Vel, i det store og hele så synes jeg ikke for min del, at noe blir slått totalt i filler.Gubra skrev:Dette er uten sammenligning den mest forvirrende tråd noensinne på Sentralen.
Det som er sunt i et innlegg blir slått i fillebiter i det neste.......
Det jeg da har i tankene er hvordan en går ned i vekt (dersom overvekt) uten tildels hard og/eller effektiv trening og det igjen uten at dette, så langt jeg kan skjønne, er farlig med denne type kosthold.
Personer som er aktive fysisk enten gjennom slik type jobb eller driver med idrett eller som bare liker å bruke kroppen (mye) kan antagelig i langt større grad spise mer av det som anbefales fjernet fra kostholdet for f.eks.slike som meg.
Da ser jeg bort ifra det som blir hevdet å være en gevinst også helsemessig/betennelsesmessig for alle/de fleste, med f.eks. balansen mellom omega 3 og 6.
Når det kommer ned til detaljnivå derimot, så synes også jeg det er en del usikkerhet/forvirringer eller om ikke noe annet noe vanskelig å få inn alt sammen.
Legger til at det uansett aldri blir feil å bruke kroppen slik at muskler bygges (i stedet for fett) og at pumpa vår også får trening.
Dette siste blir jo uansett lettere å gjennomføre når en først har fått fjernet 8-12-14-18 ++ unødvendige kilo (for mitt vedkommende vil det dreie seg om ca. 12 kilo vil jeg mene, fra 88 som jeg veide i starten av juni)
Og som en del hevder, det er ikke nødvendigvis vekta som er viktigst, det er å omgjøre unødvendig fett til muskler.
Uten at jeg har behov for å se ut som en kroppsbygger (absolutt ikke) men først ned i vekt generelt og så gradvis få bedre kondis, det siste er jeg også i gang med og det skal forsøksvis økes :
Jeg vil legge til at jeg selv før jeg startet med å kutte brød,poteter, ris og den slags egentlig ikke var noen storforbruker av dette de senere 5 årene.
Stort sett 1 potet til middagen (2 dersom mindre) 2/4 skiver brød pr. dag, i perioder noe kornprodukter i form av vestlandslefse og kakelignende kjøpemat på jobb.
Aldri pasta og sjelden ris så for min del er det noe overraskende at det ved å kutte det lille (tross alt) som jeg har kuttet, likevel viser seg å medføre vektnedgang på ca. 1/2 kilo i uka åttende uke på rad.
Mvh.KW