CDWMcInSpots
Hi-Fi freak
Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Jeg tror noen av de eldre modellene (fra før konkursen?) var mindre, men om de var egnet for stadig transport, enn si reisevennlige, vet jeg ikke.
Det er mulig at de høye spenningene, spesielt på de nyere med pro bias, krever en del plass. De krever i hvert fall god beskyttelse/innkapsling.
Nei, små er de ikke.johnnygrandis skrev:[...]
Du har helt rett i d.
Jeg trodde faktisk at [STAX-]elektrostat forsterkerne var mindre enn de faktisk viser seg å være.
Jeg tror noen av de eldre modellene (fra før konkursen?) var mindre, men om de var egnet for stadig transport, enn si reisevennlige, vet jeg ikke.
Det er mulig at de høye spenningene, spesielt på de nyere med pro bias, krever en del plass. De krever i hvert fall god beskyttelse/innkapsling.
STAX produserte en god stund etter dette forsterkere med uttak for både normal og pro bias. Jeg tror de siste var STAX SRM-007t og STAX SRM-313.http://en.wikipedia.org/wiki/Stax_Earspeakers#Earspeakers
There are two different bias voltages for Stax earspeakers. The first earspeakers have a 230 volt bias, referred to as Normal bias. While the later earspeakers have a 580 volt bias, referred to as Pro bias. The Normal bias earspeakers use a 6 pin plug, while the Pro bias ones use a 5 pin plug. Pro bias (5 pin) earspeakers plug into a Normal bias (6 pin) socket, but for obvious reasons not the other way around. All current Stax earspeakers are Pro bias, as the last Normal bias earspeaker went out of production around 1992.
Violectric HPA V200 er rimelig nett og robust. Hvis man legger til en (liten,) separat DAK, kan (antagelig) Grace Design m903 konkurrere. Det er godt mulig at du også bør se på Lake People G100. Den er enda nettere og rimeligere.johnnygrandis skrev:Tror jeg holder meg til planen, dvs Vioeletric V-200 og LCD med en liten dac til reisevirksomhet.