DDDAC 1794 NOS DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    min oppdaterte rapport om KALI til Doede

    hello DD
    back to the threadmill....
    the KALI has some more hrs on now.....
    harmonics, body and inner detail are key words...
    closer to my beloved R2R
    better try it yourself
    best
    Leif
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det går nok greit å bruke begge versjonene av Kali. Kali med 22/24xxx klokkene er teoretisk best på materiale opp til 192 khz, og hvis en ønsker å spille filer opp til 384 khz er det 45/49xxx klokkene som gjelder for optimal gjengivelse ( teoretisk), om en hadde klart å skille de er ett annet spørsmål.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Doede er klar for å teste ut både Kali og den 5v LDO regulatoren på hovedkortet. Problemet er at tiden ikke strekker til da han stadig er på farten verden rundt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    han har allerede kjøpt en og koblet den inn, men reiste bort et par uker, så han ville ikke si noe ennå :cool:
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Ok, ok.

    Må vel bestille en reclocker da.

    Klipper du bare eksisterende flatkabel fra waveio, Musicman?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, bare i den enden til Kali. Jeg brukte flatkabelen som var til overs fra dddac kitet. Funker gull.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøver å bli klok på hvilken reclocker jeg skal velge. Audiophonics anbefaler 44/48 til PCM1794, mens Musicman her sier 22/24 til Waveio. Ser også på diyaudio at det ikke er konsensus.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøver å bli klok på hvilken reclocker jeg skal velge. Audiophonics anbefaler 44/48 til PCM1794, mens Musicman her sier 22/24 til Waveio. Ser også på diyaudio at det ikke er konsensus.
    Tviler på at en greier å skille de lyttemessig. Men siden min WaveIo har 22/24xxx klokkene, gikk jeg for de samme på Kali. Nyere versjoner av WaveIo kan bestilles med 45/49xxx klokkene, og da er det de samme på Kali som gjelder. Men som Leif sier, kjøp begge og test ut :cool:
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøver å bli klok på hvilken reclocker jeg skal velge. Audiophonics anbefaler 44/48 til PCM1794, mens Musicman her sier 22/24 til Waveio. Ser også på diyaudio at det ikke er konsensus.
    Tviler på at en greier å skille de lyttemessig. Men siden min WaveIo har 22/24xxx klokkene, gikk jeg for de samme på Kali. Nyere versjoner av WaveIo kan bestilles med 45/49xxx klokkene, og da er det de samme på Kali som gjelder. Men som Leif sier, kjøp begge og test ut :cool:
    Jeg kan ikke ta rollen som testpilot fra deg Musicman, det ville vært litt ufint
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.060
    Antall liker
    2.863
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har lett etter kali, på en side jeg fant ble det opplyst at den ikke lages i 22/24 lenger...?
    På nettsiden til Allo er det tilsynelatende en type og ikke oppgitt 22/24 eller 44/48...
    Så jeg lurer på om jeg er helt på jordet ? ( Det er jeg jo iofs som regel...)

    Så en annen ting. Jeg fikk et kit fra Creative audio i posten for noen dager siden. Det er master board, 4 dddac brett, raspberry pi.
    Jeg har liggende en wave io ifra før.
    Når det gjelder regulatorer på main board og ddacboardene: synspunkter på disse:

    https://www.tentlabsshop.com/

    Som et alternativ til Musicmans LDO LT 3045 ?

    Andre ting jeg bør gjøre for å slippe å plukke ut komponeneter og sette inn "oppgraderinger" senere ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg kjøpte nettopp min 22 KALI
    Rasperri Pi har vel I2S ut så da kan du ditche Wave IO
    om du skal drive en TVC som meg trenger du hverken kondiser eller trafoer på utg. Kun last motst....der bruker jeg AN 2 watt tantaler
    psu designer du selv?
    etter min erfaring lyder regulatorer best når de har mye å jobbe med...min ODROID/KALI 5 v reguleres ned fra 12 og min DDDAC mb 12 fra 24
    mvh
    L
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.060
    Antall liker
    2.863
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Du har en TVC , jeg har en AVC
    (Tribute nanocrystaline silver)
    Den har ikke primær / sekundær og kan hverken brukes uten caps eller med trafoer.
    Så pt spiller jeg med en 801a se pre også Tribute jern.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    skikkelig jernvare handler :D
    du kjenner vel til King Tone og Singleendedville :cool:
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg maila med Audiophonics og de gir et ullent svar de også. Spørsmålet mitt var hvilken kali til WaveIO->DDDAC.


    "Hi,

    With similar DAC (PCM1704 Based) from Audio-gd it only work with 22/24 clock."
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lett etter kali, på en side jeg fant ble det opplyst at den ikke lages i 22/24 lenger...?
    På nettsiden til Allo er det tilsynelatende en type og ikke oppgitt 22/24 eller 44/48...
    Så jeg lurer på om jeg er helt på jordet ? ( Det er jeg jo iofs som regel...)

    Så en annen ting. Jeg fikk et kit fra Creative audio i posten for noen dager siden. Det er master board, 4 dddac brett, raspberry pi.
    Jeg har liggende en wave io ifra før.
    Når det gjelder regulatorer på main board og ddacboardene: synspunkter på disse:

    https://www.tentlabsshop.com/

    Som et alternativ til Musicmans LDO LT 3045 ?

    Andre ting jeg bør gjøre for å slippe å plukke ut komponeneter og sette inn "oppgraderinger" senere ?
    Bortsett fra regulatorene som noen bytter, er det hvis du vil bruke andre elektrolytter. Noen bruker f.eks Os-con og Elna Silmic II på dag kortene.
    Andre ting er enkelt å komme til i ettertid.

    Og hvis du velger RPI og ikke har bruk for WaveIo, har jeg en kamerat som nok gjerne kjøper det av deg. Bare gi et hint.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har et Wave Io og to exa I2S konvertere til overs....:rolleyes:
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.060
    Antall liker
    2.863
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Jeg Mailet Allo, og fortalte hva jeg skulle bruke Kali til. Den er straks i luften. Vedr regulatorene så vakler jeg mellom tent sin shunt og ldo'en musicman linket til. Tenker at regulator forbedringer monner mer en kondensator bytte.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.060
    Antall liker
    2.863
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    div regulatorer i luften, pluss Ian Canada's "Fifipo"
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Så en Allo Kali i hus. Må si franske Audiophonics var helt på høyde med HFC of PCX når det gjelder effektivitet.
    Jeg har begynt å se på hvordan jeg skal koble den opp, og jeg sliter med å forstå hvordan den skal kobles sammen med WaveIO og DDDAC. Håper dere kan hjelpe meg i mål når jeg skal i gang med loddebolten.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Puma@

    Du klipper flatkabelen i den enden som skal inn på 20pin header på Kali. Dette gjelder både den fre dddac og den fra waveio. Legger ut ett bilde fra min. Hvis du zoomer inn så ser du hvilke pinner på headeren som er i bruk. Bruker bare en ledning til gnd for i2s, pin 39. Bare spør hvis du får problemer :)

    Du må ha på jumperen på Kali, ellers får du ikke lyd. 5v tok jeg fra psu til waveio.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ledningene fra waveio skal inn på samme plass som de fra dddac, men på undersiden. Jeg brukte noen pinner/stikkere som jeg hadde liggende. De er nesten påkrevd for gid kontakt. Hvis du ikke har noen som passer så er det kanskje mulig å stikke inn ledningene avisolerte, men tror dette vil være uholdbart i lengden.

    På oversiden er det bare å avisolere og lodde direkte på pinnene.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Pin 4 og 6 for 5v og gnd. Pin 12 bit clock, pin 35 lrclock, pin 39 gnd, og pin 40 data. Totalt 6 pins som skal kobles likt på over/under siden. Lykke til.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk skal du ha musicman. Jeg skal studere det du skriver å se om jeg finner ut av det:)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Pin 4 og 6 for 5v og gnd. Pin 12 bit clock, pin 35 lrclock, pin 39 gnd, og pin 40 data. Totalt 6 pins som skal kobles likt på over/under siden. Lykke til.
    Så pin 4 er for 5V fra DDDAC hovedkortet som så igjen mater waveio? Kan man ikke bare la den gå direkte fra DDDAC -> Wavio?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Mener jeg prøvde dette og det funket ikke. Det virker jo logisk at dette skulle gå, men tror jeg husker riktig. Du kan jo bare prøve og se.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg klarte det helt store å bytte om 5V og GND fra DDDAC til Waveio. Og så nøye jeg var. Trippelsjekka.
    Waveio er svidd.
    Det er i sånne stunder banning er det eneste som duger.

    Skaffe et nytt et da.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.020
    Antall liker
    3.289
    Mega ærgerligt for dig. Hvis jeg må give mit bedste tip ud fra erfaring. Har du lavet noget en sen aften og du mener det er færdigt, så tænd ikke op for det. Vent til næste dag og chek alt igen.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Mega ærgerligt for dig. Hvis jeg må give mit bedste tip ud fra erfaring. Har du lavet noget en sen aften og du mener det er færdigt, så tænd ikke op for det. Vent til næste dag og chek alt igen.
    Takk for sympatien Drossel. Og det tip skal jeg huske. Hadde ikke skjedd hvis jeg hadde venta til i dag og dobbeltsjekke.

    Nå ser det ute om det er isolator chippen som heter IL715 jeg har grillet. WaveIo har også såkalt NON-Isolated I2S output.
    Hva tror dere om å bruke de inn i Kali?
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Det funka å koble Kali til den uisolerte I2S utgangen. Spiller nå. Kali er opptur det:)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Supert, hadde tenkt å foreslå det du har gjort. Med tanke på at Kali skal rydde opp og reklokke så funker det du har gjort sikkert like bra (trur eg):cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fikk snusen i IANCANADA FIFOPI reclocker og at den knuser KALI, forutsatt at man oppgraderer standard klokkene, så da var det bare en ting å gjøre....:rolleyes:

    https://audio-creative.nl/projecten/berrystreamer-met-ian-canada-fifopi/

    har vært utsolgt en stund, men kom på lager igjen i dag...løp og kjøp...

    https://www.audiophonics.fr/en/dac-...ifo-pcm-32bit-768khz-dsd1024-dop-p-13823.html

    og for å maxe den, helt kjøpte jeg og Accusilicon 45 og 49MHz klokker

    ACCUSILICON AS318-B-451584 Ultra Low Jitter Clock 45MHz
    ACCUSILICON AS318-B-491520 Ultra Low Jitter Clock 49MHz
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn