CDWMcInSpots skrev:
...
Jeg kritiserte ikke VilhelmW for gjentagelsen. Det blir stadig (og bør være) gjentagelser p.g.a. nye interesserte m.m.
Jeg kritiserte VilhelmW for å hevde at A er særdeles bra ("knallmatch"), selv om han (så langt jeg vet) ikke vet hvordan A står seg mot andre produkter i samme prisklasse. Når man går fra noe som koster
1200,- til noe som koster
7400,-, er det lett å bli imponert og synes at det nye er fortreffelig i forhold til det gamle. Det er fullt forståelig. Det er allikevel mulig at andre komponenter til samme pris kan være klart bedre. Det vet man først hvis man har prøvd i hvert fall en eller to alternativer.
Jeg mener ikke og forventer ikke at man skal ha prøvd alt før man uttaler seg. Derimot mener jeg at man skal uttale seg med et visst forbehold hvis man ikke har hørt i hvert fall ett alternativ. Et lite forbehold koster faktisk meget lite og er mye redeligere.
Enig med CD, og Wilhelm bør kanskje ta det til etterretning. Dersom man er ivrig debattant med mange innspill, så har man et moralsk ansvar ift å være etterrettelig i det man skriver. Noe annet kan gi tilfeldige lesere et feil inntrykk av produkter o.l.
Wilhelm er en trivelig og romslig kar med masse flott å komme med, og en svært så velkommen meddebattant på disse sidene, misforstå meg ikke. Jeg gleder meg over hans innlegg. Men som alle oss andre så kan han lære seg å justere seg og sine uttalelser med tiden. Som meg, og som CD og sikkert de aller fleste så lærer man av å være her, ved andres korreksjoner og tilbakemeldinger, og det er nesten den største gevinsten.
Dersom man liker et produkt så er det også imo veldig viktig å gjøre det tydelig dersom man besitter reservasjoner eller variabler som vil kunne være av interesse for leseren; det være seg at det passer spesielt godt i ens egen setting, at man ikke kjenner konkurransen, at man er ny på området, at man har en merkelojalitet som overstyrer alt annet, at man ikke har prøvd så mye annet etc etc. Dette lærer nok Wilhelm fort med denne grad av velment korreksjon.
Jeg er ikke mye bedre selv og går meg lett blind i egne retninger, men trøster meg med at jeg har forsøkt å lære av alle dere andre her på HFS gjennom årene. Så Wilhelm, ta det ikke som kritikk dette som du og CD har diskutert, det er en tusseladds måte å reagere på. Du er ingen tusseladd slik jeg kjenner deg, så du tar det nok som velmente innspill. Så får man da alltids selv veie hvorvidt man synes forslag til korreksjon er verdt å ta ad notam eller ei.