Det er fullt mulig å ha flere oppsett samtidig! (snakker av egen erfaring...)Ja. Kjennes ut som om det vil være dumt å selge, nå etter at jeg har hatt den ute et par uker.
Kan beholde den uten å tape all verden, og vet jeg kommer til å angre og før eller senere bli fristet til å skaffe tilsvarende bare i nyere utgave... (og fra det jeg har lest i Zana Deux-tråden på headfi er det ikke første gang det skjer heller.)
Holder på å legge inn bestilling på en ny og hakket kvassere forsterker fra EC, og derfor kom tanken om å selge.
Nei..! det er helt umulig, blir bare kaos..!Det er fullt mulig å ha flere oppsett samtidig! (snakker av egen erfaring...)Ja. Kjennes ut som om det vil være dumt å selge, nå etter at jeg har hatt den ute et par uker.
Kan beholde den uten å tape all verden, og vet jeg kommer til å angre og før eller senere bli fristet til å skaffe tilsvarende bare i nyere utgave... (og fra det jeg har lest i Zana Deux-tråden på headfi er det ikke første gang det skjer heller.)
Holder på å legge inn bestilling på en ny og hakket kvassere forsterker fra EC, og derfor kom tanken om å selge.
Mange hodetelefoner som passer forskjellige amper. Utfordringen er å lage et system så man slipper å bytte kabler og stresse i racket hver gang man bytter amp.Nei..! det er helt umulig, blir bare kaos..!Det er fullt mulig å ha flere oppsett samtidig! (snakker av egen erfaring...)Ja. Kjennes ut som om det vil være dumt å selge, nå etter at jeg har hatt den ute et par uker.
Det vil nok få eller ingen her støtte. Hvis man bare skal lytte på musikk og ikke har interesse for headfi så er et oppsett greit og det blir ingen frustrasjon osv, men da har man (antakelig) ikke "forståelse" for headfi (dvs mulige headfi nevroser etc...) i utgangspunktet.. og de er vel i fåtall her på HFS!Sånnsett er det nok med en forsterker og 1 sett klokker
Lykke til! Kunne aldri sett for meg en verden uten mye "gear". De eier meg ikke. Men jeg er stolt av å eie dem. Kjøpte mine første høytalere når jeg var 13år og leier et eget lager til PA-anlegg samt div mixebord osv. Tok opp lån ved hjelp av min far på 200k når jeg var 17år. Da kjøpte jeg min første skikkelige PA-rigg. Hifi-høytalere har det vært mange av og det var ikke før jeg flytta i leilighet at head-fi ble et alternativ. Nå skal jeg inn i hus igjen og jeg bruker høyttalere/head-fi om hverandre. Og det er jo herlig!Da har jeg laggt ut div på finn. Når det er solgt, så har jeg kun en forsterker og 1 stk hodetelefon ;-)
Eier man for mye headfi utstyr, så ender en opp med at utstyret eier deg
Ja, man kan få overraskende god musikkglede av enkelt oppsett. For tiden er mitt enkle oppsett som er utrolig enkelt å ta med HD700 (da med kort fleksibel 1,3m kabel) direkte på iphone. Dette låter faktisk veldig bra med gode lydfiler fra Onkyo App f eks, selv om jeg ikke får full valuta for oppløsningen i hi-res filene. Alternativt har jeg med Fiio X3-ii som gir ennå litt mer power/kontroll enn iphone kan levere, men forskjell er reelt sett ikke så stor.Jeg har jo pådratt meg mye dyrt headfiutstyr, men kunne likevel kose meg stort med NAD HP50 rett ut av Galaxy S7 (som er ganske tam, egentlig) på hyttetur i helgen - så ja - det er fullt mulig å trampe med foten uten å svi av store summer!
Ikke umulig det, denne htc'n skal ha ok dac og forsterker. Men aune har vel mer effekt? Lettdrevne hodetelefoner du har?Noen som vet om det er noen spesiell måte å koble opp hodetelefonforsterker som er bedre enn andre? Har strøm rett fra veggen, kort USB kabel koblet bak rett til hovedkortet og volum på max i windows og styrer volum rett fra forsterkeren (Aune x1s). Grunnen til at jeg spør er at hodetelefonene mine høres like bra ut fra forsterkeren som den gjør fra mobilen min (HTC 10, som forøvrig skal ha en av de bedre DAC/forsterker-combo på mobil), så lurer på om det er en feil en plass..
Ja må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050Ikke umulig det, denne htc'n skal ha ok dac og forsterker. Men aune har vel mer effekt? Lettdrevne hodetelefoner du har?Noen som vet om det er noen spesiell måte å koble opp hodetelefonforsterker som er bedre enn andre? Har strøm rett fra veggen, kort USB kabel koblet bak rett til hovedkortet og volum på max i windows og styrer volum rett fra forsterkeren (Aune x1s). Grunnen til at jeg spør er at hodetelefonene mine høres like bra ut fra forsterkeren som den gjør fra mobilen min (HTC 10, som forøvrig skal ha en av de bedre DAC/forsterker-combo på mobil), så lurer på om det er en feil en plass..
Da trenger du jo aunen for å få nok guff. Men ikke umulig at du kunne levd uten aunen om du hadde hatt noen klokker som er mer lettdrevneJa må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050Ikke umulig det, denne htc'n skal ha ok dac og forsterker. Men aune har vel mer effekt? Lettdrevne hodetelefoner du har?Noen som vet om det er noen spesiell måte å koble opp hodetelefonforsterker som er bedre enn andre? Har strøm rett fra veggen, kort USB kabel koblet bak rett til hovedkortet og volum på max i windows og styrer volum rett fra forsterkeren (Aune x1s). Grunnen til at jeg spør er at hodetelefonene mine høres like bra ut fra forsterkeren som den gjør fra mobilen min (HTC 10, som forøvrig skal ha en av de bedre DAC/forsterker-combo på mobil), så lurer på om det er en feil en plass..
maks på telefon er likevel for høyt, så har noen hakk å gå på der.. Men skal ikke en "bedre" DAC og en kraftigere forsterker høres markant bedre ut i utgangspunktet? Vil en bedre forsterker (kanskje balansert?) være et alternativ?Da trenger du jo aunen for å få nok guff. Men ikke umulig at du kunne levd uten aunen om du hadde hatt noen klokker som er mer lettdrevneJa må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050Ikke umulig det, denne htc'n skal ha ok dac og forsterker. Men aune har vel mer effekt? Lettdrevne hodetelefoner du har?Noen som vet om det er noen spesiell måte å koble opp hodetelefonforsterker som er bedre enn andre? Har strøm rett fra veggen, kort USB kabel koblet bak rett til hovedkortet og volum på max i windows og styrer volum rett fra forsterkeren (Aune x1s). Grunnen til at jeg spør er at hodetelefonene mine høres like bra ut fra forsterkeren som den gjør fra mobilen min (HTC 10, som forøvrig skal ha en av de bedre DAC/forsterker-combo på mobil), så lurer på om det er en feil en plass..
Aune er jo ikke noe dyre greier. Men du kan jo ta klokkene med deg å teste på ei hifi sjappe? Evt handle inn diverse brukt. Prøv og feil. Dagens mobiler er jo gode på lydmaks på telefon er likevel for høyt, så har noen hakk å gå på der.. Men skal ikke en "bedre" DAC og en kraftigere forsterker høres markant bedre ut i utgangspunktet? Vil en bedre forsterker (kanskje balansert?) være et alternativ?Da trenger du jo aunen for å få nok guff. Men ikke umulig at du kunne levd uten aunen om du hadde hatt noen klokker som er mer lettdrevneJa må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050
Skal se om det ikke er noe bedre greier de har på den lokale Hifi-klubben, evt. ta med til Oslo neste gang jeg drar ditAune er jo ikke noe dyre greier. Men du kan jo ta klokkene med deg å teste på ei hifi sjappe? Evt handle inn diverse brukt. Prøv og feil. Dagens mobiler er jo gode på lydmaks på telefon er likevel for høyt, så har noen hakk å gå på der.. Men skal ikke en "bedre" DAC og en kraftigere forsterker høres markant bedre ut i utgangspunktet? Vil en bedre forsterker (kanskje balansert?) være et alternativ?Da trenger du jo aunen for å få nok guff. Men ikke umulig at du kunne levd uten aunen om du hadde hatt noen klokker som er mer lettdrevneJa må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050
Bruker bare USB, er det noe forskjell mellom USB og coax?Har du testet X1S med optisk eller coax? Det kan noen ganger være forskjel på lyden, er det i hvert fall på dac'en min, hvor jeg klart foretrekker coax.
Da har jeg lagt inn en bestilling på en EC 4-45.
Er enda såpass i tvil at jeg tror det mest fornuftige er å beholde ZD-en, ihvertfall inntil videre. "Kan" beholde den, selv om den er forholdsvis dyr - og vet at om jeg angrer meg så blir det veldig dyrt. Ombestemmer jeg meg senere så bør den vel holde seg greit i verdi?
Er Atrox v2 eller Graham Slee solo srg II verdt å ta en titt på? evt. en Aune x7s? Ser at de to første har et varmere inntrykk, noe jeg kan være interessert i, da Aune x1s er ganske steril og kjedelig...Aune er jo ikke noe dyre greier. Men du kan jo ta klokkene med deg å teste på ei hifi sjappe? Evt handle inn diverse brukt. Prøv og feil. Dagens mobiler er jo gode på lydmaks på telefon er likevel for høyt, så har noen hakk å gå på der.. Men skal ikke en "bedre" DAC og en kraftigere forsterker høres markant bedre ut i utgangspunktet? Vil en bedre forsterker (kanskje balansert?) være et alternativ?Da trenger du jo aunen for å få nok guff. Men ikke umulig at du kunne levd uten aunen om du hadde hatt noen klokker som er mer lettdrevneJa må nesten makse ut telefonen for å få høyt volum, og Aune har jeg på rundt 40-50% for å få samme volum.. De er 50 ohm på 96dB / 1mW, 106mm planar-hodetelefoner.. https://www.monoprice.com/product?p_id=16050
Er ikke sikker. De hadde visst delene klare til en ekstra 4-45, og forventer å være ferdig med den i løpet av juli engang. Ikke sikkert det er sammenlignbart med de modellene de produserer mange av.Da har jeg lagt inn en bestilling på en EC 4-45.
Er enda såpass i tvil at jeg tror det mest fornuftige er å beholde ZD-en, ihvertfall inntil videre. "Kan" beholde den, selv om den er forholdsvis dyr - og vet at om jeg angrer meg så blir det veldig dyrt. Ombestemmer jeg meg senere så bør den vel holde seg greit i verdi?
Gratulerer! Blir spennende å høre hva du synes om den. Er det lang ledetid hos EC om dagen? Angrer selv på at jeg aldri fikk rotet meg til å kjøpe Balancing Act derfra mens jeg hadde sjansen...
Gjør det nok, men spørsmålet er vel hvor god oppløsning man trenger?Spilles det høyoppløst musikk av god kvalitet? 320 kbs Spotify er kanskje ikke bra nok til å høre forskjell?
Man hører forskjell om man hører etter. Men oppover er det mindre forskjellbytta nettopp til Tidal, og sverger jeg kan høre forskjell på noen innspillinger. Uansett om det er placebo eller ei, så gir det ro i sjela at det teoretisk sett er bedre lyd som skytes inn i ørekanalen