Mat, drikke og røyk Den STORE fettbløffen! Hva du ikke vet om fett...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    "Someone at some point in government has done their sums: Man A lives on the govt approved diet, he works all his life and drops dead at 60 of a heart attack (or spends the last 10 years off work due to diabetes related illnesses). Max cost to govt: 10 years healthcare & benefits. Man B lives on low carb diet, works until he's 65 and then claims pension until he dies at 100. Cost to govt: 35 years of pension payments, plus care home fees. Govt answer: Let them eat cake. (Make sure cake is v. cheap)"

V

vredensgnag

Gjest
    Noe av den beste tennisen som noensinne er spilt skjer akkurat nå, mellom Djokovic og Nadal, så det kan vanskelig være galt det Djokovic gjør. Nadal har vært parkert til tider, men kjemper tilbake imot i tredje sett.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Nei, ble han bedre i tennis av å ikke spise maten han er allergis mot altså? Rare greier det der.

Carl Lewis? Dave Scott (6 ganger Ironman)?

Frukterianer:

Frukterianer:

Frukterianer:

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    emokid skrev:
    Nei, ble han bedre i tennis av å ikke spise maten han er allergis mot altså? Rare greier det der.

Carl Lewis? Dave Scott (6 ganger Ironman)?

Frukterianer:

Frukterianer:

Frukterianer:
    Spam

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Best å holde seg unna frukt - vil da fanken ikke se ut som en frukterianer :eek: :eek: :eek:

Forferdelige klumpete misdannelser på magen, og en merkelig hudsykdom med masse rare utslett - nesten som kornsirkler..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Ja, åpenbart at disse gutt ikke vet et døyt om fett, de har jo ingen ting av det!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    ;D

Sluket til Emokid ved sist møte: "Halla tjukken".

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Hvordan har man kommet frem til at man anbefaler karbohydratrik mat til diabetes pasienter? Høres jo veldig snodig ut. Finnes det noe vitenskaplig grunnlag for det? Dette kan da vise seg å være en stor helseskandale.
    Kan grunnen være at diabetes pasienter har større risiko for hjerte-kar sykdom, og da må man jo for all del unngå fett. Nyere forskning indikerere vel at dette ikke nødvendigvis er riktig. I følge programmet på SVT2 så ble nesten all forskning på diabetes rettet mot medisinering. Så da må kanskje spise mat som fører til at man får brukt all denne medisinen ;-)

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665

Finnes utallige historier om snudd diabetes og andre auto-immune sykdommer på rå/vegan-mat.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    emokid skrev:
    ;D

Sluket til Emokid ved sist møte: "Halla tjukken".
    ;D ;D ;D Alt er relativt, vet du... da jeg trente som værst for snart 40 år siden så var en av helten en amerikaner ved navn Clarence Bass. En kar i femti-årene, ripped to shreds, den råeste sixpack'en du kunne tenke deg og nede på uhørte 4%. Han startet senere noe som kaltes "Ripped" - en org. for å spre budskapet om viktigheten av lavest mulig bodyfat.

"Author of nine books, he believes in combining weights, aerobics and sound nutrition to achieve total fitness and permanent fat loss."

En av de jeg virkelig så opp til, sammen med Frank Zane. Real cool dudes. Sluket røyk desverre utpå og ble livsnyter i stedet.

Her er Clarence, bildet er tatt da han ble 60:

Emo er som Obelix i forhold...

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Vi tåler ett til av en som er i rimelig god form...

Ligner egentlig litt på Emo, kanskje dette er han om 20 år, uten hår..

Noe ganske annet enn han derre bleikfeite frukt-frosken din lenger op, Emo ;D ;D

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har stor sans for de gamle kroppsbyggerne som bygget naturlig muskulatur basert på trening og kosthold, før dopingen kom på markedet.

Vince Gironda var en av de første og største som gikk for lowcarb highfat kosthold for kroppsbyggere. Han mente også at det var helt feil å skille eggehviten ut som tilskudd, for egget var en enhet der maksimalt opptak av næringsstoffer fikk du når både plomme og hvite ble inntatt.

http://www.ironguru.com/vince-gironda-talks-bodybuilding-muscle-training-nutrition-drugs-and-more

He promoted the weight loss and muscle building benefits of high fat diets long before the Atkins and Zone diets were popular.
    He could shape up movie stars in record time and help bodybuilding champions attain their best ever size, condition and presentation.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    En ung utgave av Clarence Bass, da dette bildet ble tatt var han nede på 2,4% body fat.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    topline skrev:
    Jeg har stor sans for de gamle kroppsbyggerne som bygget naturlig muskulatur basert på trening og kosthold, før dopingen kom på markedet.

Vince Gironda var en av de første og største som gikk for lowcarb highfat kosthold for kroppsbyggere. Han mente også at det var helt feil å skille eggehviten ut som tilskudd, for egget var en enhet der maksimalt opptak av næringsstoffer fikk du når både plomme og hvite ble inntatt.

http://www.ironguru.com/vince-gironda-talks-bodybuilding-muscle-training-nutrition-drugs-and-more

He promoted the weight loss and muscle building benefits of high fat diets long before the Atkins and Zone diets were popular.
    He could shape up movie stars in record time and help bodybuilding champions attain their best ever size, condition and presentation.

Akkurat! Og Frank Zane var en av de cooleste av alle - "mr. Natural" som han kaltes. Klarte å slå bl.a. Arnold og flere andre monstre p.g.a. så mye bedre symmetri og harmoni. En stor advokat for dopingfri trening og all-over helsebevisst kar.

Et eksempel på tidlig Zane, vettugt volum og skrapa.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Hvis jeg ikke husker feil så er vel egg det mest komplette næringsstoff vi kan ha i oss, med alle nødvendige enzymer osv. til å nyttigjøre oss proteine.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Etter den Obelix-kommentaren må jeg nesten poste et bilde av meg selv. Jeg veier 75kg mann!

Forresten, jeg er like nær å bli medlem i "kuk med ører"-klubben, så jeg ligner nok mer enn du trur...

Pass deg ellerså vanker det middagsinvitasjon!

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Det er lite som er mer skadelig for kloden vår enn industrialisert jordbruk..

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article13610813.ab

Samtidigt pågår diskussioner om att en vegetarisk livsstil skulle vara att föredra ur miljö- och hälsosynpunkt. Men att leva vegetariskt innebär att man äter mer spannmål, som i likhet med soja- och margarinproduktion kräver stora ettåriga monokulturer där matjorden förbrukas. Monokulturerna står för massutrotning av tusentals växt- och djurarter. Dessutom ansvarar jordbruket och dess matprodukter för mänsklighetens största utsläpp av växthusgaser. Betande djur håller landskapet i ekologisk balans och köttet kommer då från metabolt friska djur, vilket gör att vi också håller oss friska. Modern forskning visar att betande nötkreatur sannolikt är klimatneutrala.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    emokid skrev:
    Etter den Obelix-kommentaren må jeg nesten poste et bilde av meg selv. Jeg veier 75kg mann!

Forresten, jeg er like nær å bli medlem i "kuk med ører"-klubben, så jeg ligner nok mer enn du trur...

I'm all game!! Du ville bli forbauset om du så handlevogna mi på Smart Club her om dagen - telte 23 forskjellige grønnsak- og fruktsorter! Bare å svinge innom så skal onkel lære deg et par triks om matlaging!! Har ikke glemt gamle kunster, og nye har kommet til.

Kuk med ører - hehe.. den er bra! Bare du ikke blir til en politiker; "ræv med ører" - det er mye værre!

Edit: 75 kg. kan bety smellfeit; du nevner jo ingen ting om dine 152 cm.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    pengesluk skrev:
    emokid skrev:

I'm all game!! Du ville bli forbauset om du så handlevigna mi på Smart Club her om dagen - telte 23 forskjellige grønnsak- og fruktsorter! Bare å svinge innom så skal onkel lære deg et par triks om matlaging!! Har ikke glemt gamle kunster, og nye har kommet til.

Kuk med ører - hehe.. den er bra! Bare du ikke blir til en politiker; "ræv med ører" - det er mye værre!
    Tar deg opp på den! Sluket handler kvalitet uansett sjanger, såpass har nevøen forstått!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Prøver etter beste evne. Quality never goes out of style...

Men akkurat nå kjører jeg HCHF, ikke sikker på om det er rett for meg.. :eek: :eek:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Fettbløff på nordnorsk: Luremus.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    topline skrev:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article13610813.ab

Samtidigt pågår diskussioner om att en vegetarisk livsstil skulle vara att föredra ur miljö- och hälsosynpunkt. (A)Men att leva vegetariskt innebär att man äter mer spannmål, som i likhet med soja- och margarinproduktion kräver stora ettåriga monokulturer där matjorden förbrukas. Monokulturerna står för massutrotning av tusentals växt- och djurarter. Dessutom ansvarar jordbruket och dess matprodukter för mänsklighetens största utsläpp av växthusgaser. Betande djur håller landskapet i ekologisk balans och köttet kommer då från metabolt friska djur, vilket gör att vi också håller oss friska.(B) Modern forskning visar att betande nötkreatur sannolikt är klimatneutrala.
    A: fail.
    B: LOL.

I love the Internet.

20% av våre klimautslipp, 90% av ressursene vi har til matproduksjon, flere hundre ganger mer vannforbruk enn grønnsaker, nedhugst av regnskog, utnyttelse av befolkning i den 3.verden, import av millioner tonn kraftfor og tilhørende transport. Listen er lang som argumentet faller kort.

Også å kalle kjøttproduksjonen vår for "betande djur" da, hysterisk. Skulle likt å se norges befolkning på dagens diett eller enda bedre; LCHF og basere seg på "naturlige beitende dyr". Hello luftslott! Fortsett underholdningen!

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Skal hele verdens befolkning spise maten du anbefaler tror jeg det ser ganske så ille ut for kloden.

Ikke at jeg noensinne kommer til å bli vegetarianer, men ressursaspektet er kanskje den beste begrunnelsen for å bli det.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    topline skrev:
    Skal hele verdens befolkning spise maten du anbefaler tror jeg det ser ganske så ille ut for kloden.

Ikke at jeg noensinne kommer til å bli vegetarianer, men ressursaspektet er kanskje den beste begrunnelsen for å bli det.
    Om kornåkre blir omgjort til beitemark vil det være mye bedre for økologien enn dagens jordbruk. Ressursaspektet er kanskje den dårligste grunnen til å leve veggis..

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Om kornåkre blir omgjort til beitemark vil det være mye bedre for økologien enn dagens jordbruk. Ressursaspektet er kanskje den dårligste grunnen til å leve veggis..
    Det kreves vel rundt 10 kg plantefor for å øke vekten på et kjøttfe med 1kg. Blir ikke så pent om over 1 milliard indere og langt over en milliard kinesere skal legge om kostholdet sitt radikalt.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    topline skrev:
    Det kreves vel rundt 10 kg plantefor for å øke vekten på et kjøttfe med 1kg. Blir ikke så pent om over 1 milliard indere og langt over en milliard kinesere skal legge om kostholdet sitt radikalt.
    En radikal endring ville vært om noen flere innså at hellige kuer og skitne griser også var mat...

Det er dessuten ikke ubegrenset hvor mange mennesker kloden vår kan romme. I naturen justeres dette naturlig blant annet ut fra tilgangen på mat. Selv om vi mennesker tror vi er hevet over alle naturlige prosesser på kloden vår, så er vi faktisk ikke det. Vi er bare et pattedyr på lik linje med visse andre animalske skapninger. Den lille forskjellen er at vi har utviklet en tenkende hjerne, som virker i større eller mindre grad. ::)

Sorry; off topic

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Tor Nado skrev:
    Denne tråden skulle vel handle om fett og ikke gress og frukt.
    Sucks 2 b u. Kanskje du skulle legge deg å sove igjen? zzzzzzzz

topline skrev:
    Herlig forvridd. Bruk maks med ressurser gutta, så kommer det automatisk mer ut av det magiske hullet i fjellet der borte. Luftslott #2. Du har enda ikke forstått at vestlig diett bruker 90% mer kornåkre enn dietten blandt annet jeg spiser? Oj....? Tenk, kjøttmiddagen din "inneholder" 90% mer korn enn min, de få gangene jeg baserer meg på korn.

topline skrev:
    En radikal endring ville vært om noen flere innså at hellige kuer og skitne griser også var mat...

Det er dessuten ikke ubegrenset hvor mange mennesker kloden vår kan romme. I naturen justeres dette naturlig blant annet ut fra tilgangen på mat. Selv om vi mennesker tror vi er hevet over alle naturlige prosesser på kloden vår, så er vi faktisk ikke det. Vi er bare et pattedyr på lik linje med visse andre animalske skapninger. Den lille forskjellen er at vi har utviklet en tenkende hjerne, som virker i større eller mindre grad. ::)

Sorry; off topic
    Jepp, og du gir oss et eksemplarisk eksempel på hvordan du og dine tilhengere setter skylappene på og tror føden du støtter kommer fra en naturlig prosess. Dagens kjøttproduksjon, er langt, langt unna både i størrelsesorden og metode.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Lol. Puddingveggis. Cola og pommes frites! De er morsomme, fin motpol til de irriterende hippieveggisene som skal ta bilde av auraen din.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.066
    Torget vurderinger
    23
    Er nok mere en "Mr. Bean" det der...

Emo, hvorfor ikke flytt nordpå, dersom du liker havet?? Fett nok..

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    emokid skrev:
    Jepp, og du gir oss et eksemplarisk eksempel på hvordan du og dine tilhengere setter skylappene på og tror føden du støtter kommer fra en naturlig prosess. Dagens kjøttproduksjon, er langt, langt unna både i størrelsesorden og metode.
    Nå har ikke jeg nevnt noe om dagens industrialiserte kjøttproduksjon, jeg støtter ikke den. Men det finnes økologisk kjøttproduksjon også med gressbeitende dyr, og det er denne produksjonen vi bør støtte opp under. Det gjør vi ikke med å slutte å spise kjøtt, men ved å bli bevisst på hva slags kjøtt vi spiser, og gjennom det prøve å påvirke betingelsene for matproduksjon etter beste evne.

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Nå har ikke jeg nevnt noe om dagens industrialiserte kjøttproduksjon, jeg støtter ikke den. Men det finnes økologisk kjøttproduksjon også med gressbeitende dyr, og det er denne produksjonen vi bør støtte opp under. Det gjør vi ikke med å slutte å spise kjøtt, men ved å bli bevisst på hva slags kjøtt vi spiser, og gjennom det prøve å påvirke betingelsene for matproduksjon etter beste evne.
    Du glemmer den lille detaljen at over 6 milliarder mennesker skal ha mat daglig. Om du tror du får til det med glade kyr og griser som gresser i fred og fordragelighet i postkortmotiv er du grenseløst naiv. For ikke å glemme at maten skal produseres til en pris folk har råd til å betale og med en forsyningssikkerhet som er tilstrekkelig.

Jeg skal ikke sette meg på noen høy hest, jeg spiser svært store mengder kjøtt selv og akter å fortsette med det til jeg dør av ett eller annet en eller annen gang. Men det burde være mulig å bare et øyeblikk tenke gjennom konsekvensene av hva som ville skje dersom hele verden spiser som du predikerer.

Kupromp er for øvrig en svært betydelig kilde til klimagassutslipp for de som bryr seg om slikt.

Er du i det hele i stand til å tenke en eneste kritisk tanke til LCHF?

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    topline skrev:
    emokid skrev:
    Nå har ikke jeg nevnt noe om dagens industrialiserte kjøttproduksjon, jeg støtter ikke den.
    Når var sist du kjøpte et Nortura\Tine-produkt?

Men det finnes økologisk kjøttproduksjon også med gressbeitende dyr, og det er denne produksjonen vi bør støtte opp under. Det gjør vi ikke med å slutte å spise kjøtt, men ved å bli bevisst på hva slags kjøtt vi spiser
    Det gjør du ved å slutte å kjøpe\spise produkter fra den industrien du er mot. Direct action. No fuss. LCHF på utelukkende økokjøtt\meieriprodukt er søk utopi i ressurssammenheng. Lykke til.

og gjennom det prøve å påvirke betingelsene for matproduksjon etter beste evne.
    Ser deg på barrikadene. Du kan prøve, jeg liker folk som gjør.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Å ikke se at LCHF kun styrker Tortura og tilhørende propagandakontor er absurd. Hvorfor får jeg aldri noe svar på hvorfor man er så kraftig skeptisk til landbruket og dets propaganda mens man ser totalt blindt på at man sender folk rett til Gilde\stats-disken? Staten putter millioner inn i reklame på TV for å få folk til å spise mer av varene som blir forfektet i denne tråden, mens man griner over konspirasjonen rundt raffinerte kornprodukter. At dere ikke ser dere kun støtter samme system dere frykter opplever jeg det som komplett naivt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn