Nido
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 01.08.2008
- Antall liker
- 10
@johnnygrandis; hvordan ripper du Blue Ray på macen din?
Ser ut til at det lar seg gjøre med ekstern brenner, og om du kjører Windows (bootcamp) med de rette verktøyene ved siden av.Nido skrev:@johnnygrandis; hvordan ripper du Blue Ray på macen din?
Jeg har bestilt 8 nettverkskontakter i huset,pluss en i garasjen ;D Helt inneforstått med at trådløst kan bli for tregt, spesielt etterhvert som hele familien skal laste ned musikk, benytte nettverksharddisc osv.johnnygrandis skrev:Det er bare hyggelig.
Jeg valgte en D-link 655 på bakgrunn av rekkevidde og diverse tester som ble lest men begge løsningene du skisserer vil fungere bra så langt jeg har skjønt.
Jeg gjør noe lignende selv bare at jeg bruker en filserver (nettverksdisk) stående i kjellern som de forskjellige maskinene i nettverk henter info ifra.
Jeg har f.eks hele Itunes bibloteket (selve filene) lagret på serveren så når jeg spiller av filene på min Macbook er det her de kommer ifra. Derifra går de til min Airport Express (trådløst) som leverer de digitale signalene til min Dac og videre i kjeden. Jeg styrer alt fra min Iphone trådløst.
Jeg bruker også en Mac Mini som står tilkoplet min Samsung Tv og kopler med DVI > HDMI kabel til min tv.Jeg henter også lyden ut digitalt herifra til mitt Samsung 5.1 anlegg og nyter Blu Ray rippede filer igjennom Plex applikasjonen, filene kommer også her ifra filserveren som står i kjelleren.
Slik jeg har forstått er hastigheten svært begrenset i de løsningene du foreslår, ihvertfall om du skal bruke dette trådløst (iflg mac1 forumet) backup tar evigheter samt filkopiering.
Jeg ville om du skal digitalisere din hverdag (filmer, musikk..div.) gått for en løsning med bedre prossesorkraft og ytelse da gjerne en nettverksdisk som finnes i forskjellige str og ytelse.
Kople opp denne med forbindelse til ruteren med kabel og du kan få tilgang fra alle maskiner du kopler til nettverket ditt.
Og har du mulighet i huset ditt så legg opp punkter for opplegg til kablet nettverk, filkopiering Blu Ray filer og generelt alt vil oppleves betydelig raskerer om du kjører kablet, lagg og venting er en uting over trådløst.
Smart, gjør deg kjent i Mac verdenen.larkrla skrev:Det jeg sikkert går for er en macmini og en ipad, så får jeg fundere litt på apples wifi-løsninger.
Sikkert dårlig formulert av meg vreden men jeg tror du vet hva jeg mener.vredensgnag skrev:Av interesse, JG. Hva mener du med "låsing" som Apple har gjort med iPad?
Er bare sunt å ha et reflektert forhold til Apple, da får man også mest ut av deres produkter og løsninger. Selv om Apple er overlegne på en del områder så er det ingen grunn til å tro at Apple til enhver tid er best på absolutt alt...johnnygrandis skrev:Sikkert dårlig formulert av meg vreden men jeg tror du vet hva jeg mener.vredensgnag skrev:Av interesse, JG. Hva mener du med "låsing" som Apple har gjort med iPad?
Kan jeg laste ned og installere programvare fritt fra nett med denne Paden eller kan jeg bare laste ned applikasjoner som er godkjent av Apple ? de selvstendige programutviklerne du nevner kan de legge ut hva de har konstruert på nett for direkte nedlastning eller må disse programmene de har skrevet innom Apple først for "autorisering" først ?
Må jeg ha iTunes for å laste ned ting til Paden ?
Jailbreakinga som jeg har linket til tidligere er jo eksempevis en måte å "unlocke" paden.
Missforstå meg riktig, Mac er det beste som har hendt meg i min lille digitale hverdag men de gjør endel ting jeg stiller meg kritisk til.
,- Ikke helt overbevist enda men følger spent med... ;D
Opera kjører da fint på Mac?bhaagensen skrev:Desangående, noen som vet hvordan det går med å få godkjent Opera. Det ble jo slått
stort opp da de for noen uker siden sendte den inn til Apple, men etter det syns jeg det har vært stille som i graven.
Beklager formuleringen. Jeg mente Operanoruego skrev:Opera kjører da fint på Mac?
http://ipod1.no/artikkel/3779/test-ipad-16gbotare skrev:Vi skal ikke lulle oss inn i en tro på at Apple er perfekte og alt de gjør er riktig - vi skal være kritiske - men å snakke om låsing i denne sammenhengen holder liv i en myte som ikke stemmer.
Ok, Point taken.otare skrev:Men la oss ikke lage denne tråden om til en slik krangletråd- det finnes det andre tråder for.
Takk for forklaringen, jeg viste dog godt at det blandt annet på grunn av tolker-spørsmålet, er et grensetilfelle Det jeg forsøkte at spørre om, var om det finnes noen mere håndfaste informasjoner om hva utfallet blir?otare skrev:Godkjenningsprosessen tar nok litt tid - det er mange som sender inn apps for godkjenning. Grunnen til at Opera Mobile ikke er godkjent før er, SVJV, \snip
Another go...johnnygrandis skrev:Ser ut til at det lar seg gjøre med ekstern brenner, og om du kjører Windows (bootcamp) med de rette verktøyene ved siden av.Nido skrev:@johnnygrandis; hvordan ripper du Blue Ray på macen din?
Du kan lese litt mer om emnet her.
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=234787
Stygge, fæle, monopolistiske Apple. Skjønner ikke hvordan dette skal ende, jeg!otare skrev:Og dermed var Opera Mini godkjent for bruk på iPod/iPhone/iPad.
Hehe! Ikkesant ;Dvredensgnag skrev:Stygge, fæle, monopolistiske Apple. Skjønner ikke hvordan dette skal ende, jeg!otare skrev:Og dermed var Opera Mini godkjent for bruk på iPod/iPhone/iPad.
Det var det kanskje noen som gjorde? Opera-aksjen hoppet i dag, mens børsen peker ned så langt. I diskusjonstråden på Macrumors er det meget positive reaksjoner på Opera Mini, og flere som også har prøvd selve Operanettleseren etter å ha prøvd mini.vredensgnag skrev:Kanskje man burde kjøpe aksjer i Opera?
Hva fan..otare skrev:Da må du vel vente litt til. Dette er i5/i7 mobil, og de har bare 2 kjerner.