Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Supertramp

    Gjest
    Nei nei, det er jo Liverpool og Spurs fans som alltid innkasserer på forhånd..... hehe

    I påvente av ny serierunde så gleder vi oss over dette:

    "Chelsea lekte seg til ny 6-0-seier
    Utskjelte Nicolas Anelka slo tilbake med to scoringer mot Wigan.

    Wigan - Chelsea 0-6:

    Chelsea lekte seg til en overbevisende 6-0-seier over Wigan lørdag.

    Det er samme sifre som de regjerende seriemesterne vant med i serieåpningen mot West Bromwich. The Blues har nå utrolige 29-0 i målforskjell på de fem siste seriekampene."
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    @erato:
    Nå må du ikke sveve i den villfarelsen at jeg er romsdaling. :eek:
    Sunnmøringer flest heier på Aafk. At jeg har en viss sympati for Molde skyldes at jeg studerte i den byen i to år før jeg satte kursen mot hovedstaden, og fikk med meg oppblomstringen til de tre S'ene.

    Som regjerende cupmester kan man tillate seg å være litt raus.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Jeg skal være forsiktig med å innkassere seriegullet på forhånd, men det ser ganske lyst ut akkurat nå. 9 kamper igjen og 9 poengs forsprang. Det skal skje mye rart om gullet glipper, men heldigvis skal det spilles mye god fotball før Frostapotetn skal høstes. Og semifinale mot Follo i cupen. Det er lov å håpe på cupfinale da. Men nå er det FCK og Parken som gjelder. Håpet om den velkjente hymnen over Lerkendal på sene høstkvelder. Nye store skalper som han henges i brakka sammen Real Madrid, Milan, Valencia, med mange fler sine. Og Roar Strand er fortsatt Supermann.Det var herlig å se han lage kremmerhus med venstra på søndag. Når han gjør slikt etter mange trekk er det et sikkert tegn på at samhandlinga begynner å sitte igjen.

    Så får bare Martin Andresen bekymre seg over at RBK spiller til seg penger igjen, mens hans pengestrøm kommer fra rike skipsredere som har flagget ut.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Så får bare Martin Andresen bekymre seg over at RBK spiller til seg penger igjen, mens hans pengestrøm kommer fra rike skipsredere som har flagget ut.
    Og fra pappa.

    Det er noe eget med penger en ikke har gjort seg fortjent til vet du, i motsetning til de en har tjent selv.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.229
    Torget vurderinger
    32
    Angående store seire, så er det vel to som skiller seg ut i Premier League til nå.

    Wigan-Blackpool 0-4
    Newcastle-Aston Villa 6-0

    Både Chelsea og Arsenal sine seiere over Wigan, West Bromwich og Blackpool var strengt tatt ikke mer enn slik det skulle være. Chelsea scora 103 mål i serien i fjor, og Blackpool er blitt dømt nord og ned før sesongen.

    At oransjetrøyene vinner så klart i åpningskampen sin på bortebane, må derfor sees på som en skikkelig skrell. Det samme med Aston Villa som har ligget rett bak topplagene i flere sesonger. At de taper så stort for nyopprykkede Newcastle er også overraskende. Ikke minst siden Villa feide over West Ham med 3-0 i åpningskampen, mens the Magpies fikk tilsvarende stryk på Old Trafford.

    Når det gjelder Liverpool, har de vært et sørgelig skue i to kamper.

    Roy
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Vel R.E.S., synes nå 2 stk 6-0 seiere i åpningen er imponerende uansett motstand.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    RBK må nok levere en 2. omgang av godt gammelt merke dersom dette skal gå bra.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Uten å være i nærheten av RBK-supporter håper jeg de klarer det. Artig med norsk i CL, og like artig å slå ut dansker.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.306
    Antall liker
    10.366
    Sted
    Trondheim
    Idag var RBK utrolig nær å greie det. Det var mye stang-ut totalt for RBK i de to kampene. Javisst ble RBK utspilt i 1. omgang i dag, og FCK kunne fort scoret 3 mål, men FCK var svært heldig som ikke fikk 0-3 på Lerkendal, og RBK hadde 3 enorme sjanser i dag - Trond Olsen (etter 30 sek) og Rade Pricas lobb som ble litt for lav i 1. omgang, og Roar Strands skudd i krysset i 2. omgang.

    Alt i alt var det greit at FCK gikk videre. Tror det er bedre for RBK å prøve seg i Europaligaen heller enn å gå rett til CL. Det eneste som irriterer meg er den utrolig holdningen blant norske supportere (som heiet på FCK) og at Ståle Solbakken vant. Maken til ubehagelig type. Trist at han skal trene det norske landslaget.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Close but no sigar. RBK var fryktellg svake i lufrommet i egen box i begge kampene og det ble skjenessvangert.

    Tenk om Roar Strand hadde skaffet seg selv og oss enda et sluttspill med det fantastiske slkuddet på tampen. Hadde fingrene til FCKs keeper vært 1 cm kortere ville den gått inn i stedet for i tverrliggeren.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.229
    Torget vurderinger
    32
    Holmium skrev:
    Vel R.E.S., synes nå 2 stk 6-0 seiere i åpningen er imponerende uansett motstand.
    Helt klart, og med 29-0 i målforskjell på de siste fem ligakampene, så har Chelsea imponert voldsomt både i slutten av forrige og begynnelsen av denne sesongen.

    Det jeg mente var at det ikke er overraskende at Chelsea og Arsenal vinner stort over lag som man regner med vil slite i bunnen av tabellen.

    Roy
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Du og fotballen din, RES - du får bryne deg litt på reisequiz'en min..... hint hint
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Atletico og Leverkusen for RBK. Det står ikke mye tilbake for mesterligaen.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    BT skrev:
    Atletico og Leverkusen for RBK. Det står ikke mye tilbake for mesterligaen.
    Denne gruppa hadde vel vært noe bedre :)

    1 Barcelona
    2 FC Copenhagen
    3 Panathinaikos
    4 Rubin Kazan
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Supertramp skrev:
    BT skrev:
    Atletico og Leverkusen for RBK. Det står ikke mye tilbake for mesterligaen.
    Denne gruppa hadde vel vært noe bedre :)

    1 Barcelona
    2 FC Copenhagen
    3 Panathinaikos
    4 Rubin Kazan
    Tja, Atletico vant e-cup sist sesong, det gjorde ikke Bara, men Barca vant la liga..
    Leverkusen er neppe noe enklere enn Panathinaikos.
    Aris og Rubin Kazan vet man vel omtrendt like lite om.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Rubin Kazan er et mye sterkere lag enn Aris, på papiret.
    Det burde alle vite.

    Rubin er i toppen av den råsterke russiske ligaen, hvor olje- og mafiapenger flyter.

    Gresk fotball sliter med økonomien, og Aris er heller ikke blant topplagene i Hellas, historisk sett.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Dette kan bli mange fine kamper utover høsten med RBK !
    Synes FCK fortjente å gå videre til CL basert på spill i 4 omganger mot RBK.FCK har et høyere toppnivå per idag tror jeg,større presisjon og høyere tempo både i bevegelse og på ball,RBK ble til tider regelrett rundspillt.
    Så nå blir nå ivertfall Martin Andresen fornøyd ;) ,og tror som deg BT at RBK får minst like god trening og matching i EL.
    RBK hadde sikkert bare gjort noen idiotiske bomkjøp viss de fekk for mye penger på bok nå uansett.Da har jeg mye mer tro på å satse 10mill av pengene de får nå til å utvikle talentsatsing i Trondheim og midt-Norge,la unge talent slippe til på RBK fremfor en del av de overbetalte gamle latsabbene som sjelden klarer å fullføre en halv omgang uten at benskjørheten setter inn pga litt råhet i luften.La Bakenga,Wangberg,Åsen,Midtsjø osv få slippe til i mye større grad,unge spillere utvikler seg mye raskere når de får prøve seg på slikt nivå,og synes de spiller med en helt annen entusiasme og glød enn halvferdige dyre "stjerner" som en sjelden gang har et litt høyere toppnivå.
    Og la nå Jønsson vere assisten under Eggen 2 første årene som en lærling :D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.306
    Antall liker
    10.366
    Sted
    Trondheim
    Helt enig. Mye bedre for RBK å spille i Europaligaen enn i CL i år. De trenger internasjonal matching, og presset blir mye mindre i Europaligaen, så mulighetene for å lykkes, og dermed få den "gode følelsen" blir større. Eneste ulempen med Europaligaen i forhold til CL er økonomien.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Selv Tromsø slo Rubin Kazan i sesongoppkjøringen. ;D
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Ja, og Manchester United og Chelsea tapte mot et par drittlag fra MLS.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Rune S skrev:
    Dette kan bli mange fine kamper utover høsten med RBK !
    Synes FCK fortjente å gå videre til CL basert på spill i 4 omganger mot RBK.FCK har et høyere toppnivå per idag tror jeg,større presisjon og høyere tempo både i bevegelse og på ball,RBK ble til tider regelrett rundspillt.
    Visst fortjente FCK å gå videre. Enkelte ganger er fotballen alt for rettferdig.

    Men RBK har et mye høyere toppnivå enn det de viste mot FCK. De bar preg av at at Prica og Ivers har vært skadet og ikke i form. I form er heller ikke Moldskred og Olsen. Men det verste for RBK sin del var at de manglet Annan i Parken. Da ble RBK rundspilt i 1. omgang, mye pga. alle rokkeringene i laget. I 2. omgangen fikk de justert og da gikk det bedre. En Prica i form hadde scoret minst ett mål i hver av kampene på de sjansene han fikk.

    Jeg tror FCK får det stridt i CL. For det første er ikke forsvaret deres godt nok, for det andre er de ineffektive. Lagene de møter i CL kommer neppe til å la dem trille ball, sånn som de gjorde mot RBK. Det mest positive med FCK var luftstyrken på offensiv dødball, og det var nettop det som førte dem til CL denne gangen.

    Hva RBK angår så er de avhengige av å unngå skader med sin tynne stall. Fordelen de har er at de tradisjonelt gjør det veldig bra mot spanske og greske lag. Tyske også forsåvidt, hvis vi ser bort fra Bayern München.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.306
    Antall liker
    10.366
    Sted
    Trondheim
    Helt enig i at FCK fortjente å gå videre.
    Men de hadde egentlig utrolig flaks. De kunne veldig lett tapt 0-3 på Lerkendal, og RBK hadde vel fortjent å score på en av de tre kjempesjansene (Trond Olsen og Rade Prica i 1. omgang, og Roar Strand i 2.) de hadde i Parken?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Prica hadde fire store sjanser i Parken. En der han var igjennom og prøvde å lobbe, en der han dro seg fri og skjøt fra skrått hold, begge de ble avverget av fantastisk keeperspill, en heading fra 7 meter som han normalt scorer på, og ikke minst returen fra tverrliggeren etter Roar Strands skudd der han bommer på ballen fra 11-metersmerket.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Helt enig i at FCK fortjente å gå videre.
    Men de hadde egentlig utrolig flaks. De kunne veldig lett tapt 0-3 på Lerkendal, og RBK hadde vel fortjent å score på en av de tre kjempesjansene (Trond Olsen og Rade Prica i 1. omgang, og Roar Strand i 2.) de hadde i Parken?
    +1.

    Men nå kan majoriteten av norske fotballinteresserte kose seg med at vi er dårligere enn danskene og at de enda har et håp om å bli best av de dårlige (kose seg i egen andedam sier noen, i eget myrhøl sier jeg). ;D
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    RBK kunne fort hatt 3-0 uti andre omgang på Lerkendal, hvor de rundspilte FCK.
    De brant sjansen, og noen minutter etterpå sovnet de i forsvaret og slapp inn et billig mål til 2-1.
    Der og da var slaget tapt.
    Små marginer.

    Edit: Ser at jeg har gjentatt poengene til otare. Lover å lese nye innlegg før jeg poster neste gang. ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    audionut skrev:
    RBK kunne fort hatt 3-0 uti andre omgang på Lerkendal, hvor de rundspilte FCK.
    De brant sjansen, og noen minutter etterpå sovnet de i forsvaret og slapp inn et billig mål til 2-1.
    Der og da var slaget tapt.
    Små marginer.

    Edit: Ser at jeg har gjentatt poengene til otare. Lover å lese nye innlegg før jeg poster neste gang. ;D
    Slaget var ikke tapt før dommeren blåste av 2:50 på overtid i Parken, selv om det var lagt til 3 minutter og FCK gjorde et bytte og en FCK-spiller måtte ha behandling for krampe på overtid.

    Et øyeblikk så det også ut som dommeren tenkte å gi RBK straffe da Henriksen (tror jeg) ble lagt i bakken, men han ombestemte seg og lot FCK kontre med 4 mot 2 i stedet. Mange små marginer i disse to kampene.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Jadajada, klisjeen om at kampen er ikke over før dommeren blåser av og så videre gjeeeesp.

    Sannheten er at med kun 2-1 i bagasjen, så visste vi at RBK måtte ha masse flaks for å ta seg videre, siden de på normale dager ville bli overkjørt av FCK i Parken.
    Og når man er avhengig av flaks, så er slaget i realiteten tapt.

    1-0 tap i Parken er akseptabelt, og det er bare tøys å snakke om brente RBK-sjanser der nede.
    FCK hadde jo et par titalls sjanser, og dersom RBK skulle hatt 2-3 mål, så kunne FCK like godt hatt 7-8 mål.

    RBK tapte avansementet da de slapp inn 2-1 i stedet for å drepe dobbeltoppgjøret med å gå opp til 3-0 på Lerkendal.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Tøff, tørr gruppe for et lag som desperat trenger fornyelse.
    Milan - Real Madrid - Ajax - Auxerre.

    Tror Ajax i utgangspunktet er svakest, men de har mange unge talenter som plutselig kan slå til. Og reservekeeperen Suarez da.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Da får vi se hva Zlatan kan tilføre, virker som en fin avtale dette.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    Finnes det ikke en for oss som ønsker at styret og ledelsen i MFK blir sittende?
    Nei, dessuten er det her snakk om krisehjelp til nødlidende. Man tråkker ikke på de som ligger nede.
    Kanskje kunne Aafk slippe seg nedover tabellene og gi dere drahjelp oppover? Man hjelper da sine naboer i nød. Sunnmøringene er kjent for det. 8)
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    oddgeir skrev:
    Kanskje kunne Aafk slippe seg nedover tabellene og gi dere drahjelp oppover? Man hjelper da sine naboer i nød. Sunnmøringene er kjent for det. 8)
    Tabellsituasjonen er ikke det som bekymrer meg. Nedrykk er heller ikke krise. Et styre fullstendig uten sunn vurderingsevne derimot, som gir blanke faen i hva grasrota i et relativt lite lokalsamfunn mener, er krise. Her har lille Molde klart å knytte til seg en av de beste trenerne i Norden, og kanskje den aller mest sympatiske av dem alle. Et lysglimt i det som mange utenfra ser på som et dritthøl. Og hva presterer styret å gjøre? Jo, de sparker denne ene personen, som dessuten har gjort en fremragende jobb. Hva er da tilbake, sett utenfra? Bare et dritthøl! Og som om ikke det var nok, så har styret hyret inn den verste dritten av dem alle, Uwe Rösler, til å lede laget resten av sesongen. Så mitt nødrop dreier seg overhodet ikke om tabellsituasjon eller eventuelt nedrykk. Det dreier seg om et styre som er i ferd med å støte fra seg en stor del av klubbens tilhengere, og dem er det ikke alt for mange av i utgangspunktet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    Finnes det ikke en for oss som ønsker at styret og ledelsen i MFK blir sittende?
    Nei, dessuten er det her snakk om krisehjelp til nødlidende. Man tråkker ikke på de som ligger nede.
    Hvis du gir oss krisehjelp skal jeg vurdere det. Vi har ingen legger...
    Trening kl 2000 i Åsheimhallen - hiv deg rundt!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    Hva er da tilbake, sett utenfra? Bare et dritthøl! Og som om ikke det var nok, så har styret hyret inn den verste dritten av dem alle, Uwe Rösler, til å lede laget resten av sesongen.
    Forbilledlig analyse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn