dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    EiK skrev:
    Da tolker jeg det slik at den er på plass, og at du er fornøyd..........?
    På sett og vis har du rett. Dessverre er jeg midt i flytting fra Trondheim til Oslo og resten av stereoanlegget er fortsatt i Trondheim, mens jeg og Debussy er i Oslo. Jeg fikk nå ihvertfall koblet den opp til slutt i går kveld, mot et par små infinity-høytalere og en gammel og liten rotel integrert. Jeg ble likevel imponert over byggekvaliteten, utseende og jeg tror aldri det gamle kjelleranlegget har vært i nærheten den lyden som tross alt kom da jeg koblet opp og lot The Beatles spille i 24/96.
    Et par ting la jeg merke til angående brukergrensesnittet over PC og USB. Min PC (win 7) har tre valgmuligheter for lyd ut, 24/44; 24/88; 24/96. Mesteparten av FLAC-filene min er jo i 16BIT, hvorfor finnes ikke dette som mulighet - jeg vil jo heller at Debussy skal "oppsample" fra 16 til 24 enn at Dell skal. Det hadde jo også vært kjekt med en avspilling som fast sendte både filas ordlengde og samplingsfrekvens videre til Debussy og at man ikke måtte velge selv. Har jeg misforstått?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet når Debussy oppsampler til hva: Patented dCS Ring DAC topology, oversampling to 5 bits at 2.822 or 3.07 MS/s
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Solo skrev:
    Noen som vet når Debussy oppsampler til hva: Patented dCS Ring DAC topology, oversampling to 5 bits at 2.822 or 3.07 MS/s
    Det oversamples 64x og 32x for 44.1/48 og 88.2/96 som gir 2.822 og 3.072. Det følger hva som skjer med høyere rater. Mvh.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    381
    Tja - har plutselig blitt dCS-venn jeg og :D

    En flott 2007 mod P8i er på plass, og det spiller nydelig i komb med Coda CSI Limited og Gallo Ref 3.1!
    Dessverre har ikke denne integrerte forsterkeren mulighet for å koble bort preamp. Så har vel fortsatt litt å hente ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har sett tester av Debussy?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Solo skrev:
    Er det noen som har sett tester av Debussy?
    Vet at Alan Taffel i The Absolute Sound har Debussy til test. Regner med at den testen kommer om ikke så lenge.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Roysen skrev:
    Jeg hører rykter om at dCS har innført eller vil innføre noe tilsvarende Meridian og Ayres apodizing filtre i sine produkter. Noen som vet noe mer?

    Mvh
    Roysen
    Det står en "follow-up" om dette i siste Stereophile (oktober 2010). Meget bra dCS har kommet med dette! Gikk selv fra dCS til Ayre QB-9+PureMusic og jeg mistenker at dette filteret var grunnen.. :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Tipper også at Fidelity snart kommer med en omtale.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ceroxol skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg hører rykter om at dCS har innført eller vil innføre noe tilsvarende Meridian og Ayres apodizing filtre i sine produkter. Noen som vet noe mer?

    Mvh
    Roysen
    Det står en "follow-up" om dette i siste Stereophile (oktober 2010). Meget bra dCS har kommet med dette! Gikk selv fra dCS til Ayre QB-9+PureMusic og jeg mistenker at dette filteret var grunnen.. :)
    Denne follow-up er nå lagt ut på Sterophile sine sider:
    http://www.stereophile.com/hirezplayers/dcs_puccini_sacd_playback_system/index7.html

    Synes det er et kjempetilbud at man kan oppgradere spillere slik. Viktig å velge riktig merke ;)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Tipper også at Fidelity snart kommer med en omtale.

    Synes at testen av Debussy i siste nummer av Fidelity (nr 48) var meget bra skrevet.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Kunn dager til jeg får min Debussy.
    Blir spennende hvordan det vil lyde med McIntosh mc402 og PL200 :)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    finnleon skrev:
    Kunn dager til jeg får min Debussy.
    Blir spennende hvordan det vil lyde med McIntosh mc402 og PL200 :)
    Det blir sikkert bra! Spiller på dCS og MC selv, men tror egentlig Debussy spiller bra med hva som helst, den har ingen lyter som krever kompensering senere i kjeden.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Solo skrev:
    finnleon skrev:
    Kunn dager til jeg får min Debussy.
    Blir spennende hvordan det vil lyde med McIntosh mc402 og PL200 :)
    Det blir sikkert bra! Spiller på dCS og MC selv, men tror egentlig Debussy spiller bra med hva som helst, den har ingen lyter som krever kompensering senere i kjeden.
    Vet jo at du som meg har hadt Cary slp-05. Ble det stor forskjell ?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    finnleon skrev:
    Vet jo at du som meg har hadt Cary slp-05. Ble det stor forskjell ?
    Jeg skal være veldig forsiktig med å uttale meg om det da Cary slp 05 ble solgt under flytting og Debussy kjøpt. Jeg har dermed ikke introdusert Debussy i kjente omgivelser og heller ikke hørt slp 05 der jeg nå bor. SLP 05 var en fantastisk god forforsterker, men jeg solgte den dels for å finansiere Debussy og det er vel bare å innse at man ikke trenger noen forforsterker/rør mellom de nyeste dCS produktene og effekt. Konklusjonen får bli at jeg aldri har hatt bedre lyd enn jeg har nå med Debussy, men jeg har et bedre rom også nå så det er vanskelig å vite hva som skyldes hva.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Solo skrev:
    finnleon skrev:
    Vet jo at du som meg har hadt Cary slp-05. Ble det stor forskjell ?
    Jeg skal være veldig forsiktig med å uttale meg om det da Cary slp 05 ble solgt under flytting og Debussy kjøpt. Jeg har dermed ikke introdusert Debussy i kjente omgivelser og heller ikke hørt slp 05 der jeg nå bor. SLP 05 var en fantastisk god forforsterker, men jeg solgte den dels for å finansiere Debussy og det er vel bare å innse at man ikke trenger noen forforsterker/rør mellom de nyeste dCS produktene og effekt. Konklusjonen får bli at jeg aldri har hatt bedre lyd enn jeg har nå med Debussy, men jeg har et bedre rom også nå så det er vanskelig å vite hva som skyldes hva.
    Tror nåkk jeg får en forlystelig oppgave med å sammenligne dette med den gang da, og nå.
    Har samme rommet,samme akkustikk,ja kansje ikke helt. To nye stoler,nytt bord.
    Men, med den lyden jeg hadde ,naglet fast i minnet det fineste jeg noen gang har
    hørt. Cary,Bryston og Bowers 802d. :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da ble Puccini årets digitale produkt i Stereophile. Ser ut til at de mener dCS etterhvert nesten er i en egen klasse i forhold til de fleste andre merker.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kan nevne at den nye oppdateringen 1.20, til Puccini, som ble testet i oktobernummeret av Stereophile er blitt holdt tilbake. De fant noen få bugs i denne programvaren slik at den blir oppdatert og litt forbedret.
    Den vil komme om ikke altfor lenge, da med nytt navn 1.21
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei dCS venner, vurderer Debussy kontra Ayre Dac. Er det noen av dere som har sammenlignet? Debussy har flere inngangsmuligheter og det kan jo være en praktisk fordel. Samt det kan være greit å slippe pre, men hva med lyden?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke hørt Ayre dac-en, men deres produkter virker jo å være veldig bra.

    Du er nå på dCS vennetråd :)
    Uansett så går du nok ikke mye feil hvis du velger Debussy. Den er tett opp til Scarlatti i lydkvalitet, og den blir jo av mange Hifi-magasiner ranked som den beste. Med dCS sin asynkrone USB-inngang, ring-dac og det nye ring-filteret, så er Debussy virkelig et "kupp". Designet er jo imo ikke helt galt heller.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    EiK skrev:
    Har ikke hørt Ayre dac-en, men deres produkter virker jo å være veldig bra.

    Du er nå på dCS vennetråd :)
    Uansett så går du nok ikke mye feil hvis du velger Debussy. Den er tett opp til Scarlatti i lydkvalitet, og den blir jo av mange Hifi-magasiner ranked som den beste. Med dCS sin asynkrone USB-inngang, ring-dac og det nye ring-filteret, så er Debussy virkelig et "kupp". Designet er jo imo ikke helt galt heller.
    Ja ikke meningen å lage bråk hehe. Debussy har flere innganger som du sier og er jo i tillegg flott så mye taler for den-absolutt. Etter hva jeg skjønner så kan dCS produktene oppdateres etterhvert med ny software og det er jo ikke dumt. Men det er jo også som alltid pris å ta hensyn til. Jeg har en lei tendens til å kjøpe først den billigste, så innser jeg at jeg bare "må" ha den jeg egentlig tenkte på. Sjelden den billigste måten å gjøre det på ;D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for linken, Hagto :)

    Det blir hyggelig lektyre i kveld, bl.a.med litt info om upsampleren.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Takk for linken, Hagto :)

    Det blir hyggelig lektyre i kveld, bl.a.med litt info om upsampleren.
    :) Ja det var hyggelig lesing. Beste digitale lyd testeren hadde hørt.
    Han mente at klokka var viktig for å få til godlyden.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hei, noen som både har kunnskapen og tiden til å forklare filteret i dCS Debussy? Gjerne både teknologisk og konsekvenser for praktisk bruk :D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Da søker jeg om opptak i denne ærverdige foreningen! Fikk Debussy i går og hadde den på repeat i hele natt. Har nå hørt en time og går bare å gliser. Reklamen stemmer, den er så bra som de sier!
    "Det er noe som stemmer med dCS og stemmer" skrev en anmelder og jeg kunne ikke sagt det bedre- helt fantastisk er det!!
    Bruker i tillegg Mac mini med iTunes og Pure Music, fjernstyring fra iPad og iPhone. Kjapt, brukervennlig og enkelt.
    Høium HiFi skal ha stor skryt for tolmodighet og hjelpsomhet, meget bra kundeservice!
    Nei nå må det lyttes mere ;D

    Mvh Tom
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Sting skrev:
    Hei!
    Da søker jeg om opptak i denne ærverdige foreningen! Fikk Debussy i går og hadde den på repeat i hele natt. Har nå hørt en time og går bare å gliser. Reklamen stemmer, den er så bra som de sier!
    "Det er noe som stemmer med dCS og stemmer" skrev en anmelder og jeg kunne ikke sagt det bedre- helt fantastisk er det!!
    Bruker i tillegg Mac mini med iTunes og Pure Music, fjernstyring fra iPad og iPhone. Kjapt, brukervennlig og enkelt.
    Høium HiFi skal ha stor skryt for tolmodighet og hjelpsomhet, meget bra kundeservice!
    Nei nå må det lyttes mere ;D

    Mvh Tom
    Gratulerer med Debussy !! FET ;D
    Mvh
    Finn
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Sting skrev:
    Hei!
    Da søker jeg om opptak i denne ærverdige foreningen! Fikk Debussy i går og hadde den på repeat i hele natt. Har nå hørt en time og går bare å gliser. Reklamen stemmer, den er så bra som de sier!
    "Det er noe som stemmer med dCS og stemmer" skrev en anmelder og jeg kunne ikke sagt det bedre- helt fantastisk er det!!
    Bruker i tillegg Mac mini med iTunes og Pure Music, fjernstyring fra iPad og iPhone. Kjapt, brukervennlig og enkelt.
    Høium HiFi skal ha stor skryt for tolmodighet og hjelpsomhet, meget bra kundeservice!
    Nei nå må det lyttes mere ;D

    Mvh Tom
    Gratulerer ! Høres ut som en meget velfungerende kombinasjon, bruker du den direkte i forsterkeren eller bruker du preamp i tillegg ?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Hei!
    Da søker jeg om opptak i denne ærverdige foreningen! Fikk Debussy i går og hadde den på repeat i hele natt. Har nå hørt en time og går bare å gliser. Reklamen stemmer, den er så bra som de sier!
    "Det er noe som stemmer med dCS og stemmer" skrev en anmelder og jeg kunne ikke sagt det bedre- helt fantastisk er det!!
    Gratulerer, veldig fin sak du har skaffet der :D
    Hva synes du låter best, filter eller ikke?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takker så mye! Takk så mye til finnleon og ceroxol for tips og hjelp på pm. Er utrolig fornøyd, glemte å nevne noe om byggekvaliteten- den er førsteklasses. Ingen lette blekkplater her i gården. Når det gjelder filter-hm ikke lett spørsmål, akkurat nå heller jeg nok mot det alternative filteret, altså lys i dioden. Men må lytte mye mere i fred og ro for å være skråsikker.
    Pure music er nesten et must føler jeg med litt blanding av hirez musikk og vanlige cd filer. Den tar hånd om samplerate uten at jeg trenger å tenke på det. Eneste som plager litt nå er at etter jeg konverterte til Apple lossless og begynte å bruke iTunes så får jeg masse duplicates i biblioteket. I selve biblioteket er det bare en fil men de fleste platene har dobbelt sett sanger. Har ikke hatt tid å finne ut hvorfor.
    Forløpig bruker jeg en integrert Karan forterker men sysler jo med tanken om å kjøre Debussy inn i en ren effekt siden det skal være best men dette er jaggu bra allerede!! At Scarlatti skal være enda bedre er nesten uvirkelig å tenke på. Blir alltid skeptisk til folk som blir ekstatiske og forandrer smak og skryter fort av nye produkter men her må jeg bare gjøre det selv for Debussy er bra!!
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Sting skrev:
    Takker så mye! Takk så mye til finnleon og ceroxol for tips og hjelp på pm. Er utrolig fornøyd, glemte å nevne noe om byggekvaliteten- den er førsteklasses. Ingen lette blekkplater her i gården. Når det gjelder filter-hm ikke lett spørsmål, akkurat nå heller jeg nok mot det alternative filteret, altså lys i dioden. Men må lytte mye mere i fred og ro for å være skråsikker.
    Pure music er nesten et must føler jeg med litt blanding av hirez musikk og vanlige cd filer. Den tar hånd om samplerate uten at jeg trenger å tenke på det. Eneste som plager litt nå er at etter jeg konverterte til Apple lossless og begynte å bruke iTunes så får jeg masse duplicates i biblioteket. I selve biblioteket er det bare en fil men de fleste platene har dobbelt sett sanger. Har ikke hatt tid å finne ut hvorfor.
    Forløpig bruker jeg en integrert Karan forterker men sysler jo med tanken om å kjøre Debussy inn i en ren effekt siden det skal være best men dette er jaggu bra allerede!! At Scarlatti skal være enda bedre er nesten uvirkelig å tenke på. Blir alltid skeptisk til folk som blir ekstatiske og forandrer smak og skryter fort av nye produkter men her må jeg bare gjøre det selv for Debussy er bra!!
    Ang.Duplicates.
    Hvis du klikker på ITunes,og videre på Valg. Og så på Avansert.
    Der kan du hake av, Kopier filer til ITunes Media-mappen ........
    Kansje det kan hjelpe ??
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Sting skrev:
    Takker så mye! Takk så mye til finnleon og ceroxol for tips og hjelp på pm. Er utrolig fornøyd, glemte å nevne noe om byggekvaliteten- den er førsteklasses. Ingen lette blekkplater her i gården. Når det gjelder filter-hm ikke lett spørsmål, akkurat nå heller jeg nok mot det alternative filteret, altså lys i dioden. Men må lytte mye mere i fred og ro for å være skråsikker.
    Pure music er nesten et must føler jeg med litt blanding av hirez musikk og vanlige cd filer. Den tar hånd om samplerate uten at jeg trenger å tenke på det. Eneste som plager litt nå er at etter jeg konverterte til Apple lossless og begynte å bruke iTunes så får jeg masse duplicates i biblioteket. I selve biblioteket er det bare en fil men de fleste platene har dobbelt sett sanger. Har ikke hatt tid å finne ut hvorfor.
    Forløpig bruker jeg en integrert Karan forterker men sysler jo med tanken om å kjøre Debussy inn i en ren effekt siden det skal være best men dette er jaggu bra allerede!! At Scarlatti skal være enda bedre er nesten uvirkelig å tenke på. Blir alltid skeptisk til folk som blir ekstatiske og forandrer smak og skryter fort av nye produkter men her må jeg bare gjøre det selv for Debussy er bra!!
    Gratulerer! Og bare hyggelig å hjelpe.. :) Jeg tror du har gjort et klokt valg. Drømmer selv om å gå tilbake til dCS igjen, kommer nok til å bli en telefon til Høium etterhvert.. ;)

    Ellers husker jeg ikke helt dette med duplikater i iTunes, var utsatt for det samme en gang og da slettet jeg hele iTunes biblioteket og la til samlingen på nytt.. Det er sikkert bedre løsninger enn dette, mener det er en tråd om det på Datahjørnet. Som et annet tips så har jeg tagget coverbildet direkte til filene, sånn at jeg ikke er avhengig av iTunes for å finne dette på et senere tidspunkt, f.eks. hvis jeg skal legge samlingen til på en av husets andre macer eller brukes med Sonos og liknende (høyreklikk på album og lim inn coverbildet der).
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Det er kun Dupin (og bare dette) som kan fikse "eksakte" duplikater i iTunes.
    Ellers kan du alltids manuelt ta backup av spillelister, og importere hele katalogen med sangene på nytt, for så å importere spillelistene på nytt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.368
    Antall liker
    20.245
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvilket filter bruker dere på Puccini?
    Har selv brukt nr. 1, men lurer på om ikke nr. 2 er litt varmere?
    På den forestående oppgraderingen som snart kommer, får den flere filtre. Disse er vel de samme som på Debussy.
    Hvilken forandring kan man vente seg med disse?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da har Alan Taffel testet Debussy i siste nummer av The Absolute Sound.
    Bladet kan kjøpes/lastes ned her:
    http://www.nextnewsstand.com/product/TAS-209/?src=Playback

    Den ble også kåret til årets digitale produkt i samme blad:

    dCS Debussy DAC
    $10,999
    England’s Data Conversion Systems (dCS) is known for its custom state-ofthe-
    art digital technology, lavish build-quality, and spectacular sound. In a
    world of DACs cobbled together with generic off-the-shelf chips, dCS has
    re-invented every aspect of digital playback, from custom filtering software, to
    proprietary upsampling techniques, to the radically innovative Ring DAC. Now
    we have the most affordable dCS yet, the $10,999 Debussy DAC. Although
    not inexpensive, this represents a new price level for a dCS product. You’d
    expect the technology to be scaled down, but the Debussy uses the exact same
    control board, Ring DAC, custom-software-based digital filter, and analog
    output stages as the $67,000 Scarlatti. The Debussy’s sound is pure dCS,
    with a density of musical information that sets it apart from its competitors.
    According to Alan Taffel, “Music winds out of this DAC like thread from a
    spool.” Moreover, the Debussy is fitted with dCS’s proprietary asynchronous
    USB interface, making it the perfect music-server DAC. The Debussy’s
    advanced technologies and stunning sound quality make it a slam-dunk winner
    for Digital Source of the Year. Reviewed by Alan Taffel in this issue
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Jeg lurer på hvor stor lydmessig gevinst det vil være fra Debussy til Paganini Dacen- er det ikke bare strømforsyningen, chassiet og Led displayet som er de største forskjellene da ?
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Hvilket filter bruker dere på Puccini?
    Har selv brukt nr. 1, men lurer på om ikke nr. 2 er litt varmere?
    På den forestående oppgraderingen som snart kommer, får den flere filtre. Disse er vel de samme som på Debussy.
    Hvilken forandring kan man vente seg med disse?
    Bruker filter1 siden det gir best oppløsning etter min mening.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    En oppdatering fra lykkelig Debussy eier! Føler jeg har fått helt nytt anlegg selvom jeg bare byttet kilde. Nå er jeg overbevist om at kilde først er veien å gå. Høytalerene spiller dypere, med større rom og med en enorm detaljering. Man må ikke glemme den asynkrone usb inngangen hos Debussy! Hvis du vil ha den muligheten må du ha en upsampler også jonnygrandis. Det kan tenkes at fraværet av jitter som denne koblingen sørger for har en god del av æren for ytelsen kombinert med Ring Dacen selvsagt. Paganini pluss upsampler begynner å koste noen kroner ;D

    Mac mini og remote slår alle andre kontrollmåter jeg har prøvd i støvlene, slettet bare biblioteket og la det inn på ny så var 2000+ plater ordnet.

    Lurer på hvordan Debussy spiller rett i effekttrinn, noen preferanser der ute/ anbefalte effektforsterkere?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.368
    Antall liker
    20.245
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sting skrev:
    En oppdatering fra lykkelig Debussy eier! Føler jeg har fått helt nytt anlegg selvom jeg bare byttet kilde. Nå er jeg overbevist om at kilde først er veien å gå. Høytalerene spiller dypere, med større rom og med en enorm detaljering. Man må ikke glemme den asynkrone usb inngangen hos Debussy! Hvis du vil ha den muligheten må du ha en upsampler også jonnygrandis. Det kan tenkes at fraværet av jitter som denne koblingen sørger for har en god del av æren for ytelsen kombinert med Ring Dacen selvsagt. Paganini pluss upsampler begynner å koste noen kroner ;D

    Mac mini og remote slår alle andre kontrollmåter jeg har prøvd i støvlene, slettet bare biblioteket og la det inn på ny så var 2000+ plater ordnet.

    Lurer på hvordan Debussy spiller rett i effekttrinn, noen preferanser der ute/ anbefalte effektforsterkere?
    Er den nogenlunde lik Puccini, så spiller den enormt rett i effekttrinn :D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ja ser alle testere også sier dette! Får jo kjøpekløe av slikt ;D Må bare finne rette selvsagt, den integrerte Karan min er veldig bra så må ikke bomkjøpe..
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Noen Delius-kjennere her?
    Har nylig kjøpt en Delius 99-modell og kjøpte samtidig en Teac VRDS 10 som skal fungere som drivverk.
    Det er dog litt kommunikasjonsproblemer mellom enhetene, Delius vil ikke låse signalet fra Teac. Etter litt trøbbel ble signalet låst via coaxtilkopling, men det varte bare noen minutter så koplet det ut. Har ikke klart å låse på nytt.
    Har prøvd både coax og toslink.

    Det fungerer fint med coax fra en eldre Denon DVD-spiller.
    Teac ble koplet opp mot en Denon surround receiver og det fungerte uten problemer bådepå coax og optisk.
    Ulike plater er prøvd.
    Har prøvd litt ulike oppsett i menyen på Delius, for deretter å tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

    Noen som har noen ide hvorfor Teac + Delius ikke fungerer?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn