Etter å ha sett RBK-Stabæk i går synes jeg ikke lenger norsk fotball er så elendig som vi vil ha det til. Spesielt første-omgangen var en høydare når det gjelder Tippeligaen, og målet var jo en ren nytelse, med mindre man hater å se RBK score. Fantastisk forarbeid av Tettey som holder på ballen akkurat lenge nok i forhold til løpet til Skjelbred, som ekspederte ballen som om han var en toppscorer og ikke bare gjør scorer ca 1 gang i året.
Defensivt var dette solid av begge lag, med aggresivt press og god organisering. Offensivt slet Stabæk mest, men også RBK sliter fortsatt med at de er for omstendige. Likevel spiller de seg til en god del sjanser i løpet av 90 minutter. Spillestilen er nå helt annerledes enn den Eggen sto for, men den fugerer, og nå er jeg ikke lenger like avvisende til at RBK kan toppe det de presterte på slutten av 90-tallet. Hamrèn har tilført laget noen momenter, bl.a. defensiv trygghet, noe 5 strake uten baklengs er bevis på. Det har ikke skjedd RBK siden 1973. Men jeg svaner naturligvis de lynraske overgbangene som knekte de fleste motstanderne for 12-12 år siden. Problemet til Stabæk offensivt er at de er for avhengig av Nannskog, og når Stadsgaard løp han opp når han normalt kommer fri da ble det litt for tynt.
Oddball er da ikke så ille for tiden Ligger ikke Odd på 2. plass? ;D
Lykke til med Molde i kveld Frank!