Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Finnes det noen kur for slike Audiophile religiøse så vi alle kan melde oss opp ? disse ekstreme eplehodene er jo bare til å le av !

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    JD skrev:
    Man skrev:
    Man må selfølgelig bruke Airfoil om man vil streame fra andre programmer enn iTunes. Og jeg tror vel at samme firma som lager Airfoil har en stor fordel i at de allerede lager Airfoil Speaker..
    Poenget for mange er vel at de ønsker å streame FRA f.eks en iPhone TIL en Mac Mini/iMac. Airfoil har vel ikke noen løsning for dette, slik jeg har forstått det. Hadde min Mac Mini dukket opp som Airplay-enhet, hadde ting fngert enda mer sømløst hjemme. Problemet er vel da at da får man ikke solgt noen Apple Tv...
    Airserver. Støtter både airtunes og airvideo. 2.99usd (lol så billig) sett audio buffer size til 5000. Dette er likt som Apple Airport Express og sikrer riktig sync i tillegg.
    Huffameg så genialt program. Airserver legger seg også oppå Plex/XBMC når det avspilles airplay-video og lukker seg etterpå..og man kan t.o.m velge å avspille airvideo på en annen skjerm. Programmet anbefales på det sterkeste!
    Hva skal jeg gjøre med Airport Express'en nå mon tro..
    Dette funker jo som juling! Da kan jeg flytte AE'en til et rom og spre musikken videre.

Hva mente du med at det legger seg oppå Plex? Quicktime dukker opp her når en video startes.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Legger seg over skjermbildet til Plex, hvis Plex kjører. Jeg tenker at du IKKE må kjøre Plex i "True Fullscreen" for at det skal fungere.
    Jeg har vært i litt kontakt med utviklerne om synkronisering. De har ikke implementert auto-synkronisering i koden (som det tydeligvis er et eller annet subset av i Airplay-protokollen), men de jobber med det. Det er dette som gjør at f.eks streaming fra Airfoil (med Spotify f.eks) er synkronisert mellom datamaskinen (hvis PC-høyttalere er aktive) og alle Airplay-enhetene.

Men streamer du utelukkende fra iTunes, gir en setting på 5000 i Airserver tilfredstillende synkronisering mot en Airport Express inntil videre.
    Igjen, latterlig pris på et så gjennomført program:)

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Må si jeg er skuffet over at den nye macbook air, tilsynelatende ikke har optisk ut:(

Convert

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Antall liker
    4
    Det er ikke meningen å bringe inn diskusjon om religion inn i denne tråden, det finnes nok av slike mer eller mindre intetsigende tråder her inne om det allerede, men her kunne jeg ikke dy meg.
    Ta det som en kuriositet (eller kanskje noe mer). Jeg og familien har selv flere data- og telefon produkter fra Apple så jeg kjenner meg LITT igjen i dette selv om jeg ennå ikke kan regnes som så troende at jeg får plass i Applehimmelen. :D

http://www.vl.no/verden/article130779.zrm

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    0
    De norske Apple-butikkene er heldige som kan søke om trosstøtte fra den norske stat. Dersom alle Apple-kjøpere kan regnes som troende vil det utgjøre endel i subsidier :D

Edit: vil bare tilføye at selv har jeg Macbook, iPhone, iPad, Mac Mini, Apple TV og iPod Touch, og vurderer å kjøpe iMac, så jeg er nok ganske troende selv.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Trondheim
    Lurer på hva slags hjerneaktivitet man ville kunne måle hos Microsoft-brukere? Den samme som når de sitter på do, antagelig ;)

V

vredensgnag

Gjest
    otare skrev:
    Lurer på hva slags hjerneaktivitet man ville kunne måle hos Microsoft-brukere? Den samme som når de sitter på do, antagelig ;)
    "You're not paid to think."

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.254
    Sted
    Trondheim
    Regner med at den kan brukes på både 110V og 230V nett. Det står at den har en 6W innebygd universal power supply.
    Du kan ikke bestille den for levering til Norge.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=FhWtJ2OwZ4A&feature=player_embedded[/video]

Hoohohoho
    Kommentarfeltet er jo mer fornøyelig enn selve videoen. :D

it looks like they have jizzed? uncontrollably
    Den med hjerneaktiviteten hos MS-brukere skjønte jeg ikke helt. Ble rett og slett litt kryptisk for min enkle hjerne.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    Har akkurat kjøpt appletv og det funker fint.

Det eneste er at jeg får ikke koblet opp airplay. Får ikke satt passordet. går bare til clear password.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    otare skrev:
    Regner med at den kan brukes på både 110V og 230V nett. Det står at den har en 6W innebygd universal power supply.
    Du kan ikke bestille den for levering til Norge.
    Takker. Ser de har den i UK til £101 også, men det er kanskje samme leveringselendighet derfra også? Får man bare vente, er det utfallet? Eller er det noe sted å kjøpe den ifra?

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Samme fenomen gjelder også britisk Apple Store. Mulig f.eks. Amazon har en mer liberal policy?

V

vredensgnag

Gjest
    Vidar P skrev:
    Huff og akk, dengang ei. Kunne ønske vi fikk kjøpe slike snart.
    Man kan sende slike kjøp til Jet Carrier. Når du åpner konto der får du en postadresse i USA, og så sender Jet Carrier den fra New Jersey til deg i Norge på noen dager.

Alternativt kjøpe den som foreslått i andre innlegg. Prisen er såpass lav at det må da være greiest.

www.jetcarrier.no

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2

Vedlegg

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Kjøpte iPad i dag.. Var innom telehuset da alle andre hadde utsolgt, der hadde de en 32gb uten 3G. Perfekt.. Kjøpte den, fikk til og meg 200 rabatt.. Så måtte jeg innom Elkjøp fordi telehuset ikke hadde ekstra utstyret jeg var ute etter. Da ser jeg at prisen jeg hadde betalt, 5900kr, var ufattelig mye dyrere enn 4690 som Elkjøp solgte de for. Jeg gikk raskt tilbake å krevde pengene tilbake, er det lov til å overprise produktene sine så mye?? Jeg fikk i alle fall pengene tilbake, og Elkjøp hadde en 16gb jeg ente opp med å kjøpe.. Jeg ble fornøyd til slutt i alle fall!!:)

TL;DR telehuset solgte meg iPad med 1200kr pristillegg!

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Jeg har fortsatt ikke sett prisen 6100kr noen sted, så jeg undrer hvor de fikk den prisen fra..

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Men jeg har noen spørsmål til dere som har iPad! Jeg skal bruke iPaden til å få bruk for notater, kalender og litt sånt (pga ny jobb). Anbefaler noen et program som kombinerer alt sammen? Er ikke helt fornøyd med notatprogrammet som følgte med paden!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.124
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    bambadoo skrev:
    Hei, noen som vet hvordan vi endre ringetonen til iphone til en egen overført mp3 eller lignende?

Og automatisk videresending av sms.. Er det mulig å få til dette på iPhone?

mvh
    Bumper dette spørsmålet en gang til.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    bambadoo skrev:
    bambadoo skrev:
    Hei, noen som vet hvordan vi endre ringetonen til iphone til en egen overført mp3 eller lignende?

Og automatisk videresending av sms.. Er det mulig å få til dette på iPhone?

mvh
    Bumper dette spørsmålet en gang til.
    Har du Mac finnes det flere gratisprogram for dette. Prøv feks her http://iphone.iusethis.com/. Finnes sikkert en del for Win også.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    duality skrev:
    Men jeg har noen spørsmål til dere som har iPad! Jeg skal bruke iPaden til å få bruk for notater, kalender og litt sånt (pga ny jobb). Anbefaler noen et program som kombinerer alt sammen? Er ikke helt fornøyd med notatprogrammet som følgte med paden!
    iCal og Kontakter fungerer supert synes nå jeg da (iPhone som synces mot MacBook).

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    Lo første gang jeg så Ipad , men er nå ganske avhengig og ikke minst imponert .
    Den nye Wimp til Ipaden blir flittig brukt , med airport express til 750kr og Optisk til dacen og anlegget funker det fjell .
    Styrer også Sqeezebox og Bryston Bdp1 med Ipaden ved bruk av Sqeezepad og Mpad , beste fjernkontroll jeg noengang har hatt :)

Det eneste som irriterte meg litt var at man ikke kunne handle på US Itunes , der ligger det jo ting man ikke finner på den norske ,men det er løst nå ;D
    Sorry Apple det finnes alltid en måte å omgå systemet på , så begrensingen burde fjernes imo.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Apple har nok intet imot å selge deg både filmer og TV-serier, det er rettighetshaverne som skaper hodebry. Får håpe kontraktsforhandingene går i orden også for mindre land snart.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    E.I.A. skrev:
    Den nye Wimp til Ipaden blir flittig brukt , med airport express til 750kr og Optisk til dacen og anlegget funker det fjell .
    Styrer også Sqeezebox og Bryston Bdp1 med Ipaden ved bruk av Sqeezepad og Mpad , beste fjernkontroll jeg noengang har hatt :)

Det eneste som irriterte meg litt var at man ikke kunne handle på US Itunes , der ligger det jo ting man ikke finner på den norske ,men det er løst nå ;D
    Sorry Apple det finnes alltid en måte å omgå systemet på , så begrensingen burde fjernes imo.
    Var skeptisk jeg også men må si det er imponrende saker ! Den er i bruk flere ganger daglig her i huset. Mye i forbindelse med musikk avspilling.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.124
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Min er aldri ibruk. De gangene jeg tar den fram er den tom for batteri. Holder ca. 5 dager uten bruk det batteriet. Helt til å begynne med holdt den mye lenger.
    Nettopp fått meg en snasen Samsung series 9 laptop. Den er ganske grei til kombinert bruk :)

V

vredensgnag

Gjest
    E.I.A. skrev:
    Det er rettighetshaverne som forlanger disse avgrensningene. Apple kan ikke "fjerne" dem, for da står Apple i et ansvarsforhold overfor dem som sitter med inntjeningsrett i andre markeder.

Når vi omgår sperrene ved å f.eks. utgi oss for å være bosatt i USA, og kjøpe med iTunes-kort, så er det ikke Apple rettighetshaverne går på, men oss, dersom de vil.
    Apples EULA er litt ubehagelig når det gjelder ansvarsforholdet i så måte - med "in case of fraudulent representation" osv.

N

nb

Gjest
    Denne 17-åringen fra Kina burde vel bli æresmedlem i en eller annen Apple-klubb.

- Jeg ønsket å kjøpe en iPad 2, men hadde ikke råd. En megler kontaktet meg på internett og sa han kunne hjelpe meg å selge en nyre for 20.000 yuan (ca 16.500 kroner), sier gutten ifølge ShanghaiDaily.com.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4138422.ece

En trist sak, om den er sann vel å merke...

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    E.I.A. skrev:
    Nyter du musikk på anlegget i 64 kbps kvalitet da eller?
    fra wimp.no:

WiMP PÅ IPHONE
    Hvilket kvalitet streames musikken i?

Musikken streames i 64 kbps (AAC+). I en senere versjon vil vi trolig tilby høyere kvalitet som en valgfri innstilling.

N

nb

Gjest
    audiomur skrev:
    WiMP PÅ IPHONE
    Hvilket kvalitet streames musikken i?

Musikken streames i 64 kbps (AAC+). I en senere versjon vil vi trolig tilby høyere kvalitet som en valgfri innstilling.
    Også fra wimp.no

Hva skjer om jeg aktiverer avspilling i høy kvalitet?

Du vil da få all musikk som er tilgjengelig i dette formatet levert som AAC 256 i stedet for AAC+ 64. Det aller meste av vår katalog er tilgjengelig som AAC 256. Hvis dette formatet ikke finnes for enkelte låter vil du automatisk får den samme låten som AAC+ 64.

Dvs omtrent som Spotify - kan aktivere høyere kvalitet - fordrer betalversjonen av Spotify så vidt jeg vet.

Edit: Sorry, så ikke det var snakk om iPhone-versjonen.

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Jeg hadde tenkt på samme løsning som E.I.A., men hvis det er bare streames 64 kpbs direkte fra Ipad til AE er det helt uaktuelt.

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    608
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    E.I.A. skrev:

Var skeptisk jeg også men må si det er imponrende saker ! Den er i bruk flere ganger daglig her i huset. Mye i forbindelse med musikk avspilling.
    Har fått ipad2 i hus og det er en herlig sak med Squeezepad. Duet controlleren får stå i fred. At kona er blitt avhengig av Angry Birds er vel ikke nødvendigvis et onde? Har i alle fall hørt mye mindre om at eg bruker for mye tid foran PCen :).

Men eg har et problem: Eg får ikke kjørt Wimp via Squeezepaden. Wimp ikonet er der og jeg får logget inn på mysqueezebox.com, men når eg trykker på Wimp, kommer det opp "Ingenting" i vinduet. Noen som har peiling på hvordan eg kan få Wimp via Squeezepaden? Går greit via controlleren på duet, og abonnementet er i orden.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.605
    Torget vurderinger
    2
    Får vel melde meg inn i denne vennegjengen óg.

Flittig bruker av MacBook & iPod Touch ikke bare til musikkavspilling.
    ;)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.313
    Kjapt spørsmål: er det noe Apple TV kan som ikke Mini kan gjøre like bra?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn