Du sier det jo selv: "ørsmå".ivar skrev:Loevhagen snakker mye om de ørsmå forskjellene i denne verdenen. Er det slik at noe musikk overhodet ikke passer til i dette oppsettet?
Kan ikke huske å ha sagt at det generelt er ørsmå forskjeller innen head-fi. Da har jeg blitt feilsitert.ivar skrev:Loevhagen snakker mye om de ørsmå forskjellene i denne verdenen.
Jeg ville sett gjennom denne tråden og funnet likesinnede: Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag -> http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18530.0.htmlKanskje bruke én feriedag i hovedstaden? edit: må fly ned, bor i trh
Hva ville folket gjort?
;DDAChild skrev:Har du et godt lydkort i pcn, så mener jeg at Sennheisers trådløse gjør en god jobb...
Gratulererivar skrev:2 av 2. Ingen vits i å vente med klokkene. K701 bestilt hos multicom
Har du mulighet for poste noen linker? .gwikse skrev:Da har jeg fått prisoverslag på neste HPA prosjekt. PBA i tilsvarende konfig med lovely cube 198USD, det jeg titter på vil koste meg 850USD som PBA (populated circuit board). Fullbalansert beta22 med sigma22.
http://www.amb.org/audio/beta22/Morpheus skrev:Har du mulighet for poste noen linker? .gwikse skrev:Da har jeg fått prisoverslag på neste HPA prosjekt. PBA i tilsvarende konfig med lovely cube 198USD, det jeg titter på vil koste meg 850USD som PBA (populated circuit board). Fullbalansert beta22 med sigma22.
Jeg bruker Squeezebox Touch i mitt oppsett sammen med HA-160D. All musikk er rippet fra CD/DVD-A med EAC og lagret som flacfiler (+cue sheet). Meget fornøyd med komforten dette gir.ivar skrev:edit2: ser veldig mange bruker digitale kilder, mtenium? med ipod f.eks i den videoen.
Velkommen i det gode selskap!ivar skrev:Jeg har nå kommet meg et skritt videre. HA 160D er faktisk bestilt... Huff, skremmende..
Gratulererivar skrev:Nå har jeg sendt en forespørsel til moiz angående Burson HA-160D, og faktisk kjenner jeg bittelittegrann adrenalin..
Fredagskveld, responstid er kanskje noe lengre enn 10minutter?
edit: det gikk 8 minutter faktisk....
edit2: ser veldig mange bruker digitale kilder, mtenium? med ipod f.eks i den videoen.
Spent på lyden via min kjære cdspiller!
jeg har faktisk ikke rcakabler liggende. DET er skremmende det...
Jeg har nå kommet meg et skritt videre. HA 160D er faktisk bestilt... Huff, skremmende..
Og gratulerer igjenivar skrev:2 av 2. Ingen vits i å vente med klokkene. K701 bestilt hos multicom
Finnes det hodetelefonforsterkere til 100.000,- ?hansen48 skrev:hei,lurer på om noen har hørt/testet.rådyre(20-100tusen)headamper.
Jeg synes egentlig ikke det.Class skrev:Det kan vi vel gå ut ifra.
I alle fall i kroner.room skrev:spranget fra 20 til 100 er rimelig stort.
Ja, men en forforsterker med hodetelefonutgang er vel ikke en "hodetelefonforsterker"? Med "Headamp" mener i alle fall jeg en forsterker med kun hodetelefonutgang(er).gwikse skrev:Burmester 088 f.eks har hodetelefonutgang. Tror neppe du finner produkter som i utgangspunktet ikke er markedsført som pre-amp i det segmentet i den vestlige verden. "Head-end" er nok mer utbredt i Asia (kina, japan osv) enn i vesten.
Og ja, Burmester kan sine ting, men jeg har ikke hørt det med headphones. Tror neppe det er umulig å få testet ett sett skikkelige hodetelefoner på OHFC f.eks dersom det er ønskelig (og seriøst), men tror neppe markedet er stort...
Det tror jeg det finnes generelt sett veldig lite av.Dazed skrev:Ja, men en forforsterker med hodetelefonutgang er vel ikke en "hodetelefonforsterker"? Med "Headamp" mener i alle fall jeg en forsterker med kun hodetelefonutgang(er).gwikse skrev:Burmester 088 f.eks har hodetelefonutgang. Tror neppe du finner produkter som i utgangspunktet ikke er markedsført som pre-amp i det segmentet i den vestlige verden. "Head-end" er nok mer utbredt i Asia (kina, japan osv) enn i vesten.
Og ja, Burmester kan sine ting, men jeg har ikke hørt det med headphones. Tror neppe det er umulig å få testet ett sett skikkelige hodetelefoner på OHFC f.eks dersom det er ønskelig (og seriøst), men tror neppe markedet er stort...
Man kommer et lite stykke på veien med USD 1600 (+mva etc) til HeadRoom Balanced ultra desktop ampDazed skrev:Finnes det hodetelefonforsterkere til 100.000,- ?hansen48 skrev:hei,lurer på om noen har hørt/testet.rådyre(20-100tusen)headamper.
Dazed skrev:Finnes det hodetelefonforsterkere til 100.000,- ?
Der tar du feil. Det finnes mengder.gwikse skrev:Det tror jeg det finnes generelt sett veldig lite av.
Edit: altså forsterkere med kun hodetelefonutganger. En hodetelefonforsterker er jo en pre-amp.
Jaha, der har jeg aldri vært.... Takk så meget for linken.Dazed skrev:Der tar du feil. Det finnes mengder.gwikse skrev:Det tror jeg det finnes generelt sett veldig lite av.
Edit: altså forsterkere med kun hodetelefonutganger. En hodetelefonforsterker er jo en pre-amp.
Her har du et helt forum om dem:
http://www.head-fi.org/forum/list/5/headphone-amps-full-size
En hodetelefonforsterker er ikke en forforsterker, men utgangssignalet på en har et såpass likt nivå at den sikkert kan benyttes som en.
Blue Hawaii SE kan man kjøpte til rundt 5000 USD. Det blir sånn roughly 35.000 importert til Norge ... etter å ha ventet ca. 1 år på den (ref. må bygges til deg).hansen48 skrev:hei,lurer på om noen har hørt/testet.rådyre(20-100tusen)headamper.
Har ikke prøvd dette, men det kan tenkes at iPad med Apple iPad Camera Connection Kit kan fungereivar skrev:Hva annet digitalt helst med lagring hadde vært et alternativ, med mitt forsterkervalg?
ipad, mac mini, ipod? iphone? noe helt annet?