Nå har jeg prøvd Airplay fra iOS til Airport Express. Det er helt latterlig hvor bra det fungerer.
Dette blir såååååå en hit på neste vors
Da blir det dette scenariet:
Mac Mini 1 med tilhørende desktophøyttalere, streamer systemlyden til Mac Mini 2 (via airfoil speakers) som er tilkoblet USB-DAC som er koblet til anlegget via Airfoil. Gjestene kan altså velge sanger på Mac Mini 1, itunes og spotify og annet, som streamer til Mac Mini 2.
I tilleg har jeg koblet Airport Epress til Mac mini'en med en optisk kabel.
Så er det noen som vil spille musikken de har liggende på iphonen deres, eller vise/høre noe fra Youtube (Før har jeg sagt: Nei, sorry det går ikke), og da sier jeg bare: Kjør på med iphonen du, bare velg anlegget mitt på ikonet med en skjerm og en trekant i midten! Ser allerede for meg OMG-ansiktene deres
Og det som nesten er det beste er at når man i Airfoil har valgt at det skal komme lyd både til Mac Mini 1 og Mac Mini 2, så vil lyden fra desktophøyttalerne og anlegget (som er litt ironisk i seg selv) være fullstendig i sync. Så når gjestene beveger seg fram og tilbake for å skifte musikk er det akkurat det samme som spilles i desktophøyttalerne og anlegget.
Airfoil 4 anbefales forresten på det varmeste. Helt stabilt, og trenger ikke lengre Soundflower installert for å streame systemlyden.