Anfield
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 19.09.2004
- Antall liker
- 42
Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Selv om noen produkter ikke har norsk importør vil jeg ikke være redd for å anbefale deg kjøp fra utlandet. Jeg har selv kastet meg over flere "ukjente" merker som for mange vil være ukjent for mange, men som allikevel vil være rimelig lette å selge til "kjennere" på bruktmarkedet.
Jeg jobber av og til som freelanceskribent for bladet Hjemmekino og skal lage en liten minireview av dem der.ivar skrev:Du har på hjemlån, hvem er så elskverdig å låne ut?
Når det gjelder hodetelefonmarkedet så har jeg lært en ting; "mainstream" er et lite utvalg representert i butikksammenheng, og der er mye mer spennende produkter, og langt mer enn hva du får hørt på i butikk. Markedet er mer enn HiFi Klubben, Stereofil, Resonans og Soundgarden (for å nevne noen). Mye av den informasjonen du trenger for grovt å kartlegge hva som kan være aktuelt får du her i denne og lignende tråder her og litt på AVforum, samt mye fornuftig info på www.head-fi.orgJeg har lest mer siden sist, og ser det snakkes mye om beyerdynamic, sennheiser, stax. Andre også, selvsagt.
Men jeg vil være litt mainstream, hvis såpass mange kroner på headfi kan kalles det, så jeg havner nok ikke far out there på noe som ingen har hørt om.
Selv om noen produkter ikke har norsk importør vil jeg ikke være redd for å anbefale deg kjøp fra utlandet. Jeg har selv kastet meg over flere "ukjente" merker som for mange vil være ukjent for mange, men som allikevel vil være rimelig lette å selge til "kjennere" på bruktmarkedet.