Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.900
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    otare skrev:
    Og der er Rekdal i gang med opphausingen før cup-kampen på lørdag. Der drar han også fram Pelu-saken. Skal si vi er i forkant her på hifisentralen :)
    Respekten for Rekdal steg ytterligere et hakk etter at jeg leste dette.
    En bieffekt av det er at jeg får bilder av en sutrende, selvrettferdig, brautende møring. Beklager det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    oddgeir skrev:
    otare skrev:
    Og der er Rekdal i gang med opphausingen før cup-kampen på lørdag. Der drar han også fram Pelu-saken. Skal si vi er i forkant her på hifisentralen :)
    En bieffekt av det er at jeg får bilder av en sutrende, selvrettferdig, brautende møring. Beklager det.
    Det også. Nordvestlandet og Midtnorge, huff og huff. :p

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    oddgeir skrev:
    otare skrev:
    Bortsett fra 2-3 adjektiver, stemmer det ganske bra. ;D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    La oss si det sånn at vi misliker urettferdighet. Kritiser gjerne RBK for det de gjør galt, men bruk de samme kriteriene for de andre lagene/spillerne.
    Det gjør vi gjerne. Et av problemene med RBK(ere) er at dere svarer på kritikk med motangrep. Når vi f.eks. kritiserer Lustig for noe, så må ikke dere forsvare dere med at Hoseth også er ufin. Hverken Hoseth eller andre fra Molde/MFK har nektet for at han gjorde mye dumt. Han sier selv at han var overtent mot RBK og gjorde flere dumme ting. At f.eks. ingen av dere trøndere klarer å se at Lustig med vilje løp ned Vatshaug, er for meg et sørgelig mysterium. Dere klarer til og med å legge skylden på offeret, og krever en offentlig unnskyldning fra Solskjær. Dere syter også over media, og påstår at TV2 og til og med Adresseavisen er imot RBK. Dere har blitt så paranoide og fulle av dere selv at dere ikke ser at det er belegg for mye av kritikken som kommer.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Birdman ;)

lars_erik skrev:
    Rosenborg, slo de Molde? ::)
    Rosenborg slo Molde fullt fortjent, og jeg har ingen problemer med det. Jeg er fortsatt stor optimist med tanke på seriegull, og kanskje cupgull også. Problemet mitt er at mange trøndere kun er i stand til å se ting fra sin egen side. De har hodet så langt opp i sin egen rass at de ikke har sjans til å se lyset.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    At f.eks. ingen av dere trøndere klarer å se at Lustig med vilje løp ned Vatshaug, er for meg et sørgelig mysterium.
    Det så heller ikke NFF som har studert TV-bildene nøye.

Velvel. Sånn har fotballen alltid vært, og når folk oppdager et RBK i stigende form som nok en gang kan frarøve deres favoritter en gullmedalje, starter hylekoret enten det er fra Nordvestlandet eller fra staben i TV2.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.900
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman ;)

lars_erik skrev:
    Rosenborg slo Molde fullt fortjent, og jeg har ingen problemer med det. Jeg er fortsatt stor optimist med tanke på seriegull, og kanskje cupgull også. Problemet mitt er at mange trøndere kun er i stand til å se ting fra sin egen side. De har hodet så langt opp i sin egen rass at de ikke har sjans til å se lyset.
    Så, så. Nå må De holde grisepraten for Dem selv 8)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    Velvel. Sånn har fotballen alltid vært, og når folk oppdager et RBK i stigende form som nok en gang kan frarøve deres favoritter en gullmedalje, starter hylekoret enten det er fra Nordvestlandet eller fra staben i TV2.
    Hvis du hadde vært litt observant, så ville du sett at stridens kjerne overhodet ikke handler om hvem som tar gullet til slutt.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman ;)

lars_erik skrev:
    Du skjønner jeg er en smule provosert ;).

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    erato skrev:
    Hvis du hadde vært litt observant, så ville du sett at stridens kjerne overhodet ikke handler om hvem som tar gullet til slutt.
    Det har jeg ikke sagt heller, bare at det er et vikarierende motiv for hele denne skinndiskusjonen.

Siden Rekdal er ute med smella (dette er forøvrig standard Rekdalstrategi før alle møter med RBK) kan dere sjekke denne:

http://vglive.no/#match=10000420

LSK-AAFK, 2009-sesongen.

0 - 1 Mål Aalesund: Kopteff. Nydelig scoring av Aalesund! Kopteff flikker ballen inn i midten, og får den tilbake på løp. Han drar den med seg med hånden og setter ballen i nettet. Repetisjonen viser at scoringen burde vært annullert..

Her er den på youtube, ca 0.35:

http://www.youtube.com/watch?v=p1ol3q3YoJ8

Hvor ble det av selvmålet?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.900
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman skrev:
    lars_erik skrev:
    Birdman ;)

lars_erik skrev:
    Du skjønner jeg er en smule provosert ;).
    Rekdal har det aldri gått an å ta på alvor- i noe henseende. Han er en tikkende, verbal bombe. Så en debatt rundt hans uttalelser må virkelig bety at det er dårlig vær 8)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Rekdal har det aldri gått an å ta på alvor- i noe henseende. Han er en tikkende, verbal bombe. Så en debatt rundt hans uttalelser må virkelig bety at det er dårlig vær 8)
    Denne type uttalelser har vært normen fra Rekdal i forkant av alle møter med RBK. De som tror dette er noe annet enn taktikk trenger virkelig å få hodene sine undersøkt. Eller så får de bla i gamle aviser. Og de som lurer på hvorfor RBK har ekstra tenning før møter med lag der Rekdal er, eller har vært, involvert, trenger ikke lete lenge etter svaret. Den som sår vind, høster storm.Og vanligvis 0 poeng. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Denne type uttalelser har vært normen fra Rekdal i forkant av alle møter med RBK. De som tror dette er noe annet enn taktikk trenger virkelig å få hodene sine undersøkt. Eller så får de bla i gamle aviser. Og de som lurer på hvorfor RBK har ekstra tenning før møter med lag der Rekdal er, eller har vært, involvert, trenger ikke lete lenge etter svaret. Den som sår vind, høster storm.Og vanligvis 0 poeng. ;D
    Selvsagt er det taktikk. Så skriver du:
    Og de som lurer på hvorfor RBK har ekstra tenning før møter med lag der Rekdal er, eller har vært
    Så det er Rekdal sin skyld at det går en kule varmt mellom RBK og Molde? Hva med Eggen (Rævvafotball), Mini og Hareide da?
    Gjelder dette Vålerenga også?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du nevnte det tredje 'hatlaget' der ja.

Det er selvsagt ett kompleks av årsaker, og noe ligger tilbake i tid, men at Rekdal er et viktig element i konflikten, og har spilt en viktig rolle i å blåse til flammene, er det liten tvil om.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er neppe tilfeldig at de sterkeste konfliktene
    går mellom RBK og tre lag der Reka har spilt en sentral rolle. Dagens avisoppslag, og en rekke tilsvarende gjennom årene, dokumenterer det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.900
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det var Mini som brukte uttrykket "rævva-fotball"(helt berettiget, selvsagt 8) ), noe han fikk kjeft for av Gud(faren).

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dere er jo litt underholdende må jeg innrømme, selv om kartet ikke alltid stemmer med terrenget.. ;D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Dere er jo litt underholdende må jeg innrømme, selv om kartet ikke alltid stemmer med terrenget.. ;D
    Re kart og terreng: Hva med handsscoringen til Kopteff og dagens utsagn om at treneren burde kommandert RBK til å score selvmål?

Og Reka sutrer allerede før kampen. Hvilke andre tippeligetrenere finner det formålstjenlig å komme med slike absurde utspill om en kamp de ikke var involvert i?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.004
    Sted
    Trondheim
    En journalist i Sunnmørsposten har svart med at Kopteff-episoden var helt anderledes og det ville være være helt feil for Rekdal å be laget score selvmål for det. Ganske typisk - når RBK handser er det forferdelig, men når Ålesund gjør det så er det OK.

PS: Litt morsomt - fordi RBK vant Fair-play tabellen i fjor, og siden de vant serien fikk Ålesund fairplay-plassen i Europaligaen. Ja, RBK er et fryktelig lag.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    oddgeir skrev:
    Re kart og terreng: Hva med handsscoringen til Kopteff og dagens utsagn om at treneren burde kommandert RBK til å score selvmål?

Og Reka sutrer allerede før kampen. Hvilke andre tippeligetrenere finner det formålstjenlig å komme med slike absurde utspill om en kamp de ikke var involvert i?
    Rekdal er unik. Det skal han ha. På den måten passer han godt på Sunnmøre.

Er egentlig mest spent på hvem Ålesund møter i semien. 8)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    erato skrev:
    oddgeir skrev:

Helt enig. I siviliserte strøk hører han ikke hjemme. Bare så synd han ikke holder seg der. Og at vi ikke lever i den tiden der vi ikke fikk høre nyheter fra obskure dalfører.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    oddgeir skrev:
    erato skrev:
    oddgeir skrev:

Helt enig. I siviliserte strøk hører han ikke hjemme. Bare så synd han ikke holder seg der. Og at vi ikke lever i den tiden der vi ikke fikk høre nyheter fra obskure dalfører.
    Hehe.

Når han overtar som landslagstrener etter at Drillo av gitt seg, må han nok flytte til hovedstaden. Nils Johan kommer ikke utenom etter 2 cupgull på tre år.

Det kan bli spennende. ;D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Er fair-play-prisen kun basert på gule og røde kort, eller vurderes klubbene også ut fra andre kriterier?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Birdman skrev:
    Er fair-play-prisen kun basert på gule og røde kort, eller vurderes klubbene også ut fra andre kriterier?
    The Fair Play coefficient is based on criteria such as positive play, respect for opponents and the referee, the behaviour of team officials and supporters as well as cautions and dismissals. The highest mark that can be awarded is ten points. For each association the assessements of all the matches are added together and then divided by the number of matches. Only associations that played a reasonable amount of matches are considered. This number is determined by dividing the total number of matches of all associations by the number of associations.

The fair play conduct is assessed by the appointed UEFA match delegate. Following the game he has to complete a Fair Play assessement form in consultation with the referee and the referee observer.

On the assessement form are six criteria:

Red and yellow cards: max 10 points
    Deduction from a maximum of 10 points: yellow card = 1 point, red card = 3 points. Two times yellow equals red, but yellow + direct red = 4 points deduction. The total of this aspect may become negative.
    Positive play: minimum 1 point, maximum 10 points
    Positive aspects: attacking tactics, acceleration of the game, efforts to gain time, and continued pursuit of goals. Negative aspects: deceleration of the game, time-wasting, tactics based on foul-play, play-acting, etc. In general terms positive play correlates with the numer of goal-scoring chances created and the number of goals scored.
    Respect of the opponent: minimum 1 point, maximum 5 points
    Assessement should be based on positive attitudes (e.g. helping an injured opponent) rather than infringements. Double counting against the item "red and yellow cards" should be avoided. Blameless behaviour, but without any particularly positive attitude, should be assessed with a mark 4 rather than 5.
    Respect of the referee: minimum 1 point, maximum 5 points
    A positive attitude towards the referee (and assistant referees), including the acceptance of doubtful decisions without protest, should be rewarded. Double counting against the item "red and yellow cards" should be avoided. Normal behaviour, but without any particularly positive attitude, should be assessed with a mark 4 rather than 5.
    Behaviour of team officials: minimum 1 point, maximum 5 points
    Postive and negative aspects of the behaviour of team officials should be assessed. E.g. whether they calm or provoke angry players or fans, how they accept the referee's decisions, etc. Co-operation with the media should also be considered as a factor. Blameless behaviour, but without any particularly positive attitude, should be assessed with a mark 4 rather than 5.
    Behaviour of the crowd: minimum 1 point, maximum 5 points
    Encouragement of teams by shouting, singing, etc. may have a positive influence on the atmosphere. The spectators are, however, expected to respect the opposing team and the referee. The should appreciate the performance of the opposition even if they emerge as the winners. The must in no way intimidate or frighten the opposing team, the referee, or opposing supporters. This item is applicable only if a substantial number of fans of the team concerned are present.
    Overall assessement: Add all points of the individual components, dividing this total by the maximum number of points, and multiplying the result by 10. The maximum number of points per game generally equals 40. If, however, the team is being supported by a negligible amount of fans, the maximum is 35. The general assessement should be calculated to three decimal points and not rounded up.
    http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/fairplay.html

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.004
    Sted
    Trondheim
    Fairplay 2010:

Tabell Fair Play-konkurransen i Tippeligaen
    1 RBK (8,24)
    2 Tromsø (8,06)
    3 Vålerenga (8,05)
    4 ODD Grenland (8,02)
    5 Stabæk (8,0)
    6 Aalseund (7,98)
    7 Haugesund (7,9)
    8 Viking (7,81)
    9 Start (7,79)
    10 Molde (7,77)
    10 Strømsgodset (7,77)
    12 Lillestrøm (7,76)
    13 Brann (7,74)
    14 Kongsvinger (7,62)
    15 Hønefoss (7,53)
    16 Sandefjord (7,37)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Birdman skrev:
    otare skrev:
    La oss si det sånn at vi misliker urettferdighet. Kritiser gjerne RBK for det de gjør galt, men bruk de samme kriteriene for de andre lagene/spillerne.
    Det gjør vi gjerne. Et av problemene med RBK(ere) er at dere svarer på kritikk med motangrep. Når vi f.eks. kritiserer Lustig for noe, så må ikke dere forsvare dere med at Hoseth også er ufin. Hverken Hoseth eller andre fra Molde/MFK har nektet for at han gjorde mye dumt. Han sier selv at han var overtent mot RBK og gjorde flere dumme ting. At f.eks. ingen av dere trøndere klarer å se at Lustig med vilje løp ned Vatshaug, er for meg et sørgelig mysterium. Dere klarer til og med å legge skylden på offeret, og krever en offentlig unnskyldning fra Solskjær. Dere syter også over media, og påstår at TV2 og til og med Adresseavisen er imot RBK. Dere har blitt så paranoide og fulle av dere selv at dere ikke ser at det er belegg for mye av kritikken som kommer.
    Er VI paranoide? Det er da ikke vi som er konspirasjonsteoretikere og tankelesere her. Nå har jeg fått sett den Lustig-episoden, for meg ser det ut som et hendelig uhell. Gjorde han det med vilje? Jeg aner ikke, men noe bevisst forsøk på å skade noen kan det neppe ha vært. Da hadde han funnet på noe bedre. Det kan være et slags takk for sist, men det er det bare Lustig som vet. Jeg har sett RBK spillere ta igjen når motstandere spiller stygt uten at dommeren reagerer, senest Larsen mot keeperen til Plzen, etter å ha fått pløyd ribbena til dype sår av keeperens knotter. Det bør de ikke gjøre.

Visst tar vi kritikk. Vi misliker sterkt handsen til Wangberg og filmingen til Pelu. Men urettferdig kritikk liker vi like dårlig som alle andre. Som da du påsto RBK fikk hjelp av dommeren til å slå LSK, til tross for at Adressas bilder etterpå klart viste at LSKs 2-1 mål var offside og at RBKs utligning ikke var det.

Når du påstår at RBK er verstinger er det naturlig å vise at selv ditt lag er ikke stort bedre. At Moldespillere er overtent og spiller stygt mot RBK er vi vant til.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.471
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så lenge RBK taper og Viking vinner er vi happy. Det hender at RBK ikke taper og at Viking ikke vinner, men alt i alt har vi det fint.

Han Moa er kul, forresten. Carew har aldri vært kul.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Som da du påsto RBK fikk hjelp av dommeren til å slå LSK, til tross for at Adressas bilder etterpå klart viste at LSKs 2-1 mål var offside og at RBKs utligning ikke var det.
    Det har jeg heldigvis glemt, og det sier vel litt om hvor dypt ting egentlig stikker.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    otare skrev:
    La oss si det sånn at vi misliker urettferdighet. Kritiser gjerne RBK for det de gjør galt, men bruk de samme kriteriene for de andre lagene/spillerne. "Regelen" om at en spiller bør si fra når han gjør noe galt/får en urettmessig fordel kan ikke bare gjelde for RBK!

Noen burde fortalt reka at Pelu neppe spiller mot Ålesund til helga. Styrer han fortsatt kampene via radio og telefon tro?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    otare skrev:
    La oss si det sånn at vi misliker urettferdighet. Kritiser gjerne RBK for det de gjør galt, men bruk de samme kriteriene for de andre lagene/spillerne. "Regelen" om at en spiller bør si fra når han gjør noe galt/får en urettmessig fordel kan ikke bare gjelde for RBK!

Noen burde fortalt reka at Pelu neppe spiller mot Ålesund til helga. Styrer han fortsatt kampene via radio og telefon tro?
    Pelu er et tilbakelagt tema,men jeg er overrasket over å finne noen som faktisk tror på den legeattesten. Jeg så reprisen på TV i går.
    Ærlig talt gutter, legg den ballen død. ;)

( Lover å ikke nevne det mer.)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    En kjenning av meg skulle imponere med å ta baklengs salto på fest en gang. Han var turner.
    Helt vellykket ble det ikke. Begge akillesene røyk og landingen var heller ikke god så han ble liggende å vri seg i smerte i en blodpøl.
    Så de utroligste ting kan skje. ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Reka bør heller konsentrere seg om Prica, som har scoret i alle 7 kampene han har spilt mot Ålesund...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn