Til tross for ullsokker rundt HD 650, så har de noe ja – en mellomting er kanskje Sennheiser HD 600 eller Philips Fidelio X1.
Etter hva jeg har lest tidligere kan vel HD600 være et godt alternativ, mens jeg antar X1 i utgangspunktet er dårlig impedansematch mot Naimen min. Har ingen problemer med å bruke mer penger, men bor for tiden i Nederland og sliter litt med å finne et sted hvor jeg kan få demonstrert forskjellige typer på Naim Headline.
Har både HD 650 og HD 600 og kan bekrefte at ullsokkene forsvinner ganske mye med HD 600. HD 650 scaler mye mer med forskjellige amper enn hva HD 600 gjør, og det ardilla sier om Mjolnir og HD 650 gjelder også for Auralic Taurus i balansert modus, men det var jo ikke det du lurte på, og du vil beholde Naim.
Hadde X1 på lån av broren min her ganske lenge, og koste meg veldig med dem. De er gjevnt over veldig bra, klar lyd og har en flott mellomtone, synes jeg. Når det gjelder impedanse, så er ikke det noe du trenger å følge slavisk, med mindre du absolutt vil. Har hatt mange gode lytteopplevelser ved brudd på denne, også med X1. Har de ikke noen nettsjapper med åpent kjøp i Nederland, slik at du kan få prøvd da?
Hvis du med "å ikke ha problemer med å bruke mer penger" tenker på noe i høyere prisklasse, sjekk Audeze LCD-2. Er ikke godt nok kjent med Naim til å vite om den holder, men LCD-2 har i alle fall klarere lyd enn HD 650, men er mørk slik de er, samt har dypere bass og er gjevnt over bedre.