Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Men det du sier er at det var umulig for Pelu å få slike kramper. En ekspert innen dette området sier at det er fullt mulig, og setter t.o.m. sitt navn under på at det var tilfelle. Så hvem skal man tro på? De som ikke vet noe om det faglige i dette og hyler på juks, eller de som faktisk er utdannet innen området og sier at det var mulig, t.o.m. sannsynlig?
    Jeg velger faktisk å tro på ekspertisen, slik jeg har en tendens til i de fleste situasjoner.

Ser at Pelu-diskusjonen kom opp fordi noen mente at det var et symptom på "grums" i RBK-systemet. Jeg tror vi kan slå fast at det ikke er tilfelle.

Jeg synes forøvrig også at det er interessant at RBKs ledelse og trenerteam aldri går ut og beskylder andre lags spillere for juks slik f.eks. Solskjær gjorde sist søndag. Her kan man snakke om et profesjonelt team i motsetning til det enkelte andre lag stiller med.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Men det du sier er at det var umulig for Pelu å få slike kramper.
    Nei, jeg sier ikke at det var umulig. Jeg sier at det ikke var tilfelle i dén situasjonen. Det at det var teoretisk mulig, og samt umulig å motbevise gjorde diagnosen til den "perfekte" bortforklaring. Problemet er bare at både lege, spiller og klubb framstår uærlige for alle andre enn de som heier på RBK-drakten, og for svært mange av de som heier på drakten også.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Birdman skrev:
    otare skrev:
    Jeg kan love dere at ingen lege vil skrive noe slikt (Pelu-saken) hvis det ikke stemmer. Jeg er gift med en lege, og de kontrolleres på alle bauger og kanter. En lege som skriver noe slikt uten å kunne dokumentere det vil miste lisensen relativt raskt. Vi kan le av det så mye vi vil, men tror dere virkelig at en lege vil risikere å måtte slutte å praktisere (i praksis miste jobben på livstid) for å blidgjøre en fotballklubb? Hva slags verden er det dere lever i?
    Ok! Hvis du til og med tror på det der tøvet, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å ta deg seriøst angående denne siste saken heller.
    Den konspirasjonsteorien har jeg aldri hørt før. Hvorfor skulle noen i RBK få legen til å skrive dette? Det ville ikke vært noe problem for RBK om han fikk karantene, Pelu var jo bare en høyst unnværlig innbytter.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det virkelige jukset i norsk fotball foregår hos de som bruker andres penger til å kjøpe seg til suksess, i stedet for å generere egne inntekter gjennom suksess på banen og fint spill. Det er doping det!

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    BT skrev:
    Den konspirasjonsteorien har jeg aldri hørt før. Hvorfor skulle noen i RBK få legen til å skrive dette? Det ville ikke vært noe problem for RBK om han fikk karantene, Pelu var jo bare en høyst unnværlig innbytter.
    Joda, det var en sak i 2008. TV2s "ekspertpanel" slo til med beskyldninger mot RBK og den legen det gjaldt om å skrive falske legeerklæringer. Se denne:

http://www.dagbladet.no/2010/03/22/sport/fotball/tippeligaen/tv_2/rosenborg/10969938/

og dette har vært brukt for å beskrive RBKs "grumsete klubbkultur".

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hentet fra kommentarfeltet:

I løpet av denne kampen, så tok han mellom 10 og 20 000 skritt. Men akkurat i det hundredelet etter han mistet ballen innenfor 16 meteren, så fikk han akutt krampe i begge leggene. Altså skritt 78 (ikke 73, 74, 75, 76,77,79 +++). og akkurat i det hundredelet som kunne gitt han straffespark. Ikke et tidels sekund før - og ikke et tidels sekund for sent. Og krampe ikke bare i ene foten men i begge føttene...
    Finnes det virkelig noen som kjøper denne forklaringen etter å ha sett videoen?
    Nei, selvsagt ikke. ;D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Dessuten, hvis han tok så lite som 10 skritt i løpet av kampen er det også lite sannsynlig at han fikk krampe. :D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    BT skrev:
    Joda, det var en sak i 2008. TV2s "ekspertpanel" slo til med beskyldninger mot RBK og den legen det gjaldt om å skrive falske legeerklæringer. Se denne:

http://www.dagbladet.no/2010/03/22/sport/fotball/tippeligaen/tv_2/rosenborg/10969938/

og dette har vært brukt for å beskrive RBKs "grumsete klubbkultur".
    Jeg gadd aldri høre på kaklingen til panelet der. Merkelig at noen tar den konspirasjonsteorien til Frode Olsen, evig bitter etter at han ikke klarte å spille seg inn på RBK, på alvor.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Jeg skjønner at en del her mener at leger skriver legeerklæringer på bestilling og ikke ut fra egen vurdering av et tilfelle. Man får jo tro hva man vil. Som jeg har skrevet tidligere velger jeg heller å tro på folk som har dokumentert kompetanse på det de driver med enn på de som bare "synser" om noe.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Pelu fikk 7 kamper for RBK. De fleste som innbytter...

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Jeg skjønner at en del her mener at leger skriver legeerklæringer på bestilling og ikke ut fra egen vurdering av et tilfelle. Man får jo tro hva man vil. Som jeg har skrevet tidligere velger jeg heller å tro på folk som har dokumentert kompetanse på det de driver med enn på de som bare "synser" om noe.
    Det er som regel lurt å lytte til fagfolk med kompetanse. På den annen side er det av og til nødvendig å være kritisk det det man hører. Stoler man alltid blindt på det andre sier vil man regelmessig bli lurt.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Selvfølgelig skal man være kritisk. I denne situasjonen finner jeg imidlertid ingen ting som tyder på at det han sier er feil. Legen (som er ekspert på ortopedi, ikke en hvilken helst lege med bare generell kunnskap om problemområdet) skriver en legeerklæring som, hvis den er falsk kan koste ham jobben. Ingen andre med medisinsk kompetanse motsier ham, og de som anklager ham for å skrive falsk legeerklæring må trekke sine utsagn tilbake.
    Hvis han virkelig hadde skrevet en falsk erklæring, burde det den gangen vært relativt enkelt å få en annen ekspert innen området til å uttale seg om dette. TV2 - som sto for uttalelsene - hadde all mulig grunn til å innhente en slik uttalelse, men det gjorde de ikke, men la seg flate. Jeg regner med at det gjorde de ikke frivillig og med lett hjerte.
    Så det er absolutt ingen ting som tyder på at det han har sagt og skrevet er feil.

Men nå foreslår jeg at vi lar denne Pelu-diskusjonen ligge. Vi blir ikke enige, og å diskutere en 3 år gammel sak som alle andre har lagt bak seg blir for dumt. Jeg tror vi bare får konkludere med at vi er uenige.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Men nå foreslår jeg at vi lar denne Pelu-diskusjonen ligge. Vi blir ikke enige, og å diskutere en 3 år gammel sak som alle andre har lagt bak seg blir for dumt. Jeg tror vi bare får konkludere med at vi er uenige.
    Den er grei! Ha en fin dag! :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hva er det med det norske landslaget.
    Greit nok at gjestene er relativt svake, men jeg ser en kreativitet og vilje i angrepsspillet jeg ikke har sett på årevis. Med Hoseth på plass på midtbanen blir dette bra. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Greit nok at gjestene er relativt svake, men jeg ser en kreativitet og vilje i angrepsspillet jeg ikke har sett på årevis. Med Hoseth på plass på midtbanen blir dette bra. ;)
    Hoseth?
    Fy da :mad:

Ellers er svar på første spørsmål Drillo ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    oddgeir skrev:
    Hoseth?
    Fy da :mad:

Ellers er svar på første spørsmål Drillo ;)
    Drillo er riktig svar.
    Hoseth er Norges Beckham. Vår beste pasningslegger og skuddsterk med begge bein. Og svært sympatisk naturligvis. ;)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Jeg burde jo ikke gjøre dette, selvfølgelig, men noen har lagd en video som viser hva Solskjær og Molde mener med Fair Play (Nedrivinger, dytting, stemplinger og nedsparking).

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde hardnakket motstått fristelsen til å poste denne, men nå gjorde du det. Plenty å diskutere her for toskene i TV2 om de ikke hadde vært så opptatt av antiRBK-kampanjen sin.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    NB: Jeg postet videoen bare for å illustrere at det er 2 lag på banen, og siden det har vært så mye fokus på hvor fryktelige RBK er og hvordan de jukser (samt at noen nevnte hvor sympatisk Hoseth er), kunne det være litt interessant å se på hvordan Molde opptrådde under kampen.
    Det er ikke noen forsvarstale for RBK. Wangbergs sin hands var uheldig og jeg er sikker på at RBK også gjorde mye underveis som de kan kritiseres for, men det er ikke det videoen skal dokumentere. Det er også interessant å se at det ble delt ut 3 gule kort underveis - alle til Molde. Det kunne fort vært røde kort.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jøss, noen må ha tråkket dere skikkelig på tærne. Tenk på blodtrykket. ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Som Rosenborg- tilhenger på min hals, syns jeg faktisk det er mye viktigere å la seg glede og imponere over Drillos i kveld. Fantastisk kamp :D
    Drillo er herved ansatt så lenge han vil! ;D ;D Akkurat som Nils Arne Eggen selvfølgelig skulle blitt! :mad: :mad:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Nei, egentlig ikke, Birdman. Det var vel mer TV2 og Solskjær.

NB: Det er ikke jeg som har lagd videoen. Den ble lagt ut på youtube av en eller annen i formiddag en gang.

Forøvrig enig med lars_erik - flott av Norge å slå Tsjekkia i dag.

PS: Jeg har egentlig litt for lavt blodtrykk, så litt økt blodtrykk innimellom er sikkert bare sundt :D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var hyggelig ja, men privatkamper betyr erfaringsmessig mindre enn ingenting. Og NAE kan ikke være RBKtrener i evighet, før eller siden må andre ta over. Og han trakk seg i sin tid etter eget ønske. Og blodtrykket er helt normalt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    Det var hyggelig ja, men privatkamper betyr erfaringsmessig mindre enn ingenting. Og NAE kan ikke være RBKtrener i evighet, før eller siden må andre ta over. Og han trakk seg i sin tid etter eget ønske. Og blodtrykket er helt normalt.
    Han trakk seg vel ikke akkurat frivillig i fjor høst...
    Og Eggen hadde nok klart jobben fremragende- som Drillo gjør, og ganske sikkert bedre enn mannen som har den nå. Uten at det skal veldig mye til :-\
    Men det er diskutert før, selv om galskapen i det er like stor fortsatt.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    I landskampen i går ble det idømt et feil straffespark - det var ikke kontakt mellom Elianoussi og Chech. Så ifølge mange rundt omkring i Norges land burde Elianoussi sagt fra til dommeren om at det ikke var straffespark. Og siden han ikke sa fra burde TV2s kommentatorer startet en heksejakt på Elianoussi for usportslig oppførsel. Ikke noe av dette skjedde. Why am I not surprised?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Fordi det var kontakt. Mellom Tariks høyre ben og keeperens høyre arm i det Tarik lander etter å ha hoppet over keeperen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Er det verdt å betale tusen spenn per billett for å se Barca - Real Madrid på onsdag for meg og junior?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Er det verdt å betale tusen spenn per billett for å se Barca - Real Madrid på onsdag for meg og junior?
    Heldiggris.

Selvfølgelig er det det.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Milenko skrev:
    Var kontakt, men Cech var først på ballen...
    Så da skulle det ikke være straffe. Dessuten har jeg lest mange som mener at det ikke var kontakt. Straffen karakteriseres som en gavepakke. Så da venter vi på hylekoret fra TV2.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Milenko skrev:
    Var kontakt, men Cech var først på ballen...
    Så da skulle det ikke være straffe. Dessuten har jeg lest mange som mener at det ikke var kontakt. Straffen karakteriseres som en gavepakke. Så da venter vi på hylekoret fra TV2.
    "Hylekoret" var delt i synet på om det skulle være straffe eller ikke. Rekdal - Torstvedt befant seg på hver sin side i spørsmålet. Ikke unaturlig kanskje. ;)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.925
    bevare meg vel, eratOtare, - det var da voldsomt til errbekå-hikke om dagen?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    La oss si det sånn at vi misliker urettferdighet. Kritiser gjerne RBK for det de gjør galt, men bruk de samme kriteriene for de andre lagene/spillerne. "Regelen" om at en spiller bør si fra når han gjør noe galt/får en urettmessig fordel kan ikke bare gjelde for RBK!

Og der er Rekdal i gang med opphausingen før cup-kampen på lørdag. Der drar han også fram Pelu-saken. Skal si vi er i forkant her på hifisentralen :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    noruego skrev:
    bevare meg vel, eratOtare, - det var da voldsomt til errbekå-hikke om dagen?
    RBK har mye til felles med FrP. De syter når verden går dem imot, og slenger rundt seg med påstander om at media er partisk og forfølger dem.
    Sikkert mye annet også... ;D

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Hehe. Nå er det vel stort sett Solskjær, MFK og TV2 som har stått for sytinga, da :)

Ting gikk dem imot i begynnelsen av sesongen. Var ikke mye syting fra RBK da, mer skadefryd fra de andre. Nå ser de andre at RBK er på skinnene igjen. Da begynner sytinga (men ikke fra RBK).
    Det blir the double i år :D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Og der er Rekdal i gang med opphausingen før cup-kampen på lørdag. Der drar han også fram Pelu-saken. Skal si vi er i forkant her på hifisentralen :)
    Respekten for Rekdal steg ytterligere et hakk etter at jeg leste dette.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn