KjellR
Hi-Fi freak
DAFF fungerer ikke...…men de er jo alle på DAB…som fungerer når man kjører…
DAFF fungerer ikke...…men de er jo alle på DAB…som fungerer når man kjører…
Da bør du kjøpe deg en DAB radio.Virker ikke..
DAFF virker ikke...Da bør du kjøpe deg en DAB radio.
Trøste og bære for en infantil argumentasjon Klippe, klippe sa kjerringa!DAFF virker ikke...
Argumentasjon?! Det er da slettes ingen argumentasjon, bare en (kort og grei) "respons" til DAFF "nissen" her inne som stadig messer om hvor fantastisk dritten er. Må innrømme at jeg humrer lett i skjegget av fyren – han prøver jo så godt han kan....Trøste og bære for en infantil argumentasjon Klippe, klippe sa kjerringa!
DAB virker aldeles upåklagelig fra Bergen til Lofoten. Det vet jeg! Og sikkert over det aller meste av landet.
Men DAB virker ikke noen steder som helst om du prøver å ta det inn med en AM- eller FM-radio. Eller en Walkie-Talkie.
Og DAB virker garantert ikke med DAFF-utstyr.
Hva nå det måtte være
Ehhh.. ut fra den grafen så burde snart du bli fornøyd.Ut fra hvem som ser ut til å være fornøyd med DAB-radio (f eks min svigermor på 85), hvem som klager over lydkvaliteten, og hvem som gir generelt blanke i hele greia mener jeg å se et annet mønster enn anleggets kvaliteter.
Vis vedlegget 727133
Age-Related Hearing Loss (Presbycusis)
Age-related hearing loss (presbycusis) is the gradual loss of hearing in both ears. It’s a common problem linked to aging.www.hopkinsmedicine.org
Finnes vel ikke en eneste moderne bilradio som tar inn noe som helst på AM. Dessuten kreves det en ganske lang antennepisk og det er det sjelden man ser på biler nyere enn 1990-modeller.Hører stadig på den i bilen på kveldinga. MW. Morsomt å høre alle disse språkene....med et og annet forståelig ord....
Da har du nok ikke lært deg å bruke DAB radio i bil. Nevn et sted hvor du har problem med dekning, og hvilken kanal.Argumentasjon?! Det er da slettes ingen argumentasjon, bare en (kort og grei) "respons" til DAFF "nissen" her inne som stadig messer om hvor fantastisk dritten er. Må innrømme at jeg humrer lett i skjegget av fyren – han prøver jo så godt han kan....
Min erfaring, og svært mange andres, er at DAB er bare søl. Med dårlig lyd og drop outs er ikke dette noe å samle på. Derfor et kort og greit "virker ikke". See..?
Via jobb (og litt privat) har jeg de siste 2-3 tiår brukt leiebil der alle etterhvert ble utstyrt med DAB. Og nesten hver gang jeg har returnert en bil har jeg lett flirende & hoderystende sagt at DAB greia er skrot. Og utleiere har nesten uten unntak (og litt beskjemmet?) nikket bekreftende.
Så DAFF – en stor miss & skit! Og det blir ikke bedre uansett hvor mye en fyr messer om hvor bra det fungerer.
DAB eller DAFF? Nåh...
Min bil med fabrikkinstallert DAB er 7 og et halvt år gammel….hvor gammel er din?Nyere bilradioer har kanskje ikke AM men min bil med (non DABB radio) og 15cm-ish pisk på taket subber inn MW/LW på kveldinga.
Jada, den Astroen er visst unik......Nyere bilradioer har kanskje ikke AM men min bil med (non DABB radio) og 15cm-ish pisk på taket subber inn MW/LW på kveldinga.
Min Mitsubishi 2013 modell har AM=skurr. Men litt nyere enn 1991….Jada, den Astroen er visst unik......
Tsjekkia er jo stort sett flatt. Noe fjell i øst i Mähren mot Slovakia og i Krkonoše nord mot Polen. Ideelle forhold for FM. Få sendere med stort dekningsområde. Bøhmen nord for Praha er flatt som en pannekake helt til du kommer til Teplice og Ustí. Sørover er det også flatt med noe mer åser ned mot Šumava. Området mot Brno er også relativt flatt. Dekker store deler av landet med relativt få sendere. Enkelt og billig å vedlikeholde. Der har de et FM-nett som fungerer. Det hadde vi aldri i Norge.FM Radio Not To Be Switched-Off in the Czech Republic
FM will remain as the basic platform with DAB+ as an option. There will be no transition to digital radio broadcasting in the Czech Republic...digitalradioinsider.blogspot.com
Norge, landet for spesielt interesserte"DAB, FM | Nok et land dropper Dab: – Det er bare Norge som gjør dette" https://www.nettavisen.no/okonomi/n...-bare-norge-som-gjor-dette/s/12-95-3424144292
Lyden er glassklar, til forskjell fra ullen FM lyd.Rå mann du Classic, noen ganger er det lurt å gi seg, men du har vel litt rett ang dek, men lyden er glass
Morsomt innlegg i Nettavisen. Norge skrotet ikke riksdekkende FM. Det ble slått av til fordel for et bedre nett.Norge, landet for spesielt interesserte
Hvorfor skulle jeg det?Forsøkt Radio Tønsberg?
Da har du nok ikke lært deg å bruke DAB radio i bil.
ArgumentasjonArgumentasjon?! Det er da slettes ingen argumentasjon, bare en (kort og grei) "respons" til DAFF "nissen" her inne som stadig messer om hvor fantastisk dritten er. Må innrømme at jeg humrer lett i skjegget av fyren – han prøver jo så godt han kan....
Min erfaring, og svært mange andres, er at DAB er bare søl. Med dårlig lyd og drop outs er ikke dette noe å samle på. Derfor et kort og greit "virker ikke". See..?
Via jobb (og litt privat) har jeg de siste 2-3 tiår brukt leiebil der alle etterhvert ble utstyrt med DAB. Og nesten hver gang jeg har returnert en bil har jeg lett flirende & hoderystende sagt at DAB greia er skrot. Og utleiere har nesten uten unntak (og litt beskjemmet?) nikket bekreftende.
Så DAFF – en stor miss & skit! Og det blir ikke bedre uansett hvor mye en fyr messer om hvor bra det fungerer.
DAB eller DAFF? Nåh...
Det er ikke min feil at jeg får det til å funke.
Nå er det DAB vs. FM som er tema. Hva du får til via internet er totalt irrelevant i denne tråden.Dårlig dekning kan man si.
jeg får den inn hvor og nor jeg vil via nett mobil -> bil whatever....