N
Nifelheim
Gjest
Du skrev i løpet av noen decennium(20-år), ikke ett decennium. Påstanden er fortsatt tilbakevist av SSB som sier at i 2060 vil være minimum 4% og maksimum 11% muslimer i Norge, en middelverdi på 7.5%.HåkonN skrev:Hvor skrev jeg 20 år? SSB fjernet jeg forresten i mitt opprinnelige innlegg da jeg ikke fant igjen artikkelen som antydet en slik utvikling. SSB ser ut til å føre mindre statistikk over slikt nå av en eller annen grunn. Men info finnes der ute om man søker og regner litt selv:Nifelheim skrev:Tror du virkelig på det du skriver? At Norge i løpet av 20 år vil ha flertall av muslimer? Statistikken, link, sier ikke dette. Ikke en gang i nærheten!
Innvandring (2010): 73 852
Nyfødte (2010): 61 500
Fruktbarhet norske familier: 1.8
Fruktbarhet irakiske familier: 4.3
Frukbarhet pakistanske familier: 3.2
Fruktbarhet somalske familier: 4.4
Det sier seg selv at dette er et regnestykke vi vil "tape" før eller siden. Hvor mange tiår er bare et regnestykke. Spørsmål er heller om man er mot eller for at "vi" til slutt blir en minoritet i Norge, og til slutt blir styrt av et part som kanskje setter andre verdier høyere en det vi har kjempet så hardt for å oppnå. I hvilken retning vi ønsker at vårt land skal ta er selvfølgelig opp til demokratiet å bestemme, og uansett valg så respekterer jeg det. For meg er dette intet skrekkscenario, og jeg har mange ikke-vestlige innvandrer venner her i Oslo, men jeg er skeptisk til at vi kan håndtere veksten og kulturforskjellene for en fin måte. Politikken frem til i dag har ikke fungerert optimalt.
- Innen 15-20 år kommer en million innbyggere i Norge til å ha innvandrerbakgrunn. Det må vi leve med. Det gir Norge muligheter. Men da må vi våge å ta tak i tabuene rundt det, sier Jonas Gahr Støre til VG
Dette er også interessant....
Det finnes gode grunner for at Norge bør ha innvandrere både fra vestlige og ikke-vestlige land. Men det finnes neppe særlig mange gode grunner til at norske medier og myndigheter skal unnlate å snakke sant om innvandringens konsekvenser på kort og lang sikt. Likevel er det nettopp det som gjøres. Helt spesielt viser det seg at våre myndigheter har jukset med prognosene for antall innvandrere.
http://www.honestthinking.org/no/pub/VG.2005.05.15.OJA.Kronikk_om_SSB.htm
Muligens litt vel sterkt og uheldig ordvalg. Men jeg er for at vi tar bedre vare på de innvandrerene vi har tatt i mot og skal i fremtiden ta i mot, strengere kontroll for de som kommer utelukkende for å utnytte ressursene uten respekt for norsk kultur, demokrati og lover. Kort sagt er jeg for en streng innvandringspolitikk, men jeg hadde ikke forventet noe annet av et annet land heller. Tybring-Gjedde kjenner jeg forøvrig ikke særlig til utover artikkelen du linker til, ikke er det spesielt interessant heller.Nifelheim skrev:Og hva er din kommentar til retorikken til Tybring-Gjedde?
Invandringstallene får jeg tar ditt ord på, og de ser ikke feil ut.
Slutningene du drar fra statistikken er derimot håpløs gal. Fordi en innvandrer er ikke det samme som en muslim
SSB sier følgende om innvandrere i 2010
Polen, Sverige og Tyskland topper listen over oprrinnelsesland av våre 460.000 innvandere. Først på 4. plass kommer Irak med sine 20.000. 5. plass somalia med 18000. Med barna har Irak 26000, halvparten av polakkene. Somalia 25000.
At somaliere og irakere og gud vet hvem skal ta over Norge fordi de får litt fler barn enn andre faller for sin egen urimelighet.
Du forvrenger statistikken bevisst for å underbygge verdensbildet ditt. Verden er ikke slik at muslimer (eller andre religioner) vil få flertallet i Norge, verken i nær eller fjern fremtid. Det er en fiktiv trussel som har blitt brukt i lang tid siden Arne Myrdal og hans NMI og FMI. Han sa 2000. 2000 kom og forsvant uten antydning til flertall.
Hva er så din kommentar til at politikere bevisst bruker "sterkt og uheldig ordvalg" slik som Tybring-Gjedde gjør?