Nå har ikke jeg gjort dette selv, så du får prøve deg fram litt:KW skrev:Du sier;
Du kan også ha både Apple Lossless versjoner og AAC versjoner i samme bibliotek. Da kan du f.eks. lage en smart spilleliste med regelen bitfrekvens = 256 (eller hva du nå vil bruke). Så kan du bare bruke den spillelisten som utgangspunkt for dine drag-and-drop til iPod.
Jeg lurer ;D
Hvordan velger iTunes ALAC fremfor AAC på det jeg vil høre over anlegget i stova og hvordan lager jeg eventuelt spilleliste som velger ut komprimerte filer som eget utvalg?
Under Arkiv-menyen (eller File hvis du bruker engelsk system) velger du "Ny smart spilleliste". Da kan du sette opp en spilleliste som følger et sett kriterier du selv bestemmer. Hvis du krysser av for det, vil denne automatisk oppdatere seg selv etter som det legges til eller slettes sanger.
Hvis du lager 2 slike, der den ene inneholder sanger som er komprimerte og den andre inneholder sanger som ikke er komprimerte, kan du bruke den ene til å legge inn sanger på iPoden og den andre når du spiller av sanger over anlegget i stua.