- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.246
ja på tapeSpiller du mye materiale over 192khz, Leif ?
ellers ikke ofte
ja på tapeSpiller du mye materiale over 192khz, Leif ?
ellers ikke ofte
Hvilken valgte du ?ja i passende versjon..
Tviler på at en greier å skille de lyttemessig. Men siden min WaveIo har 22/24xxx klokkene, gikk jeg for de samme på Kali. Nyere versjoner av WaveIo kan bestilles med 45/49xxx klokkene, og da er det de samme på Kali som gjelder. Men som Leif sier, kjøp begge og test utJeg prøver å bli klok på hvilken reclocker jeg skal velge. Audiophonics anbefaler 44/48 til PCM1794, mens Musicman her sier 22/24 til Waveio. Ser også på diyaudio at det ikke er konsensus.
Jeg kan ikke ta rollen som testpilot fra deg Musicman, det ville vært litt ufintTviler på at en greier å skille de lyttemessig. Men siden min WaveIo har 22/24xxx klokkene, gikk jeg for de samme på Kali. Nyere versjoner av WaveIo kan bestilles med 45/49xxx klokkene, og da er det de samme på Kali som gjelder. Men som Leif sier, kjøp begge og test utJeg prøver å bli klok på hvilken reclocker jeg skal velge. Audiophonics anbefaler 44/48 til PCM1794, mens Musicman her sier 22/24 til Waveio. Ser også på diyaudio at det ikke er konsensus.
Bortsett fra regulatorene som noen bytter, er det hvis du vil bruke andre elektrolytter. Noen bruker f.eks Os-con og Elna Silmic II på dag kortene.Jeg har lett etter kali, på en side jeg fant ble det opplyst at den ikke lages i 22/24 lenger...?
På nettsiden til Allo er det tilsynelatende en type og ikke oppgitt 22/24 eller 44/48...
Så jeg lurer på om jeg er helt på jordet ? ( Det er jeg jo iofs som regel...)
Så en annen ting. Jeg fikk et kit fra Creative audio i posten for noen dager siden. Det er master board, 4 dddac brett, raspberry pi.
Jeg har liggende en wave io ifra før.
Når det gjelder regulatorer på main board og ddacboardene: synspunkter på disse:
https://www.tentlabsshop.com/
Som et alternativ til Musicmans LDO LT 3045 ?
Andre ting jeg bør gjøre for å slippe å plukke ut komponeneter og sette inn "oppgraderinger" senere ?
Så pin 4 er for 5V fra DDDAC hovedkortet som så igjen mater waveio? Kan man ikke bare la den gå direkte fra DDDAC -> Wavio?Pin 4 og 6 for 5v og gnd. Pin 12 bit clock, pin 35 lrclock, pin 39 gnd, og pin 40 data. Totalt 6 pins som skal kobles likt på over/under siden. Lykke til.
Takk for sympatien Drossel. Og det tip skal jeg huske. Hadde ikke skjedd hvis jeg hadde venta til i dag og dobbeltsjekke.Mega ærgerligt for dig. Hvis jeg må give mit bedste tip ud fra erfaring. Har du lavet noget en sen aften og du mener det er færdigt, så tænd ikke op for det. Vent til næste dag og chek alt igen.