Jeg tenker, att vedkomne var svak, havnet i miljøer med sterke leder, ble en follower... ville vise att han også kunne.
Som det er sagt i media, var Breivik veldig opptatt av hvordan andre oppfattet han , typisk streber altså, men uten følelse av selvverdi. Selvrespekt...
På ett tidspunkt får han en idee, eller noen sier noe som han er enig i, og så lager han en plan, muligens det er noe som diskuterers med en av hans mentorer. Det er jo flere... media beskriver.
Men alle disse sier de ikke VAR det, mentorer... så her oppfatter altså Breivik ting ganske forskrudd...
Er planen hans egen? Eller er dette noe som man har diskutert over tid. i Teori.
Men, de andre har tydeligvis (eller det håper jeg det blir klarhet i etterhvert.) ikke deltatt aktiv i gjennomføringen.
Alt av forbund han har hatt støter han jo ut, men dette er jo etter att han har gjordt udåden...
Har han trodd han var i ledetog med dem, utførte deres råd og ønsker?
Alle sier de ikke var i ledetog med ham....
Den kjøper jeg ihvertfall ikke...
Og den ønskede effekten Breivik var på jakt etter.... Som jeg ser det, har hans gjerning fått akkurat den motsatte effekten.
Den stikk motsatte. Han ødela altså ikke bare menneskeliv, men alt som går ann å ødelegge for sine "forbundsfeller" i ideologi.
Virker på meg som om han har satt høyreekstremismens kampsaker tilbake enn tja, 20 - 30 år i europa.
Det er jo det ondes problem, det onde ødelegger alltid seg selv, tilslutt!
Alle han har sett opp til har jo sagt om han: "Mann ER jo gal, tenk å gjøre noe sånt..."
Ser man ironien? De skulle ønske de hadde gjordt det selv, mange av dem, men når de ser det gjordt... angrer de sine tanker?
Kommer de til å ta lærdom av livet? Se att de selv har gale tanker? Att freden er den beste? Hans mentorer altså? Kommer de til å ta til fornuften, for nå, er jo de også medsammensvorne i sinnsykheten? i Tankegodset?
ca 15:40 idag stod Stoltenberg i en Moske... om det ikke svir som ild i hjertet til Breivik, så vet jeg ei hva som kunne gjøre det. Biskop Kvarme er der også.
Det ropes at allah er stor.
For de som kjenner til Islam og den plan de har, for sin herre, da altså allah, så vet man att det aller aller mest fryktede som fryktes kunne sett fra Breiviks ståsted, skjedde idag, i en moske.
Jeg tipper det må være ett grufullt nederlag for han, det må ha vært marerittet.
Jeg tipper att advokaten hans gjør alt han kan for att Breivik IKKE skal få med seg dette.
Det er jo tragisk på sin måte, att hans klient ikke hadde vett nok til å skjønne at hans gjerninger ikke fremmet saken ha strev å fremme, men det motsatte.
Denne saken er tragisk på mange plan... altfor mange.