Mat, drikke og røyk Den STORE fettbløffen! Hva du ikke vet om fett...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    slowmotion skrev:
    Igjen, jeg er ingen spesialist, men er ikke Atkins dietten lav karbo/lav fett?

Står endel om Atkins her.
    http://www.iform.no/pub/art.php?id=171

Dette er konklusjonen:

Atkins' diett fører trolig ikke til at kalorier forsvinner av seg selv. Den fører heller ikke til at flere kalorier forbrennes. Den skyldes ikke fråtsing i fett. Hemmeligheten ligger trolig i proteinene - det er de som får deg til å føle deg mett. En økt mengde proteiner ser ut til å føre til at appetitten kontrolleres, og folk spiser mindre enn de vanligvis gjør. Men selv om Atkins' diett kan hjelpe folk til å slanke seg, kan ingen i dag si med sikkerhet hvilke virkninger den kan ha på helsa vår.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Spiser litt melon og bær samt grønnsaker med lite innhold av karbo
    Melon har at svært høyt innhold av karbohydrater, den eneste grunnen til at de tilsynelatede ser snille ut er at de inneholder mye vann også. Spiser du en vannmelon på en kilo er det faktisk tilsvarende å spise 100g ren farin. :-\
    i følge tabellen jeg har har den svært lite. Skal dobbeltsjekke

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Melon har at svært høyt innhold av karbohydrater, den eneste grunnen til at de tilsynelatede ser snille ut er at de inneholder mye vann også. Spiser du en vannmelon på en kilo er det faktisk tilsvarende å spise 100g ren farin. :-\
    i følge tabellen jeg har har den svært lite. Skal dobbeltsjekke
    http://www.gnarpan.com/kalorier/kalori_tab.html
    Melon, vatten kCal 40 / 100g

eller 36 i følge denne, og nesten alt er fra karbohydrater:
    http://www.næringsinnhold.no/melon-vann-rå.html

Protein 0.80 g
    Karbohydrater 7.60 g
    Fett 0.10 g

Ren farin inneholder ca 400 kCal/100g. Så en kilo vannmelon er ikke så langt unna. Og man spiser jo gjerne en god del melon når man først er i siget en varm sommerdag. En kilo er nok ikke uhørt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Melon, nätmelon/cantaluponmelon skalad 4,1 g per 100g
    spiser CA 0.5KG AV DENNE MELONEN I UKEN

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.657
    Komponenten skrev:
    slowmotion skrev:

Takk, men den artikkelen virket litt sensasjonspreget?
    Er ikke interessert i Atkins-dietten, hadde bare inntrykk at den er lav karbo/lav fett?
    Mulig jeg tar feil.

Å gå helt i ketose høres ikke noe særlig ut for meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Tror de må har bommet litt.

http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/2072/2

Watermelon RAW .

100g - 8g total carbohydrates (6g sugars) calories 30

Igjen, grunnen til at den ser snill ut er at den også inneholder mye vann.

Men for all del, kos deg med melon. Det er jo snop i varmen det. Men i realiteten får man i seg ganske mye sukker når man spiser den.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Tror de må har bommet litt.

http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/2072/2

Watermelon RAW .

100g - 8g total carbohydrates (6g sugars) calories 30

Igjen, grunnen til at den ser snill ut er at den også inneholder mye vann.

Men for all del, kos deg med melon. Det er jo snop i varmen det. Men i realiteten får man i seg ganske mye sukker når man spiser den.
    Tror vi snakker litt forbi hverandre eller om 2 forskjellige melontyper ;) cantaluponmelon inneholder 4.1g/100. vannmelon holder jeg meg unna. litt for lett å dytte i seg kilovis

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Tror vi snakker litt forbi hverandre eller om 2 forskjellige melontyper ;) cantaluponmelon inneholder 4.1g/100. vannmelon holder jeg meg unna. litt for lett å dytte i seg kilovis
    Jeg ville ikke stolt så mye på den svenske siden der. Den ser feil ut.

I følge nutritiondata så inneholder cantaloupe enda mer sukker enn vannmelonen.

http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1954/2

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    I følge nutritiondata så inneholder cantaloupe enda mer sukker enn vannmelonen.
    De to kildene jeg har sier ca 4g men det er nok lurt å sjekke nærmere leser jeg. skal se om jeg finner den andre tabellen og dobbeltsjekke http://www.lchf.se/Mat/Kolhydratlista/tabid/146/show/M/Default.aspx

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    De to kildene jeg har sier ca 4g men det er nok lurt å sjekke nærmere leser jeg. skal se om jeg finner den andre tabellen og dobbeltsjekke http://www.lchf.se/Mat/Kolhydratlista/tabid/146/show/M/Default.aspx
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cantaloupe

(data fra USDA National Nutrient Database for Standard Reference )

Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
    Energy 141 kJ (34 kcal)
    Carbohydrates 8.16 g
    Sugars 7.86 g
    Dietary fiber 0.9 g
    Fat 0.19 g
    Protein 1.84 g
    Water 90.15 g

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cantaloupe

Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
    Energy 141 kJ (34 kcal)
    Carbohydrates 8.16 g
    Sugars 7.86 g
    Dietary fiber 0.9 g
    Fat 0.19 g
    Protein 1.84 g
    Water 90.15 g
    stoler på dine kilder. Heldigvis ikke spist mye av det.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.685
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Å sammenligne rå frukt med 100g ren farin er heeeeeelt absurd.

Jeg spiste, i sommerferien, flere kilo vannmelon hver eneste dag, og har ikke lagt påmeg et eneste gram, har ikke hatt ustabilt blodsukker eller noen av de andre virkningene jeg kan huske fra min tid med korte, ukomplekse sukkerarter.

Lavglykemiske sukkerarter, fra uraffinerte, rå kilder KAN ikke sammenlignes med ditto verdier raffinerte, prosesserte kilder.

slowmotion skrev:
    Den mandel/daddel oppsriften hørtes fin ut, men
    er det noe annet man kan bruke istedet for dadler?
    Dadler er jo 70% karbo eller noe sånt.
    Du kan sikkert bruke noe annet enn dadler, men da havner vi fort over på ting som er raffinerte, prosesseserte eller kokte på en eller annen måte. Jeg prøver å få gjennom et poeng her, men ser flere har vanskeligheter med å forstå det i det hele tatt. LAV GI!!

Apropo CANDIDA:

P

Parelius

Gjest
    Jeg har helt gått over til nøttespising sammen med maltvariantene. Sunnere kan det ikke bli!

FETT og PROTEINER (+ noe malt)!

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    656
    Helge Ingstad satt i sin gyngestol og konsumerte tran og whisky vekselvis i en spesiell rytme. Han var klar i toppen og ble 101 år!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Parelius skrev:
    Jeg har helt gått over til nøttespising sammen med maltvariantene. Sunnere kan det ikke bli!

FETT og PROTEINER (+ noe malt)!
    Nøtter kan inntas flytende også de..

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Komponenten skrev:
    slowmotion skrev:

Dette er konklusjonen:

Atkins' diett fører trolig ikke til at kalorier forsvinner av seg selv. Den fører heller ikke til at flere kalorier forbrennes. Den skyldes ikke fråtsing i fett. Hemmeligheten ligger trolig i proteinene - det er de som får deg til å føle deg mett. En økt mengde proteiner ser ut til å føre til at appetitten kontrolleres, og folk spiser mindre enn de vanligvis gjør. Men selv om Atkins' diett kan hjelpe folk til å slanke seg, kan ingen i dag si med sikkerhet hvilke virkninger den kan ha på helsa vår.
    Våger meg på en liten korreksjon her. Poenget med Atkins dietten er å starte i ketose der man går ned til 20g karbo om dagen. For folk flest er ikke dette noe stort poeng, da kiloene forsvinner også med vanlig lavkarbo (max 100g/d) på kaloriunderskudd. Men det finnes et unntak og det er for dem som er ekstra følsomme for effekten av insulin.

Insulin gjør at cellene blir i stand til å lagre fett, det er en døråpner for fettet inn til cellene. For at vi skal kunne forbrenne fett er vi avhengige av et enzym som kalles hormonsensitiv lipase (HSL). Dette enzymet kan blokkeres av insulin hos enkelte. Selv et fastende insulinnivå kan hemme HSL med 50% er det anslått. Da sier det seg selv at det ikke skal mye karbo til for å blokkere det helt, og sannsynligvis er det dette som skjer hos enkelte som ikke klarer å slanke seg "samme hva de gjør". Mens det har vist seg at ved ekstrem lavkarbo (Atkins) så vil faktisk også disse personene gå ned i vekt og fettforbrenningen kommer igang.

Så var det kaloriregnestykket. For uansett så vil man gå ned i vekt hvis man spiser mindre enn man bruker av energi. Jupp, men problemet er at kroppen går i "alarm" modus og senker forbrenningen for å holde deg i "live". Mangel på mat kan jo faktisk føre til at du dør, og kroppen prøver etter beste evne å holde deg i live og det gjør den ved å justere forbrenningen. Noen ganger så langt ned at du ikke klarer å spise lite nok for å slanke deg. Sannsynligvis holder lavkarbo kroppen ute av dette alarmstadiet, da du kan spise deg mett, så kroppen ikke oppfatter det som noe "faresignal" med matmangel. Poenget er å holde karbonivået nede så ikke insulin blokkerere for fettforbrenningen. Men som sagt så er ikke dette noe problem for de fleste, og en slik studie med ulike personer sier ikke så mye egentlig. Det man kan se på er personer som faktisk har prøvd "alt" bokstavelig talt for å slanke seg uten å lykkes. Og se hva som skjer med disse på lavkarbo. Det er interessant og godt dokumentert gjennom de legene som bruker det på ekstremt overvektige.

Så skal det heller ikke underslåes at det kan være vanskelig å få i seg store mengder kalorier på lavkarbo som også gir en positiv effekt. :)

Angående den siste setningen om langtidseffekten av Atkins så vet vi mye om det i dag, da mange har gått flere tiår på Atkins og lever i beste velgående, mot alle odds hehe...

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    656
    Denne tråden har lært meg at ost har null karbohydrater. Jeg kunne også lest det på pakken, men nå vet jeg det. Prøver å kutte ned på karbohydrater, uten å bli fanatisk. Jeg tror at kombinasjonen med mosjon er uslåelig.

Folk var tynne som streker før, da de ikke hadde bil, men spiste mye som nå regnes som usunt.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    topline skrev:
    Komponenten skrev:
    slowmotion skrev:

Dette er konklusjonen:

Våger meg på en liten korreksjon her. Poenget med Atkins dietten er å starte i ketose der man går ned til 20g karbo om dagen. For folk flest er ikke dette noe stort poeng, da kiloene forsvinner også med vanlig lavkarbo (max 100g/d) på kaloriunderskudd. Men det finnes et unntak og det er for dem som er ekstra følsomme for effekten av insulin.

Insulin gjør at cellene blir i stand til å lagre fett, det er en døråpner for fettet inn til cellene. For at vi skal kunne forbrenne fett er vi avhengige av et enzym som kalles hormonsensitiv lipase (HSL). Dette enzymet kan blokkeres av insulin hos enkelte. Selv et fastende insulinnivå kan hemme HSL med 50% er det anslått. Da sier det seg selv at det ikke skal mye karbo til for å blokkere det helt, og sannsynligvis er det dette som skjer hos enkelte som ikke klarer å slanke seg "samme hva de gjør". Mens det har vist seg at ved ekstrem lavkarbo (Atkins) så vil faktisk også disse personene gå ned i vekt og fettforbrenningen kommer igang.

Så var det kaloriregnestykket. For uansett så vil man gå ned i vekt hvis man spiser mindre enn man bruker av energi. Jupp, men problemet er at kroppen går i "alarm" modus og senker forbrenningen for å holde deg i "live". Mangel på mat kan jo faktisk føre til at du dør, og kroppen prøver etter beste evne å holde deg i live og det gjør den ved å justere forbrenningen. Noen ganger så langt ned at du ikke klarer å spise lite nok for å slanke deg. Sannsynligvis holder lavkarbo kroppen ute av dette alarmstadiet, da du kan spise deg mett, så kroppen ikke oppfatter det som noe "faresignal" med matmangel. Poenget er å holde karbonivået nede så ikke insulin blokkerere for fettforbrenningen. Men som sagt så er ikke dette noe problem for de fleste, og en slik studie med ulike personer sier ikke så mye egentlig. Det man kan se på er personer som faktisk har prøvd "alt" bokstavelig talt for å slanke seg uten å lykkes. Og se hva som skjer med disse på lavkarbo. Det er interessant og godt dokumentert gjennom de legene som bruker det på ekstremt overvektige.

Så skal det heller ikke underslåes at det kan være vanskelig å få i seg store mengder kalorier på lavkarbo som også gir en positiv effekt. :)

Angående den siste setningen om langtidseffekten av Atkins så vet vi mye om det i dag, da mange har gått flere tiår på Atkins og lever i beste velgående, mot alle odds hehe...

Det var godt at man kan komme opp i 100 karbohydrater per dag, for jeg sliter med å holde meg under 40 ja..

Med 100 kan jeg i alle fall spise noen rugsprø, for jeg sliter med å ikke kunne spise brød, bare pålegg blir litt kvalmende. Jeg bakte et lavkaloribrød i dag.. det var spiselig, men ikke det beste jeg har smakt.

Å holde seg i denne ketosen er ikke det viktigste altså?
    Trodde det var en fordel, både med tanke på at man føler seg bra og ikke føler seg sulten.

VELDIG mye å sette seg inn i på en gang dette, med fett, omega, karbohydrater, proteiner,vitaminer og alt man bør og ikke bør få i seg.. Puh!

Man bør ikke ta ibux om jeg forstår det rett (er det ikke samme stoff som aspirin?), men går det greit med paracet f.eks?

Jeg går på lipitor (mot kolesterol) bør jeg kutte det, eller har det noe å si?

P

Parelius

Gjest
    Ibux, Paracet og andre artigheter er vel ikke noen problem om en ikke har det som del av den daglige diett? Jeg forstår ikke den angsten når en ikke er hektet på stoffene.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Poenget er at aspirin ødelegger effekten av den gode delen av omega 6 (i følge filmklippet i starten av tråden) Jeg trodde ibux var omtrent det samme, men det stemmer kanskje ikke.

Ibux hjelper godt mot muskelsmerter, men om det samtidig ødelegger den betennelsesdempende effekten av omega 6 (selv om man ikke propper seg, så vet jeg ikke hvor lenge denne ødeleggelsen varer.) så er det kanskje bedre å la kroppen fikse det selv vha. de gode eikosanoidene (som er i omega 6)

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    topline skrev:
    Har sett litt på dette, er visst ikke bra nei..
    Så en film på en av linkene, og kolesterolskalaen han opererte med virket en smule annerledes enn her, han snakket om 200 og 300, så høyt har ikke jeg vært ennå... :eek:

Mange teorier og mye å sette seg inn i, lånte en Fedon-bok på biblioteket, han snakker mye om glukemisk-indeks. Og han er ikke så glad i mettet fett.

At sukker ikke er bra ser det i alle fall ut til å være enighet om. Ellers kan man jo bli en smule forvirret..

Er det noen grenser for hvor mye egg man bør spise hver dag?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Komponenten skrev:
    topline skrev:
    Har sett litt på dette, er visst ikke bra nei..
    Så en film på en av linkene, og kolesterolskalaen han opererte med virket en smule annerledes enn her, han snakket om 200 og 300, så høyt har ikke jeg vært ennå... :eek:

Mange teorier og mye å sette seg inn i, lånte en Fedon-bok på biblioteket, han snakker mye om glukemisk-indeks. Og han er ikke så glad i mettet fett.

At sukker ikke er bra ser det i alle fall ut til å være enighet om. Ellers kan man jo bli en smule forvirret..

Er det noen grenser for hvor mye egg man bør spise hver dag?
    Amerikanerne bruker vel andre måle enheter enn oss, liter (mmol/L) vs gallon eller noe sånt?

Når det gjelder egg har jeg aldri sett noen absolutt maks grense på hvor mange..

V

vredensgnag

Gjest
    (Dagbladet): Går det an å leve godt på kjøtt, fisk og litt bær, og uten sjokolade og potetgull, i et helt år i villmarka?

Det undersøker Kristoffer Clausen i boka «En vill mann», som ble lansert på fredag.

Matvarer som er rike på fett og proteiner, som tørket hjortekjøtt og småørret, var basisføden hans store deler av året.

Han spiste ikke noe brødmat eller poteter, og fikk hovedsakelig i seg karbohydrater gjennom bær.

Et kosthold som ligner på det fortidens jegere og sankere hadde, har hatt en positiv påvirkning, mener Clausen.

- Jeg begynte denne turen som overvektig og usunn, og avslutter den sunn og frisk. Jeg vil prøve å fortsette med et lavkarbokosthold nå, med mye kjøtt, fisk, grønnsaker og rene produkter. Jeg har kjent på kroppen hvor godt det er å spise mer fett, når blodsukkeret holder seg mye mer jevnt, mener Clausen.
    http://www.dagbladet.no/2010/08/13/tema/helse/kosthold/mat/ernering/12945921/

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Alt dette trekker i retning av jakt og fiske, eller mitt enkle grunnprinsipp i forhold til dyr: "Drep ´an og et ´an! "

Jeg kom hjem fra en kort syden-tur i juni stinn av pasta, pommes frittes og tilhørende herligheter, og tenkte at jeg skulle prøve en liten vri på kostholdet inspirert av alt dette maset med karbohydrater. Alt jeg gjorde var å erstatte halvparten av brødskivene jeg spiser med kjøtt, egg og salat. Denslags passer egentlig min smak utmerket, jeg gasser meg i egg og bacon, og har egentlig aldri spist så godt før. Resultat: ned 6 kilo på 40 dager. Jeg har ikke vært under 100 kg på mange år, og gjorde store øyne på badevekta i morges. Det er nesten skremmende.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Kan underskrive på at dette funker, jeg har ikke spist ei brødskive eller en potet/ris/pasta på 2 mnd.
    resultat er minus 13 kilo.
    har allerede inntatt 2 egg og bacon på morgenen. karbo er gift. (sukker)

spiser mye egg, entrecote /biff, laks, sardiner, reker, parmaskinke, avakado, fjærkre,
    nakkekoteletter, lammefilet, hval, hummer, torsk, blomkål, brokolli, grapefrukt og organiske nøtter.
    fyller opp med kokosfett for å øke fettinntaket. har lett for å bli litt for mye proteiner.

har vært i ketose mesteparten av tiden, bruker ketostix for å skjekke.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hei

Jeg har nå levd på det man vel må kunne kalle Atkins i en uke nå, og har gått ned 1,7 kilo. For meg er det MYE, jeg har alltid måttet slite for å klare noe tilsvarende, og det har gått lang tid. Denne uken har jeg tatt av 200-300 gram per dag, og det fantastiske er jo at man kan spise så mye man vil av rett mat.

Jeg bakte et lavkarbobrød basert på egg, kruskakli, solsikkefrø, linfrø og creme freche, og det fungerer greit som brød synes jeg når jeg nå har vent meg til det. Skal være ca 2 gram karbohydrat per skive.

Ellers går det i mye av det samme som Tor Nado spiser. Har ikke testet for ketose, men tror nok jeg er der for jeg spiser omtrent ikke karbohydrater. Slet litt i går, da vi var på et arrangement der det ble servert lapskaus og kake... Spiste kjøttet, og måtte en tur på butikken for å kjøpe meg noe mat, når man først er blitt obs på disse karbohydratene ser man jo hvor mye det er av det overalt, kake ble det selvsagt ikke noe av, og det gjorde meg ikke noe heller, har heldigvis aldri vært så glad i det.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.657
    En takk til trådstarter og alle som har bidratt i denne tråden!

Jeg propper meg med god mat og har gått ned 7 kg.

;)

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Flott innsats folkens! :)

Og se på lavkarbo som noe mer enn en diett, se på det som en livsstil.
    Etter en stund når man har nådd målet kan karbo mengden justeres til et ok comfort nivå, 50-100g/dag. Der mye kommer fra frukt og grønt og andre kilder med lav GI.

:)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja det er nok lurt å gjøre det til en livsstil, om man ikke går lei da, litt begrenset utvalg av matvarer blir det jo lengden. Men kommer helt klart til å fortsette å begrense inntak av karbohydrater.

Ellers føler jeg meg bedre i kroppen (ledd) etter at jeg begynte å ta 5 omega 3 tabletter og 2 nattlystabletter hver dag.

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Har tro på stor gevinst hvis man klarer å få dette til å bli hverdagskostholdet - så kan man heller "skeie" ut med et restaurantbesøk eller ferskt brød i helgene. Blir litt kjedelig hvis man skal bli fanatisk så fremt man ikke av helsemessige årsaker blir tvunget til det.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    En litt snodig bivirkning av å være i ketose er at man tåler langt mindre alkohol enn normalt.
    På lørdag ble jeg ganske børst av 2 flasker rødvin og noen akkevitsnaps.
    Blir jo billigere også. :)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    Ja det er nok lurt å gjøre det til en livsstil, om man ikke går lei da, litt begrenset utvalg av matvarer blir det jo lengden. Men kommer helt klart til å fortsette å begrense inntak av karbohydrater.

Ellers føler jeg meg bedre i kroppen (ledd) etter at jeg begynte å ta 5 omega 3 tabletter og 2 nattlystabletter hver dag.
    Fikk for en del år siden en slik kostholdspakke av dama (mi) som jobbet i et postordrefirma, og det de fikk i retur kunne da ikke sendes/selges på nytt så derfor fikk jeg dette (blant andre)
    Dette var ei totalpakke som jeg ikke husker navnet på men Bjørn Dæhli og Vegard Ulvang hadde vært med på utviklingen/sammensetningen.
    Der var det bl.a. kjempenattlysolje som sjefen i firmaet talt meget varmt om.
    Det jeg vil frem til er at jeg mener å huske at det var viktig at en dermed måtte ta ekstra med sinktabletter (som pakka da inneholdt).
    Trolig var det da kjempenattlysolje som på en eller annen måte "tæret" på eller forhindret (i å bli tatt opp) eller minsket sink i kroppen, så jeg anbefaler deg å sjekke ut dette nærmere.
    Kanskje vet du allerede dette men likevel ;)

For min del så har vektnedgangen stoppet litt opp de siste to ukene fest(ivaler) o.l. har ført til at jeg nok har fått i meg for mye karbo om enn ikke alt for mye via brød/poteter og slikt ::)
    Fra i dag blir det nok andre boller (uten karbo) ;)

Mvh.KW

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Tor Nado skrev:
    En litt snodig bivirkning av å være i ketose er at man tåler langt mindre alkohol enn normalt.
    På lørdag ble jeg ganske børst av 2 flasker rødvin og noen akkevitsnaps.
    Blir jo billigere også. :)
    Samme opplevelse. 2 flasker vin og noen drinker. god og gammeldags full ;D

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Denne er lang men megainteressant for de som er interessert. Anbefales!!

Kortversjonen - av karbohydratene er det fruktose som sannsynligvis er den store stygge ulven..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Dersom man bevisst prøver å unngå karbohydrater i kostholdet betyr det bare at man er for lite i aktivitet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn