Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rulvis

Musikkglad
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    169
    Sted
    Nesodden/Totenvika
    Classic46/KW. Skal ikke legge meg så mye opp i DAB, hører aldri annet på motor og sus når jeg kjører, men Radio Valdres(sukk!)mottaket på hytta har det desverre blitt bedre nå med DAB må innrømmes. Kvalitet på lyden er grei på en reiseradio. Men innholdet er jo det jeg egentlig blir mannevond av, rundt om. Savner Harald Are Lund, John Peel osv.
    Og så må du revurdere ditt syn fra 42 år tilbake, angående musikken i fra '70-tallet synes jeg😎.

Classic46

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    127
    Classic46/KW. Skal ikke legge meg så mye opp i DAB, hører aldri annet på motor og sus når jeg kjører, men Radio Valdres(sukk!)mottaket på hytta har det desverre blitt bedre nå med DAB må innrømmes. Kvalitet på lyden er grei på en reiseradio. Men innholdet er jo det jeg egentlig blir mannevond av, rundt om. Savner Harald Are Lund, John Peel osv.
    Og så må du revurdere ditt syn fra 42 år tilbake, angående musikken i fra '70-tallet synes jeg😎.
    Jeg mener vel mye av det samme i dag. Da jeg jobbet i Radio Classic så delte vi musikken opp slik.
    55-62, 63-67, 68-72, 73-77, 78-80.
    Men kortfattet, 60 tallet var singlenes tiår, men med album fra Beatles og Stones og Dylan som svært toneangivende.
    Så kom det fantastiske året 1967, og alt forandret seg. Siden den gang var det 90% album og 10 % singler.
    Så kom en ny generasjon av musikere og ikke minst det platekjøpende publikum som gjorde at vi fikk en haug med forskjellige sjangere hvor alder virkelig begynte å gjøre forskjell på smak.
    Noen singel og LP lister fra 70 tallet er flotte, andre er til å gråte av. Og mye av den beste musikken solgte aldri nok til å komme på lister både her og der, men i USA hadde man Billboard liste over de førti mest solgte album, og der dukket mange av mine album artister opp.
    80 tallet var fullt av mye MTV og ræl, men det var jo lyspunkter. Jeg har til og med sett en Ry Cooder video på MTV.
    Så kom 90 tallet....osv.
    Etter å ha jobbet i platebutikker, som DJ og i radio så er min musikksmak vid. Alt til sitt bruk.
    Men musikken man likte som ung og nesten voksen sitter lengst inne i sjela. Sånn er det bare.

Rulvis

Musikkglad
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    169
    Sted
    Nesodden/Totenvika
    Dette var et fint innlegg, DAB-fritt og ikke mye å være uenig i. Fascinerende å se musikkhistorien med retrospektivt blikk.
    Artister/album som kan være forut for sin tid og eller tidløse osv.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    294
    C46 er god på musikk. Vanskelig å si det samme om radioteknologi.

Classic46

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    127
    C46 er god på musikk. Vanskelig å si det samme om radioteknologi.
    Man behøver ikke å være god på radioteknoligi for å få DAB til å funke. Hver dag i snart 18 år....
    Feilfritt i snart 7 år. Teori og praksis er to forskjellige ting.

Classic46

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    127
    Studio på Nesodden Kanal 1 på FM 100.6 i 2003, hvor jeg lagde mange program i noen år. En serie med bare instrumental låter, fine gitar riff og soloer, og 4 timer med Elvis da han ville fylt 70 år i 2005 for å nevne noe.
    20083768-B2A6-4DB9-B790-97CF59B816D1.jpeg
    F95401B4-779E-49C2-927E-54FE9043FA5E.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn