Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Vil søke medlemskap her i tråden med følgende Apple utstyr:

iPhone 3G
    iPhone 4
    iPod classic

Har jeg flaksen med meg kommer det også en MacBook Pro 13" 2,7 GHz i hus, ila relativt kort tid :)

staker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    43
    Class skrev:
    staker skrev:
    Er det noen som har noen lignende erfaringer, tar jeg gjerne imot hjelp! Har lite lyst til å gå ned å hente Jensen igjen...
    "Veldig ustabilt nett" er ikke særlig beskrivende.

Har du sjekket loggen til Express-en?
    Bruker du PC eller Mac?
    Hvor mange/hvilke trådløse klienter er det hos deg?
    Mister klientene kontakt med nettet?
    Når?
    Hva kjører?
    Får du noen feilmeldinger, isf hvilke?

Hjelp oss å hjelpe deg, gi mer utfyllende informasjon ;)
    Har ikke sjekket loggen, men når den er helt ny har det noe å si?
    Bruker både mac og pc, men har egentlig mer problemer med mac. Kan jo være at jeg ikke har merket det, ettersom jeg ikke bruker pcen så mye. Klientene mister ikke kontakten, men varierer mellom 52kbit og 10mbit inn, derav ustabilt. Merker det spesielt når jeg starter macen, eller etter at jeg har lukket lokket, og tar det opp igjen etter en stund. Kan også være at dekningen går ned mens jeg surfer. Ingen åpenbar grunn, eller faste steder.
    Får ingen feilmeldinger. Det tar bare enormt lang tid.

Håper dette hjelper til å hjelpe meg ;)

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    staker skrev:
    Selvsagt, enheten logger selv om den er ny ;)

Er det noen P2P/torrent programmer som kjører?
    Har du sammenlignet med kablet nett når det er tregt trådløst?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.288
    staker skrev:
    Class skrev:
    staker skrev:
    Er det noen som har noen lignende erfaringer, tar jeg gjerne imot hjelp! Har lite lyst til å gå ned å hente Jensen igjen...
    "Veldig ustabilt nett" er ikke særlig beskrivende.

Har du sjekket loggen til Express-en?
    Bruker du PC eller Mac?
    Hvor mange/hvilke trådløse klienter er det hos deg?
    Mister klientene kontakt med nettet?
    Når?
    Hva kjører?
    Får du noen feilmeldinger, isf hvilke?

Hjelp oss å hjelpe deg, gi mer utfyllende informasjon ;)
    Bruker både mac og pc, men har egentlig mer problemer med mac. Kan jo være at jeg ikke har merket det, ettersom jeg ikke bruker pcen så mye. Klientene mister ikke kontakten, men varierer mellom 52kbit og 10mbit inn, derav ustabilt. Merker det spesielt når jeg starter macen, eller etter at jeg har lukket lokket, og tar det opp igjen etter en stund. Kan også være at dekningen går ned mens jeg surfer. Ingen åpenbar grunn, eller faste steder.
    Får ingen feilmeldinger. Det tar bare enormt lang tid.

Håper dette hjelper til å hjelpe meg ;)
    Hvordan kobler du deg til internett?

Jeg hadde en god del plundring i starten for å få Extreme til å operere stabilt da jeg hadde internett via et kabel-TV abonnement. Der Netgear sin router var plug&play, så måtte jeg ha hjelp fra en kompis med erfaring fra Airport til å få satt opp Extreme til å virke skikkelig. Har dog glemt hva som måtte gjøres i mitt tilfelle, og det er jo slett ikke sikkert det ville kommet til nytte for deg uansett.

staker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    43
    Har get i veggen, og der kommer det meste av signaler. Både tv og nett.

Ingen torrent programmer i gang, bare vanlig surfing med vg, hfc osv.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.288
    staker skrev:

Regner med det er andre her med Get i veggen og Extreme som sikkert kan hjelpe deg med å identifisere hvor problemet befinner seg. Jeg har ikke særlig tro på at du kan ha vært så uheldig å få to defekte produkter på rad.

P

Parelius

Gjest
    noruego skrev:
    staker skrev:

Regner med det er andre her med Get i veggen og Extreme som sikkert kan hjelpe deg med å identifisere hvor problemet befinner seg. Jeg har ikke særlig tro på at du kan ha vært så uheldig å få to defekte produkter på rad.
    Fra Getboksen til TC (blir som en extreme) er uproblematisk her. Hastigheten kan variere, men det har vel like mye med Get å gjøre. Verre er det at det trådløse på min Macbook Pro (ikke unibody) ikke er helt som det skal være - hverken hjemme, på jobb eller andre steder.

Jeg har ikke noen forslag ut fra den beskrivelsen du har lagt ut.

V

vredensgnag

Gjest
    Du har ethernet-kabel fra Get-boks til Airport Extreme, regner jeg med?

Og så kjører du WiFi fra ekstreme, uten noen andre enheter som videreformidler signalet?

Hva slags datamaskin har du?

Er software og firmware på enhetene oppdatert vha Airport Utility og Software Upgrade?

Hvordan har du satt opp Airport Extreme - gjør du noe manuelt, eller bruker du Set-Up Assistant?

Har du prøvd å resette din Airport Extreme? Og så kjøre ny set-up vha Assistant?

Har du lest manualen?

Jeg har Get>Ethernet>Airport Extreme>Ethernet>Airport Extreme>Wifi

Har kjørt uproblematisk i snart fire år. Hastigheten fra Get kan variere, men det er så stabilt at jeg har all program/film/video/streams over WiFi nå, der jeg tidligere brukte Ethernet frem til min Mac Mini.

Har ingen drop-outs eller restarts - helt stabilt. Så det lar seg gjøre. Men gå gjennom spørsmålslisten og sett opp noen svar, så kan vi kikke på problemet.

staker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    43
    vredensgnag skrev:

Og så kjører du WiFi fra ekstreme, uten noen andre enheter som videreformidler signalet?

Er software og firmware på enhetene oppdatert vha Airport Utility og Software Upgrade?

Hvordan har du satt opp Airport Extreme - gjør du noe manuelt, eller bruker du Set-Up Assistant?

Har du prøvd å resette din Airport Extreme? Og så kjøre ny set-up vha Assistant?

Har du lest manualen?

Har kjørt uproblematisk i snart fire år. Hastigheten fra Get kan variere, men det er så stabilt at jeg har all program/film/video/streams over WiFi nå, der jeg tidligere brukte Ethernet frem til min Mac Mini.

Har ingen drop-outs eller restarts - helt stabilt. Så det lar seg gjøre. Men gå gjennom spørsmålslisten og sett opp noen svar, så kan vi kikke på problemet.
    Jeg går ikke fra get boksen, har motorola modem som jeg har fått av get.
    Ellers har jeg brukt cden som fulgte med. Har ikke resatt extreme.
    Har en måned gammel macbook pro.

V

vredensgnag

Gjest
    staker skrev:
    vredensgnag skrev:

Har du lest manualen?

Jeg går ikke fra get boksen, har motorola modem som jeg har fått av get.
    Ellers har jeg brukt cden som fulgte med. Har ikke resatt extreme.
    Har en måned gammel macbook pro.
    Du har ethernet fra motorola modem til Airport Extreme?

CDen brukte du vel for å sette opp motorola modemet? Og ikke på Airport Extreme?

Jeg ville resatt Extreme (lite hull med knapp inne i, du kan trykke den inn med enden av en binders, til Extreme begynner å blinke.)

Deretter venter du til den er kommet i gang igjen, da vil den sannsynligvis lyse oransje.

Så finner du den under Airport symbolet.

Deretter går du til Airport Utility i Programmappen din, åpner dette og velger din Airport Extreme. Følg i første omgang automatoppsettet, og velg de løsningene som er aktuelle.

staker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    43
    Som dere sikkert skjønner er ikke data og data uttrykk min sterkeste side. Men det kan være jeg missforstår, men jeg benyttet cden for instalasjon av extreme. Med passord og gjestenettverk osv
    Men jeg kan jo restarte hele dritten å de om det hjelper.

V

vredensgnag

Gjest
    staker skrev:
    Som dere sikkert skjønner er ikke data og data uttrykk min sterkeste side. Men det kan være jeg missforstår, men jeg benyttet cden for instalasjon av extreme. Med passord og gjestenettverk osv
    Men jeg kan jo restarte hele dritten å de om det hjelper.
    Jeg tror ikke det er nødvendig. Airport Utility, som ligger i din MBP, er alt du behøver for å kommunisere med den. I CDen kan det være du har programvare for å stille inn din Motorola-enhet rett, det kjenner jeg ikke til. (Kanskje gå inn på GET og sjekke om det er spesielle instruksjoner for Mac.)

MEN - når du finner din Extreme vha Airport Utility, så følger du bare instruksjonene der, etter at du har resatt den.

Det tar fire minutter, så er du i gang, og det bør være stabilt.

Reset-hull til høyre. Lite, rundt hull med fordypning, bruk enden av en binders for å trykke ned den lille knappen, og hold den inne til enheten begynner å blinke fort.

Vedlegg

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har overhodet ikke peiling på data, men jeg har en MBP, helt ny jo. Da bruker jeg en D-Link 524 router, tror jeg den heter, med wpa og mac filtrering.
    Pc`en er en windows der er koblet til routeren med et Linksys trådløst nettverkskort.
    Trådløs på Mac mister jeg etterhvert litt troen på, det var jo Airporten der falt ut på min et år gamle maskine og Apple hadde ingen ide om hva der var feil så jeg fikk ny maskin.
    Surfing på min nye MBP er en blandet opplevelse, noen ganger fungerer det fint, andre ganger begynner siden å laste, stopper opp 5 sekunder eller lengere og laster da ferdig, det skjer nesten aldrig med windows pc`en.
    Jeg har inssider og har valgt en kanal litt borte fra alle andre her i huset men det er jaggu vanskeligt. En okkuperer kanal 0-8 med -56db, en annen kanal 9-13 med -54db og jeg ligger med -53 db på kanal 11-14, men jeg tviler på dette egentlig er årsaken da windows pc`en fungerer fint.
    Leste en tråd om noe med DNS setting i Mac, vet ikke hva det er for noe...

V

vredensgnag

Gjest
    Dette er bare noen få av nettverkene som konkurrerer om "eteren" hos meg.

Dette er ping, download og uploadhastighet, www.speedtest.net
    Sjekket det nå.

Dersom jeg ser en trailer i iTunes trailer med AppleTV, overført med WiFi, og avspilt i HD på min flatskjerm, så begynner traileren å spille etter et halvt sekund, og spiller uten noen pauser eller problemer.

Jeg har en Get-router (gammel), koblet til en Airport Extreme som lager WiFi i 2.4GHz, og en ethernet-daisychain fra den til en annen Extreme som lager WiFi i 5GHz. Disse to nettene er kompatible, så en datamaskin i det ene nettet kan hente og sende informasjon til en datamaskin i det andre - så det er egentlig samme internnett, men på to frekvenser.

Alt dette bare for å vise at det er mulig, og jeg er ikke spesielt kyndig. (Bare spør marsboer om det, for han er meget kyndig.)

Så dermed er det snakk om å prøve å finne feilkilder. Jeg har totalt 15 forskjellige enheter som bruker WiFi hos meg (alt fra datamaskiner ned til iPod Touch).
    Full stabilitet, kjører jeg en stream fra Spotify så går den uten problemer i dager om jeg glemmer den; ser jeg på BBC iPlayer vha VPN så går det uten noen vansker (dvs. en sjelden gang kan det være jeg må restarte routeren, men det mistenker jeg er fordi Get ikke liker at man kjører VPN-tunnel.)

Jeg kan styre Mac mini som avspiller innhold med Screensharing fra MBP eller iMac, iPod Touch, iPhone, iPad samtidig. Starte musikken med en enhet, styre den med en annen, søke med en tredje, osv. - avhengig av hvor jeg er i leiligheten, og hvilken enhet som er for hånden.

Så det lar seg altså gjøre - og uten hokus pokus egentlig. Jeg har lest Hjelp-guiden, lett litt på nettet når problemer dukket opp, for å finne ut av hva jeg gjorde galt (det er alltid jeg som gjør noe galt, for å gjøre det klart), og fått det til å kjøre helt greit. Jeg har Airport Express enheter fra 2004, som bare koker og kjører som de skal, og samarbeider med helt nye enheter.

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest
    Kjører 5Ghz 802.11n nettverk utelukket her hjemme og kan ikke klage. Get 20/5Mb abonnent over Apple Airport Express trådløs ruter.
    Ruteren er plassert noen rom unna hvor jeg testet under.

La oss for all del la 5Ghz båndet være en hemmelighet :p Jeg er en den eneste som bruker 5Ghz i følge listen av tilgjengelige nett i mitt nabolag.

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    digiman skrev:
    Kjører 5Ghz 802.11n nettverk utelukket her hjemme og kan ikke klage. Get 20/5Mb abonnent over Apple Airport Express trådløs ruter.
    Ruteren er plassert noen rom unna hvor jeg testet under.

La oss for all del la 5Ghz båndet være en hemmelighet :p Jeg er en den eneste som bruker 5Ghz i følge listen av tilgjengelige nett i mitt nabolag.
    Nice. Jeg har 18/2 her. Hender ping går ned rundt 10, men ligger som regel rundt 17-20.
    Tror jeg legger pengene jeg sparer på avsluttet tv-abo over i nettspeed - man liker jo å se film og annet og jeg mistenker vi snart har en oppgradering på oppløsningen på AppleTV, fra 1080i til 1080p).

Enig - kanskje jeg bør kalle det noe annet enn 5GHz. ;D

(EDIT: Denne siden lastet på et par tiendedels sekunder etter at jeg trykket lagre. Skriver ikke det for å mobbe dem som har problemer med wifi-speed og stabilitet, men bare for å illustrere at det er fullt mulig å få det meget effektivt, og det uten spesiell kompetanse.)

helvheim

Medlem
    Ble medlem
    13.03.2006
    Antall liker
    0
    Dårlig AirPort kort i iMac?
    Bor i et hus med to leiligheter og felles trådløst nett. Det står en iMac i hver etasje og vi har begge problemer med at mac'ene faller ut. Ungene til han i andre etasje har bærbare Windowsmaskiner og de holder nettet uten problemer. Det samme gjelder min iPhone og iPad. Den trådløse routeren står i andre etg og jeg bor i første. Når nettet er der har jeg god forbindelse, men når jeg skal laste ned noe faller det ut ustanselig. Han i 2. Etg har strukket seg kabel rundt stua og da er alt problemfritt. Hadde også kabel der jeg boddenfør så jeg har aldrimhatt dette problemet tidligere.
    Blir jeg nødt til å trekke kabel gjennom gulv og vegger for å få et stabilt nett. Trådløst tett som ikke fungerer skikkelig kan jo irritere et menneske til.....har kjørt hardwaretest på min maskin og den sier at allt er i orden.
    Er det noen innstillinger som har gått meg hus forbi?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.288
    Fikk følgende Promo Bundle tilbud fra MacUpdate som vel må sies å være riktig så bra:

Parallels Desktop 6
    Divvy
    1Password
    MacUpdate Desktop
    DVDRemaster Pro 7
    Mac DVDRipper 2
    Hands Off!
    App Tamer
    TechTool Pro 5
    A Better Finder Rename

plus spillet

Civilization IV

Hele pakken kommer på 50 USD eller snaue 280 norske. Kan ikke si at jeg kjenner alle programmene, men har da hatt stor nytte og glede av 1Password, MacUpdate og TechTool Pro.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.288
    flott Brasse, ser at jeg i farten glemte å legge inn selve lenken til pakken

V

vredensgnag

Gjest
    Takker. Det tilbudet var så billig at der måtte man slå til.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.120
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser ut som om siste itunes koder mp3 litt merkelig?
    http://blog.szynalski.com/2011/03/16/itunes-10-2-1-fails-to-decode-mp3-files-properly/

Foresten. Det ene systemet mitt (ene maskinen) har virkelig begynt å hikke etter at siste versjon er innstallert.
    Ikke dramatisk riktignok.
    Og itunes måtte vi sperre på jobb da det har snart tatt igjen youtube hva båndbredde angår...
    Dvs. brukerne. Er mobile enheter stort sett som har skylda.

V

vredensgnag

Gjest
    noruego skrev:
    Fikk følgende Promo Bundle tilbud fra MacUpdate som vel må sies å være riktig så bra:

Parallels Desktop 6
    Divvy
    1Password
    MacUpdate Desktop
    DVDRemaster Pro 7
    Mac DVDRipper 2
    Hands Off!
    App Tamer
    TechTool Pro 5
    A Better Finder Rename

plus spillet

Civilization IV

Hele pakken kommer på 50 USD eller snaue 280 norske. Kan ikke si at jeg kjenner alle programmene, men har da hatt stor nytte og glede av 1Password, MacUpdate og TechTool Pro.
    Lenge siden jeg prøvde Parallels. Versjon 6 er alene verdt det de skal ha for denne pakken. Installerte i går og den fungerer utmerket.
    For den som trenger Max OSX og Windows samtidig på skjermen (eller andre OS), er dette å foretrekke fremfor VM Ware og annet jeg har prøvd. Formidabelt bra virtual engine løsning.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Heilt enig! Den knuser også VirtualBox frå SUN, som eg har brukt tidligere.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    vredensgnag skrev:
    Der er Windows-programmene lagt inn i Mac OSX, og åpner i Mac OSX med Windows-funksjoner.
    Dette må vel nesten kunne kalles forurensning, men kult er det.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har litt problemer med å sette opp hjemmenettverket... Jeg har i flere år benyttet en Extreme som basestasjon med to Expresser som utvider nettverket. Jeg har forsåvidt ikke behov for å utvide nettverket, men mener å huske at jeg i sin tid måtte velge dette for å sette dem opp korrekt.

Uansett: Dette har fungert strålende i flere år, men i den siste tiden har Expressene forsvunnet fra Airplay slik at jeg har måttet restarte dem relativt hyppig. Har resatt begge i dag for å sette dem opp på nytt, men dette fungerer ikke. Går gjennom vanlig oppsett (forsøker nå å få dem til å koble seg til Extreme da jeg mistenker at hastigheten blir lavere av at de skal utvide nettverket?), men får hele tiden feilmelding når enhetene skal starte opp med nye instillinger.

Har forsøkt med flere macer og brukerkontoer uten hell. Jeg har også erfart fra tidligere at oppsettet sjelden går knirkefritt, men det er merkelig at samme feilen skjer med to enheter samtidig.

Tips til problemløsing mottas med stor takk!

C

Cyber

Gjest
    Dere eplekjekke,

Et spørsmål jeg funderer litt på. Mange nye enheter støtter "Airplay" og jeg så for meg å ha en ipod spiller som støtter dette i kjøkkenet. Hvis jeg da har musikken min liggende på en NAS tilkoplet min trådløse router og kjøper en iPad: Vil iPaden kunne spille musikken av fra NASen uten å ha den lokalt på padda og vil man kunne spille av musikken via Airplay i en slik løsning? Eller må en eller annen enhet utenom iPad kjøre iTunes?

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hei

jeg får melde meg inn siden etter pc krasj,anskaffet meg en imac 21"

Må innrømme jeg sliter nå i starten,mail og en citrix nedlasning jeg er helt avhengig av pga jobb, funker ikke så langt pga mine beskjedne data kunskaper

Videre har jeg startet opp itunes og lastet ned mitt eksterne bibliotek,men jeg trenger og rette opp lit tagging og manglende bilder.
    Men dette går så sent på mac,på pc,n kunne jeg bare finne ett bilde på nettet og copi-paste,videre når jeg endrer informasjon på flere objekter tar det år og dag før den er ferdig,er det normalt ?
    Videre kan man ikke bruke kopi paste i tunes på mac ?som når man kopierer navn på artist til albumartist i itunes ??

må si jeg gruer meg litt til og starte og laste ned logitech serveren :)

Vel jeg er helt ny på dette systemet og har hatt forbigående tanker på og levere denne imac,n tilbake ;)
    Det kan bare gå fremover

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.000
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I og med at jeg nå har sunket så lavt at jeg har kjøpt meg en iPad som fjerniss, skulle jeg vel ta steget enda lenger mot avgrunnen.
    Tar en tenkepause først....

Vedlegg

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Dere eplekjekke,

Et spørsmål jeg funderer litt på. Mange nye enheter støtter "Airplay" og jeg så for meg å ha en ipod spiller som støtter dette i kjøkkenet. Hvis jeg da har musikken min liggende på en NAS tilkoplet min trådløse router og kjøper en iPad: Vil iPaden kunne spille musikken av fra NASen uten å ha den lokalt på padda og vil man kunne spille av musikken via Airplay i en slik løsning? Eller må en eller annen enhet utenom iPad kjøre iTunes?
    iOS 4.3 lar en streame FRA iTunes via Home Sharing. Du kan ha musikken på en NAS, men du må ha iTunes kjørende på en eller annen maskin i tilleg.
    Mange NAS-disker kan kjøre iTunes/Daap-server. Dette fungerer *ikke*.

C

Cyber

Gjest
    Hmm, kjipt - jeg trodde jeg hadde sett "lyset i tunnelen" da jeg oppdaget at ReadyNAS kunne kjøre "itunes server".

En må altså ha PCen på for å spille via airplay altså, eller kan man spille innhold som ligger lokalt på en iPad til en Airplay-enhet uten å ha mac/pc i oppsettet?

Så dette går altså ikke?

iPad <---> trådløs router med NAS koplet i med ethernet <---> iPod docking med airplay

Da altså å ha musikken på NAS og browse med iPad som spiller mot ipod dockingen?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Dette er ikke Airplay. Dette er streaming fra itunes via Home Sharing.

Airplay er at du kan streame fra lokalt innhold eller støttet tredjepartsprogram f.eks youtube til en enhet som støtter Airplay. Men egentlig er det airplay enheten som streamer FRA ipod/ipad/internett (du streamer ikke TIL en airplay-enhet, teknisk sett), og Airplay støtter kun lyd/bilde etter visse regler.

Du vil kunne streame FRA itunes hvor musikken ligger på en NAS til en iPad som streamer videre til en Airplay enhet.
    (Bakom det hele vil egentlig Airplay enheten streame filen direkte fra NAS-enheten)

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    1
    Class skrev:
    MML skrev:
    [...] men får hele tiden feilmelding [...]
    Som sier..?
    Har du oppdatert til siste firmware? Har du sett i loggene?
    Noe slikt som "det oppsto ett problem når expressen skulle restartes etter ny konfigurasjon". Har ikke sett i loggene.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Petterone skrev:
    hei

jeg får melde meg inn siden etter pc krasj,anskaffet meg en imac 21"

Må innrømme jeg sliter nå i starten,mail og en citrix nedlasning jeg er helt avhengig av pga jobb, funker ikke så langt pga mine beskjedne data kunskaper

Videre har jeg startet opp itunes og lastet ned mitt eksterne bibliotek,men jeg trenger og rette opp lit tagging og manglende bilder.
    Men dette går så sent på mac,på pc,n kunne jeg bare finne ett bilde på nettet og copi-paste,videre når jeg endrer informasjon på flere objekter tar det år og dag før den er ferdig,er det normalt ?
    Videre kan man ikke bruke kopi paste i tunes på mac ?som når man kopierer navn på artist til albumartist i itunes ??

må si jeg gruer meg litt til og starte og laste ned logitech serveren :)

Vel jeg er helt ny på dette systemet og har hatt forbigående tanker på og levere denne imac,n tilbake ;)
    Det kan bare gå fremover
    Hadde ingen som helst problemer med å laste ned Citrix da på min forrige Mac, men det var min samboer der skulle bruke det, nu bruker hun Fronter.
    Du vet hvordan du innstallerer programmer på en Mac? Klikk på den nedlastede programvaren og dra denne over i Programmer mappen. Om du vil ha Citrix i Dock bare drar du Citrix symbolet ned ditt.
    Du må kanskje laste ned en Citrix plug-in modul for Mac. Ellers er der en del info på nettet om du søker etter citrix og mac.
    I iTunes, om du åpner iTunes, klikker Avansert>Hent albumbilde da laster iTunes ned bilder som mangler i ditt bibliotek.
    Om der er noen den ikke finder kan du f.eks. bruke http://albumart.org/ til å søke, kopier det albumbildet du vil ha, gå til itunes, markèr alle sangene i det albummet hvor bildet mangler, gå ned på "Markert Objekt" i nederste venstre hjørne og lime inn bilde. Alternativt markèr alle sange, høyreklikk, vis info og lime inn bilde der. Blidet kopieres da til alle spor, og nei, det tar ikke mange sekunder.
    Angående Logitec serveren, den kan du laste ned ja, men denne legger seg IKKE i "Programmer" når du har nedlastet den, den legger seg i "Systemvalg" og du kan ikke få en snarvei ned i Dock desverre.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    MML skrev:
    Class skrev:
    MML skrev:
    [...] men får hele tiden feilmelding [...]
    Som sier..?
    Har du oppdatert til siste firmware? Har du sett i loggene?
    Noe slikt som "det oppsto ett problem når expressen skulle restartes etter ny konfigurasjon". Har ikke sett i loggene.
    Hehe neivel ???
    Jeg ville sjekket loggene og lagt ut evt. relevante ting her, men det er nå meg...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn