tomerik
Overivrig entusiast
[No message]
Vedlegg
-
375.5 KB Visninger: 225
Solo skrev:Hei, noen som kunne scannet og gitt meg testen av debussy fra stereophile? Jeg er selv abonnent, men fikk aldri januarnummeret og da jeg klaget til stereophile fikk jeg kun forlenget abonnementet med et nummer og det blir jo ikke det samme. Bladet er dessuten ikke lenger i salg
+1lars_erik skrev:Jeg går og teller på knappene(pengene) om jeg skal investere i U-Clock til Puccini. Har jo spurt om dette før, men lurer fortsatt på hvor mye bedre lyden blir med denne. Noen som kan hjelpe meg?
lars_erik skrev:Jeg går og teller på knappene(pengene) om jeg skal investere i U-Clock til Puccini. Har jo spurt om dette før, men lurer fortsatt på hvor mye bedre lyden blir med denne. Noen som kan hjelpe meg?
Nei, tenkte på lydforbedringer ved CD-avspilling. Vet at det skal være en forbedring. Det jeg lurer på, er hvor stor denne er.Solo skrev:Det avhenger vel også ganske mye av om du har behov for USB-inngangen eller ikke.
lars_erik skrev:Jeg går og teller på knappene(pengene) om jeg skal investere i U-Clock til Puccini. Har jo spurt om dette før, men lurer fortsatt på hvor mye bedre lyden blir med denne. Noen som kan hjelpe meg?
Så sant som det er sagt! Dette spiller skjorta av alt jeg har hørt før. Og at oppgraderingen med den nye softwaren ble så stor er nesten utrolig; dette var jo en spiller i verdensklasse på forhånd også.tomerik skrev:Jeg har fått lyttet noen timer i kveld og med litt hjelp av samboeren har jeg prøvd de forskjellige som nå er tilgjengelig ved DSD avspilling. Det er helt klart at med det "Asymetriske filteret" gjengis musikken med noe mer ro og med bedre utklinging enn de to andre filterene. Lisa Ekdal`s "back to earth" låter himmelsk!
CD-formatet er dødt. Javel? Det gjelder i alle fall ikke her ;D
Nei, vær så snill :-[tomerik skrev:Når man er så fornøyd som jeg nå er etter å ha anskaffet Puccini, den såkalte innstegsmodellen til dCS, så undres jeg på hvor mye bedre de større produktene låter. Jeg har jo hørt/sett Paganini hos Eik, som er nydelige greier. Dere som har gått veien fra Puccini og opp,- kanskje dere kan fortelle litt om hva som blir bedre?
Jeg skrev en omtale av Puccini mens jeg hadde Paganini DAC/Klokke - den finnes på OAS' hjemmeside.tomerik skrev:Når man er så fornøyd som jeg nå er etter å ha anskaffet Puccini, den såkalte innstegsmodellen til dCS, så undres jeg på hvor mye bedre de større produktene låter. Jeg har jo hørt/sett Paganini hos Eik, som er nydelige greier. Dere som har gått veien fra Puccini og opp,- kanskje dere kan fortelle litt om hva som blir bedre?
Tar gjerne en reprise på erfaringene fra den sammenlikningen hvis du orker?achri-d skrev:Derimot har jeg sammenlignet Scarlatti direkte mot Debussy.
Mvh.
Et konsentrat fra notatene jeg skrev da jeg hadde den følger (basis for Debussy-artikkelen i Fidelity):Solo skrev:Tar gjerne en reprise på erfaringene fra den sammenlikningen hvis du orker?
lars_erik skrev:Må bare si at jeg er fra meg av begeistring for software-oppgraderingen til Puccini. Denne verdensklassespilleren har blitt enda MYE bedre gjennom denne. For de av dere som enda ikke har fått gjort oppgraderingen; gled dere ;D
Hart ikke fått lyttet seriøst enda over tid. Kan virke som det ble litt mer behagelig/ro kanskje.lars_erik skrev:Der ja
Og på full peis med volum...
Hva syns du om oppgraderingen?
Brukte Sonos sammen med Delius/Purcell tidligere, det fungerer meget bra! Du slipper også denne irriterende lock/unlock-problematikken som en får med AE. Du må sette dac som master i systemet, da Sonos ikke kan klokkeslaves. Selv endte jeg med å selge mitt VRDS-Neo drivverk (klokkeslavet Esoteric X-03) etter at Sonos kom inn... Dacen mottar signalet som 16/44.1 og du kan gjøre hva du vil med det; upsample, bruke det nye filtret etc.GFE skrev:Var ikke sikker på om eg skulle bruke denne tråden til dette, men siden det er tenkt å bruke sammen med dCS så prøver jeg her.
Det jeg lurer på er om det vil være enkelt å koble opp en Sonos til min scarlatti dac, vil vel da tro at eg ikke kan bruke ekstern klokke og sette dac til master.
Prøvd tidligere med Apple express med signalet ble dårlig og jeg fikk lock/unlock hele tiden.
Det jeg kunne tenkt var da å bruke spotify premium og IPad og da spille gjennom scarlatti dac som et supplement til vanlig cd spilling.
Vil da dacen spille dette via 44.1 slik at jeg foreks kan bruke det nye filteret som følgte med den nye software oppdateringen?
Hei,ceroxol skrev:Brukte Sonos sammen med Delius/Purcell tidligere, det fungerer meget bra! Du slipper også denne irriterende lock/unlock-problematikken som en får med AE. Du må sette dac som master i systemet, da Sonos ikke kan klokkeslaves. Selv endte jeg med å selge mitt VRDS-Neo drivverk (klokkeslavet Esoteric X-03) etter at Sonos kom inn... Dacen mottar signalet som 16/44.1 og du kan gjøre hva du vil med det; upsample, bruke det nye filtret etc.GFE skrev:Var ikke sikker på om eg skulle bruke denne tråden til dette, men siden det er tenkt å bruke sammen med dCS så prøver jeg her.
Det jeg lurer på er om det vil være enkelt å koble opp en Sonos til min scarlatti dac, vil vel da tro at eg ikke kan bruke ekstern klokke og sette dac til master.
Prøvd tidligere med Apple express med signalet ble dårlig og jeg fikk lock/unlock hele tiden.
Det jeg kunne tenkt var da å bruke spotify premium og IPad og da spille gjennom scarlatti dac som et supplement til vanlig cd spilling.
Vil da dacen spille dette via 44.1 slik at jeg foreks kan bruke det nye filteret som følgte med den nye software oppdateringen?
GFE skrev:Hei,ceroxol skrev:Brukte Sonos sammen med Delius/Purcell tidligere, det fungerer meget bra! Du slipper også denne irriterende lock/unlock-problematikken som en får med AE. Du må sette dac som master i systemet, da Sonos ikke kan klokkeslaves. Selv endte jeg med å selge mitt VRDS-Neo drivverk (klokkeslavet Esoteric X-03) etter at Sonos kom inn... Dacen mottar signalet som 16/44.1 og du kan gjøre hva du vil med det; upsample, bruke det nye filtret etc.GFE skrev:Var ikke sikker på om eg skulle bruke denne tråden til dette, men siden det er tenkt å bruke sammen med dCS så prøver jeg her.
Takk for info, da tror jeg at det blir en bestilling i nær fremtid. AE ligger på loftet grunnet lock/unlock problematikken for meg, men det jeg synes var veldig fristende med sonos var grensesnittet og bruk av spotify med IPad, selv så tror jeg neppe jeg vil kutte ut transporten og klokken, men ser jo at fremtiden tilhører musikk over nett og via en god dac etc.
Mvh
Geir
Endre Askeland skrev:Hei
Nå vet jeg ikke hvilken digital inngang din DAC har, men Stereophile har nå testet dCS Debussy og de konkluderte blandt annet med at USB låt bedre enn S/PDIF.
Dette kan være noe å tenke på hvis man skal forsøke å få maksimal lydkvalitet ut av et PC basert avspillingsystem.
Endre
GFE skrev:Hei,ceroxol skrev:Brukte Sonos sammen med Delius/Purcell tidligere, det fungerer meget bra! Du slipper også denne irriterende lock/unlock-problematikken som en får med AE. Du må sette dac som master i systemet, da Sonos ikke kan klokkeslaves. Selv endte jeg med å selge mitt VRDS-Neo drivverk (klokkeslavet Esoteric X-03) etter at Sonos kom inn... Dacen mottar signalet som 16/44.1 og du kan gjøre hva du vil med det; upsample, bruke det nye filtret etc.GFE skrev:Var ikke sikker på om eg skulle bruke denne tråden til dette, men siden det er tenkt å bruke sammen med dCS så prøver jeg her.
Takk for info, da tror jeg at det blir en bestilling i nær fremtid. AE ligger på loftet grunnet lock/unlock problematikken for meg, men det jeg synes var veldig fristende med sonos var grensesnittet og bruk av spotify med IPad, selv så tror jeg neppe jeg vil kutte ut transporten og klokken, men ser jo at fremtiden tilhører musikk over nett og via en god dac etc.
Mvh
Geir
Sier det samme. Forstår ikke slike koblinger mellom ultra high-end og det laveste av det lave.prnesse skrev:Hva i himmelens navn skal du med et Lynx lydkort når du har Paganini dac???
???lars_erik skrev:det laveste av det lave.