Den dårligste filmen du har sett ?

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Har sett mange dårlig filmer, men nylig så jeg "shoot'em up" og den tar kaka tror jeg. Makan til tøv. Ubegripelig at en ellers god skuespiller som Clive Owen har takket ja til denne rollen....
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
SOA skrev:
Har sett mange dårlig filmer, men nylig så jeg "shoot'em up" og den tar kaka tror jeg. Makan til tøv. Ubegripelig at en ellers god skuespiller som Clive Owen har takket ja til denne rollen....
shoot'em up er jo bare en genialt underholdende action film! ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Mr & Mrs Smith, I am legend og Transformers er vel mine bortkastede timer den siste tiden.
Fikk forresten med "Resident Evil (tv-spillet)"-følelse av "I am Legend" enn jeg fikk av filmen "Resident Evil" (som også var bortkastet tid (hvem hadde vel trodd det om en TVN-film)).
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Holmium skrev:
Mr & Mrs Smith
Den største dritten jeg har sett på lenge. Sovnet etter en drøy time og gadd ikke spørre kona hvordan det gikk en gang. Håpløs story, elendig design og scener og ufattelig dårlige skuespillerpresatsjoner.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.864
Antall liker
6.563
Sted
Holmestrand
SOS Poseidon.
Ingen over, ingen ved siden.
Det eneste gode som kom fra denne kalkunen var at Mad (det amerikanske bladet) hadde en god satire, som dessverre forutsatte at du hadde sett filmen.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Det er mange dårlig filmer,- og noen er så dårlig at det er verdt å se de (eks. From Dusk to Dawn)
Av de som er populære kinoklassikerene er det få som har skuffet mer enn:
Die Hard 4
Matrix
Armageddon
Sunshine
 

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Innlegg
264
Antall liker
120
Sted
Bodø
Mye rare svar her inne, men smaken er som baken.

Min kandidat er "hands down" Santas Slay.
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Akkurat nå må jeg si Fantastic 4, Silver Surfer, fy f..n for noe j.vla møl. Jeg klarte bare 25 minutter av filmen igår før jeg skrudde av hele greia. Jeg tror jeg aldri har sett en høybudsjett film som var så dårlig regissert, jeg må finne ut hvem som hadde regien og produksjonen så jeg kan holde meg unna...
En regissørs jobb er jo bl.a å få dialog og handling til å virke så troverdig som mulig, men i denne filmen så var det en lidelse å se skuespillerene snakke til hverandre, de virket elendige, alt virket påtatt og falskt... har sjelden sett noe så innmari dårlig.

/C
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Var Fantastic, Fantastic 2 og Fantastic 3, bra da?

Syntes Die Hard, Die Hard 2, Die Hard 3 ble dårligere og dårligere, helt til Die Hard 4 var bånn i bøtta.

Sats aldri på oppfølgere. ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...for en som liker sci-fi var Sunshine noget spes... Men sikkert noen som skjønte den også...Effektene var gode, men historien ble litt for rotete... :eek:
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
...for en som liker sci-fi var Sunshine noget spes... Men sikkert noen som skjønte den også...Effektene var gode, men historien ble litt for rotete... :eek:
Enig! Slutten ble for tåpelig og usannsynlig og hvorfor?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Casle skrev:
Akkurat nå må jeg si Fantastic 4, Silver Surfer, fy f..n for noe j.vla møl. Jeg klarte bare 25 minutter av filmen igår før jeg skrudde av hele greia. Jeg tror jeg aldri har sett en høybudsjett film som var så dårlig regissert, jeg må finne ut hvem som hadde regien og produksjonen så jeg kan holde meg unna...
En regissørs jobb er jo bl.a å få dialog og handling til å virke så troverdig som mulig, men i denne filmen så var det en lidelse å se skuespillerene snakke til hverandre, de virket elendige, alt virket påtatt og falskt... har sjelden sett noe så innmari dårlig.

/C
Enig med denne. Klart först ca 15 minutter, men gav den en ny sjanse en annen dag, men etter 10 min. til var det definitivt over. Bedritent möl og noe av det vaerste jeg har sett av höybudgettfilmer paa svaert lenge.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Pirates #3 er langtekkelig og rotete. Silver Surfer er ikke den værste synes jeg, går an den.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Enig med denne. Klart först ca 15 minutter, men gav den en ny sjanse en annen dag, men etter 10 min. til var det definitivt over. Bedritent möl og noe av det vaerste jeg har sett av höybudgettfilmer paa svaert lenge.
Har du sett Mr & Mrs Smith? DEN var dårlig den!!!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg må si at folk her virkelig ikke har sett mye dårlig film... ;)
Mr & Mrs Smith er etter min mening en underholdende film med mye humor, rytme og driv.
 

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Innlegg
264
Antall liker
120
Sted
Bodø
roffe skrev:
Jeg må si at folk her virkelig ikke har sett mye dårlig film... ;)
Mr & Mrs Smith er etter min mening en underholdende film med mye humor, rytme og driv.
Hvis de tar en titt på Santas Slay og eks Bloodrayne tror jeg mange vil forandre svar.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
gorg skrev:
Hvis de tar en titt på Santas Slay og eks Bloodrayne tror jeg mange vil forandre svar.
Jo, men blant filmer der man ikke burde forstått av tittelen at dette var møkk, tar de vi nevner prisen.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
erato skrev:
Gjestemedlem skrev:
Enig med denne. Klart först ca 15 minutter, men gav den en ny sjanse en annen dag, men etter 10 min. til var det definitivt over. Bedritent möl og noe av det vaerste jeg har sett av höybudgettfilmer paa svaert lenge.
Har du sett Mr & Mrs Smith? DEN var dårlig den!!!
Jeg synest faktisk den var ganske morro for ren actionfilm å være. :eek:

Men Pirates 3 gadd jeg ikke å se ferdig, den var langdryg, platt og kjedelig.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.183
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
tuco skrev:
The 300 var jo rå!


Den dårligste filmen jeg har sett er nok Missing In Action 3 med Chuck Norris i hovedrollen. Ellers så er jo også American Ninja 5 en god andreplass..

Huffameg.. ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
300 var da en av fjordårets absolutte høydepunkter. En ren estetisk stilstudie som ikke er belemret med unødvendigheter som plot og handling. Skal vente litt til, og så glede meg over å se den en gang til mens jeg venter med lengsel på Sin City 2.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Lange, flate ballær og Mr & Mrs Smith slår meg som noe av det mest innholdsløse...
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Smith'erne og 300 er faktisk gode filmer IMO.
De siste til Tarantino begynner å lukte derimot...Kill Bill var geniale men de siste er bare makkverk.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
LydMekk skrev:
Smith'erne og 300 er faktisk gode filmer IMO.
De siste til Tarantino begynner å lukte derimot...Kill Bill var geniale men de siste er bare makkverk.
Nuvel, den siste var faktisk et steg i riktig retning. IMHO. Kurt Russell i bedre form enn på lenge. :)
 

Usiker

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2007
Innlegg
81
Antall liker
7
Jeg bestilte "I Know Who Killed Me" på DVD etter at filmen hadde kåra lavmålsprisen Razzie Award i en rekke klasser blant fjorårets spillefilmer. Men IKWKM gjorde meg heller nedtrykt på vegne av den dårlige filmens framtid. Av den egentlige dårlige filmen forventer ihf jeg at visse kriterier oppfylles, spesielt hvis den skal kunne regne med omtale og langt liv.

En dårlig film skal først og fremst ha sjarm. Den skal også være gjort med overbevisning fra regissørens side, som vel oftest får kreditten for bummeren. Dernest må den ha kvalitet i betydningen orginalitet, nærmest være one of it`s kind, og være både innovativ og original. Det må gjerne også finnes et påviselig merkbart sprik mellom regissørens eventuelle intensjon og filmens resultat.

Jeg vil tro at dårlige filmenes verdi ligger i at de tjener som korreks og fungerer som kommentarer til de gode filmene som på alle måter bærer preg av godt håndverk og som virkelig innehar kunstneriske kvaliteter. Sett ut fra dette er de dårlige filmene like verdifulle i filmhistorisk sammenheng og har krav på samme respekt for sitt visuelle uttrykk. Jeg vil også kreve av en dårlig film at den tross alt har et innhold eller framføres i et språk som sitter igjen hos tilskueren, gjerne på grunn av filmens tåpelighet eller håpløse handling.

Gode historier omkring filmen, om regissøren, rolleinnehaverne, produsenten og spesielle forhold omkring filmens tilblivelse styrker dessuten kreden. En skandalepreget mottakelse hos publikum øker gjerne underholdningsverdien ved filmen, selv om dette kan regnes som hype.

Betegnelsen "dårlig" er en angivelse som for meg bør være mest mulig entydig og retningsgivende slik benevnelsen "god" også krever definerte bedømmelseskriterier. En dårlig film skal derfor oppfylle visse krav. Og "kvalitet" er i denne sammenheng hverken positivt eller negativt ladet, kun en angivelse av noe særegent ved noe - i dette tilfelle dårlig film.

"I know who killed me" fylte ikke kvalitetskravene for å kunne kalles en dårlig film etter boka mi. De involverte personene er for lite skandaleomspunnet, hovedpersonen og Disney-yndlingen Lindsay Lohan ble altfor sukkersøtt og respektfullt behandlet. Og sporene etter å ønske å ta opp konkurransen med andre filmer i sjokk-horrorgenren var for tydelige. Innholdet i filmen var i det hele tatt ikke latterlig/elendig/minneverdig nok, selv med store hull i plottet. Men at formen/genren var elendig, det er jeg enig i.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Når jeg tenker etter, må den elendigste kalkunen være Days of Hell av Tonino Ricci. Så den en gang på 80-tallet. Ubeskrivelig.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.280
Antall liker
6.581
Vanskelig, men trolig Ringenes Herre. Gud, å kjedelig.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
emokid skrev:
Vanskelig, men trolig Ringenes Herre. Gud, å kjedelig.
Hvis den er kjedelig, så skulle jeg vel likt å vite hva slags andre filmer du ser. Men det hører sikkert til i en annen tråd. ;)
 
J

Jurassic

Gjest
Må si meg ganske enig med Emokid her men Dis er i mine øyne hakket kjedeligere.

Jeg husker jeg vrei meg i kinostolen under Ringenes Herre av kjedsomhet men hun jeg var på kino med ville ikke la meg gå.
 
J

Jurassic

Gjest
Vil si at boka Hobbiten er omtrent på samme nivå som Anne B. Ragdes bøker. Dvs. at jeg finner større litterære kvaliteter i en Aktuell Rapport bok.
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
emokid skrev:
Vanskelig, men trolig Ringenes Herre. Gud, å kjedelig.
Helt enig her ! På veg ut av kinosalen lurte jeg på hva alle de folka egentlig holdt på med der framme. Bare tull alt sammen.
Og så varte det så forferdelig lenge !

up
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.151
Antall liker
10.085
Sted
Trondheim
The fellowship of the ring var OK.
The two towers var so-so
Men The king returns var håpløs. Satt bare og ventet på at den skulle bli ferdig. Kunne godt ha vært redusert med 1 t.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jurassic skrev:
Dvs. at jeg finner større litterære kvaliteter i en Aktuell Rapport bok.
Gir Aktuell Rapport ut bøker? Fortell!!!
 

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
up skrev:
emokid skrev:
Vanskelig, men trolig Ringenes Herre. Gud, å kjedelig.
Helt enig her ! På veg ut av kinosalen lurte jeg på hva alle de folka egentlig holdt på med der framme. Bare tull alt sammen.
Og så varte det så forferdelig lenge !

up
Mhm, ulidelig kjedelig fra start til slutt og fullstappet med kvalmende klisjeer og folk som snakker i floskler.
Rett og slett et makkverk. På nivå med Kevin Costner's "The Postman" - hvis de hadde delt den i tre deler og fått det til å vare 8-9 timer..
Man er rett og slett nødt til å være rollespill-WOW-datanerd for å like slikt tøv.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
OKA skrev:
Mange kandidater her, for ikke så lenge siden var det en helt fantastisk dårlig film (på tv) med Wesley (?) Snipe og Sylvester Stallone. Husker ikke tittel, så bare litt. Enig med at B-filmer har en viss sjarm selv om de skulle være elendige. Lettere å tenke kalkun om pretensiøse, påkostete saker. Selv om norsk film har tatt seg kraftig opp (ikke minst ved at det er flere uavhengige filmskaper. Jenteklubben grei der regisørene satt på begge sider av bordet når statlig støtte ble utdelt skapte intet minneverdig.) har det vært utrolig mye dårlig. Største problemet for norsk film har dog vært skuespillerne som med sitt overspill og scenespråk ble patetisk på lerrett.
Demolition Man! Kongefilm! Kalkun-nivå. Et par pils på busstur med gutta så ler man seg i hel (i hvertfall gjorde vi det) :)
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
Baard skrev:
Alle filmer med Pierce Brosnan i hovedrollen.
Matador æ'kke så gærn. Forfylla Hitman som har fått "shaken"!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Vil si at boka Hobbiten er omtrent på samme nivå som Anne B. Ragdes bøker. Dvs. at jeg finner større litterære kvaliteter i en Aktuell Rapport bok.
Hobbitten er en barnebok.
 
Topp Bunn