Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• W

WayAhead

Gjest
    Kjøpte selv en 5SE for litt siden fordi den gamle 5S (som var like god fortsatt) tok rauavippen ut av brystlommen og landet med fronten på en stein og tok glasset.
    Ut fra noen regnearkgrep på softdisken kom jeg til at en ny skjerm ville koste mye av en 32GB 5SE så det valget var enkelt. 5SE er merkbart kjappere enn 5S.

I tillegg at det fysiske formatet er det som passer meg best har jeg noen spesial IR adaptere som er veldig viktige i funksjon og som kun passer til "5" serien så valget ga seg langt på vei selv.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.660
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Topp spec, stor skjerm, ansiktsgjenkjenning, trådløs lading, vanntett.
    Jo iPhone X kan bli min neste, men vil la de ivrigste teste ferdig før jeg bestemmer meg.
    Har iPhone 5s, men bruker Sony Z5 Compact til daglig.
    Det skal noe til å få meg over fra Sony, der jeg har vært fornøyd med både Z3 og Z5, men X virker lovende.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.737
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    La inn bestilling på iPhone 8 Plus i sølv, veldig glad i hjemknappen så tror jeg får vente litt med knappeløst slik som X-utgaven.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Venter noen uker til med bestilling for å se om det dukker opp noen skandaler, men Iphone X virker som den beste totalpakken. FaceID har noen fordeler fremfor Touch, f.eks. blir ikke meldinger forhåndsvist før man ser på telefonen slik at nyskjerrige tredjepersoner ikke har noe hente (har forhåndsvisningen avslått nå). Virker det så bra som reklamert er TouchID død for meg.

Jeg er egentlig allerde ferdig med hjemknappen og dens forvirrende morsekoder. Dobbeltapp for reachability, dobbeltklikk for appswitcher, langtrykk for siri etc. Nå er det slidegesture-forvirring som overtar.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan opplever dere som har elder Iphon , f.eks 6 , oppgraderingen til ios 11..?
    Har ikke turt å oppgradere enda , siden jeg har hørt om en del som har fått veldig trege telefoner og dårligere batterikapasitet.

Så det hadde vært fint å høre om andres erfaringer.

S

svk

Gjest
    Virket veldig bra på min iPhone 6(solgt nå, derfor jeg skriver virket :) )

C

Cyber

Gjest
    Min 6S er tregere enn før og batteriet er ikke noe særlig, men den er brukt i jobbsammenheng i 2 år nå så kan være batteriet er litt kjørt.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Ok , takker for svar folkens :)
    Litt delte meninger her også ser jeg - noen er fornøyd og andre ikke , så da er det vel bare å hoppe i det kanskje...

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville vært forsiktig med å oppgradere, iOS10 er glimrende og iOS11 er fremdeles plaget med bugs. Det finnes også mange rapporter om dårligere batteritid. Dessuten gir ikke iOS11 mange nye funksjoner på en eldre iPhone, det er mye mer fokusert mot iPad og avanserte kamerafunksjoner på nyere iPhone.

Jeg oppgraderte til iOS11 og High Sierra på Mac, iPad og iPhone for å få maksimal krysskompatibilitet. Mens iOS11 på iPad Pro har vært en åpenbaring i brukergrensesnitt kan jeg bare konstatere at begge operativsystemene fremdeles virker som betaversjoner.

S

svk

Gjest
    Har kjørt ios 11 beta lenge. Egentlig lite nytt på iphone 6.
    Oppdaterte ipad'n nylig. Litt flere endringer på air2.
    Nye filer appen skuffer. Apple mener at ipad'n kan erstatte pc med ios 11. Men filer appen er for lite fleksibel til det.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    iOS 11 tapper batteriet raskere enn tidligere iOS på iPhone 6. Er min erfaring.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Hmm , dårligere batteritid er en gjenganger ser jeg :(

Kanskje like greit å vente til neste versjon kanskje , og se om det kan komme noen fix etterhvert.

Oppdaterte IPad Air i går , og den virker jo grei nok så langt.

Vel , ved nærmere ettertanke så ble den kanskje noe tregere Ipad`n også...:(

Sist redigert:

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Antall liker
    110
    iOS11 fungerer fint på min SE. :)

Fikk fiber i går, og er relativt fornøyd med oppgradering fra 7/0.8 linje til 250/250. ;) Merker veldig forskjell på 2.4 og 5Ghz båndet (naturlig nok), men det fikk meg til å tenke. Det ser ut til at iphone bytter til 2.4 båndet når jeg er litt langt unna i huset, men den bytter ikke tilbake til det sterkeste båndet når jeg kommer tilbake. Går dette an å stille inn på noe vis, eller må jeg fysisk inn å bytte til 5Ghz hver gang?

X

X186841

Gjest
    Her økte batterilevetiden vesentlig på iPhone 8+ og sank betydelig på iPad 10.5

S

svk

Gjest
    Byttet fra ios 11 til Android mobil med større batteri. Men min gamle IPhone på over 2år holdt faktisk bedre på strømmen. Vurderer å bytte tilbake.

C

Cyber

Gjest
    Jeg tok er soft-reset på alle innstillinger og det hjalp faktisk på både fart og batteri på min 6S.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Batteriet i min iPhone 5 holder i ca. 2 døgn med vanlig bruk. Ikke ille for en 4(?) år gammel telefon merd originalbatteriet? Den kan imidlertid ikke kjøre iOS 11.

S

svk

Gjest
    Kjøpte iPhone 5 i 2012.har fått ny swap 3 ganger. Så batteriet er veldig bra i min også :)

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke tenkt over denne tråden før nå! :) Lurer på om noen kunne hjulpet meg med tips til aftermarket-batteri til min Late-2008 macbook. Trur det er endel jalla der ute..

W

WayAhead

Gjest
    Har ikke tenkt over denne tråden før nå! :) Lurer på om noen kunne hjulpet meg med tips til aftermarket-batteri til min Late-2008 macbook. Trur det er endel jalla der ute..
    Tror trygt du kan kjøpe de fra eBay for NADA. Opplever at en del batterier er originalbestykningen, kjøpte et erstatningsbatteri til min MacBook Air som jeg trodde hadde tatt repern pga at den hadde fått vann innabords men både MACen og batteriet kom seg tilbake til livet. Mulig batteriet ikke er like bra som nytt men har jo et i reserve og det kostet ikke stort.

ORDER DATE
    Mar 06, 2017

ORDER TOTAL
    NOK 301.96
    + NOK 104.78
    shipping

Order Genuine A1495 Battery Apple Macbook Air 11" A1465 2014 2013 MD711 MD712 020-8084View similar items
    View seller's other items
    More actions
    1 item sold by eshopsino
    Genuine A1495 Battery Apple Macbook Air 11" A1465 2014 2013 MD711 MD712 020-8084
    ( 322377105201 )

ITEM PRICE:
    NOK 301.96

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Venter noen uker til med bestilling for å se om det dukker opp noen skandaler, men Iphone X virker som den beste totalpakken. FaceID har noen fordeler fremfor Touch, f.eks. blir ikke meldinger forhåndsvist før man ser på telefonen slik at nyskjerrige tredjepersoner ikke har noe hente (har forhåndsvisningen avslått nå). Virker det så bra som reklamert er TouchID død for meg.

Jeg er egentlig allerde ferdig med hjemknappen og dens forvirrende morsekoder. Dobbeltapp for reachability, dobbeltklikk for appswitcher, langtrykk for siri etc. Nå er det slidegesture-forvirring som overtar.
    Har hatt iPhone X i to uker nå. Trodde jeg skulle savne hjemknappen men den var glemt etter første dag. FaceID funker brillefint.

S

svk

Gjest
    Ser apple får pes for iphone batteriene sine. Dårlige etter 1-2år. Og nedsatt ytelese som brukerene ikke er informert om.
    Er det ikke samme teknologi i elbiler? Så hvorfor ikke lage batteriene slik at de holder i minst 3-4år? Elbil blir jo også ladet like ofte.
    Så da er det tydelig at det ikke er teknologien som begrenser?
    En bør vel forvente litt når en kjøper iphone til 7000 ++

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.464
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Du kan forvente akkurat det samme som alle telefoner som har litium batterier.... Alle bruker samme batterier og har samme problem [emoji41]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

S

svk

Gjest
    Har aldri byttet et mobilbatteri, heller aldri kjøpt.
    Måtte kjøpe 2 nye nikkelcadium batterier til min 10år gamle dewalt. Hadde et defekt batteri i min iPhone i 2016, fikk ny swap på reklamasjon. Så har egentlig ingenting å syte over.

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Antall liker
    110
    Noen som har lest noe mer angående Airplay 2...? Har ikke sett noe nytt der siden okt/nov. Håper virkelig at både versjon 1 og 2 av Airport Express får støtte, selv om jeg tviler. Håper man slipper å måtte kjøpe en ATV (eller Homepod for den del) for hvert rom bare for å få (samtidig) lyd i flere rom.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Det der er vel en feiltolkning av det som står i den opprinnelige artikkelen. Ifølge Gruber:

"What Kuo said is that Apple might stop producing new iPhone X units once they’ve made enough to keep shelves stocked until September. Kuo does suggest that this might be because sales of the iPhone X are disappointing (particularly in China), but Kuo’s record is only good regarding what is going on in Apple’s Asian supply chain, not why. "

I følge Canalys (som følger salg/produksjon av utstyr):
    "Apple shipped some 29 million iPhone X units in the first quarter of 2018 (siste del av 2017 - Apple har avvikende regnskapsår), according to fresh estimates from Canalys, making it the best-shipping smartphone for the period. "

Så her er det tydeligvis en del feilinformasjon på gang.

S

svk

Gjest
    Hvordan sjekker en ladesykluser på iphone? Ser Apple bare garanterer 500.kona Har en iPhone 7 som er slapp

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Antall liker
    110
    Da er Homepod klar for forhåndsbestilling... Noen som har planer om en eller flere i hjemmet? Oppdaga det nå nettopp, så har ikke fått sjekka om det er noe nytt angående Airplay2 enda. Mulig det blir en Homepod på kjøkkenet etterhvert, men skulle gjerne visst hva som må til for å få Airplay2 rundtom i huset... De fleste mener at Airport Express 1 og 2 ikke blir kompatibel med Airplay2 (i den forstand at de ikke vil spille av samtidig), så jeg lurer litt på hva som må til for å få det til... Homepod har vel ikke audio ut, slik at man kan koble til et skikkelig stereoanlegg..?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har positive erfaringer å dele vedr nye batterier til eldre macbook’r?
    Har en mbp «late 2008», som jeg kjøpte et fra en tysk ebay selger, den var kompatibel, men strømmen holder latterlig dårlig.
    Forslag på webshops som selger god kvalitets batt?

Mvh Kai

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn