Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Duet-Audio - Nettbutikk - HeadFi


    Ser det, men takk for svar likevel. Får ikke opp info...det står bare "informasjon kommer" eller noe i den dur. Noen som veit priser, leveringstider og sånt?


    Jeg har jo allerede sagt at jeg liker både Beyerdynamic T1 og AKG K-701 svært godt. De er forskjellige, men hver til sitt bruk..hvor står Audenz'e i forhold?
    LCD-2 er bedre, men mørkere i klangen. Mer fokus på melleomtone og bass enn T1 og 701
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Hos Audionorge er det flinke gutter og de har mye snadder på lager - vet ikke hvilken link du har trykket på men det står da endel info og priser på sidene deres.
    Kan være lurt å ta turen innom Moiz audio også.


    Skjermbilde 2012-11-10 kl. 18.22.55.png
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Er det bare meg eller er det andre som misliker kabelen(e) som kommer med LCD-3. For en sånn gumme/plastikk følelse og jeg liker`n ikke... Tung er den også - eller ?

    Mvh Særingen
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Er det bare meg eller er det andre som misliker kabelen(e) som kommer med LCD-3. For en sånn gumme/plastikk følelse og jeg liker`n ikke... Tung er den også - eller ?

    Mvh Særingen

    Tung? Men ja, den er ikke top notch....
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes Q er litt dyre... Toxic og DHC er gode alternativer...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Q er noe av det billigste jeg finner - og som er lette som fjær. Prisforskjellen til Toxic er marginal og neglisjerbar når man tar Q-kabelens ergonomi inn i ligningen. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jeg, har Q nå, og er veldig fornøyd, med å leve med den..Atså - den orginale kablen tvinnet seg, og var vanskelig å leve med. Har også hatt Toxic.
    Kabel for meg er den som er minst i veien, og der er Q bra..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Q er noe av det billigste jeg finner - og som er lette som fjær. Prisforskjellen til Toxic er marginal og neglisjerbar når man tar Q-kabelens ergonomi inn i ligningen. :)
    Hmm - jeg liker Q ...:) tror jeg.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Må vel være greit å diskutere kabler til hodetelefoner...??? Eller må noen åpne en egen hodetelfonkabeltråd? Jeg skulle gjerne vite meir om dette, gså ang. hvordan man bytter kabler på hodetelefoner som har fastmnterte kabler, som både Beyer T1 og AKG k-701.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hos Audionorge er det flinke gutter og de har mye snadder på lager - vet ikke hvilken link du har trykket på men det står da endel info og priser på sidene deres.
    Kan være lurt å ta turen innom Moiz audio også.


    Vis vedlegget 165243
    Tja, har du prøvd å gå inn på hodetelefoner??? Ikke mye å finne der, utenom ang. Fostex. Ellers står det "Produktinformasjon kommer snart". Her hos meg, i alle fall.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Må vel være greit å diskutere kabler til hodetelefoner... Eller må noen åpne en egen hodetelfonkabeltråd? Jeg skulle gjerne vite meir om dette, gså ang. hvordan man bytter kabler på hodetelefoner som har fastmnterte kabler, som både Beyer T1 og AKG k-701.

    Jo, det burde være helt greit, er bare litt bekymra..Har lest endel rundt forbi, og det ender skjelden godt..Men, nå er jo headfi miljøet kjent for å tåle en smell..
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vi tåler en smell - og for å utfordre meg sjøl, pleie rjeg å titte innom kabeltråden. Bare for å teste...jeg har gitt opp å diskutere kabler. Men er det mange som bytter originalkablene ut med ( forhåpentligvis ) bedre kabler? Jeg leste noe på et amerikansk nettsted om bytte av kabler på bl.a. AKG K-701, som visstnok ga store lydmessige forbedringer. Andre som har erfart noe angående kabelbytter innen head-fi?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Pengelek, er godt inne på dette..

    For min egen del, er min motivasjon å få en kabel som gir lite krøll (på seg selv ) og som ikke reagerer på at du kommer bort i den. Q, er i så måte veldig bra:)
    Det var også Toxic.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Som hovedregel så kjøper man en aftermarket hodetelefonkabel pga. ergonomi, balansert / ubalansert tilkobling og/eller tilpassede lengder. I alle fall gjør jeg det.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Vi tåler en smell - og for å utfordre meg sjøl, pleie rjeg å titte innom kabeltråden. Bare for å teste...jeg har gitt opp å diskutere kabler. Men er det mange som bytter originalkablene ut med ( forhåpentligvis ) bedre kabler? Jeg leste noe på et amerikansk nettsted om bytte av kabler på bl.a. AKG K-701, som visstnok ga store lydmessige forbedringer. Andre som har erfart noe angående kabelbytter innen head-fi?
    Vi står hainn av!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker disse, når du tar alt i betraktning er de et røverkjøp:



    View detailed images (2)


    Click to zoom
    Crystal cable for Sennheiser HD800 powered by Crystal Piccolino
    Single-ended quater inch input jack
    Length: 10 Feet / 3.06 Metres
    With engraved "L" and "R" markings...
    Over-molded connectors...


    About Crystal Piccolino Cable:
    Crystal uses a unique silver and gold combination which helps deliver better sound and signals.
    The very pure silver Crystal uses has a crystal structure. That means by solidification of the metal, you get round-shaped crystal boundaries touching each other, buy having "bad places" where they don't touch.
    These bad gaps are filled/injected with gold, which is the only metal that can be used for this.
    It makes the way of the electric signal smooth and in time again.

    Details
    SKUSKU113
    Our price:US$1,388.00

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Pung større enn pikk og kabler dyrere enn hodetelefoner. :D

    Edit: Regner med at folk tåler at jeg skriver pikk her inne? Pikk, pikk, pikk.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Er det noen av den harde kjærne som har gitt trådløse foner en seriøs lytt?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    *tittentei: Du er
    kjernen!

    PS: Fruen har hatt Leia på hodet i hele kveld, og hun vil også ha slike...Lcd-3 til far neste!!!

    :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    JA, nei hva vet vel en enkel sjel? Kona vil ha Leia..Hva skal en gjøre?

    Masse alternativer her:)

    Blir nok he-500 først. Så kjøper jeg dine lcd-3...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De blir ikke til salgs før hørselen går :) Prøv noen amper på LCD-2 og lag en omsorgsavtale med kona ang. LCD-2. Hun kan bruke dem når du er på sjøen, mens du har dem når du er hjemme.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Lar ikke slikt gå ifra meg!!

    Jobber ute hu å! Kjøpte et sett shure til a her...vet du hva hu sa? Skarp lyd...klamme på hodet:)

    Skulle vært selger jeg:) (for Audeze)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Legg arbeidstiden slik at du drar ut når hun kommer hjem.

    Lol, kjøp HD 650 til henne. Hadde jeg begynt med HD 650, så tror jeg ting hadde stoppet der. Maken til gromgut!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Legg arbeidstiden slik at du drar ut når hun kommer hjem.

    Lol, kjøp HD 650 til henne. Hadde jeg begynt med HD 650, så tror jeg ting hadde stoppet der. Maken til gromgut!
    Makan til ny vår 650 har fått! Husker godt for en del år siden da 650 måtte forsvares med nebb og klør her på forumet. Konsensus var at det var den største dritten man kunne eie, fullstendig parkert av Denon.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    hehehe, røverkjøp! ;)

    10 lapper for kabler. Joda, dersom du skulle være seriøs, så er jeg enig med han som sa at det er da egne kabeltråder, la folk kjekle der inne. :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Kablene på mine ( AKG K-701 og Beyerd. T1 ) krøller seg ikke, og jeg merker ingenting om jeg er borti dem. Særlig kabelen på T1, viker tung og solid, men jeg har som tidligere nevnt, sett på et nettsted hvor det testes bl.a. head-fi, at kabelen ble byttet, visstnok med godt hørbart resultat. På disse to hodeteleofnene, sitter jo kablene fastkoplet, så man må åpne klokkene for å bytte disse. Sånt begir ikke jeg meg ut på.....
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Legg arbeidstiden slik at du drar ut når hun kommer hjem.

    Lol, kjøp HD 650 til henne. Hadde jeg begynt med HD 650, så tror jeg ting hadde stoppet der. Maken til gromgut!
    Makan til ny vår 650 har fått! Husker godt for en del år siden da 650 måtte forsvares med nebb og klør her på forumet. Konsensus var at det var den største dritten man kunne eie, fullstendig parkert av Denon.

    Må innrømme at det er en hodetelefon jeg overhodet ikke liker.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Legg arbeidstiden slik at du drar ut når hun kommer hjem.

    Lol, kjøp HD 650 til henne. Hadde jeg begynt med HD 650, så tror jeg ting hadde stoppet der. Maken til gromgut!
    Makan til ny vår 650 har fått! Husker godt for en del år siden da 650 måtte forsvares med nebb og klør her på forumet. Konsensus var at det var den største dritten man kunne eie, fullstendig parkert av Denon.
    Hehehe, det er nok ikke den mest presise hodetelefonen man kan få, nei.

    Dens styrker er nok også dens svakheter, som man sier.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    HD650 er presis NOK

    .Grunnlaget for den nye våren handler nok om lavere pris og et stadig bedre utvalg av durabelige forsterkere til denne litt krevende hodetelefonen. Dessuten var det jo dette med nye drivergreier, som kan forklare endel nye fans.

    Man skal ikke kimse av 650, nei...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn