 ekstra døde.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Denne siden har jo åpenbart lyst til å proklamere at det er stor overdødelighet.

    Men det relevante tallet er jo det jeg listet opp - også det fra artikkelen.
    Tallet for 2020 er dog ikke riktig.
    • Folketallet er for lavt - noe som vil gi lavere dødelighet.
    • De har ikke korrigert for skuddår - som vil gi lavere dødelighet
    • Det er trolig en del dødsfall som vil bli etterregistrert - det vil gi høyere dødelighet.

    Ja, det er selvsagt mange som har dødd av Corona. Og jeg hadde vel forventet at det skulle være en betydelig overdødelighet - men det er det altså ikke. Den økte dødeligheten er i grunn ikke større enn at den langt på vei kan forklares med mild influensasesong i 2019. I forholde til en dødelighet på 0,91 - så er det ca 3000 ekstra døde.
    Noe over 6000 ekstra døde det som går igjen fra folkene i SCB. Nå aner jeg ikke hvordan andre sesongsykdommer har vært i Sverige, i Norge har det vel knapt vært en forkjølelse.


    Statistiska centralbyrån (SCB) kommit fram till att 97 164 svenskar dog förra året. Det ska jämföras med åren 2015–2019 då i snitt 90 962 personer dog varje år. Det dog alltså 6 202 fler svenskar år 2020, jämfört med ”vanligt”.

    – Lite slarvigt kan man säga att det är de som hade levt nu om covid inte hade funnits, säger Linus Garp, befolkningsstatistiker på SCB.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    " Det meste av smitte i det siste har, slik jeg har forstått det, vært fra mennesker som kommer fra utlandet. men det er ifølge Solberg greit, for vi må ha arbeidskraft og holde hjulene i gang. Men det er stor forskjell på hvem som får lov å holde hjulene i gang. Hun oppfordrer permitterte til å søke nytt arbeid, samtidig som hun tar inn arbeidere fra blodrøde land. "

    Burde bevise for alle og enhver at Erna-regjeringen styrer på vegne av milliardærer, polakker, rumenere og litauere.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det der var vel riktig tidligere i høst, nå er det stort sett innenlands smitte som dominerer, så kan man jo krangle til man blir blå om hvem som har skylda, men det bør være mulig å dempe innenlands smitte så godt det lar seg gjøre samtidig som man holder samfunnsmaskineriet igang.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Noe over 6000 ekstra døde det som går igjen fra folkene i SCB. Nå aner jeg ikke hvordan andre sesongsykdommer har vært i Sverige, i Norge har det vel knapt vært en forkjølelse.


    Statistiska centralbyrån (SCB) kommit fram till att 97 164 svenskar dog förra året. Det ska jämföras med åren 2015–2019 då i snitt 90 962 personer dog varje år. Det dog alltså 6 202 fler svenskar år 2020, jämfört med ”vanligt”.

    – Lite slarvigt kan man säga att det är de som hade levt nu om covid inte hade funnits, säger Linus Garp, befolkningsstatistiker på SCB.
    Disse tallene er ikke korrigert for økende befolknignen.
    Ellers døde det faktisk 97941 etter siste oppdatert tall. Og da ser min tabell slik ut:

    Antall Døde
    90907​
    90982​
    91972​
    92185​
    88766​
    97941​
    Skuddår
    -248,58​
    -267,6​
    Korrigert antall
    90 907​
    90 733​
    91 972​
    92 185​
    88 766​
    97 673​
    Befolkning
    9 747​
    9 851​
    9 995​
    10 120​
    10 230​
    10 390​
    Dødelighet
    9,33​
    9,21​
    9,20​
    9,11​
    8,68​
    9,40​

    Dersom man hadde hatt en dødelighet på 9,2 som er snittet de første 4 årene - så hadde det gitt ca 95 588 døde, som da tilsier en overdødelighet på 2085.
    Snittet for 2019 og 2020 er 9,04 - som er godt under snittet de første 4 årene i perioden.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Snitter for siste 5 årene er 9.1 forut for covid. 2020 9.4
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da meldes det i flere aviser om ekstrem økning av selmord blant menn. Akkurat som både fryktet og forventet

    Ligger bak betalingsmur.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    noen som har tilgang til denne


    det er noe ufint ved norske medier som ikke legger koronastoff foran muren. burde være et samfunnsoppdrag, slik flere andre aviser i den store verden gjør. så får de heller ha alt som har med kjønn og influensere å gjøre bak muren.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    noen som har tilgang til denne


    det er noe ufint ved norske medier som ikke legger koronastoff foran muren. burde være et samfunnsoppdrag, slik flere andre aviser i den store verden gjør. så får de heller ha alt som har med kjønn og influensere å gjøre bak muren.
    Her

    Ny coronastudie: Skjult smitte bak de fleste tilfellene

    En ny studie gir svar på hvem det meste av coronasmitten kommer fra. Det er viktig at folk forstår hvordan smitten virkelig foregår, sier professor.

    KATARINA NORRGRANN/AFTONBLADETHANNE KREUTZ-HANSEN

    Publisert:

    Oppdatert i går 09:16

    Del denne artikkelen

    – I allmennheten ser det ut til å være en utbredt tro på at du sprer viruset først og fremst når du har symptomer. Jeg tror det er viktig at folk forstår hvordan det virkelig foregår, sier Joakim Dillner, professor i infeksjonsepidemiologi ved Karolinska institutet.

    Godt over halvparten av corona-infeksjonene kommer fra smittede uten symptomer, viser en ny studie.

    Ifølge studien kommer hele 59 prosent av coronaen fra skjulte bærere. 35 prosent av infeksjonene spres fra mennesker som er smittet, men som ennå ikke har utviklet symptomer på covid-19, og 24 prosent kommer fra smittede som aldri får symptomer.

    Forskere ved det amerikanske smittevernbyrået Centers for Disease Control and Prevention har utført studien som er publisert i fagtidsskriftet JAMA Open Network og er basert på beregninger av tidligere data om smitteoverføring.

    Overlege Preben Aavitsland ved Folkehelseinstituttet er ikke overrasket over funnene.

    – Konklusjonen er ikke ny. Vi har siden epidemien startet, pekt på utfordringen ved at dette viruset smitter før man får symptomer. Det kan også smitte fra dem som får ingen eller veldig milde symptomer. Man har altså skjult smittespredning, sier han.

    Overlege Preben Aavitsland Foto: Jan Petter Lynau

    Velkjent fenomen

    I fagmiljøene er det et etablert syn at rundt halvparten av all infeksjonssmitte er uten symptomer, ifølge Dillner ved Karolinska i Sverige.

    – Mennesker uten symptomer driver epidemiene av nesten alle kjente infeksjoner. Du er mest smittsom en til to dager før symptomene bryter ut, i det som kalles den presymptomatiske fasen. Hvis det var annerledes med SARS-CoV-2, ville det viruset være unikt, og det er ingenting som tyder på det, sier han.

    Den skjulte spredning gjør helsemyndighetenes forsøk på å holde covid-19-epidemien under kontroll vanskelig, sier overlege Aavitsland.

    – Den første utfordringen er at inkubasjonstiden hos de fleste er rundt fem dager, mens latenstiden er bare rundt tre dager. Det betyr at de smittede kan være smittsomme et par dager før symptomene opptrer. I tillegg får en del av pasientene milde eller ingen symptomer, sier han.

    Den andre utfordringen er at noen hendelser kan gi betydelig spredning av smitten på kort tid. Som smitte under møter, fester eller forsamlinger, på utesteder, i sykehjem eller på arbeidsplasser. Forskningsgjennomgang av disse smittetilfellene peker på at rundt 10 prosent av de smittede kanskje står for 80 prosent av den videre smitten.

    – Det er grunnen til at epidemien er så vanskelig å stoppe. Mange smittsomme personer vet ikke at de er smittsomme – for de merker jo ingenting – og fortsetter de sitt sosiale liv, sier Aavitsland og legger til:

    – Derfor er det så viktig med smittesporing og karantene. Da kan vi finne dem som har vært utsatt for en smittesituasjon og kanskje er i ferd med å bli smittsomme og ikke merker noen ting.

    Professor Jokaim Dillner ved Karolinska institutet i Sverige. Foto: Ulf Sirborn

    mer

    Nødvendig avstand

    Funnene i studien viser hvor viktig det er at alle holder avstand, bruker maske og vasker hendene, mener forskerne bak studien. I tillegg understreker studien viktigheten av å teste seg selv om man ikke er syk, for å bremse spredningen av covid-19, mener de.

    Dillner er enig:

    – Det er veldig viktig at alle holder en avstand på to meter. Når det gjelder testing er han mer usikker:

    – Å tilby tester først og fremst til personer med symptomer er kostnadseffektivt, men det er ikke sikkert det er riktig å gjøre når man skal stoppe spredning.

    Det kan derimot være en god idé å teste ansatte som håndterer de mest sårbare på sykehjem, mener han.

    Foto: Berit Roald, NTB

    Tall kan lyve

    Selv om alle er enig i at smitte sprer seg skjult, er ekspertene mer usikre på hvor mange som sprer på denne måten.

    Aavitsland hos Folkehelseinstituttet understreker at denne studien er bare en skrivebordsøvelse; man har ikke målt hva som skjer i virkeligheten.

    Niklas Arnberg, professor i virologi ved Umeå universitet mener studien er solid. – Studiens konklusjoner gir støtte for at den asymptomatiske spredningen av smitte er signifikant, sier han.

    Arnberg påpeker at studien er faktasjekket av eksperter og publisert i en troverdig journal, men:

    – Den er laget på en modell basert på beregninger. Det har vist seg gjentatte ganger under pandemien at modeller ikke alltid er sanne, sier han.

    Ifølge Arnberg er det åpenbart at en stor del av smittespredningen skjer fra mennesker uten symptomer.

    – I dag overholder de aller fleste restriksjonene og de som har symptomer, holder seg hjemme. Vi har praktisk talt ingen mennesker med symptomer som beveger seg rundt i samfunnet, men vi får fortsatt ikke stoppet smittespredningen.

    Publisert:

    Publisert: 19.01.21 kl. 05:05

    Oppdatert: 19.01.21 kl. 09:16

    Del denne artikkelen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette kommer jo av at Høyre ikke skjønner at det er forskjell på smittetall rundt om i landet. Det er jo akkurat samme greia som med at alle tiltak skal være nasjonale. Det skaper unødvendig arbeidsledighet, inaktivitet, lag og foreninger står i stampe osv.
    Så er det selvsagt også ren furting fra Høie.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Er det? Nå har han vel, etter press fra Stortinget, latt det være opp til kommunene å vurdere sine egne smittetall og om det burde være servering? Hvordan skal man ellers gjøre det?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Er det? Nå har han vel, etter press fra Stortinget, latt det være opp til kommunene å vurdere sine egne smittetall og om det burde være servering? Hvordan skal man ellers gjøre det?
    Og han furter som en liten unge. Ansvaret for smitte som føge av dette ligger nå på Stortinget, sier han, som om han og regjeringen noen gang har tatt noe som helst ansvar for smitte grunnet sine tiltak. Det var mot råd fra FHI, sa han, som om han ikke selv ikke har brutt slike råd, ikke at FHI er helt enig i han om det utsagnet da.

    Høie må gjerne fortsette i denne stilen. Opposisjonen får da kjapt nok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn