Honkey-Chateau
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Om det hadde vært islamist / imam-eksempelet, hadde folk reagert om lag som du gjør nå, bare ispedd en god del rasisme.Gjestemedlem skrev:Hva med å tilby mannen fotsoneterapi og massage i samme slengen da? Det er jo tydeligvis viktig at han har det bra med seg selv nå. :-\Honkey-Chateau skrev:Nå får du roe ned misjoneringen din sjøl, din gribb. Det er prestens jobb vi prater om her, og sånn funker et land med statsreligion. Det er få andre enn nettopp prester som kan møte alle mulige folk med innstillingen om at det finnes håp for deg også, min sønn. Så hvem faen er du som roper om kristen manns blod i en sånn setting?Gjestemedlem skrev:Dette er noe av det mest spekulative jeg har sett så langt fra nordmenn. Fy svarte for en motbydelig gribb som bruker anledningen til misjonering og tror at religiøs veiledning er på sin plass. Det er helt greit at mennesker og organisasjoner har som overordnet prinsipp at man hjelper mennesker uansett hvem de er og hva de har gjort, det er en viktig rolle, men å gå ut på fremsiden av Dagbladet med dette utspillet er så til de grader smakløst.
Som du vet er du og jeg i hovedtrekkene enige om hvordan virkeligheten ser ut på dette punktet, men av og til har faktisk de statsansatte prestene svært viktige oppgaver å løse. I disse dager ser vi hvor mye de kan bety, så vel for både pårørende, overlevende og mange, mange andre.
Så i dette tilfellet er det du som driter deg ut med din skummende vrede over "de andre", de som har feil tro. Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne, i din argumentasjon oppleves du ofte som en av de mest religiøse jeg har "møtt"!
Honkey
Det hadde vel vært mer på sin plass om prestene konsentrerte seg om ofrene i stedet for å skulle frelse massemorderen (og det gjør de jo for det aller meste også). Ja de gjør en god jobb for mange mennesker i denne situasjonen, og jeg retter i denne situasjonen ingen kritikk mot det arbeidet deg gjør. Det jeg reagerer på er måten denne presten går ut på forsiden av Dagbladet som frelser som skal vise omsorg og gi trøst til den verste og mest kyniske massemorderen vi noensinne har sett i Norge. Hvordan hadde folk reagert om det hadde vært en islamistisk terrorist og ikke en kristen og det hadde vært en imam som sto på forsiden og skulle vise omsorg og gi mannen fred og velbehag?
Rett heller skytset ditt mot pressen. De som kastet seg over de overlevende, fullstendig livredde ungdommene som helt uten sikkerhetsnett ble skruppelløst stuntintervjuet på direkten.
Det er Dagbladet som har ringt presten, neppe motsatt. Han har sin jobb å gjøre, og han gjør den.
Fotsoneterapi, my ass.
Honkey