Hei
Ja, da var den store dagen her - bytte av sikringen på P8i.. til High End sikring må vite
Som en opplysning kan nevnes at jeg i utgangspunktet
er sunt skeptisk til den betydningen en såkalt
"High End Performance FUSE" fra
Furutech skal ha av betydning for lydkvaliteten, og til den nette sum av kr 450,-.
Jeg fikk derfor returrett med Paul...
Som - dog forsiktig - likevel mente at jeg ville merke en forandring med mitt oppsett...
Som lydreferanse ble
Blue Chamber Quartet "First Impression" brukt..
Dette er en Stockfisch SACD-plate jeg lytter mye til og kjenner godt på anlegget mitt.
Før sikringsbytte har jeg i dag hørt på flere spor og spesielt flere ganger på
spor 10 med: piano, kontrabass, vibrafon og harpe..
Byttet til
Furutech HEP FUSE/sikring:
På med spor 10... Og uten å "brodere" for mye..........
Det første som slår meg er at
diskanten er blitt noe klarere/renere med noe bedre utklinging
Og tro meg - det var ikke noe gale med diskanten før heller.
Jeg syns også det har skjedd noe nedover... Det har blitt strammere og renere på en måte - ikke mye - MEN merkbart..
Blir sikringen returnert?......
Nei Paul, det blir den ikke. Skepsisen min ble gjordt til skamme...
@Edit: Eik. Dette må du bare prøve. Hevingen i lydkvalitet er verdt prisen på sikringa...
Platen som er nevnt
ANBEFALES forøvrig med
LØP OG KJØP. Quartetten består av fire klassisk skolerte musikere på høgt internasjonalt nivå, som "jazzer" opp klassisk musikk - med dyktighet, løssluppenhet OG bravur
Instrumententene de trakterer er: Kontrabass, harpe, Vibrafon og Piano/flygel
Det er spor på denne plata som vil fortelle med tydeleghet hva som bor i et hvert anlegg.
Her blir det omtrent ikke knipset på kontrabassen - bue blir brukt og hva det har og si for de dype basstoner..... Tjaaa......
KJØP den så får dere høre..
;D
Beste hilsen
FreddB
EiK skrev:
Spennende !
Kom tilbake med inntrykk når du har fått testet det.
Har selv ikke gjort det. Tenkte jeg skulle kjøpt av Paul under messen, men hadde notert hva slags type sikring jeg skulle ha.