dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Dette er spennende!



    Hentet fra HiFiFourum.nu:
    New D / A converter with their patented RING Dac.

    In addition to a variety of digital inputs, so has the new convert an asynchronous USB input for connection to PC / MAC.

    dCS has a patent on their USB solution, and this ensures that your PC / Mac gives the same performance as the best in dedicated drive.
    Noen som sitter inne med mer info om denne? Pris? Akkurat solgt dCS Delius/Purcell settet mitt, og ja, jeg savner dCS her hjemme.. ;)

    Edit:

    Jeg fant mer info om den hos Høium Hifi:
    dCS lanserer ny d/a konverter med asynkron USB inngang, og denne boksen inneholder all dCS teknologi i en og samme boks. Prisantydning er kr. 75.000,-, og første levering ventes i midten av januar. Dette er det mange som har ventet på!

    Bilde ovenfor er en "fantom-tegning" som vi har laget i Photoshop, men utifra det vi har blitt fortalt er det veldig sannsynlig at dette er utseendet til dCS sin nye d/a konverter.

    dCS har lenge forstått av PC/MAC er fremtiden når det gjelder digital avspilling, og nå lanserer de en ny d/a konverter med deres patenterte RING Dac. I tillegg til en rekke ulike digitale innganger, så har den nye konverteren en asynkron USB inngang for tilkobling til PC/MAC. Dette vil gi deg den fantastiske dCS-lyden fra en alt-i-en-boks.

    dCS har patent på deres USB løsning, og denne sørger for at din PC/Mac gir samme ytelse som det beste innen dedikert drivverk. Alt av programvare og hjelp til PC-oppsett følger med i prisen. Etter du blir vant til PC/mac som avspiller kommer du aldri til å gå tilbake til dedikert drivverk.

    Vi kommer tilbake med mer info om denne d/a konverteren innen kort tid, og vi vil da vise ekte bilde, gi deg navn på produktet og legge ut alle spesifikasjoner.
    Venter i spenning på mer info og pris.. :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9


    dCS Paganini DAC, Paganini Upsampler og Puccini U-Clock er testet av Computeraudiophile.com, les testen her.

    Conclusion

    The dCS Paganini DAC, Upsampler, and Puccini U-Clock is the best digital front end I've ever heard in my listening room. Since the dCS components are boxed up Jack Johnson, Shelby Lynne, and the Minnesota Orchestra have left the building. The dCS stack not only made the Computer Audiophile Suggested Hardware List, these components are exactly why the CASH List was created. Well done dCS.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    jonlam skrev:
    Hei,

    Jeg har hatt den i tre uker nå, og er veldig fornøyd. Alle komponentene er på plass i anlegget. Jeg er på kabel jakt om dagen og håper det løser seg før jul, så jeg kan kose meg i jula med god musikk.

    Ellers lurer jeg egentlig på dere som har puccini, om dere bruker en ren dedikert forforsterker/preamp i tillegg?
    Hvis ja, kan dere komme med noen anbefalinger?
    Jeg bruker puccini med 2xmc275r og ønsker et detaljert og fyldig lydbilde som heller mot det varme.

    På forhånd takk.

    Mvh. jonlam

    Hei igjen.

    Noen tanker/meninger omkring Puccini. Du har sannsynligvis kjøpt den beste cd-spilleren som finnes på markedet i dag, hvis du kjører den direkte inn i et bra effekttrinn. Noen liker bedre lyden med forforsterker, men da har de nok ikke matchet anlegget bra nok.
    Alle forforsterkere vil degradere ytelsen, og den fantastiske åpenheten og oppløstheten, som dCS er så kjent for.
    Flere av de mest kjente hifitestere har testet dCS nå i høst, bl.a John Atkinson, Robert Harley og Martin Colloms. Alle sier at skal du virkelig høre hvor god dCS er så kjør dem direkte i effekttrinnet. Da har du sannsynligvis den beste cd gjengivelsen som er å få i dag.
    Men med en slik avslørende kilde krever det litt arbeid for at du skal få høre hvor god den egentlig er. Mange bare setter den inn i et anlegg og tror at den skal trylle anlegget til superlyd, så enkelt er det ikke. Du bør nok bruke litt tid her.

    Ser ut til at de fleste får til best lyd med PCM oppsamplet til DSD, og med filter 2 innkoplet. Kabelen som har fungert best hos meg til nå fra cd-spiller til effekttrinn, i de fleste sammensetninger, har vært Cardas Golden referense. Hører liten eller ingen forskjell på ubalansert/balansert utgang.

    Lykke til!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Jeg kan gjerne moderere innlegget mitt til at det sannsynligvis ikke er noen bedre enboksspillere i dag. Like gode finnes nok som f.eks den nye Meridian. Men den kan ikke spille SACD. Uansett er nok forskjellene her så marginale at man skal ha litt av et anlegg for å avdekke forskjellene. Noen spillere kan dog ha annerledes lyd som noen vil like bedre i anlegget sitt.

    De mest anerkjente testere i dag sier at Puccini er helt oppe sammen med det aller beste.
    John Atkinson sa at Puccini var blandt det aller beste, og hadde de beste målinger han hadde hatt på en cdspiller. Jonathan Valin sa at Scarlatti var det beste cd system han hadde hørt men Puccini var nesten like god. Robert Harley sier i siste nummer av The Absolute Sound at Puccini er State of the art, og er kanskje det aller beste som han har hørt. I hificritic sier de at Puccini er helt på topp av det aller beste som kan lages i dag.

    Når det gjelder forforsterker vil der alltid være noen som tuner til og liker bedre lyd med en forforsterker. Kan dempe ned litt, lage litt mer dynamikk kanskje, gjøre det litt varmere og fyldigere kanskje. Men samtlige testere ovenfor sier at den spiller best direkte i effekttrinn.
    Martin Colloms som testet Paganini med samme pre/volum som Puccini ga settet karakteren 93 på vanlig PCM med forforsterker (hans gamle reference var Naim CD555 med karakteren 89). Direkte inn i effektttrinn uten forforsterker fikk settet 120 ved vanlig PCM, og 150 med SACD. Altså klar forbedring uten forforsterker.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Cappuccino skrev:
    Hagto skrev:
    Noen tanker/meninger omkring Puccini. Du har sannsynligvis kjøpt den beste cd-spilleren som finnes på markedet i dag, hvis du kjører den direkte inn i et bra effekttrinn.
    Ikke for å legge noen demper på begeistringen over et fremragene produkt, men det er vel flere kandidater som er med i denne duellen... Synes bare å utrope Puccini til den "beste" var å ta litt hardt i.

    Hagto skrev:
    Alle forforsterkere vil degradere ytelsen, og den fantastiske åpenheten og oppløstheten, som dCS er så kjent for.
    Flere av de mest kjente hifitestere har testet dCS nå i høst, bl.a John Atkinson, Robert Harley og Martin Colloms. Alle sier at skal du virkelig høre hvor god dCS er så kjør dem direkte i effekttrinnet. Da har du sannsynligvis den beste cd gjengivelsen som er å få i dag.
    Men med en slik avslørende kilde krever det litt arbeid for at du skal få høre hvor god den egentlig er. Mange bare setter den inn i et anlegg og tror at den skal trylle anlegget til superlyd, så enkelt er det ikke. Du bør nok bruke litt tid her.
    Det er det vel også delte meninger om. Kjenner til flere med full dCS Scarlatti stack som likevel sverger til forforsterker.
    Hei,

    Tror ar det nesten er en kjensgjerning at de aller fleste med dCS foretrekker direkte drift, det er imidlertid et fåtall som bruker pre også men det tror jeg muligens likegodt kan være at man ønsker noe større fleksibilitet.
    Jeg synes at det nye settet er så god på vanlig PCM at jeg sliter med å høre den store forskjellen på CD og SACD, jeg sampler til DSD men har ikke klart å bestemme meg om filter 2 er bedre en filter 1.
    Hva som er den beste skal jeg ikke utale meg så mye om, til det er det altfor mye å velge imellom som man skjelden får prøvd i eget oppsett men alltid kjekt å lese gode tester av produkter man selv eier.

    Mvh
    Geir
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei, Geir

    Har samme agendaen selv nemlig å sjekke ut både klokke-og digitalkablen. Bruker nå de som var vedlagt i esken.

    dCS har tidligere hevdet at det ikke var noe å hente ved å benytte andre kabler.

    Dette har de nå gått tilbake på, og skal visstnok selv produsere kabler som skal være bedre.

    Denne nettsiden har forslag til kabler for dCS.
    http://www.highendcable.co.uk/dCS cable upgrade.htm

    Som sagt har jeg ennå ikke fått prøvd dette ut, men tror det kan være noe å hente.
    Det hadde vært greitt at de som prøver kommer med tilbakemelding på disse sider.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    EiK skrev:
    Hei, Geir

    Har samme agendaen selv nemelig å sjekke ut både klokke-og digitalkablen. Bruker nå de som var vedlagt i esken.

    dCS har tidligere hevdet at det ikke var noe å hente ved å benytte andre kabler.

    Dette har de nå gått tilbake på, og skal visstnok selv produsere kabler som skal være bedre.

    Denne nettsiden har forslag til kabler for dCS.
    http://www.highendcable.co.uk/dCS cable upgrade.htm

    Som sagt har jeg ennå ikke fått prøvd dette ut, men tror det kan være noe å hente.
    Det hadde vært greitt at de som prøver kommer med tilbakemelding på disse sider.
    Hei,

    Kjenner til denne nettsiden, jobber i UK så det er enkelt for meg å kjøpe disse og ta de med meg hjem, som sagt litt usikker, mener å ha lest på audiogon om en bruker som ikke merket noe "forskjell" men ellers lite referanse å spore.
    Litt "søkt" å tro at klokkekabler skal utgjøre en stor forskjell, men testen som jeg leste tyder på en forskjell til det positive og da er man jo litt "undrende og solgt", kjøper jeg før deg så skal eg legge ut en bruker erfaring.
    Får gå litt i tenkeboksen

    Mvh
    Geir
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    GFE skrev:
    Hei,

    Tror ar det nesten er en kjensgjerning at de aller fleste med dCS foretrekker direkte drift, det er imidlertid et fåtall som bruker pre også men det tror jeg muligens likegodt kan være at man ønsker noe større fleksibilitet.
    Hei, dette er vanskelig - Delius kunne ikke drive forsterkerne mine så jeg benyttet forforsterker, Puccini endte jeg nok opp med å foretrekke uten forforsterker, hva som fungerte best med Paganini DACen klarte jeg aldri å bestemme meg for i løpet av de drøyt to årene jeg brukte den (forforsterkere Burmester035, ML380s, NHT PVC) og Scarlatti DACen har jeg kun forsøkt via forforsterker ennå (ML380s) og kan ikke uttale meg utover at den kombinasjonen fungerer bra. Dette er nok et eksempel på smak og behag - og fleksibilitet hvis man har mer enn en kilde.

    GFE skrev:
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir

    Jeg har forsøkt Stereovox XV2 og BlueJeansCable 75Ohms bnc som erstatning for de medfølgende klokkekablene og la ikke merke til endringer. For tiden bruker jeg BlueJeans som er tilpasset lengden jeg trenger, mens de som følger med er altfor lange. 1394 kabel har jeg ingen erfaring med utover at jeg bruker de som følger utstyret.

    Mvh.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    dCS Debussy

    :-X ;D :-X
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Solo skrev:
    dCS Debussy

    :-X ;D :-X
    Et bilde fra CES2010



    dCS (Data Conversion Systems), a British company that since 1987 has been dedicated to the design, engineering and manufacture of the best performing digital audio components in the business, will be at the CES 2010 Venetian Tower suite 30-128 introducing their new Debussy digital-to-analog converter. Housed in the sleek U-Clock chassis, Debussy features a wide array of inputs, including dCS' patent-pending asynchronous USB, as well as traditional S/PDIF and AEB/EBU. An LED-based display indicates active input, sample rate, and volume level. The control board and Ring DAC are derived from those in the Paganini DAC, with variable output of either 2V or 6V available on either XLR balanced or RCA unbalanced analog connectors. Venetian Tower room 29-123 will have dCS Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC while Venetian Tower 30-111 will have the Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC.
    Hva er prisen, noen som har en ide? Ser Høium har en antydning på 75k..
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    verken display eller volumhjul ???
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    achri-d skrev:
    GFE skrev:
    Hei,

    Tror ar det nesten er en kjensgjerning at de aller fleste med dCS foretrekker direkte drift, det er imidlertid et fåtall som bruker pre også men det tror jeg muligens likegodt kan være at man ønsker noe større fleksibilitet.
    Hei, dette er vanskelig - Delius kunne ikke drive forsterkerne mine så jeg benyttet forforsterker, Puccini endte jeg nok opp med å foretrekke uten forforsterker, hva som fungerte best med Paganini DACen klarte jeg aldri å bestemme meg for i løpet av de drøyt to årene jeg brukte den (forforsterkere Burmester035, ML380s, NHT PVC) og Scarlatti DACen har jeg kun forsøkt via forforsterker ennå (ML380s) og kan ikke uttale meg utover at den kombinasjonen fungerer bra. Dette er nok et eksempel på smak og behag - og fleksibilitet hvis man har mer enn en kilde.

    GFE skrev:
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir

    Jeg har forsøkt Stereovox XV2 og BlueJeansCable 75Ohms bnc som erstatning for de medfølgende klokkekablene og la ikke merke til endringer. For tiden bruker jeg BlueJeans som er tilpasset lengden jeg trenger, mens de som følger med er altfor lange. 1394 kabel har jeg ingen erfaring med utover at jeg bruker de som følger utstyret.

    Mvh.
    Hei,

    Takker for info om kabler, ble som sagt litt i tvil siden en av de siste testene på høium sine sider indikerer forskjell på spesielt klokkekablene.
    leste ellers på audiogon om gode erfraringer med siltech G7 firewire, men etter å ha fått pris i dag fra svensk importør så er det en kostbar test å prøve denne og regner med at siden markeded er så lite at det er lite sannsynlig at et test eksemplar er tilgjengelig også.

    Ser det du skriver om Delius, trodde alle dCS både de "gamle" og de "nye" hadde enten 2V eller 6V ut som max, merkelig at da en "dac" klarer å drive og en "annen" ikke med samme utgangsignal. Selv bruker jeg 2V og det passer bra med lyttevolum for et sted mellom 20-10 på displayet, noe høyt for bakgrunn musikk men fint etter en konjakk ;D

    Ha en fin helg

    Mvh
    Geir
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Solo skrev:
    verken display eller volumhjul ???
    dCS (Data Conversion Systems), a British company that since 1987 has been dedicated to the design, engineering and manufacture of the best performing digital audio components in the business, will be at the CES 2010 Venetian Tower suite 30-128 introducing their new Debussy digital-to-analog converter. Housed in the sleek U-Clock chassis, Debussy features a wide array of inputs, including dCS' patent-pending asynchronous USB, as well as traditional S/PDIF and AEB/EBU. An LED-based display indicates active input, sample rate, and volume level. The control board and Ring DAC are derived from those in the Paganini DAC, with variable output of either 2V or 6V available on either XLR balanced or RCA unbalanced analog connectors. Venetian Tower room 29-123 will have dCS Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC while Venetian Tower 30-111 will have the Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC.

    men dette ser jo ut til å inneholde et display, i det minste...
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Solo skrev:
    Solo skrev:
    verken display eller volumhjul ???
    dCS (Data Conversion Systems), a British company that since 1987 has been dedicated to the design, engineering and manufacture of the best performing digital audio components in the business, will be at the CES 2010 Venetian Tower suite 30-128 introducing their new Debussy digital-to-analog converter. Housed in the sleek U-Clock chassis, Debussy features a wide array of inputs, including dCS' patent-pending asynchronous USB, as well as traditional S/PDIF and AEB/EBU. An LED-based display indicates active input, sample rate, and volume level. The control board and Ring DAC are derived from those in the Paganini DAC, with variable output of either 2V or 6V available on either XLR balanced or RCA unbalanced analog connectors. Venetian Tower room 29-123 will have dCS Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC while Venetian Tower 30-111 will have the Scarlatti Transport, Upsampler, Master Clock, and DAC.

    men dette ser jo ut til å inneholde et display, i det minste...
    Sitatet var hentet fra CES Preview 2010 / THE Show Preview Report, her. Så ved nærmere ettertanke er vel sitatet basert på rykter, dvs. de samme ryktene og "fantom-bildet" som er i denne tråden...desverre.. Blir spennende å se mer info om denne enheten, selv hadde jeg håpet på at den var tilsvarende "fantom-bildet".
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    GFE skrev:
    Ser det du skriver om Delius, trodde alle dCS både de "gamle" og de "nye" hadde enten 2V eller 6V ut som max, merkelig at da en "dac" klarer å drive og en "annen" ikke med samme utgangsignal. Selv bruker jeg 2V og det passer bra med lyttevolum for et sted mellom 20-10 på displayet, noe høyt for bakgrunn musikk men fint etter en konjakk ;D

    Ha en fin helg

    Mvh
    Geir
    Hei, jeg var ikke presis - mine effektforsterkere har 750 Ohms inngangsimpedans. Delius' utgangstrinn var ikke av samme kvalitet som nyere dCS og Elgar, men ville sikkert fungert godt mot mer normal last som f eks 10kOhm, etc. Som implisitt skrevet ovenfor så dro Puccini og Paganini den tunge lasten til mine forsterkere uten problemer. Mvh.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Har du funnet noen spesifikasjoner, oppsampler den til dsd, har den volumkontroll, fjernkontroll?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.742
    Antall liker
    3.355
    Solo skrev:
    Har du funnet noen spesifikasjoner, oppsampler den til dsd, har den volumkontroll, fjernkontroll?
    Debussy DAC features standard AES3, Dual AES and SPDIF inputs in addition to the USB2.0 interface.

    The digital volume control allows direct connection to a power amplifier, thus in most cases removing the need for a preamplifier.
    Maximum output can be either two or six volts to suit different amp/speaker combinations.
    Two filters are provided offering listeners the choice of linear phase with pre-ringing or non-linear phase without pre-ringing.

    When connecting a computer source Debussy DAC operates in “asynchronous” USB mode (NOT to be confused with asynchronous rate conversion), in which the Debussy DAC synchronises the audio by providing a feedback pipe to the computer.

    Digital Inputs

    USB interface on a B-type connector will accept up to 24 bit PCM at 32, 44.1, 48, 88.2 or 96kS/s. Operates in asynchronous mode.

    2x AES/EBU on 3-pin female XLR connectors. Each will accept up to 24 bit PCM at 32, 44.1, 48, 88.2 & 96kS/s. OR as a Dual AES pair at 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s.

    2x SPDIF on 1x RCA Phono and 1x BNC connectors. Each will accept PCM at 32, 44.1, 48, 88.2 or 96kS/s up to 24 bits.


    Local Control

    IR (RC5) or RS232. A dCS Premium remote control is available as an optional extra.

    USB Mode Volume Control – Debussy volume can be controlled by either Vol +/- buttons or the volume control on the computer used as a source.

    Media Player Transport Controls – Debussy implements a USB HID interface. This means that not only can the user change the Debussy volume via the attached computer, but Debussy can also perform functions such as “Play/ Pause”/“Media Next” / “Media Prev”/ “Media FF/RW”.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    GFE skrev:
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir
    Hei, Geir

    Nå har jeg et par døgn lånt achri-d's Stereovox XV2 som klokkekabel (BNC). Og konklusjonen min begynner allerde å bli klar. Denne gjør en forskjell til det bedre. Det ble mer ro og også litt større lydbilde, og oppløsningen virker også å være litt bedre.

    Hvor mye skal de ha for Siltech firewire kablen ?

    Tror jeg kommer til å bytte begge kablene (1394 og klokke), men det er ingen hast.

    Mvh
    Eivind
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    EiK skrev:
    GFE skrev:
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir
    Hei, Geir

    Nå har jeg et par døgn lånt achri-d's Stereovox XV2 som klokkekabel (BNC). Og konklusjonen min begynner allerde å bli klar. Denne gjør en forskjell til det bedre. Det ble mer ro og også litt større lydbilde, og oppløsningen virker også å være litt bedre.

    Hvor mye skal de ha for Siltech firewire kablen ?

    Tror jeg kommer til å bytte begge kablene (1394 og klokke), men det er ingen hast.

    Mvh
    Eivind

    Hei Eivind,

    Siltech kabelen er dyr, det er vel generelt dyre kabler fra Siltech. Pris som sikkert er i SEK er kr 13100 for 1 mtr firewire kabel, den koster noe over 1700 dollar i statene.
    En annen jeg har fått anbefalt er fra acrolink og den koster 725 dollar i statene
    ifølge en tråd på audiogon så er det mye å hente fra de "to" brukerene som enten bruker Siltech eller acrolink 8N-6P-6PI
    Acrolink brukes som standard av Esoteric og kjenner du en som har en "rigg" her kan du muligens få låne en for test, jeg kjenner desverre ingen.

    Vedrørende klokkekabler så skal det vel mye til at jeg kjøper noe dyrere en det som er anbefalt av highend cable, der er det vel klokkekablene som koster og ikke firewire, mulig at det er det "settet" som ligger best ann for øyeblikket hos meg, men "if the cost is no object", siltech G7 firewire hadde vore kjekt å fått testet, men sliter litt med prisen det koster kun ved å kjøpe på magefølelse.

    Mvh
    Geir
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Noen av systemene som brukte dCS på CES2010







     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Verden har blitt et bedre sted å være i dag. Takket være dCS har jeg fått et bedre liv.
    Purcell & Delius har kommet i hus ;D Fantastisk hvordan man kan få noe nytt med noe gammelt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nyanskaffelsen! :D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei, Roysen

    Har ikke hørt noe dato, men tror ikke den er så langt unna. Det var en stund siden jeg hørte at de hadde testet den ut og funnet ut at dette var et bra steg fremover. Såvidt jeg har hørt så har dCS hatt hendene fulle med den ny Debussy dac-en, og derfor utsatt andre aktiviteter.

    Såvidt jeg skjønner så er dette en sofware-upgrade som kun gjøres på Scarlatti, men ikke på Paganini (snufs) eller Puccini. Sånn er når man kjøper billig utgaven :(
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Nå sitter jeg og venter spent på Debussy og krydrer gjerne ventetiden med lenker etc til informasjon, eventuelle tester og synspunkter på den :D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Spennende, Solo !

    Det virker som denne har vært en suksess for dCS.

    Du får komme med inntrykk når du har fått den i hus.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Roysen skrev:
    Noen som har hørt når de annonserte DXD oppgraderingene til Scarlatti er klare og om de blir rene software oppgraderinger eller om hardware også må oppgradere?

    Mvh
    Roysen
    Hei,

    Burde vel vist det men gjør det ikke ;D hva er DXD for scarlatti, er det noe for upsampleren eller for dac'en (regner med at det er et nytt format kontra DSD?

    Hilsen nyskjerrig Scarlatti eier
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    EiK skrev:
    GFE skrev:
    Klokke og 1394 kabel

    Hei,

    Er det noen som har forsøkt andre klokke og eventuelt 1394 kabler og sammenlignet disse med de som medfølger "utstyret"?
    Grunnen for at eg spør er at når man foreks leser en av de siste testene som er utgitt så ble det blant annet skrevet at de medfølgende klokkekablene godt kunne ligge i esken.
    Før jeg da eventuelt kjøper inn noen "nye" kabler så hadde det vert greit å vite om noen av Dere har noen tanker om dette

    Mvh
    Geir
    Hei, Geir

    Nå har jeg et par døgn lånt achri-d's Stereovox XV2 som klokkekabel (BNC). Og konklusjonen min begynner allerde å bli klar. Denne gjør en forskjell til det bedre. Det ble mer ro og også litt større lydbilde, og oppløsningen virker også å være litt bedre.

    Hvor mye skal de ha for Siltech firewire kablen ?

    Tror jeg kommer til å bytte begge kablene (1394 og klokke), men det er ingen hast.

    Mvh
    Eivind
    Hei Eivind,

    Nå har jeg fått skiftet både klokkekablene til de fra bluejeans samt firewire kabel kjøpt hos highend cable UK.
    Synes det var positivt jeg også, gav noe mere ro i lydbildet og har vel samme mening om oppløsning som deg.
    Selv vil eg tro at det var firewire kabelen som gjorde størst utslag hos meg og til den prisen ca 450 kr fraktfritt levert så kan jeg anbefale denne, klokkekablene er jo også rimlige så verdt å prøve ut.
    Alt i alt veldig fornøyd med den "lille investeringen", så kan man jo alltid lure på hvordan det hadde vert med siltech kabelen men det er mye mye penger så jeg tror jeg stopper her for øyeblikket.

    Mvh
    Geir
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    EiK skrev:
    Det virker som denne har vært en suksess ofr dCS.
    Har du lest "tester" av den siden du sier det? Jeg har dessverre ikke funnet noe om den ennå, men håper selvsgat at den er en suksess!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Solo skrev:
    EiK skrev:
    Det virker som denne har vært en suksess ofr dCS.
    Har du lest "tester" av den siden du sier det? Jeg har dessverre ikke funnet noe om den ennå, men håper selvsgat at den er en suksess!
    Spørs vel om noen har rukket å teste den ennå Solo, den er jo rykende fersk. Ser veldig spennende ut den dacen, så du får påta deg pioner rollen og holde oss oppdatert. Du har jo en god referanse å sammenligne med ser det ut som. Skal du bruke P8 som drivverk, eller har du andre planer?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Eivind,

    Nå har jeg fått skiftet både klokkekablene til de fra bluejeans samt firewire kabel kjøpt hos highend cable UK.
    Synes det var positivt jeg også, gav noe mere ro i lydbildet og har vel samme mening om oppløsning som deg.
    Selv vil eg tro at det var firewire kabelen som gjorde størst utslag hos meg og til den prisen ca 450 kr fraktfritt levert så kan jeg anbefale denne, klokkekablene er jo også rimlige så verdt å prøve ut.
    Alt i alt veldig fornøyd med den "lille investeringen", så kan man jo alltid lure på hvordan det hadde vert med siltech kabelen men det er mye mye penger så jeg tror jeg stopper her for øyeblikket.

    Mvh
    Geir
    [/quote]

    Takker for tilbakemeldingen, Geir.

    Har også tro på kablen fra Bluejeans, den virker bra bygd. Skal få testet den mot Stereovox.
    Som firwirekabel kjøpte du vel Oelhbach, som heller ikke var spesielt kostbare. Artig at såpass rimelige kabler kan gi en oppgradering. Det er en svensk variant jeg skal prøve å sjekke ut, hvis ikke funker så er Oelbach alternativet å kjøpe.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Solo skrev:
    EiK skrev:
    Det virker som denne har vært en suksess for dCS.
    Har du lest "tester" av den siden du sier det? Jeg har dessverre ikke funnet noe om den ennå, men håper selvsgat at den er en suksess!
    Har ikke sett noen omtaler. Det jeg baserer meg på at de hadde solgt mange av dem, slik at de måtte skyve på andre ting.
    Har ellers en fornemmelse på at det kommer en omtale i Fidelity av denne i løpet av våren.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ser ut som om det begynner å trille noen kroner inn på hifi kontoen, og jeg lurer litt på hvor de skal ivesteres.dCS Verona master clock er et mulig objekt. Lurer imidlertid litt på hvor mye denne vil forbedre min Delius/Purcell kombo. Ser ut som om 2500-3000$ er en vanlig pris på det internasjonale bruktmarked. Lurer på om noen av dere som har lang erfaring med dCS rigger kan si noe om hvor stor lydforbedring dere har opplevd med ekstern klokke?
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    gut_man skrev:
    Ser ut som om det begynner å trille noen kroner inn på hifi kontoen, og jeg lurer litt på hvor de skal ivesteres.dCS Verona master clock er et mulig objekt. Lurer imidlertid litt på hvor mye denne vil forbedre min Delius/Purcell kombo. Ser ut som om 2500-3000$ er en vanlig pris på det internasjonale bruktmarked. Lurer på om noen av dere som har lang erfaring med dCS rigger kan si noe om hvor stor lydforbedring dere har opplevd med ekstern klokke?
    Hei,

    Hvis du har full pakke så er det alltid kjekt med en masterklokke, siden du skriver delius/purcell så antar jeg at du bruker en annen transport eller det som er levert fra dCS, det betyr igjen at du sikkert ikke kan klokke eksternt den transporten du har idag.
    Tidligere når jeg hadde Verdi, purcell og elgar + så kjøpte jeg etter en tid en verona masterklokke ny, den var jo da vesentlig dyrere en det du skisserer, regner med at det er 230V utgaven du har sett på og ikke 110V (ser du oppgir i dollar, derfor dette spørsmålet)
    Selv vil eg si at det blr noe bedre fokus, litt bedre oppløsning men forskjellen er ikke slik at du får følesen av et nytt anlegg og du må vurdere sterkt hvis du har andre plasser du kan oppgradere og få mer igjen om dette er riktig å gjøre, uten en dCS transport så ville jeg sagt nei.

    Mvh
    Geir
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    GFE skrev:
    gut_man skrev:
    Ser ut som om det begynner å trille noen kroner inn på hifi kontoen, og jeg lurer litt på hvor de skal ivesteres.dCS Verona master clock er et mulig objekt. Lurer imidlertid litt på hvor mye denne vil forbedre min Delius/Purcell kombo. Ser ut som om 2500-3000$ er en vanlig pris på det internasjonale bruktmarked. Lurer på om noen av dere som har lang erfaring med dCS rigger kan si noe om hvor stor lydforbedring dere har opplevd med ekstern klokke?
    Hei,

    Hvis du har full pakke så er det alltid kjekt med en masterklokke, siden du skriver delius/purcell så antar jeg at du bruker en annen transport eller det som er levert fra dCS, det betyr igjen at du sikkert ikke kan klokke eksternt den transporten du har idag.
    Tidligere når jeg hadde Verdi, purcell og elgar + så kjøpte jeg etter en tid en verona masterklokke ny, den var jo da vesentlig dyrere en det du skisserer, regner med at det er 230V utgaven du har sett på og ikke 110V (ser du oppgir i dollar, derfor dette spørsmålet)
    Selv vil eg si at det blr noe bedre fokus, litt bedre oppløsning men forskjellen er ikke slik at du får følesen av et nytt anlegg og du må vurdere sterkt hvis du har andre plasser du kan oppgradere og få mer igjen om dette er riktig å gjøre, uten en dCS transport så ville jeg sagt nei.

    Mvh
    Geir
    Takker for svar. Det ante meg at man måtte ha dCS eller i det minste en transport som lar seg klokke eksternt ja. Tror kanskje at jeg plasserer pengene i noe annet ja :) takk for hjelpen.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Da er min Debussy på vei, noen andre som har kjøpt eller hørt en og som kan dele noen erfaringer for å korte ned ventetiden?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Da tolker jeg det slik at den er på plass, og at du er fornøyd..........?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn