|
Har ikke sjekket loggen, men når den er helt ny har det noe å si?Class skrev:"Veldig ustabilt nett" er ikke særlig beskrivende.staker skrev:Er det noen som har noen lignende erfaringer, tar jeg gjerne imot hjelp! Har lite lyst til å gå ned å hente Jensen igjen...
Har du sjekket loggen til Express-en?
Bruker du PC eller Mac?
Hvor mange/hvilke trådløse klienter er det hos deg?
Mister klientene kontakt med nettet?
Når?
Hva kjører?
Får du noen feilmeldinger, isf hvilke?
Hjelp oss å hjelpe deg, gi mer utfyllende informasjon![]()
Selvsagt, enheten logger selv om den er nystaker skrev:Har ikke sjekket loggen, men når den er helt ny har det noe å si?
Hvordan kobler du deg til internett?staker skrev:Har ikke sjekket loggen, men når den er helt ny har det noe å si?Class skrev:"Veldig ustabilt nett" er ikke særlig beskrivende.staker skrev:Er det noen som har noen lignende erfaringer, tar jeg gjerne imot hjelp! Har lite lyst til å gå ned å hente Jensen igjen...
Har du sjekket loggen til Express-en?
Bruker du PC eller Mac?
Hvor mange/hvilke trådløse klienter er det hos deg?
Mister klientene kontakt med nettet?
Når?
Hva kjører?
Får du noen feilmeldinger, isf hvilke?
Hjelp oss å hjelpe deg, gi mer utfyllende informasjon![]()
Bruker både mac og pc, men har egentlig mer problemer med mac. Kan jo være at jeg ikke har merket det, ettersom jeg ikke bruker pcen så mye. Klientene mister ikke kontakten, men varierer mellom 52kbit og 10mbit inn, derav ustabilt. Merker det spesielt når jeg starter macen, eller etter at jeg har lukket lokket, og tar det opp igjen etter en stund. Kan også være at dekningen går ned mens jeg surfer. Ingen åpenbar grunn, eller faste steder.
Får ingen feilmeldinger. Det tar bare enormt lang tid.
Håper dette hjelper til å hjelpe meg![]()
Regner med det er andre her med Get i veggen og Extreme som sikkert kan hjelpe deg med å identifisere hvor problemet befinner seg. Jeg har ikke særlig tro på at du kan ha vært så uheldig å få to defekte produkter på rad.staker skrev:Har get i veggen, og der kommer det meste av signaler. Både tv og nett.
Ingen torrent programmer i gang, bare vanlig surfing med vg, hfc osv.
Fra Getboksen til TC (blir som en extreme) er uproblematisk her. Hastigheten kan variere, men det har vel like mye med Get å gjøre. Verre er det at det trådløse på min Macbook Pro (ikke unibody) ikke er helt som det skal være - hverken hjemme, på jobb eller andre steder.noruego skrev:Regner med det er andre her med Get i veggen og Extreme som sikkert kan hjelpe deg med å identifisere hvor problemet befinner seg. Jeg har ikke særlig tro på at du kan ha vært så uheldig å få to defekte produkter på rad.staker skrev:Har get i veggen, og der kommer det meste av signaler. Både tv og nett.
Ingen torrent programmer i gang, bare vanlig surfing med vg, hfc osv.
Jeg går ikke fra get boksen, har motorola modem som jeg har fått av get.vredensgnag skrev:Du har ethernet-kabel fra Get-boks til Airport Extreme, regner jeg med?
Og så kjører du WiFi fra ekstreme, uten noen andre enheter som videreformidler signalet?
Hva slags datamaskin har du?
Er software og firmware på enhetene oppdatert vha Airport Utility og Software Upgrade?
Hvordan har du satt opp Airport Extreme - gjør du noe manuelt, eller bruker du Set-Up Assistant?
Har du prøvd å resette din Airport Extreme? Og så kjøre ny set-up vha Assistant?
Har du lest manualen?
Jeg har Get>Ethernet>Airport Extreme>Ethernet>Airport Extreme>Wifi
Har kjørt uproblematisk i snart fire år. Hastigheten fra Get kan variere, men det er så stabilt at jeg har all program/film/video/streams over WiFi nå, der jeg tidligere brukte Ethernet frem til min Mac Mini.
Har ingen drop-outs eller restarts - helt stabilt. Så det lar seg gjøre. Men gå gjennom spørsmålslisten og sett opp noen svar, så kan vi kikke på problemet.
Du har ethernet fra motorola modem til Airport Extreme?staker skrev:Jeg går ikke fra get boksen, har motorola modem som jeg har fått av get.vredensgnag skrev:Du har ethernet-kabel fra Get-boks til Airport Extreme, regner jeg med?
Og så kjører du WiFi fra ekstreme, uten noen andre enheter som videreformidler signalet?
Hva slags datamaskin har du?
Er software og firmware på enhetene oppdatert vha Airport Utility og Software Upgrade?
Hvordan har du satt opp Airport Extreme - gjør du noe manuelt, eller bruker du Set-Up Assistant?
Har du prøvd å resette din Airport Extreme? Og så kjøre ny set-up vha Assistant?
Har du lest manualen?
Jeg har Get>Ethernet>Airport Extreme>Ethernet>Airport Extreme>Wifi
Har kjørt uproblematisk i snart fire år. Hastigheten fra Get kan variere, men det er så stabilt at jeg har all program/film/video/streams over WiFi nå, der jeg tidligere brukte Ethernet frem til min Mac Mini.
Har ingen drop-outs eller restarts - helt stabilt. Så det lar seg gjøre. Men gå gjennom spørsmålslisten og sett opp noen svar, så kan vi kikke på problemet.
Ellers har jeg brukt cden som fulgte med. Har ikke resatt extreme.
Har en måned gammel macbook pro.
Jeg tror ikke det er nødvendig. Airport Utility, som ligger i din MBP, er alt du behøver for å kommunisere med den. I CDen kan det være du har programvare for å stille inn din Motorola-enhet rett, det kjenner jeg ikke til. (Kanskje gå inn på GET og sjekke om det er spesielle instruksjoner for Mac.)staker skrev:Som dere sikkert skjønner er ikke data og data uttrykk min sterkeste side. Men det kan være jeg missforstår, men jeg benyttet cden for instalasjon av extreme. Med passord og gjestenettverk osv
Men jeg kan jo restarte hele dritten å de om det hjelper.
Nice. Jeg har 18/2 her. Hender ping går ned rundt 10, men ligger som regel rundt 17-20.digiman skrev:Kjører 5Ghz 802.11n nettverk utelukket her hjemme og kan ikke klage. Get 20/5Mb abonnent over Apple Airport Express trådløs ruter.
Ruteren er plassert noen rom unna hvor jeg testet under.
La oss for all del la 5Ghz båndet være en hemmelighetJeg er en den eneste som bruker 5Ghz i følge listen av tilgjengelige nett i mitt nabolag.
Lenge siden jeg prøvde Parallels. Versjon 6 er alene verdt det de skal ha for denne pakken. Installerte i går og den fungerer utmerket.noruego skrev:Fikk følgende Promo Bundle tilbud fra MacUpdate som vel må sies å være riktig så bra:
Parallels Desktop 6
Divvy
1Password
MacUpdate Desktop
DVDRemaster Pro 7
Mac DVDRipper 2
Hands Off!
App Tamer
TechTool Pro 5
A Better Finder Rename
plus spillet
Civilization IV
Hele pakken kommer på 50 USD eller snaue 280 norske. Kan ikke si at jeg kjenner alle programmene, men har da hatt stor nytte og glede av 1Password, MacUpdate og TechTool Pro.
Dette må vel nesten kunne kalles forurensning, men kult er det.vredensgnag skrev:Der er Windows-programmene lagt inn i Mac OSX, og åpner i Mac OSX med Windows-funksjoner.
Ja, vanskelig å vurdere hva man skal si til slikt på skrivebordet. Oppe i høyre hjørne.ayaboh skrev:Dette må vel nesten kunne kalles forurensning, men kult er det.vredensgnag skrev:Der er Windows-programmene lagt inn i Mac OSX, og åpner i Mac OSX med Windows-funksjoner.
Som sier..?MML skrev:[...] men får hele tiden feilmelding [...]
iOS 4.3 lar en streame FRA iTunes via Home Sharing. Du kan ha musikken på en NAS, men du må ha iTunes kjørende på en eller annen maskin i tilleg.cybervision_ skrev:Dere eplekjekke,
Et spørsmål jeg funderer litt på. Mange nye enheter støtter "Airplay" og jeg så for meg å ha en ipod spiller som støtter dette i kjøkkenet. Hvis jeg da har musikken min liggende på en NAS tilkoplet min trådløse router og kjøper en iPad: Vil iPaden kunne spille musikken av fra NASen uten å ha den lokalt på padda og vil man kunne spille av musikken via Airplay i en slik løsning? Eller må en eller annen enhet utenom iPad kjøre iTunes?
Noe slikt som "det oppsto ett problem når expressen skulle restartes etter ny konfigurasjon". Har ikke sett i loggene.Class skrev:Som sier..?MML skrev:[...] men får hele tiden feilmelding [...]
Har du oppdatert til siste firmware? Har du sett i loggene?
Hadde ingen som helst problemer med å laste ned Citrix da på min forrige Mac, men det var min samboer der skulle bruke det, nu bruker hun Fronter.Petterone skrev:hei
jeg får melde meg inn siden etter pc krasj,anskaffet meg en imac 21"
Må innrømme jeg sliter nå i starten,mail og en citrix nedlasning jeg er helt avhengig av pga jobb, funker ikke så langt pga mine beskjedne data kunskaper
Videre har jeg startet opp itunes og lastet ned mitt eksterne bibliotek,men jeg trenger og rette opp lit tagging og manglende bilder.
Men dette går så sent på mac,på pc,n kunne jeg bare finne ett bilde på nettet og copi-paste,videre når jeg endrer informasjon på flere objekter tar det år og dag før den er ferdig,er det normalt ?
Videre kan man ikke bruke kopi paste i tunes på mac ?som når man kopierer navn på artist til albumartist i itunes ??
må si jeg gruer meg litt til og starte og laste ned logitech serveren
Vel jeg er helt ny på dette systemet og har hatt forbigående tanker på og levere denne imac,n tilbake
Det kan bare gå fremover
Hehe neivel ???MML skrev:Noe slikt som "det oppsto ett problem når expressen skulle restartes etter ny konfigurasjon". Har ikke sett i loggene.Class skrev:Som sier..?MML skrev:[...] men får hele tiden feilmelding [...]
Har du oppdatert til siste firmware? Har du sett i loggene?