Nevaton: Hva skal du ha for denne, og når kommer den inn?Vis vedlegget 230739 Denne ser ikke så gal ut denne heller, og er med rør.
Takk! Hvordan vil LCD-2r2 fungere på denne da tror du? Jeg er ALT for dum til å skjønne Høy impedans er best til foner med LAV etc..Sorgenfrei....den ligger på 990 euro ca; og kan bestilles når som helst.
ampen er OTL
Output transformerless - Wikipedia, the free encyclopedia
dvs i prinsippet best på høy-ohmige hodetelefoner ( husk rør er høyimpedans komponenter)
alt mellom 200-400 ohm vil den fungere som drøm.
lav ohmige klokker kan fungere..helst over 40 ohm , forutsatt at følsomheten er meget høy =<100db. ATH-50m fungerer utmerket hos meg.
Ville du brukt Trafomaticen du annonserer for på forsiden her nå da?Anbefaler ikke denne til lcd-2; du trenger isådall en røramp som kan levere 1W i 60ohm og med gode utgangstrafo ( lavest mulig forvreng.).
Du kommer nærmere i mål med en god SS amp.
Ville du brukt Trafomaticen du annonserer for på forsiden her nå da?Anbefaler ikke denne til lcd-2; du trenger isådall en røramp som kan levere 1W i 60ohm og med gode utgangstrafo ( lavest mulig forvreng.).
Du kommer nærmere i mål med en god SS amp.
En ærlig selger er en god selger! Takk for info.
LebenJeg, vil ha rør, nei jeg SKAL ha rør, og den skal være fokusert mot øvre mellomtone, og ikke minst så skal den være detaljert. Det kan aldri bli for stort lydbilde!
Så, skal den være TYST som graven, og dette skal være en amp som jeg kan leve med lenge! Synes 35k for MalValve er litt drøyt..
Og, ja Jeg liker ikke å ha det dere har...Kan godt rase på en smell eller to jeg, men ikke faen om jeg akter å dilte etter dere lengre! En dag skal jeg komme over noe MAGISK, og så skal jeg sitte der, og stikke dere med små kjappe kommentarer!
Decware Taboo mk3? (LCD-2 og 3 ble brukt under utviklingen av denne)Jeg, vil ha rør, nei jeg SKAL ha rør, og den skal være fokusert mot øvre mellomtone, og ikke minst så skal den være detaljert. Det kan aldri bli for stort lydbilde!
Så, skal den være TYST som graven, og dette skal være en amp som jeg kan leve med lenge! Synes 35k for MalValve er litt drøyt..
Og, ja Jeg liker ikke å ha det dere har...Kan godt rase på en smell eller to jeg, men ikke faen om jeg akter å dilte etter dere lengre! En dag skal jeg komme over noe MAGISK, og så skal jeg sitte der, og stikke dere med små kjappe kommentarer!
Det der, Woo greiene irriterer meg noe jævlig!
Har lest ALT som er om den, og blitt "mobbet" her inne pga av dette!! JEG, finner den veldig bra, men så blir jeg usikker...Bruke SÅ mye Hyre, og ta feil?Decware Taboo mk3? (LCD-2 og 3 ble brukt under utviklingen av denne)Jeg, vil ha rør, nei jeg SKAL ha rør, og den skal være fokusert mot øvre mellomtone, og ikke minst så skal den være detaljert. Det kan aldri bli for stort lydbilde!
Hadde Decware hatt balanserte innganger så tror jeg at jeg hadde kjøpt en for å prøveHar lest ALT som er om den, og blitt "mobbet" her inne pga av dette!! JEG, finner den veldig bra, men så blir jeg usikker...Bruke SÅ mye Hyre, og ta feil?Decware Taboo mk3? (LCD-2 og 3 ble brukt under utviklingen av denne)Jeg, vil ha rør, nei jeg SKAL ha rør, og den skal være fokusert mot øvre mellomtone, og ikke minst så skal den være detaljert. Det kan aldri bli for stort lydbilde!
Leben altså?
Høvdingen burde begynne å pushe Angst Fordivende piller!
seriøst?Kjøp Studio Six, sorgenfri. Da kan du være sikker på å få være alene (her i Norge) og ha noe helt spesielt som folk vet lite om. Heck, produsenten visste ikke engang hva de Gauss-rørene var fornoe, bare at de var billige på ebay. LOL!
Den kunne i tillegg oppgraderes med bedre kondensatorer, for noen lusne hundre dollar.Kjøp Studio Six, sorgenfri. Da kan du være sikker på å få være alene (her i Norge) og ha noe helt spesielt som folk vet lite om. Heck, produsenten visste ikke engang hva de Gauss-rørene var fornoe, bare at de var billige på ebay. LOL!
Om ht har forholdsvis linjær imp.kurve, så er det utrolig hva slags lyd man får ut av selv lav-effekts rørforsterkere. Hva med JBL Studiomonitor eller noe vintage fra JBL? - Eller Leben-importørens WLM Diva/Lyra?Hadde glatt gått for en Leben selv om jeg hadde hatt høyttalere som passet.
Vurderte en periode å kjøre Leben på mellomtone, horn og diskant her, og det er ikke usikkert at det blir slik, men da må jeg finne ut mer om spesifikasjonene på høyttalerne og delefilteret først. 15" må ha mer power for å rocke, men med aktiv deling er det mulig å få i pose, sekk og hodetelefoner!
Edit: Holdt faktisk på å kjøpe Leben for 6-8 mnd siden, men synes det ble litt for heftig med penger da, siden jeg ikke hadde høyttalere (på hybelen i Oslo).
Audio Norge ja, fikk en melding på mandag om det at Audeze skulle sende, men måtte purre selv, ingen oppfølgingBlekansikt? ( Audio Norge) ?
Dønn seriøst, her er videoen som fikk lattermusklene støle.seriøst?Kjøp Studio Six, sorgenfri. Da kan du være sikker på å få være alene (her i Norge) og ha noe helt spesielt som folk vet lite om. Heck, produsenten visste ikke engang hva de Gauss-rørene var fornoe, bare at de var billige på ebay. LOL!
I alle verdens dager, tuller du, eller har du ikke fått med deg noen ting? ;D Trodde jeg hadde gjort det klekkelig klart for hele hifisentralen at jeg har både JBL 4430 og 4343B, begge parrene cirka 30 år gamle og kvalifiserer dermed både som vintage og veteran.Om ht har forholdsvis linjær imp.kurve, så er det utrolig hva slags lyd man får ut av selv lav-effekts rørforsterkere. Hva med JBL Studiomonitor eller noe vintage fra JBL? - Eller Leben-importørens WLM Diva/Lyra?
Woo WA22 er fokusert mot øvre mellomtone og det kler Audeze j***vlig bra. Den er svært fleksibel mtp rør, og man kan tune lyden svært mye ved rørbytte. Særlig opplever jeg at likeretteren (det røret på midten) har ye å si, og egentlig har jeg i praksis funnet gode rør ellers, og så bytter jeg likeretter etter humør innimellom.Jeg, vil ha rør, nei jeg SKAL ha rør, og den skal være fokusert mot øvre mellomtone, og ikke minst så skal den være detaljert. Det kan aldri bli for stort lydbilde!
WA2 er fin med Audeze, men det blir såpass tilbakelent at den blir for spesielt interesserte. Men verdt å prøve hvis man liker det smooth og detaljert. CDW og de andre diskantnissene ville løpt skrikende ut av rommet, mens medlemmer av den nyopprettede foreningen De (glo)varmes lydselskap vil lene seg tilbake med et smil. WA2 minner endel om V200 sammen med LCD-3. Uansett, Leben eller WA22 er et mye sikrere kort. Men en ting skal WA2 ha - den er heeelt tyst, selv med earbuds.^ Du vet at jeg ikke er stor fan av WA2 og LCD-2, men det er mulig dere hadde funnet tonen. WA2 er OTL, men kan spille høyt med LCD-2.
Imo burde du i det minste lese om komboen, med mindre du skal gå dine egne veier igjen da. Ardilla liker det jo, eller hva med Leben?
Nei, jeg har WA2, ikke WA22.Dere to ass! Tittentei sier Nei til Wa22, og anbefaler leben. Han har wa22.
Du, har begge men anbefaler WA22. Og her sitter jeg
Er så synd at en ikke kan forklare hvilken Lydsignatur en liker for hverandre. Eller: At man ikke kan ta med stashet sitt, og møtes slik at man en gang for alle kunne fått bekreftet hvilken AMP er den riktige!
Takk for svar Ardilla, og TittenTei!
WA6SEHva er det Ardilla IKKE har?
Det er en sterk forenkling (som du jo vet). DubstepGil på HeadFi hadde WA6SE og byttet ut til WA22, og fant lyden ganske forskjellig - noe mange andre har skrevet også. WA6SE går for å være nesten transistoraktig i lydsignatur (kjapp og kraftig) - avhengig av rør selvfølgelig. Men jeg har ikkehørt den selv.Nei, jeg har WA2, ikke WA22.Dere to ass! Tittentei sier Nei til Wa22, og anbefaler leben. Han har wa22.
Du, har begge men anbefaler WA22. Og her sitter jeg
Er så synd at en ikke kan forklare hvilken Lydsignatur en liker for hverandre. Eller: At man ikke kan ta med stashet sitt, og møtes slik at man en gang for alle kunne fått bekreftet hvilken AMP er den riktige!
Takk for svar Ardilla, og TittenTei!
Ardilla har WA22 og WA2, det er to vidt forskjellige konstruksjoner. WA22 er en balansert versjon av WA6-SE omtrentlig. Anbefaler gjerne WA6-SE til orthoer, og dermed indirekte WA22 også.
WA2 er OTL, mens WA22 og WA6-SE er transformer coupled.
Kan´ke huske alt, alltidI alle verdens dager, tuller du, eller har du ikke fått med deg noen ting? ;D Trodde jeg hadde gjort det klekkelig klart for hele hifisentralen at jeg har både JBL 4430 og 4343B, begge parrene cirka 30 år gamle og kvalifiserer dermed både som vintage og veteran.
Kenrick sound er nesten startsiden her, heheKan´ke huske alt, alltidI alle verdens dager, tuller du, eller har du ikke fått med deg noen ting? ;D Trodde jeg hadde gjort det klekkelig klart for hele hifisentralen at jeg har både JBL 4430 og 4343B, begge parrene cirka 30 år gamle og kvalifiserer dermed både som vintage og veteran.
Här är någon porrbildor:
JBL 43xx series speakers - Kenrick Sound - Speakers & Subwoofers - StereoNET Australia
Balanced Headphone Mode:
Unique to the HA-200 is its ability to quadruple output power by simply adding a second unit and operating them together in "Balanced Headphone Mode." For this configuration, all that's needed is to use the XLR inputs and outputs on each HA-200 along with a special cable adaptor for connecting the headphones.