Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer :)

Forøvrig også nettopp fått nye witchcraft i hus, og gitt den noen runder - syns absolut den låter meget bra! Beste på lenge i mine ører.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, selv om det har blitt eeekstremt lite tid med anlegg og musikk i det siste, grunnet familieforøkelser og andre komplikasjoner, tror jeg endelig at jeg har fått parkert utstyr og møbler i kjellerstua etter den nye modellen. :)

Med sofaen sånn klin inntil veggen blir det litt svulstig partybass, men hei! Jeg er vel litt rånete, da. Snur jeg stolen og setter den inntil fremsiden av bordet, blir det nok mer "korrekt" der, men ikke like moro. Nå får det være sånn en stund.

Fornøyd med (opplevd) frekvensrespons og lydbilde nå, og føler jeg har funnet et greit kompromiss.

Beklager støv og hundehår på bildene. Sånn er det her. ;)

SBA_160404_IMG_9776.jpg

SBA_160404_IMG_9779.jpg

SBA_160404_IMG_9781.jpg

Eiendomsmeglerobjektivet får rommet til å se digert ut, men det er fremdeles ikke mer enn ca. 3,4x5,2m ...Med snau takhøyde. Alt tatt i betraktning synes jeg dette funker bra. :)

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjellerstua/lytterommet er nok litt slitnere enn bildene viser, men jeg er ganske fornøyd, og det viktigste er å ha et eget rom! Å kombinere med stua der kona ser TV og forøvrig ikke deler min musikksmak overhode, hadde aldri funket. :) Takk for komplimentet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har, eller vet om, en fin CD-/SACD-spiller til salgs, som kan brukes som drivverk. Må ha coax digitalutgang og løs strømkabel, og være flott og gedigen. :) Sony ES, Pioneer "stable platter" eller noe annet fint og solid. ...og ingen fantasipriser. ;) Rop ut. :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kult rom. Blir sikkert bra "trøkk" der. Voldsomt med bassporter på de kassene :rolleyes:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.495
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Noen som har, eller vet om, en fin CD-/SACD-spiller til salgs, som kan brukes som drivverk. Må ha coax digitalutgang og løs strømkabel, og være flott og gedigen. :) Sony ES, Pioneer "stable platter" eller noe annet fint og solid. ...og ingen fantasipriser. ;) Rop ut. :)
    Det ligger 2 flotte Denon spillere på børsen,du trør ikke mye feil der

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Får ta en ny titt, men har ikke blitt "bergtatt" av hverken image eller pris. :) Vet at de finere Denon er bra saker, dog.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.495
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Får ta en ny titt, men har ikke blitt "bergtatt" av hverken image eller pris. :) Vet at de finere Denon er bra saker, dog.
    Men dette er topp modellene som ligger på børsen,utrolig flotte spillere

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men dette er topp modellene som ligger på børsen,utrolig flotte spillere
    Fair enough, men jeg synes ikke en gammel CD-spiller er verdt 6 lapper. ...for meg. Da kjøper jeg heller et nytt Rent drivverk fra Cambridge for under 5. Takk for tipset likevel. Helt iht. spørsmålet. :)

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.495
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    du spurte om en flott spiller og det kan man ikke si om en spiller fra cambridge?

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    du spurte om en flott spiller og det kan man ikke si om en spiller fra cambridge?

mvh
    Nei, det skal jeg gi deg rett i. ;) I alle fall ikke i samme liga. :) De Cambridge-spillerne jeg har hatt har vært fine, de. BD-650 har funket som fjell, men har selvsagt ikke den "flotte, gedigne, tunge" looken.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.443
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Med sofaen sånn klin inntil veggen blir det litt svulstig partybass, men hei! Jeg er vel litt rånete, da. Snur jeg stolen og setter den inntil fremsiden av bordet, blir det nok mer "korrekt" der, men ikke like moro. Nå får det være sånn en stund.
    Dette ser bra ut, og det er definitivt lov og ha det moro!

Eventuelt er det som du sier, bare å slenge fram stolen når du føler for å være litt "seriøs".
    ShineySmileysGrin.jpg

Ser i det hele tatt ut som du utnytter rommet bedre.

/ Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Dette ser bra ut, og det er definitivt lov og ha det moro!

Eventuelt er det som du sier, bare å slenge fram stolen når du føler for å være litt "seriøs". Vis vedlegget 374569

Ser i det hele tatt ut som du utnytter rommet bedre.

/ Morten
    Ja, det er definitivt bedre plass der nå. :)

Joda, det er moro med bass, bare det ikke blir for mye av det gode, så det går ut over oppløsningen både i bassen og litt oppover. Problemet mitt er vel å glemme å lytte etter disse problemene og bare nyte musikken. :)

Får få til en demo snart. :)

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.443
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Høres bra ut, dere har nok fått god rutine på bleieskiftarbeidet nå, så går det snart an med besøk.

/ Morten

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.059
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Personlig er jeg langt mer positiv til å kjøpe en DCD-2000 (som også er på brukten nå) enn DCD-S10 (1 eller 2). Jeg har hatt to stk S10II og selv om de var kule nok, så ville jeg mye heller kjøpt DCD-2000 nå. Mere spiller til mindre penger.
    Skal man ha en gammel, gedigen spiller som er verdt å kjøpe, så må det være DCD-S1. Den er så fet at det er lov å bruke penger på den selv om den er hønngammel og sikkert vil kreve en del kos. Men disse er veldig sjeldent på markedet.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ser knall ut både rom og anlegg, går an å la timene fly der vil jeg tro.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Høres bra ut, dere har nok fått god rutine på bleieskiftarbeidet nå, så går det snart an med besøk.

/ Morten
    Bleieskift er én ting, som iofs. er greit nok. Kolikk er verre. Forhåpentligvis går det snart over. Tar litt på, må jeg si.

Vi må få til noe ganske snart, ja. )

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Personlig er jeg langt mer positiv til å kjøpe en DCD-2000 (som også er på brukten nå) enn DCD-S10 (1 eller 2). Jeg har hatt to stk S10II og selv om de var kule nok, så ville jeg mye heller kjøpt DCD-2000 nå. Mere spiller til mindre penger.
    Skal man ha en gammel, gedigen spiller som er verdt å kjøpe, så må det være DCD-S1. Den er så fet at det er lov å bruke penger på den selv om den er hønngammel og sikkert vil kreve en del kos. Men disse er veldig sjeldent på markedet.
    Skal kikke. Takk for tips. Tenkte egentlig på Sony ES, men Denon er sikkert helt på høyden.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser knall ut både rom og anlegg, går an å la timene fly der vil jeg tro.
    Takk. Jada, før jeg vet ordet av det ligger det en 15cm. bunke med spilte plater på høyttaleren, og et par husarbeid-oppgaver er forsømt. ...med påfølgende etterspill. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå regner jeg med at DV-20x2L begynner å bli ferdig innspilt (men man vet jo aldri), og det er kanskje på tide å si noe om den. Det er en fantastisk pickup, som spiller dynamisk, rent, og vakkert. Veldig fornøyd, MEN: Jeg savner litt av Rock'n'Roll råskapen jeg føler DV-10x5 hadde litt mer av. Noe som om ikke annet understreker hvilket fantastisk kjøp 10x5 er.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Der jeg vokste opp, var ett av de lokale garasjebandene "Artch", og to av medlemmene bodde (hos foreldrene sine) bokstavelig talt et steinkast fra huset der jeg og mine foreldre bodde. Deres "konkurrenter" var "Witchhammer". Også noe alle vi gutta selvsagt likte. I alle fall vi som "digga heavy". ;) Begge disse bandene hadde moderat suksess, og var vel "like før" sitt store gjennombrudd, store i Tyskland, etc. :) Tøft, i alle fall. Begge bandene er mer eller mindre aktive enda, men nok mye på hobbybasis.

Uansett: Nå skal de altså holde en felles konsert på nyoppussede "Sarpsborg Scene". DET skal bli artig! Alle de gamle rockerne fra ungdomstiden kommer garantert til å være der, og olavest med ryggmerke-faktoren blir høy. Jeg gleder meg fælt.

Faktisk var min første konsert noensinne med Witchhammer på "Folkets Hus" (som "Sarpsborg Scene alltid vil hete i mitt hode), som support for Tindrum, tilbake i ....1987-ish. En litt skremmende opplevelse den gang. ;)

Så: Be there! :)

https://ticketco.no/widgets/events/10651

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ny boks i racket i dag. Kun koblet opp og testet at virker. Ingen inntrykk enda, altså.

Blått lys i displayet, så den passer inn her og alt! :)

Eneste skår i gleden var at den kom uten den flotte BAT-fjernkontrollen, så jeg kjøpte en Logitech Harmony, men den virker visst ikke sånn helt uten Widerøe. :( Får se hva vi får til etter hvert.

DSC_1468.jpg

Beklager ekstremt dårlig bilde. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fin boks. Hvorfor akkurat denne? :)
    Lyst til å prøve en rørpre, har hørt BAT-er jeg likte, og denne dukket opp til en akseptabel pris. :) Dessuten har BAT balanserte inn- og utganger, som jeg bruker. 6922 ear vel dessuten av de billigere rørene å holde seg med. Trenger ikke være så komplisert hver gang. ...Selv om det ofte er det når jeg skal kjøpe dingser. ;)

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Av en gammel test av vk-30 jeg fant på nettet, ser det ut som at de som ble levert uten fjernkontroll, også mangler en hardware-modul for å kunne kommunisere med fjernkontrollen, så dermed er jeg SOL. Får sjekke om denne går an å få tak i løst fremdeles, og ikke koster mer enn jeg ga for forforsterkeren ny.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har bare godt av trim S ;D. Hvordan står den seg ifht gain kontra resten av anlegget?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du har bare godt av trim S ;D. Hvordan står den seg ifht gain kontra resten av anlegget?
    Tror nok ikke jeg behøver å spille på full styrke, for å si det slik, men ikke for galt heller. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Han har en VK-60 stående, ja, men han spiller på et enormt monster av en Bladelius Ymer om dagen. Flott, den vk60-en. Har drømt om f.eks 2stk VK-55 i mono, men det blir nok ikke noe av før jeg vinner i Lotto. Bare løse tanker også. Ikke noe håndfast.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Av en gammel test av vk-30 jeg fant på nettet, ser det ut som at de som ble levert uten fjernkontroll, også mangler en hardware-modul for å kunne kommunisere med fjernkontrollen, så dermed er jeg SOL. Får sjekke om denne går an å få tak i løst fremdeles, og ikke koster mer enn jeg ga for forforsterkeren ny.
    Det korte svaret er "går ikke". Oh well. Jeg får bli en "set and forget"-volmkontrollbruker. :) Dessuten har jo HC rett i at jeg trenger all den trim jeg kan få. ;)

Kundeservicen hos BAT kan jeg forresten ikke få rost nok. Halve staben i sving for å hjelpe en nisse i Norge som har kjøpt en 16-17 år gammel brukt forsterker. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh!

Det siste året har jeg hatt så mye annet å gjøre at jeg nesten ikke har fått lyttet til musikk på anlegget, og siden januar, da vi fikk barn, har jeg ikke tenkt mye på annet enn bleier og kolikk. Teste ut den nye rom-layouten og høyttalerplasseringen, eller høre på den nye brukte forforsterkeren har bare vært uaktuelt.

I dag fikk jeg endelig med god samvittighet allokert et par timer til å sette meg foran anlegget og kose meg, og nå har jeg bl.a. sittet og latt meg innhylle i Katatonias "Last Fair Day Gone Night", i sin helhet. DEILIG! Balsam for sjelen!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da er vi to, som trenger trimmen :). Skal ærlig innrømme at jeg ikke gidder løfte på ræva når jeg har fjernis. Fin følelse, når en blir ivaretatt. Og BAT er tøft.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn