I et anfall av sinnsforvirring glemte jeg og ta bilde av den fabelaktig gode eplekaken til Fru Dazed,
som ble servert med vaniljeis, smaskens!!!
- antagelig var jeg for opptatt med og smatte i meg før nevnte kake...
Så istedet må vi ta til takke med anlegget chez Dazed pr i dag
Her har det skjedd masse! Kvern, pre, DAC, CDspiller og step-up er nytt siden sist.
Ingen tvil om hvem som er kongen på haugen; Nottingham Analogue Studios Ace Space 294
Viktigst av alt, Lassemann, Rubyred og Lagga sitter nå der anlegget pleide og være!
Dette gir et helt annet rom, med en mye gunstigere plassering av høyttalerne.
De skaper nå et mye større lydbilde som strekker seg godt bakover.
Vi fikk mange musikalske smakebiter som bekreftet at "regelen" gjelder; anlegget er godt tunet inn for og
passe til Dazed sine preferanser. Lyden var den beste jeg har hørt der i huset, uanstrengt, spillevillig og organisk.
Veldig bra!
Vi startet seansen med strømming, men gikk raskt over til vinyl, så senket skuldrene seg til samtlige gjester;
dette spiller bra!
Nottinghamkverna fornektet seg ikke her heller; roen, kontrollen og den svarte bakgrunnen lot musikken utfolde seg,
fra svartmetall til prog til Radka Toneff - det satt midt i sikringsboksen; slik skal en platespiller være!
De to Abrahamsen-sluttrinnene henger også godt med, vi fikk servert noen formidable bassganger på enkelte innspillinger.
Takk for en hyggelig aften i hula Dazed, vi kommer tilbake!
/ Morten