dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Solo skrev:
    Jeg har alltid brukt filter 1, men med hell byttet til 2 på dårligere innspillinger med skinger i diskanten.
    Dette er også min erfaring, filter 2 er litt mer tilgivende, men du mister også noe så det bør bare brukes på dårlige innspillinger.

    Dere som har oppgradert Puccini, er det noen lydmessig gevinst i oppgraderingen?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann :)

    Ja, da har jeg vert lykkelig eier av dCS P8i en stund... :D siste 12 dager også sammen med ny Amp...

    Sammen med DP A1 leter denne sobre spiller frem flere nyanser, detaljer og en musikalsk friskhet som min tidligere spiller ikke hadde evnen til.
    dCS'en henter frem en palett med et musikalsk "fargespekter" og klangfarver jeg ikke trodde fantes på/i sølvskivene mine før... :D

    Resultat: Hver ledige stund blir nå nyttet til musikklytting - på en ny og herleg reise inn i platesamlingen.. ;D

    Ja, jeg ER strååålendes fornøyd med oppgraderingen :D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    GFE skrev:
    Hei,

    Lurer på om noen av Dere dCS eiere har brukt noe tid til å sjekke de forskjellige filter mulighetene ?, hos meg har jeg stort sett spilt på filter 1 men for en kort tid tilbake så såg eg at det stod filter 4 i displayet (sikkert noe feiltrykk i fy....) og på den musikken jeg da spilte så låt det muligens noe bedre en filter 1.

    Er det noen som har brukt mye tid på dette, eller er det stort sett som meg som har lest at filter 1 muligens er det å foretrekke, og skjelden prøver noe annet.

    Mvh
    Geir
    Heisann :)

    Når det gjelder bruk av de forskjellige filtrene:

    Her er et utdrag fra
    dCS brukermanualen på P8i
    Filter
    While upsampling a CD or playing an SACD, the P8i offers a choice of 4 interpolation filters. The filters
    offer different trade-offs between signal bandwidth and out-of-band noise level (which is inherent in the
    1-bit nature of DSD).
    Filter 1 gives the widest bandwidth (about 70kHz) with the highest level of out-of-band noise.
    This is the usual setting.
    Filter 2 gives a slightly narrower bandwidth with a lower level of out-of-band noise.
    Filter 3 gives a slightly narrower bandwidth again and less out-of-band noise than Filter 2.
    Filter 4 is intended for troubleshooting, not listening – it has a very low level of out-of-band noise
    and a 20kHz bandwidth.

    Selecting the best filter for your system is simply a matter of cycling through Filters 1, 2 and 3 as you
    play a disc and choosing the one that you think sounds best. The best choice will depend on your
    system, the tonal qualities of the music and your taste.


    Her er også et utdrag fra Stereophile:
    My initial auditioning was done with CDs played back using Filter 1. While the presentation was detailed and transparent, CDs that were themselves a little overcooked in the treble sounded a touch relentless. I settled on Filter 4, which gives a slower ultrasonic rolloff, for a sound that best approached what the P8i could do with SACDs


    Altså så må konklusjonen bli at en må "prøve og feile" selv for å finne ut av hvilket av filtrene fra 2 - 4 som funker best/en liker best på
    på cdplater som er noe "overcooked in the treble"

    Selv har jeg brukt filter 2 - med god virkning på slike - men dog ikke av de værste.

    En får lete opp noen av "desse værste" og så "ta jobben" med å prøve ut hvilket av filtrene som funker best... ;D

    mvh
    Fredd :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei

    Her er min nye oppgradering av CD-spiller i racket - dCS P8i.
    Jeg har kombinert BDR Pucks og -Cones som føtter/demping under den.
    Spilleren står slik på en IKEA "slakterblokk" med Vibrapods demping mellom den og rack-hyllen.
    I prinsippet fungerer dette som en dempehylle... Det fungerer utmerket :)
    Spilleren står selvsagt i vater.. ;)

    PS Vibracons'ene står på IKEA-treverket kun for å dekke opningen...(pønt og "mellombels lagring" kalles det visst også ;D 8))
     

    Vedlegg

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    56fwb skrev:
    GFE skrev:
    Hei,

    Lurer på om noen av Dere dCS eiere har brukt noe tid til å sjekke de forskjellige filter mulighetene ?, hos meg har jeg stort sett spilt på filter 1 men for en kort tid tilbake så såg eg at det stod filter 4 i displayet (sikkert noe feiltrykk i fy....) og på den musikken jeg da spilte så låt det muligens noe bedre en filter 1.

    Er det noen som har brukt mye tid på dette, eller er det stort sett som meg som har lest at filter 1 muligens er det å foretrekke, og skjelden prøver noe annet.

    Mvh
    Geir
    Heisann :)

    Når det gjelder bruk av de forskjellige filtrene:

    Her er et utdrag fra
    dCS brukermanualen på P8i
    Filter
    While upsampling a CD or playing an SACD, the P8i offers a choice of 4 interpolation filters. The filters
    offer different trade-offs between signal bandwidth and out-of-band noise level (which is inherent in the
    1-bit nature of DSD).
    Filter 1 gives the widest bandwidth (about 70kHz) with the highest level of out-of-band noise.
    This is the usual setting.
    Filter 2 gives a slightly narrower bandwidth with a lower level of out-of-band noise.
    Filter 3 gives a slightly narrower bandwidth again and less out-of-band noise than Filter 2.
    Filter 4 is intended for troubleshooting, not listening – it has a very low level of out-of-band noise
    and a 20kHz bandwidth.

    Selecting the best filter for your system is simply a matter of cycling through Filters 1, 2 and 3 as you
    play a disc and choosing the one that you think sounds best. The best choice will depend on your
    system, the tonal qualities of the music and your taste.


    Her er også et utdrag fra Stereophile:
    My initial auditioning was done with CDs played back using Filter 1. While the presentation was detailed and transparent, CDs that were themselves a little overcooked in the treble sounded a touch relentless. I settled on Filter 4, which gives a slower ultrasonic rolloff, for a sound that best approached what the P8i could do with SACDs


    Altså så må konklusjonen bli at en må "prøve og feile" selv for å finne ut av hvilket av filtrene fra 2 - 4 som funker best/en liker best på
    på cdplater som er noe "overcooked in the treble"

    Selv har jeg brukt filter 2 - med god virkning på slike - men dog ikke av de værste.

    En får lete opp noen av "desse værste" og så "ta jobben" med å prøve ut hvilket av filtrene som funker best... ;D

    mvh
    Fredd :)
    Hei,

    Takker for svar,

    Det ser ut som at generelt så er det filter 1 som er "default" på det aller meste og så er muligens filter 2 et alternativ på plater av noe varierende kvalitet.
    Vedrørende prøving og feiling så får eg prøve meg litt frem på plater som eg synes er noe kvass/harde, men hvor mye som blir testet er jeg nå usikker på.
    Uansett, takk for en oppklaring.

    Mvh
    Geir
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    GFE skrev:
    56fwb skrev:
    GFE skrev:
    Hei,

    Lurer på om noen av Dere dCS eiere har brukt noe tid til å sjekke de forskjellige filter mulighetene ?, hos meg har jeg stort sett spilt på filter 1 men for en kort tid tilbake så såg eg at det stod filter 4 i displayet (sikkert noe feiltrykk i fy....) og på den musikken jeg da spilte så låt det muligens noe bedre en filter 1.

    Er det noen som har brukt mye tid på dette, eller er det stort sett som meg som har lest at filter 1 muligens er det å foretrekke, og skjelden prøver noe annet.

    Mvh
    Geir
    Heisann :)

    Når det gjelder bruk av de forskjellige filtrene:

    Her er et utdrag fra
    dCS brukermanualen på P8i
    Filter
    While upsampling a CD or playing an SACD, the P8i offers a choice of 4 interpolation filters. The filters
    offer different trade-offs between signal bandwidth and out-of-band noise level (which is inherent in the
    1-bit nature of DSD).
    Filter 1 gives the widest bandwidth (about 70kHz) with the highest level of out-of-band noise.
    This is the usual setting.
    Filter 2 gives a slightly narrower bandwidth with a lower level of out-of-band noise.
    Filter 3 gives a slightly narrower bandwidth again and less out-of-band noise than Filter 2.
    Filter 4 is intended for troubleshooting, not listening – it has a very low level of out-of-band noise
    and a 20kHz bandwidth.

    Selecting the best filter for your system is simply a matter of cycling through Filters 1, 2 and 3 as you
    play a disc and choosing the one that you think sounds best. The best choice will depend on your
    system, the tonal qualities of the music and your taste.


    Her er også et utdrag fra Stereophile:
    My initial auditioning was done with CDs played back using Filter 1. While the presentation was detailed and transparent, CDs that were themselves a little overcooked in the treble sounded a touch relentless. I settled on Filter 4, which gives a slower ultrasonic rolloff, for a sound that best approached what the P8i could do with SACDs


    Altså så må konklusjonen bli at en må "prøve og feile" selv for å finne ut av hvilket av filtrene fra 2 - 4 som funker best/en liker best på
    på cdplater som er noe "overcooked in the treble"

    Selv har jeg brukt filter 2 - med god virkning på slike - men dog ikke av de værste.

    En får lete opp noen av "desse værste" og så "ta jobben" med å prøve ut hvilket av filtrene som funker best... ;D

    mvh
    Fredd :)
    Hei,

    Takker for svar,

    Det ser ut som at generelt så er det filter 1 som er "default" på det aller meste og så er muligens filter 2 et alternativ på plater av noe varierende kvalitet.
    Vedrørende prøving og feiling så får eg prøve meg litt frem på plater som eg synes er noe kvass/harde, men hvor mye som blir testet er jeg nå usikker på.
    Uansett, takk for en oppklaring.

    Mvh
    Geir
    Velbekomme :) :)
    Men jeg prøvde også å gjøre deg merksam på at John Atkinson i Stereophile mente at Filter 4 var det beste på kvasse/harde plater...
    Altså så bunner det som vanleg ut i "smak og behag..." :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen som kjenner til Delius og Purcell så godt at de kan si hvilken forbedring/forandring jeg får ved å bruke Purcell til min Delius ?

    Er ellers veldig godt fornøyd med Delius, men man leter jo hele tiden etter noen forbedringer/forandringer ;)
     
    M

    MPT

    Gjest
    Har brukt Delius og Purcell i noen år nå, jeg tror jeg kjenner denne komboen så pass at jeg kan si noen få ord hva jeg syntes.
    Delius spiller meget bra alene, men ved å få Purcell tilkoblet til Delius vil du få større lydbilde med mer kropp og tyngde og bedre oppløsning og luftighet. Alt spiller mer frigjort og mindre stresset.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    MPT skrev:
    Har brukt Delius og Purcell i noen år nå, jeg tror jeg kjenner denne komboen så pass at jeg kan si noen få ord hva jeg syntes.
    Delius spiller meget bra alene, men ved å få Purcell tilkoblet til Delius vil du få større lydbilde med mer kropp og tyngde og bedre oppløsning og luftighet. Alt spiller mer frigjort og mindre stresset.
    Hmm, det høres bra ut ja, jeg får vel se meg rundt etter en slik når Plinius effekten blir solgt.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei... :)

    Er det noen av dere som har byttet sikringen i sin cd-spiller/drivverket mm, til en med "bedre" kvalitet? Event hvilke erfaringer har dere opp mot lydkvalitet/-forbedring med bytte av sikkring.
    Ser at PMAudio selger kvalitetssikringer til 500 lapper stk. Er det eventuelt andre som kan anbefales - forretninger og sikkringer...?

    mvh :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Fine bilder, Hagto

    Kanskje dCS+VTL er=sant? :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei.. :)
    Jeg har fått "låne", ):kjøpt med returrett ;), en av Furuteck sine "supersikringer" med Paul på PMAudio, for å teste om denne har positiv virkning på den allerede meget gode lydkvaliteten fra P8i'en..

    Er det event andre av dere dCS'ere som har prøvt dette??

    Kommer tilbake med kommentarer ii nær fremtid..... 8)

    mvh :)



    56fwb skrev:
    Hei... :)

    Er det noen av dere som har byttet sikringen i sin cd-spiller/drivverket mm, til en med "bedre" kvalitet? Event hvilke erfaringer har dere opp mot lydkvalitet/-forbedring med bytte av sikkring.
    Ser at PMAudio selger kvalitetssikringer til 500 lapper stk. Er det eventuelt andre som kan anbefales - forretninger og sikkringer...?

    mvh :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Spennende !

    Kom tilbake med inntrykk når du har fått testet det.

    Har selv ikke gjort det. Tenkte jeg skulle kjøpt av Paul under messen, men hadde notert hva slags type sikring jeg skulle ha.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei :)

    Ja, da var den store dagen her - bytte av sikringen på P8i.. til High End sikring må vite :)

    Som en opplysning kan nevnes at jeg i utgangspunktet er sunt skeptisk til den betydningen en såkalt
    "High End Performance FUSE" fra Furutech skal ha av betydning for lydkvaliteten, og til den nette sum av kr 450,-.
    Jeg fikk derfor returrett med Paul...
    Som - dog forsiktig - likevel mente at jeg ville merke en forandring med mitt oppsett...

    Som lydreferanse ble Blue Chamber Quartet "First Impression" brukt..
    Dette er en Stockfisch SACD-plate jeg lytter mye til og kjenner godt på anlegget mitt.
    Før sikringsbytte har jeg i dag hørt på flere spor og spesielt flere ganger på spor 10 med: piano, kontrabass, vibrafon og harpe..

    Byttet til Furutech HEP FUSE/sikring:
    På med spor 10... Og uten å "brodere" for mye..........
    Det første som slår meg er at diskanten er blitt noe klarere/renere med noe bedre utklinging ;) :)
    Og tro meg - det var ikke noe gale med diskanten før heller.
    Jeg syns også det har skjedd noe nedover... Det har blitt strammere og renere på en måte - ikke mye - MEN merkbart..

    Blir sikringen returnert?......
    Nei Paul, det blir den ikke. Skepsisen min ble gjordt til skamme... :)

    @Edit: Eik. Dette må du bare prøve. Hevingen i lydkvalitet er verdt prisen på sikringa...

    Platen som er nevnt ANBEFALES forøvrig med LØP OG KJØP. Quartetten består av fire klassisk skolerte musikere på høgt internasjonalt nivå, som "jazzer" opp klassisk musikk - med dyktighet, løssluppenhet OG bravur :D
    Instrumententene de trakterer er: Kontrabass, harpe, Vibrafon og Piano/flygel
    Det er spor på denne plata som vil fortelle med tydeleghet hva som bor i et hvert anlegg.
    Her blir det omtrent ikke knipset på kontrabassen - bue blir brukt og hva det har og si for de dype basstoner..... Tjaaa......
    KJØP den så får dere høre.. :D ;) ;D

    Beste hilsen
    FreddB :)



    EiK skrev:
    Spennende !

    Kom tilbake med inntrykk når du har fått testet det.

    Har selv ikke gjort det. Tenkte jeg skulle kjøpt av Paul under messen, men hadde notert hva slags type sikring jeg skulle ha.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei, Fredd

    Takk for tilbakemeldingen.

    Dette virker som det helt klart bare er å bestille !

    Hvilken utgave var det til dCS ?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann.. :)

    Ja, det er IKKE noe å lure på EIK... :D
    Ville ha vert kjekt med en tilbakemelding fra deg også..

    Sender et utdrag fra Brukermanualen Til min P8i
    Du må sjekke om det er samme sikring på din..

    Ha en strååålendes aften... :) :)

    mvh :)

    Fuse type: 20 x 5mm 0.5 amp T HRC fuse

    IMPORTANT! If the fuse should fail, it is essential that it is replaced with one of the same type and rating. Failure to do so could result in damage to the unit, risk of
    fire or electric shock and will invalidate the guarantee.

    EiK skrev:
    Hei, Fredd

    Takk for tilbakemeldingen.

    Dette virker som det helt klart bare er å bestille !

    Hvilken utgave var det til dCS ?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og boksene står rett på ett hardt Flislagt gulv... ::) ::)

    Men flott oppsett-.

    Mvh Espen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Melder meg inn her jeg :) Delius er anskaffet og Purcell vurderes kjøpt..

    edit; lett vurdering, Purcell er på vei fra Singapore i morgen :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulere med anskaffelse av dCS !

    Har du noen inntrykk så langt ?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    EiK skrev:
    Gratulere med anskaffelse av dCS !

    Har du noen inntrykk så langt ?
    Takker, joda jeg har da fått inntrykk. Som sagt, synes jeg at det låt såpass bra, at jeg valgte å satse videre på dCS og har Purcell på vei i posten til meg. Denne dacen er mye mer oppløst enn min gamle DP dac. Både rominformasjon på platene, og oppløsning i begge frekvensflankene er bedre. Og på disse parameter venter jeg meg en ytterligere forbedring med upsampleren. Jeg har hørt mye cd plater siden jeg fikk Delius, og det er et godt tegn. Jeg har jo tenkt at det sikkert er enda mer å hente på nyere dCS produkter. Delius/Purcell er jo ikke akkurat siste skudd på stammen. Kanskje noen av dere erfarne dCS eiere her inne kan si noe om lydforskjeller på disse eldre produktene kontra de nye?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Delius er fortsatt en veldig god DAC. Det har ikke vært noe revolusjon i forhold til den.

    Så det er bare å nyte godlyden.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    EiK skrev:
    Hei, Fredd

    Takk for tilbakemeldingen.

    Dette virker som det helt klart bare er å bestille !

    Hvilken utgave var det til dCS ?
    @Edit EiK:
    Hei igjen.. :)
    Har du byttet sikring(er) og hva er dine intrykk?

    mvh :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg trenger et sett XLR kabler for å koble Purcell til Delius. Har forstått det slik at man må koble dem sammen med to stk for å få max oppløsning (har ikke usb på mine enheter). Er det noe poeng i å legge penger i disse kablene, eller er de ikke kritiske mht lydkvalitet? Tips til kabler mottas med takk :)
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vil annbefale deg at kjøpe xlr kabler for å ha muligheten for å kunne kjøre med full upsampling, men kvaliteten på disse er i mine ører ikke kritisk. Av praktiske hensyn er det en stor fordel med korte og myke kabler. Jeg bruker selv XLO kabler.

    Du kan evt ta en telefon til Høium for tips.

    Fenris
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    56fwb skrev:
    EiK skrev:
    Hei, Fredd

    Takk for tilbakemeldingen.

    Dette virker som det helt klart bare er å bestille !

    Hvilken utgave var det til dCS ?

    @Edit EiK:
    Hei igjen.. :)
    Har du byttet sikring(er) og hva er dine intrykk?

    mvh :)
    Hei,

    Nei, har desverre ikke fått gjort det ennå.

    Takk for reminderen. Som sagt noe som man bør teste.

    Mvh
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    jonlam skrev:
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam
    Gratulerer med en flott spiller...
    Den for DU mye glede av... :) :D

    mvh :)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei hei og masse takk,

    Jeg er veldig fornøyd nå. Har lyst til å høre på musikk med en gang jeg kommer hjem fra jobb.

    Det er vel noen her som har den spilleren. Jeg lurer på kombinasjonene dere bruker og kabler osv? Veldig interessant om dere deler erfaringer, da jeg er på vei inn i kabel verden og rørbytte.

    Mvh. jonlam
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.368
    Ny dac med asynkron USB inngang

    Pris 75000,-



    (Fantom-tegning tatt fra Høium Hifi sine sider - ferdig produkt kan se annerledes ut)
     

    Vedlegg

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Nytt spennende dCS produkt.

    Her senker man inngangsbilletten for å kjøpe dCS, og treffer en større gruppe. Tror de kan selge en del av denne DAC-en.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    jonlam skrev:
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam

    Gratulerer med flott spiller. Jeg har hatt min i over ett år nå og er skikkelig bra fornøyd.
    Vet ikke om noe jeg kunne tenke meg å bytte den ut med.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg har hatt den i tre uker nå, og er veldig fornøyd. Alle komponentene er på plass i anlegget. Jeg er på kabel jakt om dagen og håper det løser seg før jul, så jeg kan kose meg i jula med god musikk.

    Ellers lurer jeg egentlig på dere som har puccini, om dere bruker en ren dedikert forforsterker/preamp i tillegg?
    Hvis ja, kan dere komme med noen anbefalinger?
    Jeg bruker puccini med 2xmc275r og ønsker et detaljert og fyldig lydbilde som heller mot det varme.

    På forhånd takk.

    Mvh. jonlam


    Hagto skrev:
    jonlam skrev:
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam

    Gratulerer med flott spiller. Jeg har hatt min i over ett år nå og er skikkelig bra fornøyd.
    Vet ikke om noe jeg kunne tenke meg å bytte den ut med.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    @Edit: jonlam
    Viser til rød utheving..

    Ser at du parrer din dCS med McIntosh. Tror jeg ville anbefalt deg å prøve Oblivion Energetic kabler..
    Har en følelse av at det ville blitt knallmatch hos deg... :D
    Prøv da vel....

    mvh

    jonlam skrev:
    Hei,

    Jeg har hatt den i tre uker nå, og er veldig fornøyd. Alle komponentene er på plass i anlegget. Jeg er på kabel jakt om dagen og håper det løser seg før jul, så jeg kan kose meg i jula med god musikk.

    Ellers lurer jeg egentlig på dere som har puccini, om dere bruker en ren dedikert forforsterker/preamp i tillegg?
    Hvis ja, kan dere komme med noen anbefalinger?
    Jeg bruker puccini med 2xmc275r og ønsker et detaljert og fyldig lydbilde som heller mot det varme.

    På forhånd takk.

    Mvh. jonlam


    Hagto skrev:
    jonlam skrev:
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam

    Gratulerer med flott spiller. Jeg har hatt min i over ett år nå og er skikkelig bra fornøyd.
    Vet ikke om noe jeg kunne tenke meg å bytte den ut med.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Har Synergistic Research x-serie signal. Har lyst å teste samme serie på høytalerne også. Men flere har anbefalt Transparent Ultra.

    Jeg skal innover Oslo til helgen for å ta teste Transparent, finnes det noen hifi sjappe som har Oblivion Energetic i Oslo?

    Mvh. jonlam


    56fwb skrev:
    @Edit: jonlam
    Viser til rød utheving..

    Ser at du parrer din dCS med McIntosh. Tror jeg ville anbefalt deg å prøve Oblivion Energetic kabler..
    Har en følelse av at det ville blitt knallmatch hos deg... :D
    Prøv da vel....

    mvh

    jonlam skrev:
    Hei,

    Jeg har hatt den i tre uker nå, og er veldig fornøyd. Alle komponentene er på plass i anlegget. Jeg er på kabel jakt om dagen og håper det løser seg før jul, så jeg kan kose meg i jula med god musikk.

    Ellers lurer jeg egentlig på dere som har puccini, om dere bruker en ren dedikert forforsterker/preamp i tillegg?
    Hvis ja, kan dere komme med noen anbefalinger?
    Jeg bruker puccini med 2xmc275r og ønsker et detaljert og fyldig lydbilde som heller mot det varme.

    På forhånd takk.

    Mvh. jonlam


    Hagto skrev:
    jonlam skrev:
    Hei, vil gjerne melde meg inn i klubben her. Har nettopp gjort innkjøp av dcs puccini i sort finish. Herlig sak.

    Mvh. jonlam

    Gratulerer med flott spiller. Jeg har hatt min i over ett år nå og er skikkelig bra fornøyd.
    Vet ikke om noe jeg kunne tenke meg å bytte den ut med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn