Ja,det ser slik ut nå. Det skjønner jeg ikke. Dette er en screenshot fra to år siden.Men det gikk jo ut i 2013, ble ikke forsterkeren lansert for bare noen måneder siden?
Ja,det ser slik ut nå. Det skjønner jeg ikke. Dette er en screenshot fra to år siden.Men det gikk jo ut i 2013, ble ikke forsterkeren lansert for bare noen måneder siden?
I'd like to believe you've used the THAT Corp InGenius(R) IC (or its equivalent of your own design). I patented the circuit design in 1996 but the patent has expired and the circuit is public domain.
Jeg er vant til at man legger frem ekstraordinære bevis for ekstraordinære påstander. At folk nesten alltid hører forskjell mellom forsterkere, er en drøy påstand i 2021.svart-hvitt sier nå at forsterkere var utviklet for mange tiår siden. Men som nevnt mange ganger i slike tråden som dette, det er blitt tilbakevist av LTS sine blindtester hvor bare et lite antall forsterkere har passert transparent testen. Det utføres stort sett av eldre menn. De sitter inntil en bakvegg med lite optimal akustikk. Høyttalerne ser ikke ut som noe SOTA design. Og de bruker ikke tid på lytte seg frem til deler av musikkspor hvor man kan høre forskjell.
Allikevel er det altså bare et knippe forsterkere som har passert testen og kan regnes som transparente. Bryston, etter Oehman sine råd om tweaking av det opprinnelig designet, mener jeg var den første forsterkeren som passerte testen. Tror det var SST2 versjonen som kom i 2009 eller noe slikt?
Det som derimot er veldig vanskelig å sette noe grense på, er hvor viktig det blir individuelt på hva som måler tilstrekkelig for å være bra nok. Her kommer mange faktorer inn.
Forklar gjerne. Aldri hørt om LTS@svart-hvitt Vet du hvordan LTS sin test gjøres?
Gi meg en lenke til testene, så jeg kan lese det selv.@svart-hvitt Vet du hvordan LTS sin test gjøres?
Du er skarp i ordlaget og går ofte til angrep.Jeg er vant til at man legger frem ekstraordinære bevis for ekstraordinære påstander. At folk nesten alltid hører forskjell mellom forsterkere, er en drøy påstand i 2021.
Du er en selger av forsterkere og derfor bør du være nøyere enn andre med å legge frem bevis for en påstand som fremmer salget av de forsterkerne du selger.
Hvor er bevisene for det du påstår? Jeg betaler gjerne hvis fagartiklene ligger bak en betalingsmur.
Har disse bevisene blitt vurdert av erfarne og kompetente fagfolk på området?
Definisjon av "høy" generelt sett, hva er det slik du tenker det?Men det fungerer bare på forsterkere med høy dempingsfaktor.
Definisjon av "høy" generelt sett, hva er det slik du tenker det?
«Fantomet er hard mot de harde»Du er skarp i ordlaget og går ofte til angrep.
Til tross for at LTS sine tester er nevnt og og link til forklaring av deres tester er gitt utallige ganger i slike diskusjoner av spesielt undertegnede og KJ. Sannsynligvis også er nevnt på ASR i diskusjoner du har vært med i. Da blir det naturlig at man etterhvert tar det for gitt at folk har fått med seg hva det er for noe.
Uansett. Det er et blad man må abonnere på. Testene deres ligger ikke ute på nettet. De både måler og utfører blindtester med statisk signifikans.
FE-lyssning – Wikipedia
sv.wikipedia.orgLjudtekniska Sällskapet
Ljudtekniska Sällskapet är en oberoende förening som verkar för högsta möjliga kvalitet såväl i fråga om hifi-anläggningar som musikproduktioner av alla slag...www.lts.a.se
Er vel samme om folk her tar blindtest når alle er døve ?Ja, gjør gjerne det. Hvordan kan det bli en mulighet?
Jeg tror man må se det i forhold til lasten. Den testlasten de bruker vil jo gi et transparent resultat (subjektivt) i denne testen med forsterkere som har en utgangsimpedans under et visst nivå. Gjør man testlasten lettere flytter denne grensen seg.Definisjon av "høy" generelt sett, hva er det slik du tenker det?
Om man klarer å skille A fra B er det vel grunn til å tro at de med bedre/yngre ører hører dette enda lettere.Er vel samme om folk her tar blindtest når alle er døve ?
Erfarne kompetente folk er døve.. det har vi jo fått leksjon i her.Jeg er vant til at man legger frem ekstraordinære bevis for ekstraordinære påstander. At folk nesten alltid hører forskjell mellom forsterkere, er en drøy påstand i 2021.
Du er en selger av forsterkere og derfor bør du være nøyere enn andre med å legge frem bevis for en påstand som fremmer salget av de forsterkerne du selger.
Hvor er bevisene for det du påstår? Jeg betaler gjerne hvis fagartiklene ligger bak en betalingsmur.
Har disse bevisene blitt vurdert av erfarne og kompetente fagfolk på området?
Det er det selvsagt grunn til å tro, men hva med en hørsel test først så man vet hva som er hva?Om man klarer å skille A fra B er det vel grunn til å tro at de med bedre/yngre ører hører dette enda lettere.
Jeg er selv tilhenger av dokumentasjon, men for det første er LTS-testen svært godt kjent, og når du i tillegg får link til nettstedet trenger du ikke dra dette lenger. Lurer du på noe så spør i stedet for å forsøke å diskreditere hans person. Ikke alle gidder å publisere gjennom AES, og det er ikke en forutsetning for å kunne kalle noe verken vitenskap eller seriøst. Det holder faktisk at man er tilstrekkelig åpen om hva man holder på med.«Fantomet er hard mot de harde»
Gammelt jungelord
Som bransjeaktør hvis incentiv for å bruke tid her kan knyttes opp mot din kommersielle virksomhet må du tåle at jeg reiser kritiske spørsmål.
Når du ikke kan legge frem bevis for dine påstander - men gir meg en i sakens anledning intetsigende lenke til et nettsted - så har du i min bok ikke belegg for det du påstår.
Som bransjeaktør burde du vite at man sannsynligvis ville fått publisert en artikkel i f.eks. Journal of the Audio Engineering Society (JAES) hvis man kunne bevist hinsides tvil at de fleste gode forsterkere farger lyden hørbart i 2021. Hvorfor tror du en fagartikkel med denne konklusjonen ikke finnes?
Jeg er for prepping. Å gjennomføre en blindtest uten at man vet hva man skal lytte etter kan fort føre til unødvendig mange nulltester. Det har vi jo sett for eksempel ifm Geddes som ikke klarte å få studentene sine til å høre forskjell på mye og lite THD i drivere.Det er det selvsagt grunn til å tro, men hva med en hørsel test først så man vet hva som er hva?
Hvordan kan en test være «godt kjent» når den ikke er tilgjengelig?Jeg er selv tilhenger av dokumentasjon, men for det første er LTS-testen svært godt kjent, og når du i tillegg får link til nettstedet trenger du ikke dra dette lenger. Lurer du på noe så spør i stedet for å forsøke å diskreditere hans person. Ikke alle gidder å publisere gjennom AES, og det er ikke en forutsetning for å kunne kalle noe verken vitenskap eller seriøst. Det holder faktisk at man er tilstrekkelig åpen om hva man holder på med.
Når du nå har nevnt 3-4 ganger at dette er en særstilling du mener han er i som bransjeaktør får jeg følelsen av at du ikke ønsker å diskutere på like premisser. Det er på tide å tåle å få sine påstander utfordret.
Jeg hadde aldri hørt hørt om denne testen, men det er selvfølgelig ikke noen pekepinn.Jeg er selv tilhenger av dokumentasjon, men for det første er LTS-testen svært godt kjent
En ting til: Ber du meg - skeptikeren - om å selv finne frem til bevisene for @lydogakustikks påstander?Jeg er selv tilhenger av dokumentasjon, men for det første er LTS-testen svært godt kjent, og når du i tillegg får link til nettstedet trenger du ikke dra dette lenger. Lurer du på noe så spør i stedet for å forsøke å diskreditere hans person. Ikke alle gidder å publisere gjennom AES, og det er ikke en forutsetning for å kunne kalle noe verken vitenskap eller seriøst. Det holder faktisk at man er tilstrekkelig åpen om hva man holder på med.
Når du nå har nevnt 3-4 ganger at dette er en særstilling du mener han er i som bransjeaktør får jeg følelsen av at du ikke ønsker å diskutere på like premisser. Det er på tide å tåle å få sine påstander utfordret.
Nå var det din påstand som var gjenstand for diskusjon.En ting til: Ber du meg - skeptikeren - om å selv finne frem til bevisene for @lydogakustikks påstander?
Vi bør legge listen høyere for diskusjon på HFS.
Problemet er vel helst at de har vært lite aktive de siste årene. Rundt 2005 var det en del aktivitet, men mye av det er nok gått over i historien i dag, og det ser ikke ut til at så mye dokumentasjon lenger er tilgjengelig.Var ikke godt kjent av google heller, med mindre man er opptatt av fluefiske. https://lts-flyfishing.com/
Får litt scientolog vibber at dette. Må ha enn viss Thetan verdi for kunne få innpass. Er det ikke slik det fungerer, har ikke greie på det heller jeg? Vel uansett orso har altså specet for lista på ASR og de gylne haller hos LTS, hva det nå enn er.
Vennligst ikke snu mitt enkle spørsmål til @lydogakustikk om dokumentasjon for ekstraordinære påstander til å dreie seg om min påstand.Nå var det din påstand som var gjenstand for diskusjon.
Er det det om de jobber innenfor sine begrensninger og lasten de er beregnet for? Er ikke det litt "Amir" å teste noe utenfor spec?Du gikk langt iå hevde at det ikke lenger er hørbar forskjell på forsterkere, og du pålegger ham særskilt plikt til å dokumentere fordi kan er bransjetilknyttet.
Jo, men enkelte forskjeller er der fordi de er hørbare, uten at det ene er mer riktig enn det andre generelt.Er det det om de jobber innenfor sine begrensninger og lasten de er beregnet for? Er ikke det litt "Amir" å teste noe utenfor spec?
Prepping, generelt sett, har synt seg å ha ein del svake sider, spesielt når det gjeld bias. Men no tenkjer eg fyrst og framst på andre ting enn audio.Jeg er for prepping. Å gjennomføre en blindtest uten at man vet hva man skal lytte etter kan fort føre til unødvendig mange nulltester. Det har vi jo sett for eksempel ifm Geddes som ikke klarte å få studentene sine til å høre forskjell på mye og lite THD i drivere.
Men om poenget ditt er at vi sliter med for mange nulltester så er det vel i LTS sitt tilfelle heller slik at man svært sjelden har opplevd en nulltest. Greit nok at premisset for testen er lite gjennomtenkt, men det virker ikke å være et problem at Stockholmsgubbene ikke hører godt nok til å skille A og B fra hverandre. Hadde det vært et problem ville det kanskje lønt seg å bruke mer tid på prepping, kanskje byttet dem ut med noen yngre ører, og til slutt kjørt større datasett så man får høyere konfidens.
Hehe. Hvis det går bra er det min skyld, og hvis det går dårlig er det noen andre sin skyld. Det er en grunnleggende innstilling for et lykkelig liv.Jeg klarer ikke å se denne "vitenskapelige" tilnærming her inne som stort annet enn markedssegmentering. Man referer til obskure teststandarder, bruker høyttaleren som syndebukk om ikke alle opplever at forsterker leverer og konkurrentens forsterker som syndebukk om ikke høyttaler responderer.
Klart alle blir påvirket av egne erfaringer og som jeg uttalte tidligere i tråden: Mange må ha hatt forferdelig uflaks. Alt er jo et problem!
Og en sabla god strategi for hifi-butikker til å selge mer mer mer....Hehe. Hvis det går bra er det min skyld, og hvis det går dårlig er det noen andre sin skyld. Det er en grunnleggende innstilling for et lykkelig liv.
Har du kjøpt både høyttalerne og forsterkeren jeg anbefalte sier du, og fortsatt ikke fornøyd? Nei, da er det nok rommet ditt det er noe galt med.Og en sabla god strategi for hifi-butikker til å selge mer mer mer....