Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    VilhelmW skrev:
    Jula er over, 2011 er et faktum, sola har snudd og nedtellinga til ny mc-sesong har begynt! Tradisjonen tro, skal tohjulingen være klar til 1. mai-turen...

    Rock, hvor i Nord-norge holder du til? Jeg holder til i Bodø.

    mvh. VilhelmW
    Beklager litt sent svar, men bor på Sør-Helgeland.

    Tror ikke verkstedet har begynt med MC,en min enda.

    Skulle få hente diverse deler for polering hjemme når de begynte å demontere.
    Skal polere opp sidedeksler, deksel for starter, og eksoanlegget og de fremre rør.

    Eksosanlegget ser veldig bra ut, men er litt vanskelig å komme til på innsiden når det er montert.

    Hvis jeg får tid før sommeren skal den lakkeres opp også, muligens jeg spør etter pris på lakkeringsverksted.
    Må også kjøpe inn orginale emblemer.

    Var noe annet småtteri også, som trippteller som var det eneste som ikke funket.
    Batterikasse skal også lakkeres opp, og muligens fremre gaffelbein.

    Ramma er bra, i hverfall utvendig.

    Tenkte jeg skulle bruke 2 - 4 vintre på helrenovering.
    Får da tatt motor først, resten gjør jeg selv stort sett.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Starta foresten opp sykkelen igår. Måtte var høre lyden :) Og at alt var i orden......
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Har BMW'en som bakgrunnsbilde på laptop'en og lengter etter å kjøre hver eneste dag. Æsj, vinter'n føles utrolig lang :'(

    ;D ;D

    Eneste trøst er at dagene blir lengre og ventetiden blir kortere for hver dag som går :D

    Hmm, liker ikke at fremmede setter seg på sykker'n min ;D





    mvh
    Lars
     

    niklasthedolphin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2006
    Innlegg
    352
    Antall liker
    1
    Jeg har siden 70'erne haft mange sjove cykler som Ducati 900SS, Guzzi Le mans, Guzzi Falcone, Laverda 500 Formula, BMW R69S, Morini 350s, MV Agusta 750 S, Yamaha, Honda, Nimbus etc. etc. ............

    Nu har jeg så købt denne:



    Fantastisk god rejsemaskine. Og fabriksny med mange personligt valgte modifikationer.

    Som her:


    Og her:


    Og her:




    Og rigtig mange andre små men vigtige detaljer der gør at den er fantastisk at rejse med og at den kan tåle næsten al misbrug og kørsel i terræn.

    I 2011 rejser fruen og jeg først til UK og siden langs den Europæiske vestkyst til Portugal hvor vi bevæger os rundt med telt og på B&B til vi 3 uger senere kører cyklen på Autozug i Narbonne i Sydfrankrig og triller hjem derfra.

    Efter at have købt cyklen i tidlig sommer 2010 nåede vi lige en tur gennem Alperne til den Italienske riviera og tilbage til de Schweiziske Alper gennem Lichtenstein og øst over alle de Østrigske Alper til Bratislave og videre til Prag i CZ og hjem over Polen og Tyskland.
    En tur gennem de syd Svenske skove i sensommeren blev det også til.

    Husk på at i Danmark er der lagt 25% moms på købsprisen af et køretøj hvorefter man betaler 180% i registreringsafgift. Denne cykel havnede på en salgspris, med udstyr, på Dkr. 265.000,-

    Men vi glæder os bare over at vi, nu når sejlbåden er solgt, har et andet redskab til at rejse rundt med.
    En dag skal vi da have sejlbåd igen:




    "dolph"
     

    gadus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.09.2010
    Innlegg
    94
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    mye fine sykler her, sikle sikle....

    har selv lyst på en bmw 1250 gs adventure, da den passer perfekt til min bruk, samt er en deilig sykkel å kjøre.

    selv har jeg en grei tursykkel, en 2000mod yamaha tdm 850 med full pakke turutstyr, gps, varmeholker, håndtakbeskyttere mm. liker denne sykkelen meget godt, lettkjørt som fy. ikke den råeste motormessig, men kjempesterk parallelltwin mtp på at det "bare" er 850ccm. Denne motoren har gått og gått i alle år på yamahas sykler, så den skal tåle bruk (samme som tenere, bare mer ccm)
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    rock skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jula er over, 2011 er et faktum, sola har snudd og nedtellinga til ny mc-sesong har begynt! Tradisjonen tro, skal tohjulingen være klar til 1. mai-turen...

    Rock, hvor i Nord-norge holder du til? Jeg holder til i Bodø.

    mvh. VilhelmW
    Beklager litt sent svar, men bor på Sør-Helgeland.

    Tror ikke verkstedet har begynt med MC,en min enda.

    Skulle få hente diverse deler for polering hjemme når de begynte å demontere.
    Skal polere opp sidedeksler, deksel for starter, og eksoanlegget og de fremre rør.

    Eksosanlegget ser veldig bra ut, men er litt vanskelig å komme til på innsiden når det er montert.

    Hvis jeg får tid før sommeren skal den lakkeres opp også, muligens jeg spør etter pris på lakkeringsverksted.
    Må også kjøpe inn orginale emblemer.

    Var noe annet småtteri også, som trippteller som var det eneste som ikke funket.
    Batterikasse skal også lakkeres opp, og muligens fremre gaffelbein.

    Ramma er bra, i hverfall utvendig.

    Tenkte jeg skulle bruke 2 - 4 vintre på helrenovering.
    Får da tatt motor først, resten gjør jeg selv stort sett.
    Jeg bor i Bodø, og har planer om en aldri så liten tripp langs kystriksveien fra Bodø til Rørvik, og deretter E-6 heim igjen i løpet av forsommeren. Den er som kjent ei helg i slutten av mai her i nord-Norge... ;D

    mvh. VilhelmW
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Salige fryd :)

    Kikket på mc verkstedets nettsider og ser min mc på bukk:


    Ser ut som de tildels har demontert clutch - leverte komplett ny clutch også med fjærer osv.

    Får ta en tlf eller kjøre de 3 mila og kikke innom.

    Desverre får jeg ikke gjort mye selv med mc,en på verksted, tenkte jeg skulle ta med deler hjem for polering.

    Diverse lakkering må jeg sikkert vente med til neste vinter, for til sommeren skal det kjøres når været tillater det.

    VilhelmW

    Jeg bor i Bodø, og har planer om en aldri så liten tripp langs kystriksveien fra Bodø til Rørvik, og deretter E-6 heim igjen i løpet av forsommeren.


    Blir en fin tur dèt, og noen ferjer.

    Forholdsvis greie veier også, bla. fra riksvei 17 og ned til Rørvik forbi Kolvereid.

    Tar du av ved Heilhornet gjestegård ( Bindal ), og kjører forbi Bogen så er veien ikke lang til Leka ( med ferje fra Gutvik ).

    Denne veien ender ut like øst for Kolvereid, og kalles for Gråmarka, er en snarvei i forhold til riksvei 17 hvis en skal til Kolvereid eller Rørvik og kommer nordfra.

    Vega kunne kanskje også vært interessant?

    Ferje fra Horn ( Brønnøysund ) til Igerøy på Vega.
    ca 45 - 50 minutters tur med ferje.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.104
    Antall liker
    27.800
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    På hem besøk i sverige i sist høst møtte jag noen gamle hoj polare vid korv mojjen, han ene har vel ca 20-30 HD kun gamle sykkler
    den han kørde denne dagen var satt ihop med deler tank/oljekåpa fra en tidl Carlifonia eier på slutten av -60t (1%) ::)
    Litt Dirt bike stil.



    Lucifers bad behaving chain slinger's :eek:
     

    Vedlegg

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Vår gemensamme vän med Rat-biken är en gudabenådad Hoj-byggare!!!

    Jag tog kortet i höstas. Det blir en Kawasaki W650 till att börja med.
    Smidig pendlarhoj för nybörjare. Trajja uteseende + japansk kvalitet. ;D
     

    Vedlegg

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.682
    Antall liker
    7.460
    niklasthedolphin skrev:
    Jeg har siden 70'erne haft mange sjove cykler som Ducati 900SS, Guzzi Le mans, Guzzi Falcone, Laverda 500 Formula, BMW R69S, Morini 350s, MV Agusta 750 S, Yamaha, Honda, Nimbus etc. etc. ............


    Som her:



    "dolph"
    Denne står øverst på min ønskeliste, som forhåpentligvis blir til kjøpsliste ut på ettersommeren, selvom jeg ikke klarer å få meg til å like det assymetriske designet på frontlykten(e)... Men har slått meg til ro med at jeg jo ikke ser de når jeg kjører selv.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er første kjøretur for 2011 gjennomført. Grisekaldt. Ble kjørt til service verksted :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Holder på å finne frem og scanne masse eldre dias for tiden og da fant jeg også noen få bilder av min andre motorsykkel, altså den første (ordentlig store/tunge) motorsykkelen etter min Honda 125 SS (også tung grunnet 15HK) som jeg hadde i ungdommen.
    Fikk et opphold på 10 år + før jeg i 83/84 kjøpte meg en Honda 500 VT (C?) som jeg kjørte med i 2 år før neste pluss siste som jeg har lagt inn bilder av ved et par anledninger tidligere i tråden.





    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    grelv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2007
    Innlegg
    515
    Antall liker
    109
    Torget vurderinger
    1
    gadus skrev:
    mye fine sykler her, sikle sikle....

    har selv lyst på en bmw 1250 gs adventure, da den passer perfekt til min bruk, samt er en deilig sykkel å kjøre.
    Her er min, på Vega i fjor sommer:
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Legger inn et bilde av en Ducati (125kubikk?) som er nær identisk med en bestekameraten min hadde i midten av 60 åra.



    Først hadde han en slik, men den hadde Tempo125 motor, så fikk han tak i en original som den på bildet.
    Etter dette så ble det Triumph 650 og så direkte innsprøyting på den, og så gikk det galt, veldig galt :'( for han, og dermed ble det en 10-12 års periode uten sykkel på meg.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Holder på å finne frem og scanne masse eldre dias for tiden og da fant jeg også noen få bilder av min andre motorsykkel, altså den første (ordentlig store/tunge) motorsykkelen etter min Honda 125 SS (også tung grunnet 15HK) som jeg hadde i ungdommen.
    Fikk et opphold på 10 år + før jeg i 83/84 kjøpte meg en Honda 500 VT (C?) som jeg kjørte med i 2 år før neste pluss siste som jeg har lagt inn bilder av ved et par anledninger tidligere i tråden.





    Mvh.KW

    CX 500 Custom heter den modellen KW. V-2 ja, tverrstilt som Moto Guzzi!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker, jeg husker ikke slikt vøtt!
    Derimot så husker jeg godt at på kalde dager/kvelder så savnet jeg den vindbeskyttelsen og varmen de skråstilte sylinderene ga i forhold til min neste en VT 750 C 84mod.................som forøvrig ble solgt i fjor og ikke hentet enda 8)
    Kjenner jo kjøper veldig godt da, så den blir nok hentet nærmere sommeren.
    Den har stått siden 98, så noe må det nok påregnes å gjøre med den.
    Aller først må nok bremsene "løses" (opp) for i det hele tatt få trillet den ut av garasjen, men den har ikke gått mer enn 42 000.

    Mvh.KW
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Noen som begynner å klø i fingra her, nå som sola tar skikkelig? Ikke jeg, ikke i det hele tatt ;D ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bare 5km for min del. Meldt dårlig vær og kaldt en uke til :(
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Og da er vi igang. En sesongåpningstur på omlag 10-12mil igår. Blir kjøring til jobb idag tenker jeg. 53 km der også.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir en ca 22 mil idag tenker jeg. Det er snøfritt på fjellet og turen dit gjøres med MC...
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Blir en ca 22 mil idag tenker jeg. Det er snøfritt på fjellet og turen dit gjøres med MC...
    Er det ikke deilig?
    Jeg kjørte Oslo - Sandefjord - Oslo på mandag, i knall vær. Skulle ned å skifte demper foran mens det ennå gikk på garantien. Herlig tur i strålende solskinn, kan det bli bedre?

    Tråden trenger litt bilder, så jeg legger ved ett jeg.

    mvh
    Lars


     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Blir "vårslepp" i neste uke....værmessig varierer det her i Bodø mellom ausregn ispedd kuling fra både SE og SW, sluddbyger og HAGLbyger. Interessant mc-vær. Men jeg har både sett og hørt flere ute på veiene allerede! Det må være den harde kjerne av hard-entusiaster.... ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.338
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ble en litt baskere tur enn planlagt med alternative ruter. Vel kom til stengt bom midt på fjellet. 2 m brøytekanter etc. Men en 3 timers tid tok 6. Nydelig vær riktignok litt kjølig den siste timen når gradestokken nærmer seg blå...
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Snart 1.Mai og vårsleppet er igang igjen.Hvis været blir med oss er alt kjekkere.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.535
    Antall liker
    1.122
    Skulle gjerne hatt en slik å fjerte ned til Fiskebrygga med:

     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Artig du nevner den der, en kaerat har nettopp kjøpt en Honda cb1100 f superbol'dor som skal gjøres "litt" med. Ikke så vilt som dette men han ble passe ivrig når han så denne.

    Denne er litt enklere å oppnå men fortsatt tøff:



    Han har en stk HD og en stk Triumph Daytona fra før så sesongen er reddet anyway.
     

    Vedlegg

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    sclalars skrev:
    Og så kan du jo få noen bilder av min egen :)



    -----

    mvh
    Lars
    Vil ha!
    Og angrer livet av meg for å ha solg min '70/71 Kawa triple, 500 Mach III (long time ago)

    Arne K
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hvorfor angrer du på det? Blå totaktsrøyk ( fysjom, fysjom! ), elendige kjøre-egenskaper og høres ut som om noen rister ei tom bøtte full av lause skruer! Ikke skjønner jeg hvorfor disse triple 500'ene og 750'ene har blitt slike ikoner. Da stiller det seg heilt annerledes med 900 Z1, som heller ikke var allverdens til kjøremaskin, men er en nytelse å se på!
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Synes H1 ser nesten like grei ut... Og, den kom først!
    60Hk i 1968 var temmelig overlegent. Og testet mot tidelig 80talls GSX, lå den fremdeles skremmende nærme i akserellasjon.
    (skal i rettferdighetens navn ikke nevne kurvetakning i høy hastighet)
    Høydepunkt: Lyden, spesielt med "åpne"(sport-)luft-filtere. Innsugsbrølet overgår i perioder lyden fra ekspansjons-kammer-eksos...

    Arne K
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Joda, de var imponerende - inntil Honda CB 750 K1 kom. Jeg har aldri vært noen 2-T tilhenger, så det har nok noe med det å gjøre. CB 750 ble liksom mc'en min, og er fortsatt noe av det peneste jeg veit om i mc-vei. Men de må være originale! Jeg får vondt langt inni margen av såkalte musclebike-ombygginger.

    Men ære være de som tar vare på triple-Kawa'ene. De har så absolutt sin plass i mc-historien.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Joda, de var imponerende - inntil Honda CB 750 K1 kom. Jeg har aldri vært noen 2-T tilhenger, så det har nok noe med det å gjøre. CB 750 ble liksom mc'en min, og er fortsatt noe av det peneste jeg veit om i mc-vei. Men de må være originale! Jeg får vondt langt inni margen av såkalte musclebike-ombygginger.

    Men ære være de som tar vare på triple-Kawa'ene. De har så absolutt sin plass i mc-historien.
    Min bror kjører en original 1972 CB 750. Nydelig sykkel.



    Den er helt lik denne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn