Mat, drikke og røyk Den STORE fettbløffen! Hva du ikke vet om fett...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Skal man ned i vekt spiser man færre kalorier pr. dag, så enkelt er det.
    Jeg har prøvd den der, og vet du hva som skjedde? Jeg gikk ned i vekt.
    Det er faktisk så enkelt som det!!

    Men, ingen sier at det er "enkelt". Jeg har gått ned 16 kilo de siste 3,5 måneder, og har funnet ut at det å gå ned i vekt sitter i hodet. Man må faktisk være tøff mot seg selv, og tåle å gå sulten i perioder. Sulten forsvinner gradvis og blir mindre og mindre ettersom magesekken skrumper.
    De som ikke klarer å gå ned i vekt, må gå i seg selv og spørre om de virkelig ønsker det, eller om det kun er ønsketenkning, etter min mening.

    Mvh
    Lars
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Det største problemet ved å slanke seg ved å gå sulten, telle kalorier eller lignende er vel ikke å gå ned i vekt, men faktisk å forbli på en lavere vekt enn før. Tilbakefallsprosenten er relativt høy. Dersom man øker aktivitetsnivået og etter hvert finner ut at det er lystbetont så er det langt lettere å opprettholde den livvstilen siden det ikke er forbundet med noen form for offer å gjøre det - forutsatt at man faktisk liker aktiviteten. Ellers blir det samme problem selvsagt. Ditto om man klarer å spise "mindre" ved å spise god mat man faktisk blir mett av fremfor å kutte ut alt som man tidligere synest var godt. Det er ikke morro å være asket over tid.

    16 kg på 3.5 måneder er MYE. Nå er nok en del av dette vann som har sluppet, men uansett tilsvarer det et ganske voksent energiunderskudd pr. dag over lang tid.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Det største problemet ved å slanke seg ved å gå sulten, telle kalorier eller lignende er vel ikke å gå ned i vekt, men faktisk å forbli på en lavere vekt enn før. Tilbakefallsprosenten er relativt høy. Dersom man øker aktivitetsnivået og etter hvert finner ut at det er lystbetont så er det langt lettere å opprettholde den livvstilen siden det ikke er forbundet med noen form for offer å gjøre det - forutsatt at man faktisk liker aktiviteten. Ellers blir det samme problem selvsagt. Ditto om man klarer å spise "mindre" ved å spise god mat man faktisk blir mett av fremfor å kutte ut alt som man tidligere synest var godt. Det er ikke morro å være asket over tid.

    16 kg på 3.5 måneder er MYE. Nå er nok en del av dette vann som har sluppet, men uansett tilsvarer det et ganske voksent energiunderskudd pr. dag over lang tid.

    Man kan lett gå ned i vekt ved å spise mindre uten å gå sulten. Man kan lære seg å slutte å spise med en gang man er/burde vært mett. Kutte ut den siste posjonen. Mange fortsetter å spise fordi maten er god eller man er opplært til å spise opp alt eller av gammel vane. Magen vil rimelig raskt tilpasse seg den nye matmengden, og da trenger den mindre for å bli mett. Når magemålet blir mindre bilr man ikke like fort sulten igjen heller.

    Man bør ikke spise som en tømmerhogger med mindre man jobber som en.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    ^ enig i det, det er mye "undøvendig" spising og normalt bør det være ganske greit å kutte en del ned på inntaktet, og ikke minst endre på hva man inntar. Har man drukket 8 øl på byen er det ikke tvingende nødvendig med en kebab før man legger seg, for å ta noe av det mest opplagte. Men det er også en fordel å spise ting man faktisk blir mett av, og det betyr først og fremst å spise maten, ikke drikke den. Å kutte drastisk ned på inntaket av melk er noe av det enkleste og det utgjør som nevnt tidligere veldig mye sukker (og energi) pr. år om man som god nordmann drikker en halvliter om dagen av sorten.

    Om man tror på slavisk kaloritelling (noe man ikke bør gjøre, men det er en annen sak) så vil man ved å bytte ut en halvliter skummet melk pr dag med vann gå ned 8-9 kilo på et år. Og melk gir omtrent ngen metthetsfølelse. Vil man ha i seg næringsstoffene fra meiriprodukter kan man heller spise ost, det er i det minste mat.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Man kan sikkert med fordel stå over den 8. ølen også.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.233
    Antall liker
    4.855
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    "There is a categorical lack of clinical evidence to support the use of statin therapy in primary prevention. Not only is there a dearth of evidence for primary cardiovascular protection, there is ample evidence to show that statins actually augment cardiovascular risk in women, patients with Diabetes Mellitus and in the young."

    The Ugly Side of Statins. Systemic Appraisal of the Contemporary Un-Known Unknowns
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Anbefaler en fin samtale Sam Harris har med Gary Taubes

    http://www.samharris.org/podcast/item/what-should-we-eat

    In this episode of the Waking Up podcast, Sam Harris speaks with Gary Taubes about his career as a science journalist, the difficulty of studying nutrition and public health, the growing epidemics of obesity and diabetes, the role that hormones play in weight gain, the controversies surrounding his work, and other topics.

    Gary Taubes is the author of Why We Get Fat; Good Calories, Bad Calories; and The Case Against Sugar. He is a former staff writer for Discover and a correspondent for the journal Science. His writing has appeared in The New York Times Magazine, The Atlantic, and Esquire, an
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Karbohydrater tar livet av deg kjappere enn du ønsker; mettet fett kan du spise med god samvittighet. Vi må vente til kostholdsrådgiverne er døde før dette blir del av kostholdsrådene, men man kan ta utgangspunkt i forskningen alt i dag!

    Jeg sluttet å spise lettmargarin (og margarin) for presis 23 år siden. Takke faen.

    Stor studie frikjenner mettet fett | forskning.no

    Samtidig har Nasjonalt råd for ernæring holdt på sitt, som forskning.no har skrevet om tidligere: Både i revisjonen av kostrådene i 2010 og en egen rapport om fett i 2017 anbefalte de å kutte mettet fett. Ifølge retningslinjene bør mindre enn 10 prosent av energien i kostholdet komme fra mettet fett, som typisk finnes i melkeprodukter og kjøtt.

    Men nå kommer altså en ny studie som antyder at mettet fett bør frifinnes. En undersøkelse av over 135 000 mennesker fra 18 svært ulike land konkluderer som følger:

    Høyt inntak av karbohydrater var koblet til høyere risiko for en tidlig død. Fett – også mettet fett – var derimot knyttet til lavere risiko. Mer fett i kosten hadde ingen sammenheng med økt risiko for hjertesykdom.

    – Globale kostråd bør revurderes i lys av disse funnene, skriver Mahshid Dehghan og en lang rekke internasjonale kollegaer i siste utgave av forskningstidsskriftet The Lancet.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Anekdote til senking av treningsmoralen for den som liker kaloritelling og går med planer om å bruke "mer trening" som hovedvåpen for å komme seg ned i vekt:

    trening2.jpg

    Så på en måned med 6-7 ukentlige løpeturer på totalt 225 kilometer har jeg, i følge Garmin, forbrent en energimengde som tilsvarer litt over 2kg fett. Dette forutsatt at man ikke spiser noe ekstra for å kompensere for den betydelige økningen i daglig energibehov.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Jeg oppdaget ved en inkurie forumet på greteroede.no (takk til Google for den). Ble sittende en stund å lese - det er en gave som aldri slutter å gi. Herregud for et opplegg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Uansett om det er en bløff eller ikke og uavhengig av hva man vet om fett eller ikke så er det i alle fall mye av det på kroppene til bekymringsverdig mange. Jeg har tilbrakt to netter på Pers Hotell på Gol, og den ene dagen ble brukt i badelandet der, Tropicana. Var en deal med ungene etter at vi for første gang prøvde oss på hytte-til-hytte i fjellet og startet i det lettgåtte terrenget øst på Hardangervidda.

    Men til fettet: Jeg har sett kropper i alle aldre i badetøy og lurer på om jeg noen gang får en god natts søvn igjen eller om jeg vil ha mareritt om dette i lang tid fremover. På frokostbuffeten lesset folk opp med store hauger med brødskiver, pølser, egg, bacon, sjokoladepålegg,syltetøy osv som om det var dagen før vinterdvalen. Påfallende mange tok noe frukt til slutt, presumtivt som et slags avlat. Muligens trenger man et par tusen kilokalorier for å klare seg over kneika frem til lunch så man kan innta en stor burger med pommes frites og skylle den ned med en cola. Hva de driver med til middag eller mellommåltider aner jeg ikke. En ting er nå om foreldrene vil la sin egen kropp være en slags permanent studie i forfall, men når de også drar med barna sine i ferden blir jeg noget irritert. Det er deprimerende å se barn fra fire-fem år og opp til tidlig voksen være påfallende overvektige og bli stappet fulle av pølser, burgere, snop og godteri av forledrene. Greit nok at de er på ferie, men det er ingen ting på kroppsformen som tyder på at det er et fenomen som begrenser seg til noen uker i juli og kanskje til påske og jul. Det skal jobbes hardt for å bli så stor. Skjønner at hoteller med all inclusive og buffeter er populære hos denne gjengen, da kan det lesses innpå i fri dressur fra morgen til kveld.

    Den som lever i den villfarelse at helse er flaks og uflaks og kan ramme hvemsomhelst med ca lik sannsynlighet har virkelig røyka sokkene sine.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Anekdote til senking av treningsmoralen for den som liker kaloritelling og går med planer om å bruke "mer trening" som hovedvåpen for å komme seg ned i vekt:

    Vis vedlegget 456257

    Så på en måned med 6-7 ukentlige løpeturer på totalt 225 kilometer har jeg, i følge Garmin, forbrent en energimengde som tilsvarer litt over 2kg fett. Dette forutsatt at man ikke spiser noe ekstra for å kompensere for den betydelige økningen i daglig energibehov.
    Å bevege meg så mye er ikke mulig med mine menisken
    Eneste måten jeg kan gå med i vekt på er å minske inntaket. Det er ganske åpenbart. Heldigvis har jeg ikke spist smør på brødet siden 1980, ellers hadde jeg veid
    424 kg idag...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Hadde årsakssammenhengen virkelig vært så enkel, ville det ikke ha funnes overvektige mennesker i verden.
    Jeg antar du innser hvor utstudert meningsløs den påstanden din er? I et moderne samfunn kan man - om man vil - fråtse i mat dagen lang. Det er veldig, veldig, veldig mye lettere og mere behagelig å legge på seg kilo enn å miste de samme.

    For øvrig står det i linken din at man skal spise oftere, ikke mindre. Det er vel ganske åpenbart at å spise oftere ikke er det samme som å spise mere?

    Personlig finner jeg dog at trening har høyst begrenset innvirkning på vekten. Jeg spiser mye mer om jeg har trent/vært veldig aktiv en dag kontra en dag jeg ikke har vært særlig aktiv. Egen vekt er ganske invariant ift treningsmengde. Kombinasjonen av mye trening og lite matinntak er vanskelig å gjennomføre i praksis. Det er mye lettere å trene lite og spise lite.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.233
    Antall liker
    4.855
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg antar du innser hvor utstudert meningsløs den påstanden din er? I
    Slett ikke.
    Det er nok heller du som henger fast i den utdaterte forklaringsmodellen om at det er et for høyt kaloriinntak kombinert med for lavt kaloriforbruk som er den drivende mekanismen bak overvekt. Men dersom man har satt seg litt inn i hva leptinresistens er for noe, og hva livsstilsbetingede forstyrrelser i døgnrytmebiologi, melanopsin/retinol-funksjon og mitokondriefunksjon medfører, blir det ganske åpenbart at hele kalorier-inn/kalorier-ut paradigmet er i beste fall en halvsannhet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Uansett så gir din påstand, som i praksis innebærer at man ikke kan spise og hvile seg til overvekt ingen mening. Det er relativt enkelt å spise altfor mye, hvilket også en hel del gjør. Med en diett bestående av store porsjoner junkfood, brus, søtsaker osvosv så mener du vel ikke at det er leptinresistens som gjør folk tykke?

    Jeg er forsåvidt heller ingen tilhenger av kaloritelling som metode da det i praksis er umulig å opprettholde over tid og generelt gir et døllt liv, hvilket jeg antar er grunnen til at så få lykkes med det over tid. At damene sprekker som ballonger etter et Roede-kurs eller tilsvarende overrasker meg svært lite. Det er også vanskelig å telle kalorier nøyaktig selv om man går inn for det.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Nå synes jeg dere er unødig negative og så videre. ;)

    Det er ikke noe problem å gå ned i vekt. Det kan gjøres på mange forskjellige måter. Men man må være motivert.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Siden ingen snakker om eller skrive om lavkarbo lengre - hva er det som er in nå? Er det glutenangst for alle penga eller noe annet?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Det greieste er vel å unngå mat med sprøytemidler, pcb, hormonforstyrrende stoffer og tungmetaller? Mao det meste i butikkene?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Det er ikke så lenge siden det stod side opp og side ned av lavkarbo i avisene, men så ble det stille. Denne tråden døde også ut. Jeg luerer egentlig bare på om det har kommet noe nytt som er in nå eller om vi befinner oss i et diettmessig limbo i disse tider.
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Jeg følger dette her:
    Teller makro og spiser utifra aktivitetsnivå.
    Legger du til din forbrenning så er du der.

    Jobber man på kontor og spiser som om man skulle sjaue i skogen så er resultatet gitt.

    -BB-
    Her er det satt opp etter de nødvendige parametre. Med aktivitetsnivå så mente jeg trening i løpet av dagen. :)
    Med to treninger daglig så kan jeg ha kontorjobb og spise som en skogsarbeider samtidig og likevel gå ned.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.357
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er både mye enklere - og mye vanskeligere - enn som så.... Aktivitet forbrenner X kalorier, og matinntak tilfører Y kalorier.... hva som er størst avgjør resultatet.... men så legger kroppen ut noen betydelige snubletråder, som feks å kompensere redusert inntak med redusert forbrenning. Kroppen har også en slags "minnefunksjon" som gjør at den helst vil beholde den vekta du har, så det er slett ikke så enkelt som noen vil ha det til...
    Likevel - da jeg bygde hus for maaange år siden, og gjorde en betydelig del av arbeidet sjøl, startet jeg på 83kg... ett år etter var jeg 72.... Godt under ett år etter det igjen, var jeg tilbake på 83...
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Jeg følger dette her:
    Teller makro og spiser utifra aktivitetsnivå.
    Legger du til din forbrenning så er du der.

    Jobber man på kontor og spiser som om man skulle sjaue i skogen så er resultatet gitt.

    -BB-
    Med to treninger daglig så kan jeg ha kontorjobb og spise som en skogsarbeider samtidig og likevel gå ned.
    Og hva gjør du så når du kommer dit? :) :)
    Da er det egne faser for å få igang forbrenning igjen samt etablere ny "base"

    Dette er både mye enklere - og mye vanskeligere - enn som så.... Aktivitet forbrenner X kalorier, og matinntak tilfører Y kalorier.... hva som er størst avgjør resultatet.... men så legger kroppen ut noen betydelige snubletråder, som feks å kompensere redusert inntak med redusert forbrenning. Kroppen har også en slags "minnefunksjon" som gjør at den helst vil beholde den vekta du har, så det er slett ikke så enkelt som noen vil ha det til...
    Likevel - da jeg bygde hus for maaange år siden, og gjorde en betydelig del av arbeidet sjøl, startet jeg på 83kg... ett år etter var jeg 72.... Godt under ett år etter det igjen, var jeg tilbake på 83...
    Her er det jeg følger en base for å opprettholde forbrenning. 3 forskjellige "kutt" for å gradvis gå nedover. Samt faser etterpå for å få i gang forbrenning og en ny "base" på en lavere vekt.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Dette er både mye enklere - og mye vanskeligere - enn som så.... Aktivitet forbrenner X kalorier, og matinntak tilfører Y kalorier.... hva som er størst avgjør resultatet.... men så legger kroppen ut noen betydelige snubletråder, som feks å kompensere redusert inntak med redusert forbrenning. Kroppen har også en slags "minnefunksjon" som gjør at den helst vil beholde den vekta du har, så det er slett ikke så enkelt som noen vil ha det til...
    Likevel - da jeg bygde hus for maaange år siden, og gjorde en betydelig del av arbeidet sjøl, startet jeg på 83kg... ett år etter var jeg 72.... Godt under ett år etter det igjen, var jeg tilbake på 83...
    Jada, men er man motivert så går det greit likevel. Er man ikke motivert ( nok ) så går det ikke.
    Problemet som du er inne på er å beholde den nye lave kroppsvekten. Motivasjon igjen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det greieste er vel å unngå mat med sprøytemidler, pcb, hormonforstyrrende stoffer og tungmetaller? Mao det meste i butikkene?
    Spis og vær glad og gi en god faen i homøopatiske rester av skremselspropaganda. Men bruk mest mulig råvarer så har du mer kontroll over hva du faktisk spiser. Lag litt mat selv, det behøver ikke være så vanskelig eller tidkrevende.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Etter å ha reist mye de siste 20 årene har jeg personlig tro på at dette med kosthold handler vel så mye om måltid som maten selv.

    I land, kulturer og miljø der de tre hovedmåltider, frokost, lunsj og middag, fortsatt representer noen av de viktigste institusjonaliserte, sosiale bærebjelker enten man snakker familie, storfamilie, venner og bekjente, så ser jeg et påfallende fravær av (seriøse) matrelaterte problemer, fra spiseforstyrrelser til fedme.

    Ikke så enkelt om man er enslig eller i stadig tidsklemme, men er likevel rimelig overbevist om at det ikke bare handler om hva man spiser, men også hvordan.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Åpenbart. Man kan spise hva man vil så lenge man stopper når man er mett og ikke spiser hele tiden. Jeg spiser ett lite (frokost) og to større (lunch og middag) hver dag. Kveldsmat spiser jeg omtrent aldri. Jeg har et aktivt liv, om man stoler på Garmin brenner jeg av over 3090 kCal PR dag.

    Jeg drikker to ting: vann og alkoholholdige drikkevarer. Ikke melk, saft eller juice
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Åpenbart. Man kan spise hva man vil så lenge man stopper når man er mett og ikke spiser hele tiden. Jeg spiser ett lite (frokost) og to større (lunch og middag) hver dag. Kveldsmat spiser jeg omtrent aldri. Jeg har et aktivt liv, om man stoler på Garmin brenner jeg av over 3090 kCal PR dag.

    Jeg drikker to ting: vann og alkoholholdige drikkevarer. Ikke melk, saft eller juice
    Med måltidets betydning så mente jeg mer at matvarer og tilberedning er nødvendige men ikke tilstrekkelige forutsetninger for de gode og viktige måltid, som best inntas i ro og mak, fortrinnsvis godt selskap. Ikke på farten eller foran PC eller TV, og med mobilen avslått.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Denne er bra - begynner med en tangent men kommer relativt raskt til saken.

    https://www.1843magazine.com/features/death-of-the-calorie

    One problem was that his sums were based on the idea that calorie counts are accurate. Food producers give impressively specific readings: a slice of Camacho’s favourite Domino’s double pepperoni pizza is supposedly 248 calories (not 247 nor 249). Yet the number of calories listed on food packets and menus are routinely wrong.

    Susan Roberts, a nutritionist at Tufts University in Boston, has found that labels on American packaged foods miss their true calorie counts by an average of 18%. American government regulations allow such labels to understate calories by up to 20% (to ensure that consumers are not short-changed in terms of how much nutrition they receive). The information on some processed frozen foods misstates their calorific content by as much as 70%.

    That isn’t the only problem. Calorie counts are based on how much heat a foodstuff gives off when it burns in an oven. But the human body is far more complex than an oven. When food is burned in a laboratory it surrenders its calories within seconds. By contrast, the real-life journey from dinner plate to toilet bowl takes on average about a day, but can range from eight to 80 hours depending on the person. A calorie of carbohydrate and a calorie of protein both have the same amount of stored energy, so they perform identically in an oven. But put those calories into real bodies and they behave quite differently. And we are still learning new insights: American researchers discovered last year that, for more than a century, we’ve been exaggerating by about 20% the number of calories we absorb from almonds.

    The process of storing fat – the “weight” many people seek to lose – is influenced by dozens of other factors. Apart from calories, our genes, the trillions of bacteria that live in our gut, food preparation and sleep affect how we process food. Academic discussions of food and nutrition are littered with references to huge bodies of research that still need to be conducted. “No other field of science or medicine sees such a lack of rigorous studies,” says Tim Spector, a professor of genetic epidemiology at Kings College in London. “We can create synthetic DNA and clone animals but we still know incredibly little about the stuff that keeps us alive.”
     

    topline1

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Årnes
    Siden ingen snakker om eller skrive om lavkarbo lengre - hva er det som er in nå? Er det glutenangst for alle penga eller noe annet?
    Fettskrekken er borte sammen med karbohydratene.
    Nå er det kjøttkutt og vegetar som gjelder....lykke til! :D
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Jeg så "Game changers" her om dagen. Jeg synest det var rasende festlig at en av de sterkeste mennene i verden er veganer mens gutta på treningsstudio mener å måtte spise eggehvite, kyllingfileter uten skinn og store mengder proteinpulver for å bygge muskler tilsvarende under halvparten av hva han fyren hadde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn