Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.022
    Sted
    Trondheim
    RBK - Ranheim i cupfinalen!
    Cupfinalen ut av Oslo - spill den på Lerkendal! :D :D :D :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    .Marcus skrev:
    Jeg som har meldt meg på nedrykksparty for Brann på Facebook :mad:
    Da jeg tippet så jeg alltid an hvordan Brann gjorde det i vårsesongen. Lå de nede før ferien var de som oftest et sikkert lag å tippe på om høsten. Og jeg vant litt penger på den tiden, selv om jeg langtfra fikk noen formue ut av det. Dårlig vår, god høst. Slik var Brann, og slik kommer de sikkert til å være i framtiden.

En annen sak er at når en trener rykker opp til hovedjobben midt i sesongen har vi også tidligere sett mirakuløse løft for Bergens-laget.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Noen vil kanskje hevde at å slå Konsvinger neppe kan karakteriseres som et mirakuløst løft. ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    1/4-finalene er trukket.

Kamp 1: Ranheim IL - Strømsgodset IF

Kamp 2: IK Start - Rosenborg BK

Kamp 3: Follo Fotball - Sogndal IL

Kamp 4: Viking FK - Odd Grenland

Da tipper jeg det blir
    RBK-Viking og
    Ranheim - Sogndal i semifinalene, og heltrondhjemsk finale...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som tidligere Ranheimer blir det litt komplisert hvem man skal heie på i finalen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hjemmekamp til Ranheim, Rosenborg, Follo og Odd...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Mesterligakvalifisering i kveld. Kan Eggen føre RBK tilbake til gamle høyder?
    Det tror jeg...

F

fjellvåk

Gjest
    BT skrev:
    Det tror jeg...
    Mulig det, håper det i det minste. Men her i huset er det nå innført en laaang fotballpause så den (og alle andre..) kampen får gå i fred fra min side.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    fjellvåk skrev:
    BT skrev:
    Det tror jeg...
    Mulig det, håper det i det minste. Men her i huset er det nå innført en laaang fotballpause så den (og alle andre..) kampen får gå i fred fra min side.
    Min bedre halvdel har bare godt av en pause fra BBC Lifestyle innimellom. ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det var sannelig ikke mye som tydet på at RBK er sultne på mer mesterligaspill i kveld, desverre... :mad:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får si som lederen for bedriftsfotball i Statoil visstnok sa da den nye logoen med rosa stjerne ble avslørt: "Må vi spille i rosa, legger hele laget opp!".

S

Supertramp

Gjest
    Det er nesten ikke til å tro....
    Nå har jeg sett mye rart i klesveien i England, men i en macho-idrett som engelsk fotball, hadde jeg aldri ventet meg rosa skjorter fra en klubb i tjukkeste industriområde...

S

Supertramp

Gjest
    Og sangen som kommer fra The Kop i bortekamp blir sikkert noe sånn

"Who are the ladies in pink............."

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Supertramp skrev:

;D
    Everton spiller nok i blått mot Liverpool, men...

S

Supertramp

Gjest
    BT skrev:
    Supertramp skrev:

;D
    Everton spiller nok i blått mot Liverpool, men...
    da får vi ta dem vel imot på Stamford Bridge og rett og slett synge:

"Who are these ladies in pink
    did they go to Blue Oyster bar for a fag and a drink
    "

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kanskje de slipper harde taklinger med de draktene.

En håndballfyr jeg kjenner påstår at fargen på keeperdrakten påvirker hvor mange mål som går inn i snitt. Rosa er verst, mens tigermønster fungerer best. Det går visstnok på psyken til skytterne.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Supertramp skrev:
    da får vi ta dem vel imot på Stamford Bridge og rett og slett synge:

"Who are these ladies in pink
    did they go to Blue Oyster bar for a fag and a drink
    "

vel.

Palermo har brukt slike drakter så lenge jeg kan huske, og det er en god stund.
    Med litt forskjellige fargenyanser, men dog.

Og de er ikke kjent for å spare på kruttet.

Vedlegg

S

Supertramp

Gjest
    Palermo har hele Sicilia mafiaen i ryggen. Ett ondt ord til en rosakledt spiller, og du får besøk hjemme på kvelden av to fyrer og et balltre :)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men jeg kan godt se at motebevisste italienere ser dette som trendy, mens øldrikkende aper i England ser noe helt annet i det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK trakk vinneren av AIK og Jeunesse Esch i 2. mesterligakvalikrunde. Men først må de altså komme seg dit. Svenske lag har RBK tradisjonelt hatt et solid tak på i mesterligasammenheng. Spørsmålet er helst om de kommer opp på et nivå i nærheten av der de var på slutten av 90-tallet. Ingen norske lag imponerte i denne ukens kvalik-kamper mot høyst ordinær motstand i alle fall.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Joe Cole er signert, Gerrard blir og kanskje vi også blir kvitt våre amerikanske eiere. Aner jeg litt optimisme i Liverpool om dagen? HERLIG.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    For å slippe all surmulinga på jobben håper jeg på litt Liverpool-optimisme jeg også, men ikke for mye... ;D

---

2. runde i e-cupkvalik:

Dnepr Molgilev - Stabæk 1-1, sammenlagt 3-3, Dnepr videre på bortemål
    FK Jelgava - Molde 2-1, sammenlagt 2-2, Molde viedere på bortemål
    Rosenborg - Linfield 2-0, sammenlagt 2-0, Rosenborg videre.

Tippeligalagene klarer jo faktisk å hevde seg sånn nogenlunde i det nederste skiktet i Europa, mot lag knapt noen har hørt om. Det skyldes vel først og fremst at de norske lagene er i sesong mens de andre ikke er det.

Nå møter RBK AIK, og det skal bli passe tøft. Ironisk nok er det svensker som må stå for målene dersom RBK skal kunne ta seg videre. Det er jo bare Prica, Dorsin og Lustig som er i stand til å score mål. Iversen scorer bare på straffer, Moldskred er fullstendig vaksinert mot å score, det samme gjelderer Annan, Skjelbred, Winsnes, Demidov og Statsgaard. Så har vi Marcus Henriksen da, det største talentet siden Skjelbred fikk knekt leggen. Rosenborgs viktigste spiller på lang, lang tid, og det allerede som 17-åring. Så det er da litt håp, men bare litt. I fjor ble RBK utslått av Karabakh fra Langtvekkistan. AIK må de slå.

Molde møter Stuttgart, og det skal skje mye rart om det skal bli avansement.

Aalesund møter Motherwell og har litt større mulighet, men likevel for tøft.

Det begynner å bli lenge siden Norge hadde to lag i mesterligaen, og RBK slapp å spille kvalifisering....

F

fjellvåk

Gjest
    Ja det er lenge siden det har vært så langt fram for norsk klubbfotball, så kan man jo diskutere hvorfor. Ta vekk utlendingene i klubbene og det er ikke mye norsk kvalitet igjen. Tempo, mottak, bevegelse, teknikk er på et lavmål og det er ikke akkurat lys i tunnelen heller.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg begynner faktisk å lure på om Nils Arne Eggen begynner å bli gammel, etter at han flere ganger skrøyt av Morten sitt forarbeid til 2-0-målet mot Linfield, men det var Trond Olsen som sto for det. Morten Moldskred var på det tidspunktet byttet ut. Ikke rart Olsen får lite spilletid. ;D

Moldskred hadde garantert ikke spilt fri Henriksen i den situasjonen, men fyrt av et skudd som ikke hadde gått inn.

F

fjellvåk

Gjest
    Mye som følger med alderen. Litt seriøst så må det være lov å spørre om det er en falitterklering for norsk fotball å dra inn Drillo og Eggen igjen i de to viktigste jobbene i Norsk fotball, bevares de har gjort mer for norsk fotball de to enn alle andre til sammen men det var før...Det er ikke lett å leve på gamle bragder samtidig som verden utenfor tross alt går videre. Men når det er sagt så håper jeg RBK kommer seg videre, det er viktigere for fotballen her i landet enn hva landslaget klarer, men da må Eggen skjerpe seg slik at han til enhver tid vet hvem som er på banen, det går ikke ellers.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er jo bare Drillo og Eggen som har fått til noe med norsk fotball internsajonalt. Slike vokser ikke på trær. Synd Eggen ikke får holde på lenger denne gangen. Gode samhandlingsmønstre er ikke bygd over natta. Jeg har ikke stor tro på at Jönsson får utrettet all verden med Rosenborg.

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Nils Arne burde fått et par år i kommunestyret hjemme i Orkdal´n før han blir for gammal.
    Makan til større sandkasse med oppblåste overmodne drittunger skal en lete lenge etter.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    8-1, får vel være fornøyd med det. Nå reiser jeg til Tr.heim og gir Eggen litt sovemedisin ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Å slå danskene er vel det minste problemet. Å nekte Ålesund gull i serien blir mye verre. 8)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    oddgeir skrev:
    Å slå danskene er vel det minste problemet. Å nekte Ålesund gull i serien blir mye verre. 8)
    Jeg ser gjerne at det blir enklere å slå danskene enn å nekte Ålesund seriegull, ja. ;D

Hyggelig av den kommende landslagstreneren å la sitt hat til Rosenborg skinne igjennom også. Meget proft.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Med City 3 - 0 Liverpool vil jeg gjerne få gratulere Rekdal.
    Tror dette kan være Rekas første ekspert-trippel jeg noensinne har sett gå inn. Og ja, jeg har fulgt mye med.

Vedlegg

S

Supertramp

Gjest
    Hvor er det blitt av alle ManUtd og Liverpool medgangssupporterne :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Savner du meg? ManU ser så sterke ut i år at jeg lener meg tilbake og innkasserer seriegullet på forhånd. 8)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Savner du meg? ManU ser så sterke ut i år at jeg lener meg tilbake og innkasserer seriegullet på forhånd. 8)
    Akkurat som Molde før sesongstart?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn