Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rein skrev:
    @johnnygrandis:
    Du får pris på HD800 om du ringer Prolyd (jeg fikk pris og forklaring på tlf for en tid tilbake).
    Min erfaring er at de har hyggelige priser og folk.
    -Rein
    Prisen var jo slett ikke gærn, godt under Stereophil.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    I går kveld startet lyttingen, for anledningen med Denon AH-D7000 + Grace Design m903, ganske sent, og skulle derfor ikke vare så lenge, men det blir ofte til at man bare vil høre enda litt til ... Det er både fordelen og ulempen med god musikk via godt utstyr.
    Er det noen plass du har gitt en nærmere vurdering av denne kombinasjonen ?
    Svar #2865 og #2854 peker begge bl.a. til "Denon AH-D7000: Egnet hodetelefonforsterker". Siden sistnevnte har jeg flere ganger returnert med bekreftende oppfølgere, senest denne uken i denne tråden.

    johnnygrandis skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Nær slutten av "The Very Best of Supertramp", sovnet jeg i ørelappstolen. Da jeg senere våknet, var det som vanlig ingen tegn til ubehag selv om hodetelefonen hadde vært på i flere timer.
    Godt å høre jeg tror Denon er en av de behageligste og bruke om jeg har skjønt d rett (?) Under 400g..
    Det er (nærmest) allmen konsensus om at Denon AH-D[57]000 er meget komfortable.

    johnnygrandis skrev:
    Hadde jeg sovnet i stolen hadde nok resten av kroppen vært i verre forfatning uansett enn ubehaget av headsettet.
    Man bør jo ha utstyret i orden.



    Jeg har en Slettvoll ørelappstol á la den avbildede, men i stoffet Sellgren Krus, antagelig fargenr. 625. Ryggen er høy og regulerbar.
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.658
    Antall liker
    17.709
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Sitter akkurat nå md B&W p5 på hodet ombord i Norwegian i marsj-høyde og surfer.
    Wi-fi ombord er kjerne saker :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Hva er (poenget med) "kosehodetelefoner"?
    [...]
    En liten oppfølger.

    Noen relevante stikkord kan være:
    • Lett å like, likandes
    • Trivelig
    • Lydlig komfortabel
    • Meget liten eller ingen fare for lyttetretthet
    • Man gre(s) med hårene
    • "Feels like coming home"
    • Forsøker å få noe bra ut av det uansett utgangspunkt (i opptaket)
    • Det bare virker

    Apropos annet hifiutstyr:
    Sonus Faber og McIntosh er vel eksempler som ofte forbindes med lignende stikkord?
    Denon AH-D7000 ?
    Bl.a.

    Jeg har fått inntrykk av at bl.a. Audez'e LCD-2 og Victor/JVC HP-DX1000, som tidligere nevnt, også passer i denne kategorien.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ptb skrev:
    Sitter akkurat nå md B&W p5 på hodet ombord i Norwegian i marsj-høyde og surfer.
    Wi-fi ombord er kjerne saker :)
    Thats a nice vending....
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takker for utførlig svar, CDWMcInSpots!

    Koser meg vel så bra med HD800 fordi jeg liker litt stetoskopgjengivelse - lang trening med ATC…
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Dr Dong skrev:
    Takker for utførlig svar, CDWMcInSpots!

    Koser meg vel så bra med HD800 fordi jeg liker litt stetoskopgjengivelse - lang trening med ATC…
    Man skal selvsagt velge rett verktøy til(passet) brukeren og oppgaven (eller omvendt).
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Og jeg sitter faktisk godt planta i stressless'en ( ingen over - ingen ved siden... ;D ) og koser meg med Joe Bonamassa på lille AKG K450. Man skal ikke kimse av disse tassene - den er ikke så oppløst og alt det der som T 1 og K-701, skulle bare mangle. Men til å være så små og hendig, er den ikke ueffen. Spiller flott med mobilen
    ( HTC ), og med tilstrekkelig volum! Tror disse holder for meg, foreløpig.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Fan hva smart...

    http://www.fiio.com.cn/product/index.aspx




    E17 is kind of high-grade and multi-functional amplifier It has many excellent functions with small shape and being portable. High performance design of amplifier is to ensure the quality of sound .Multi-input ports design makes it easy to operate .It has many ports such as PC USB or S/PDIF digital single or AUX analog signal input. With OLED screen ,the interface of E17 is so intuitive and key operation is comfortable.


    Fly-amp ?

    Specification

    ? Output Power:
    >250mW (16? Loaded );
    >30mW (300? Loaded)
    ? Headphone Impedance
    Range: 16 ? ~ 300 ?
    ? SNR:
    ?109dB?A weight?[AMP];
    ?104dB?A weight?[DAC]
    ? Distortion:
    <0.001%(AMP);
    <0.007%(DAC)
    ? Support sampling rate(Max):
    96K/24bit [USB] ;
    192K/24bit [SPDIF]
    ? Frequency response:
    10Hz~100KHz[AMP];
    10Hz~20KHz[DAC]
    ? Battery capacity,
    charging time and using
    time:1500Mah/3.5H/15H
    ? Size: 96mm x 55mm x 15.2mm
    ? Weight: 112g
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    AKG K 450



    VilhelmW skrev:
    Og jeg sitter faktisk godt planta i stressless'en ( ingen over - ingen ved siden... ;D ) og koser meg med Joe Bonamassa på lille AKG K450. Man skal ikke kimse av disse tassene - den er ikke så oppløst og alt det der som T 1 og K-701, skulle bare mangle. Men til å være så små og hendig, er den ikke ueffen. Spiller flott med mobilen
    ( HTC ), og med tilstrekkelig volum! Tror disse holder for meg, foreløpig.
    AKG K 450 har høy følsomhet:
    http://eu.akg.com/akg-product-detail-eu/k450blu.html

    Audio Features/Specifications
    Frequency Response 11Hz - 29.5kHz
    Maximum Input Power 30 mW
    Input Impedance 32 ohms
    Sensitivity 126 dB SPL/V
    Jeg tror videre det er en av de mest komfortable oppå/utenpå-ørene-hodetelefonene jeg har forsøkt. Både øreputer og bøyle var godt og mykt polstret.

    AKG K 518 LE får ofte ros, men den var (hard og) ubehagelig.

    Soundgarden hadde i en periode (i fjor høst?) AKG K 450 på tilbud til en gunstig pris (kr. 5xx?). Jeg hadde et positivt inntrykk av den fra en tidligere iPod-hodetelefonjakt, og tenkte at det kanskje kunne være fint med en liten, nett, sammenleggbar hodetelefon som kunne drives greit av (omtrent) hva som helst og uten batterier, spesielt når prisen var grei. Jeg tok derfor med meg min Apple iPod classic med ALAC-filer for en prøvelytting (og vel Bose QuietComfort 15 som sammenligning). Denne gangen ble jeg dessverre skuffet (alene i et lytterom). Hvis jeg husker rett, manglet den bl.a. bunn (i hvert fall på mine moderate lydstyrkenivåer). Jeg konkluderte etter en stund med at jeg (nok) var for godt vant til at den var verdt prisen for meg. Dessuten kan (nok) Bose QuietComfort 15 fylle samme oppgave (drives greit av (omtrent) hva som helst), men den er dog avhengig av batteri (som godt kan være oppladbart).
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    1.021
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Her har du det ypperste av mikroavspillere i Fluevekt:

    The Altmann Tera-Player
    http://www.tera-player.com/

    http://www.headfonia.com/altmann-micro-machines-tera-player-review/
    http://www.head-fi.org/t/599685/altmann-tera-player



    Size: 57 x 57 x 18 mm
    weight: 80 grams
    case: all aluminum black anodized, laser engraved
    front rear plates: 2mm aluminum black anodized, CNC machined
    battery: Motorola LI-ION 700mAh
    charging: mini-USB port 300mA, monitored by red LED
    playtime on single charge: >12h (15h tested with 6 years old battery)
    charge time: 2h 80%
    Storage: SDHC card slot with 4/8/16 or 32 GB SDHC
    currently testing SDXC cards with 64GB (all SDXC cards must be formatted to FAT32 for use in the Tera-Player)
    Supported file type: WAV stereo 16-bit and 24-bit
    Supported sample-rates: 44.1 / 48 / 88.2 / 96 / 176.4 and 192 kHz
    headphone outputs: silver plated contacts, 2 separate outputs: teramega and superduper, can be used simultaneously
    main chip: ARM Cortex
    oscillators: 2 separate precision Golledge crystal oscillators
    DAC: modified NOS Philips R2R with current output
    Oversampling: Zero
    I/V conversion: Burr-Brown
    headphone amplifiers: Burr Brown
    navigation: tactile pad with 5 stainless steel buttons, gold plated contactor foil, hand assembled
    volume control: 32-bit digital
    navigation commands: next previous track / album / artis
    supports iTunes® music library structure
    5 (five) years limited warranty
    made in Germany



    johnnygrandis skrev:
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Noen som kjenner til denne ?

    Musical Fidelity M1HPA, Test.







    @ardilla fin sak men bare Wav supported ? - Er ikke d litt labert ?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    InnerFidelity har nettopp publisert MacedonianHeros vurdering/granskning av InnerFidelitys/Tyll Hertsens måleutstyr og -prosedyrer:
    "Expert Tests InnerFidelity's Headphone Measurement Repeatability and Reproducibility".

    Tyll Hertsens innledning:
    Editor's Note: Head-Fi member Macedionian Hero may be a headphone geek by night, but he's the Director of Engineering at a MIL/AERO electronics manufacturing firm by day. He's also a "Lean Six Sigma Black Belt" (don't know what he had to do to get that, but I bet there's a lot of math), and one of his specialities is characterizing the the precision and accuracy of electronic systems. He volunteered to evaluate the precision of my headphone frequency response measurements.

    Did some nail biting over this one, I tell ya.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    1.021
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bildene ligger ute på Audeze's hjemmesider og er veldig ofisielle

    CDWMcInSpots skrev:
    Bildekildene ser ut til å være tidligere nevnte tråd "Audez'e LCD-2 design update".
    Bra link - virker som om MacedonianHero synes Tyll H duger:

    I would like to thank Tyll for his great amount of work in pulling together this data and actually running the experiments. As well, I've got to say, in the few telephone conversations I've had with Tyll, I've learned more than all the years of independent learning that I undertook since I got into this hobby. He's a great guy with a great depth of knowledge and really just knows his stuff.

    CDWMcInSpots skrev:
    InnerFidelity har nettopp publisert MacedonianHeros vurdering/granskning av InnerFidelitys/Tyll Hertsens måleutstyr og -prosedyrer:
    "Expert Tests InnerFidelity's Headphone Measurement Repeatability and Reproducibility".
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    AKG K 450



    AKG K 450 har høy følsomhet:
    http://eu.akg.com/akg-product-detail-eu/k450blu.html

    Audio Features/Specifications
    Frequency Response 11Hz - 29.5kHz
    Maximum Input Power 30 mW
    Input Impedance 32 ohms
    Sensitivity 126 dB SPL/V
    Jeg tror videre det er en av de mest komfortable oppå/utenpå-ørene-hodetelefonene jeg har forsøkt. Både øreputer og bøyle var godt og mykt polstret.

    AKG K 518 LE får ofte ros, men den var (hard og) ubehagelig.

    Soundgarden hadde i en periode (i fjor høst?) AKG K 450 på tilbud til en gunstig pris (kr. 5xx?). Jeg hadde et positivt inntrykk av den fra en tidligere iPod-hodetelefonjakt, og tenkte at det kanskje kunne være fint med en liten, nett, sammenleggbar hodetelefon som kunne drives greit av (omtrent) hva som helst og uten batterier, spesielt når prisen var grei. Jeg tok derfor med meg min Apple iPod classic med ALAC-filer for en prøvelytting (og vel Bose QuietComfort 15 som sammenligning). Denne gangen ble jeg dessverre skuffet (alene i et lytterom). Hvis jeg husker rett, manglet den bl.a. bunn (i hvert fall på mine moderate lydstyrkenivåer). Jeg konkluderte etter en stund med at jeg (nok) var for godt vant til at den var verdt prisen for meg. Dessuten kan (nok) Bose QuietComfort 15 fylle samme oppgave (drives greit av (omtrent) hva som helst), men den er dog avhengig av batteri (som godt kan være oppladbart).
    Takk for omtale og vurdering, CDWMc... Jeg liker denne lille rakker'n godt, må si det. Nå har jeg prøvd den litt med Lehmannaudio'en, og da er det bunn så det holder. Den gir ikke samme perspektivet som de større åpne og semi-åpne hodetelefonene gjør, men den duger til reise- og feriebruk. Soundgarden skulle ha kr. 895,- for den, men så fant han ut at den skulle komme på tilbud for kr. 795,-. Jeg fikk den ytterligere en hundrelapp ned, og da tenkte jeg at såpass må den da være verd - og klina til. Med tida blir det nok en bærbar Beyerdynamic, men inntil det er en realitet, får disse gjøre nytten.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    VilhelmW skrev:
    [...]
    Takk for omtale og vurdering, CDWMc... Jeg liker denne lille rakker'n godt, må si det. Nå har jeg prøvd den litt med Lehmannaudio'en, og da er det bunn så det holder. Den gir ikke samme perspektivet som de større åpne og semi-åpne hodetelefonene gjør, men den duger til reise- og feriebruk.
    [...]
    Med tida blir det nok en bærbar Beyerdynamic, men inntil det er en realitet, får disse gjøre nytten.
    NB og for sikkerhets skyld: Det var ikke vondt ment.

    Jeg ble dog litt skuffet siste runden siden jeg husket den som bedre fra første runde.

    Nå har jeg prøvd den litt med Lehmannaudio'en, og da er det bunn så det holder.
    Den har altså større potensiale, men siden den er laget for og (formodentlig) kjøpes for portabel bruk, blir i hvert fall Lehmannaudio Black Cube Linear o.l. litt baklengs (inn i fuglekassa). Det er dog mulig at dette indikerer at den kan fremstå som betydelig (for)bedre(t) med en god portabel hodetelefonforsterker. De vet jeg lite om. Andre HFSere vet mere.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    InnerFidelity har nettopp publisert MacedonianHeros vurdering/granskning av InnerFidelitys/Tyll Hertsens måleutstyr og -prosedyrer:
    "Expert Tests InnerFidelity's Headphone Measurement Repeatability and Reproducibility".
    [...]
    I går kveld leste jeg denne meget gode, interessante og lettfattelige artikkelen. Den handler om kvaliteten til målesystemer, måleresultatene fra dem og kvalitetskontroll av målesystemer. Her gjelder det frekvensresponsmåling av hodetelefoner, men problemstillingene er altså allmene.

    Et målesystem er i denne sammenheng måleutstyr + måleprosedyre + operatør. Alle påvirker måleresultatene, inkl. deres nøyaktighet og repeterbarhet.

    Artikkelen er skrevet slik at den skal kunne forstås av mennesker uten statistikkunnskap. Det lille som trengs er forklart underveis og er også bl.a. kjent fra Hans Roslings riktig gode dokumentarfilm "The Joy of Stats" som uansett anbefales på det varmeste.

    Artikkelen gir også informasjon om og innsikt i hvordan man bør forholde seg til målinger, lese og tolke dem, styrker og svakheter. Måleinstrumentene gir oss gjerne et fint tall med flere desimaler. Mange tror uten videre at det er en objektiv sannhet, men fullt så enkelt er det selvsagt ikke. Det lærer man også om i denne artikkelen.

    Artikkelen er interessant også for de som normalt ikke bryr seg om målinger, statistikk o.l. Den gir også innsikt som er relevant for normal hodetelefonlytting.

    Den viser hvor vár hodetelefonlydgjengivelse kan være for plasseringsvariasjon. Lydopplevelsen med samme hodetelefoneksemplar kan m.a.o. variere mye fra gang til gang for samme person og selvsagt (gjerne enda mere) mellom ulike personer. Da snakker vi fremdeles kun om rent fysiske fenomener. Dagsform, erfaringer, smak m.m. vil selvsagt også påvirke opplevelsen.

    Tyll Hertsens skriver om hvordan ørets fysiske utforming samvirker med og påvirker hodetelefonlydgjengivelse. Hodetelefonplassering er nært knyttet til dette. Videre vet vi at mennesker har ulik form på det ytre øre. Dette vil også påvirke lydopplevelsen slik at den vil variere mye mellom ulike personer.

    Igjen, dette er en meget god artikkel som gir innsikt og setter ens egne tanker i sving, hvilket gir (for)ny(et) innsikt.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Her har du det ypperste av mikroavspillere i Fluevekt:

    The Altmann Tera-Player
    http://www.tera-player.com/

    http://www.headfonia.com/altmann-micro-machines-tera-player-review/
    http://www.head-fi.org/t/599685/altmann-tera-player



    Size: 57 x 57 x 18 mm
    weight: 80 grams
    case: all aluminum black anodized, laser engraved
    front rear plates: 2mm aluminum black anodized, CNC machined
    battery: Motorola LI-ION 700mAh
    charging: mini-USB port 300mA, monitored by red LED
    playtime on single charge: >12h (15h tested with 6 years old battery)
    charge time: 2h 80%
    Storage: SDHC card slot with 4/8/16 or 32 GB SDHC
    currently testing SDXC cards with 64GB (all SDXC cards must be formatted to FAT32 for use in the Tera-Player)
    Supported file type: WAV stereo 16-bit and 24-bit
    Supported sample-rates: 44.1 / 48 / 88.2 / 96 / 176.4 and 192 kHz
    headphone outputs: silver plated contacts, 2 separate outputs: teramega and superduper, can be used simultaneously
    main chip: ARM Cortex
    oscillators: 2 separate precision Golledge crystal oscillators
    DAC: modified NOS Philips R2R with current output
    Oversampling: Zero
    I/V conversion: Burr-Brown
    headphone amplifiers: Burr Brown
    navigation: tactile pad with 5 stainless steel buttons, gold plated contactor foil, hand assembled
    volume control: 32-bit digital
    navigation commands: next previous track / album / artis
    supports iTunes® music library structure
    5 (five) years limited warranty
    made in Germany



    johnnygrandis skrev:
    Hvordan finner man frem til artistene? Må man bare lytte seg frem?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    1.021
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg tror nok det. Man kan velge å bla i artist, album eller innatd i abum, tipper jeg. Du må ha wav-filer på et SD-kort. Det er jo begrenset hva du får av wav-filer på et sd-kort, så det blir vel ikke helt umulig. Men på brukergrensesnitt er iPod o.l. hakket hvassere...

    Lyngen skrev:
    ardilla skrev:
    Her har du det ypperste av mikroavspillere i Fluevekt:

    [size=12pt]The Altmann Tera-Player



    Hvordan finner man frem til artistene? Må man bare lytte seg frem?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Svensk design
    Tjjaaa-...... Prisen var fin og HØY ihverfall ;-)

    Fins det ingen billigere alternativ ?

    -------------------

    FedEx er RASKE !! varene ble sendt fra UK igår :eek:




    Og denne ble hentet nå i Oslo ::)




    Vet hva jeg skal gjøre i helga.
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    1.021
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hva er det du får med FedEx??


    hodetelefonstativer....

    http://www.wooaudio.com/products/wahps2.html (1 og 2-hodetelefons-versjoner)

    http://www.head-fi.org/t/228407/headphone-stands

    https://www.google.no/search?q=head...t=mode&cd=2&ved=0CBEQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1079

    http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...nkw=headphone+stand&_sacat=See-All-Categories

    http://www.fiio.com.cn/news/index.aspx?ID=195


    johnnygrandis skrev:
    ardilla skrev:
    Svensk design
    Tjjaaa-...... Prisen var fin og HØY ihverfall ;-)

    Fins det ingen billigere alternativ ?

    -------------------

    FedEx er RASKE !! varene ble sendt fra UK igår :eek:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.658
    Antall liker
    17.709
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    InnerFidelity har nettopp publisert MacedonianHeros vurdering/granskning av InnerFidelitys/Tyll Hertsens måleutstyr og -prosedyrer:
    "Expert Tests InnerFidelity's Headphone Measurement Repeatability and Reproducibility".
    [...]
    I går kveld leste jeg denne meget... osv
    Meget interessant. Dette både underbygger og på mange måter verifiserer hvorfor min egen lytteopplevelse ofte ikke samsvarer med målinger, andres omtaler, tester osv.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Vi har nevnt den for lenge siden: Head-Fi.org:
    "THE DIY HEADPHONE STAND THREAD"
    Mener du på generell basis at det er unødvendig å poste ting her som har vært postet et annet sted en eller annen gang???
    Nei, det er en misforståelse. Jeg har selv skrevet tidligere, i en eller annen hodetelefonrelatert tråd - kanskje denne, at vi kommer til å repetere emner for nye lesere, og at dette både er naturlig og riktig.

    Samtidig kan det være riktig å fortelle at man er klar over at man repeterer, og at man altså ikke er glemsk. I min barndom stod det ofte i Donald "En Disney-klassiker til glede for nye lesere". Det blir litt på samme måten. Man skal ikke være historieløs.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    [...]
    FedEx er RASKE !! varene ble sendt fra UK igår :eek:
    [...]
    Ja, FedEx er bra, og sporingsinformasjonen informativ underveis. Det siste varierer en del mellom transportører.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Nå har jeg prøvd den litt med Lehmannaudio'en, og da er det bunn så det holder.
    Den har altså større potensiale, men siden den er laget for og (formodentlig) kjøpes for portabel bruk, blir i hvert fall Lehmannaudio Black Cube Linear o.l. litt baklengs (inn i fuglekassa). Det er dog mulig at dette indikerer at den kan fremstå som betydelig (for)bedre(t) med en god portabel hodetelefonforsterker. De vet jeg lite om. Andre HFSere vet mere.
    Det å prøve den sammen med min stasjonære head-fi forsterker, var bare en test for å sjekke hva som bor i K 450'en. Rett fra pc eller HTC, er den meir spak i bunnen, men fortsatt nok for meg. Det er veldig viktig at den plasseres korrkt over ørene...et lite avvik endrer lydbildet nokså mye. Alt i alt, og prisen tatt i betraktning, er K 450 helt ok for meg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    1.021
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da erklærer jeg herved at jeg repeterer meg selv hele tiden og til total stadighet ;D

    CDWMcInSpots skrev:
    Samtidig kan det være riktig å fortelle at man er klar over at man repeterer, og at man altså ikke er glemsk. I min barndom stod det ofte i Donald "En Disney-klassiker til glede for nye lesere". Det blir litt på samme måten. Man skal ikke være historieløs.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    VilhelmW skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Nå har jeg prøvd den litt med Lehmannaudio'en, og da er det bunn så det holder.
    Den har altså større potensiale, men siden den er laget for og (formodentlig) kjøpes for portabel bruk, blir i hvert fall Lehmannaudio Black Cube Linear o.l. litt baklengs (inn i fuglekassa). Det er dog mulig at dette indikerer at den kan fremstå som betydelig (for)bedre(t) med en god portabel hodetelefonforsterker. De vet jeg lite om. Andre HFSere vet mere.
    Det å prøve den sammen med min stasjonære head-fi forsterker, var bare en test for å sjekke hva som bor i K 450'en. Rett fra pc eller HTC, er den meir spak i bunnen, men fortsatt nok for meg. Det er veldig viktig at den plasseres korrkt over ørene...et lite avvik endrer lydbildet nokså mye. Alt i alt, og prisen tatt i betraktning, er K 450 helt ok for meg.
    1. Det forstod jeg selvfølgelig (og jeg håpet at det fremkom av det jeg skrev).

    2. Se svar #2902 og ikke minst artikkelen det henviser til og omtaler.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Tradisjonell lyd fra hodetelefoner versus nytenking / dreining:

    Når LCD-2 kom på markedet, så ble mange overrasket. Dette skyldes at Audeze valgte å gå litt sånn der kjerringa mot strømmen av (tradisjonell) hodetelefonlyd. Det ble en suksess. Ikke lenge etterpå slapp HiFiMAN sin HE-500, som til da var den mest atypiske i lydsignaturen i porteføljen til HiFiMAN. HE-500 ble også en suksess. Bottomline: Hvorfor? Fordi disse modellene etablerer / etablerte et annet lydideal enn tradisjonell hodetelefonlyd.

    Just my $0.02 (og en god del andre). :)

    PostScript: Og til kranglefantene kan jeg da si at dette betyr ikke at de atypiske hodetelefonene er best. De er prisverdig anderledes. Og det setter mange av oss pris på...

    Ha en musikkfylt påske. :)


    Foto: Loevhagen
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Min stemme, både fra min estetiske sans og lommebok, stemmer på de nedenfor.... :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Personlig foretrekker jeg de nederste hodetelefonstativene, de i formpressa finer elle rhva det nå er. De svenske hitech-greiene synes jeg blir for "bling"ete...men smaken er som baken, så..

    Hvor får man fatt i disse glasshodene som enkelte hifibutikker har for utstilling av hodetelefoner?? Synes de er litt tøffe!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn