Den hyggelige tråden..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes det er hyggelig at jeg skal reise på tur i dag. Så jeg ønsker derfor meg selv god tur!! :) :) :)
Og dere god helg! :) :) :)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Sv: Den hyggelige tråden..

Her er det mye hyggelighet å ta igjen...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hvordan legger man inn bilde da?

Skulle ikke det gå an å legge bilde rett inn nå?

Hvorfor er det link til Se & Hør fra Off-topic... det tar jeg som en fornærmelse... :eek: ;)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6

Noe hyggelige ja....
tollpost på døra!
....det er hyggelig det ;D

Ikke hifi denne gangen men.....

I påsken meldte lysten på noen nye gromme carving ski seg.

Var rett etter påsken innom lokal sportsforretning og forsøkte å få et godt tilbud på noe som likevel skulle lagres over sommeren. (ikke mange som handler ski på denne årstida i sommerbyen Sandefjord).

Selger var tydligvis veldig interessert i å ha mest mulig av årets modeller liggende på lager, for han kunne strekke seg til 35% rabatt ;D på et par Völkl Supersport Limited edt. Slik takker man høflig nei til. Disse skiene har en veil pris på 12K

Noen tastetrykk senere, er et identisk par på vei fra Tyskland!
I dag kom de på døra. Pris levert og momset 4410,- DET er HYGGELIG DET!

Nå må jeg bare finne litt snø ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Litt snø ja... ;D

Kanskje de også kan brukes som vannski..? Hadde jo vært genialt det da. ;)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Komponenten skrev:

Akkurat samme fremgangsmåte som tidligere for å legge inn bilde. Forskjellen er at du tydeligvis kan laste rett opp hit fra egen PC, uten å gå via PhotoBucket eller tilsvarende.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

jowil skrev:
Komponenten skrev:

Akkurat samme fremgangsmåte som tidligere for å legge inn bilde. Forskjellen er at du tydeligvis kan laste rett opp hit fra egen PC, uten å gå via PhotoBucket eller tilsvarende.
Man må jo skrive inn en adresse... ? Får ikke opp noen opplastingmulighet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.162
Torget vurderinger
2

Komponenten skrev:
Hvorfor er det link til Se & Hør fra Off-topic... det tar jeg som en fornærmelse... :eek: ;)
;D ;D Er ikke Se og Hør, VG og Dagbladet det perfekte startpunket for å diskutere "seriøse" saker?

Jeg kan godt legge til andre nyheter, men jeg tenkte dette vil passe godt inn.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Høvdingen skrev:
Komponenten skrev:
;D ;D Er ikke Se og Hør, VG og Dagbladet det perfekte startpunket for å diskutere "seriøse" saker?

Jeg kan godt legge til andre nyheter, men jeg tenkte dette vil passe godt inn.
He he tøysegutten.. ;D
Du kan bytte Se & Hør ut med Aftenposten kanskje...?

Ellers er det fare for at du "mister" mange besøkende vet du... ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Hvis Høvdingen fjerner Se&Hør linken, og erstatter den med f.eks. Aftenposten, så blir det vel bra etter hvert.
I mellomtiden får vi vel sitte på gjerdet.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

oddgeir skrev:
Hvis Høvdingen fjerner Se&Hør linken
Dette støtter jeg med 100%. Se & Hør har ingenting her å gjøre. Blir bombardert av nok tant og fjas hver dag, vil helst slippe å se den dritten.

P

Parelius

Gjest

Ja, "SE & Hør"-linkingen viser at høvdingen ikke helt har forstått det veldige åndsarbeidet som utføres på OT. Kanskje kunne den bare ha kommet opp i "assosiasjonstråden"? Da får du utnyttet en form for mental affinitet mellom tanketomheten(e).

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Har vi i det hele tatt hatt se&hør saker oppe til diksujon her...? Kan ikke huske det..
men nå ser jeg at "Spears poserer toppløs" og at "Madonna har buksetrøbbel" så da har vi jo noe å ta fatt i... :-\

Ser et annet sted at du er lei deg for at du ikke har venner Parelius. Ikke gråt, du kan få være min venn, jeg har ikke venner jeg heller... :-*

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Hehe. Du er et oppslagsverk i åndelig fyrverkeri. Prøver aldeles ikke å skryte på meg noe "veldig åndsarbeid". Var bare et utslag for min motvilje mot heltedyrkingen og ikke minst trusene deres. Overskriftene taler for seg.

- Fikk baby til kaffen
- Pressly hater stor mage
- Lei av bade-fotografer
- Pamela kjøper Hellas
- Alba kler på seg

K

kbwh

Gjest

Festlig med overskrifter fra S&H i OT, men S&H-overskrifter er ikke særlig hyggelige. Truser er - eh - et assosiasjonsskapende ord.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Dessuten er det dårlig språk. Vil fremdeles påstå det er bedre med " Er blitt hardhudet" enn " Har blitt hardhudet"

Hvem er det snakk om mon tro?

G

Gjestemedlem

Gjest

Trykk på høyre knappen oppe i høyre hjørne så forsvinner linkbaren på siden.

Regner med Se og Hør linken er en practical joke.

K

kbwh

Gjest

Hvordan hardhuder man egentlig?

Jeg tror jeg kan gjenta noe hyggelig som er forsvunnet. Taksten på huset vi skal selge er kjekk.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Gjestemedlem skrev:
Regner med Se og Hør linken er en practical joke.
Aha. Den var artig.
;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Valentino skrev:
Hvordan hardhuder man egentlig?

Jeg tror jeg kan gjenta noe hyggelig som er forsvunnet. Taksten på huset vi skal selge er kjekk.
Vet ikke, synes hud er best myk jeg.

Har du solgt nå da?

Hvordan likte du sofaen til han der Fosse? Var den så bra som den ser ut?

Jippi! Nå kan man skrive "sofaen" igjen.

P

Parelius

Gjest

Hvordan er det med dette hussalget, Valentino? Jeg ser det er 300m til bussholdeplass, så jeg lurte på om det fulgte bil/sykkel med på kjøpet?

Kan vi skrive "faen" tro?

K

kbwh

Gjest

Vi kan skrive alle de stygge ordene vi vil.

Vi har visning nå i helgen. Til bussholdeplassen kan man rusle. Det er vel 6 daglige bussavganger her, så det er nok ikke vesentlig. Ingen av de mange barnefamiliene her vi bor har kun en bil. Men vi har espressomaskiner alle sammen.

Kompo, jeg har fremdeles ikke prøvd sofaen til Fosse. Vi har ikke hatt anledning til å Grolsche sammen på Underwater en gang (og det ville være hyggelig det!).

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Komponenten skrev:
Jippi! Nå kan man skrive "sofaen" igjen.
Glimrende. Registrerte til og med at selve høvdingen refererte til helvete tidligere i dag. Kan dette være nye retningslinjer? Ja til et blomstrende språkbruk? Hurra.

;D

P

Parelius

Gjest

Valentino skrev:
Men vi har espressomaskiner alle sammen.
Ahhha, Hedemarken er full av skapurbanister. Det er da noe. Cicero sier visstnok at et menneske uten dannelse (og nå snakker vi ikke folkedrakt og makramevirksomhet på Frogner) er agrestis, rusticus, barbarus, incultus. Gjennom scientia, doctrina, disciplina og ars derimot, kan det - mennesket altså - heve seg til elegantia, urbanitas og humanitas. Om denne hypotetiske linken mellom espressomaskin og urbanitet holder, er jo en annen sak, slik at dannelsesnivået i korndistriktene fremdeles er uavklart (ser jeg her bort fra Valentino selv, som jo har kjørt trikk i sine yngre dager).

Sikkert er det at dette nå er blitt en svært hyggelig tråd. Det er forresten opera på Underwater i dag, Valentino. Det er også hyggelig. Så da vet du at det er fredag i morgen. Det er maltdag. Det er også hyggelig.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Jeg skjønner veldig lite Parelius, men det gjør ingenting. Grunnen er kanskje at jeg ikke har espressomaskin, jeg drikker ikke engang kaffe. Men som sagt, det gjør ingenting for dette er definitivt en hyggelig tråd.

Litt usikker på om jeg er dannet Hva tror du?

3

322_911

Gjest

Komponenten skrev:
Jeg skjønner veldig lite Parelius, men det gjør ingenting. Grunnen er kanskje at jeg ikke har espressomaskin, jeg drikker ikke engang kaffe. Men som sagt, det gjør ingenting for dette er definitivt en hyggelig tråd.

Du mangler nok Eks. Phil., konsentrert pretensiøsitet; etter kort tid vil du være så dannet at å indusere brekningsfornemmelser hos dine medmennesker vil være lett som en lek.

Solen skinner, god sommer!
(Jeg hater hyggelige og dannede mennesker.)

K

kbwh

Gjest

Her er et utrykk for dannelse som jeg tror vil gjøre de fleste av trådens lesere godt:

Ikke mye agrestis, rusticus, barbarus eller incultus over denne kvinnen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Ok, da gikk det til slutt, men først fikk jeg beskjed om max størrelse 250 kb, og så fikk jeg neste gang beskjed om max 140 kb. Synes kvaliteten blir litt dårlig da. Og man får ikke forhåndsvisning med bilde. Men ellers så funker det altså.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Akle skrev:
Komponenten skrev:

Du mangler nok Eks. Phil., konsentrert pretensiøsitet; etter kort tid vil du være så dannet at å indusere brekningsfornemmelser hos dine medmennesker vil være lett som en lek.

Solen skinner, god sommer!
Jeg mangler nok ex.phil ja. Sikkert like godt hvis man blir så dannet at folk spyr av deg.. ;)

Solen skinner, så hva sitter jeg her for..? Skal snart på pilates. :) God sommer til deg og.

P

Parelius

Gjest

Akle skrev:
Alltid en glede å kunne bidra med diagnostiseringen av humørløshet, og samtidig avdekke åpenbar aggresjon. Brekk deg nå skikkelig, så vi slipper kjedsommelige gjentagelser.

3

322_911

Gjest

Komponenten skrev:
Jeg mangler nok ex.phil ja. Sikkert like godt hvis man blir så dannet at folk spyr av deg.. ;)

Solen skinner, så hva sitter jeg her for..? Skal snart på pilates. :) God sommer til deg og.
Takker, skal selv ut å ta en pils. Kan hende det hjelper på humøret jeg visstnok mangler. Mener forøvrig at det stort sett bare er tull å gå ut, en ender bare opp tilbake der en var uansett.

Mvh
Atle K

K

kbwh

Gjest

Man kan jo hygge seg i hagen i finværet, men hvilken hage er dette?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
515
Sted
Stockholm

Hehe, det kommer noen gullkorn Akle.. ;). Har fundert endel på dette sjøl jeg.. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest

Valentino skrev:
Man kan jo hygge seg i hagen i finværet, men hvilken hage er dette?
Kan jo tippe på botanisk, eller en annen i nærheten av tøyen.

K

kbwh

Gjest

Ikke der, Boff. Godt hint i bakgrunnen, synes jeg. Hvor fant du Hemingway-sitatet?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hvilken hage?? Skal man gå rundt og kjenne igjen en hage på et utydelig hus i bakgrunnen?

Er vel din hage da Valentino..

Kjenner ikke igjen din hage heller Gjestemedlem...er vel din hage det og da...? ;)

K

kbwh

Gjest

Gjestemedlem tok den han, så ja, Kompo: Man kan kjenne igjen en hage på et hus i bakgrunnen, spesielt når huset er såpass berømt som dette her. Wikipedia har litt om både hagen og huset.

Topp Bunn