Ahhhh...den modellen der har jeg «kicket» på Mye råtøffe Scramblers/off-roaders/Café bygg med basis i denneVis vedlegget 578685
SR400 på vei til ny eier
Du hadde ikke den ute på finn.no?
Ahhhh...den modellen der har jeg «kicket» på Mye råtøffe Scramblers/off-roaders/Café bygg med basis i denneVis vedlegget 578685
SR400 på vei til ny eier
Joda, 2016 mod, lå på finn i ca 8 timerAhhhh...den modellen der har jeg «kicket» på Mye råtøffe Scramblers/off-roaders/Café bygg med basis i denneVis vedlegget 578685
SR400 på vei til ny eier
Du hadde ikke den ute på finn.no?
Kjekk sykkel, men det en kjenner jo at en kjører sykkel Måtte bruke inspeksjonshullet ja. Kan være litt krunglete å holde inne dekompen med venstre hånd, justere kicken med høyre fot samtidig som en skal kikke ned i hullet. Så det enkleste syns jeg er å justere kicken med høyre hånd.Den gikk SÅ fort ja. Var du fornøyd med den eller? Startet greit med kick-starten? Brukte du de-komp og så etter i inspeksjonshullet, eller kunne den tråkkes i gang på vanlig vis også? Har jo startet en del sykler med kick oppigjennom, men noen år siden, og den prosedyren på nye SR400 med fuel injection virket litt kompleks. Se ned i inspeksjonshull for når stempel er i riktig posisjon i mørket osv.er jo ikke alltid like lett..?
Hmmm..skjønner. Så det nyttet ikke å kicke i gang når man føler på kicken at stemplet er på vei opp bare? Altså bare bruke dekompen for å kommer over kneika/om stemplet må over topp-posisjon om du skjønner?Kjekk sykkel, men det en kjenner jo at en kjører sykkel Måtte bruke inspeksjonshullet ja. Kan være litt krunglete å holde inne dekompen med venstre hånd, justere kicken med høyre fot samtidig som en skal kikke ned i hullet. Så det enkleste syns jeg er å justere kicken med høyre hånd.Den gikk SÅ fort ja. Var du fornøyd med den eller? Startet greit med kick-starten? Brukte du de-komp og så etter i inspeksjonshullet, eller kunne den tråkkes i gang på vanlig vis også? Har jo startet en del sykler med kick oppigjennom, men noen år siden, og den prosedyren på nye SR400 med fuel injection virket litt kompleks. Se ned i inspeksjonshull for når stempel er i riktig posisjon i mørket osv.er jo ikke alltid like lett..?
Er det nødvendig med pussy-valves for å sparke i gang den?Kjekk sykkel, men det en kjenner jo at en kjører sykkel Måtte bruke inspeksjonshullet ja. Kan være litt krunglete å holde inne dekompen med venstre hånd, justere kicken med høyre fot samtidig som en skal kikke ned i hullet. Så det enkleste syns jeg er å justere kicken med høyre hånd.Den gikk SÅ fort ja. Var du fornøyd med den eller? Startet greit med kick-starten? Brukte du de-komp og så etter i inspeksjonshullet, eller kunne den tråkkes i gang på vanlig vis også? Har jo startet en del sykler med kick oppigjennom, men noen år siden, og den prosedyren på nye SR400 med fuel injection virket litt kompleks. Se ned i inspeksjonshull for når stempel er i riktig posisjon i mørket osv.er jo ikke alltid like lett..?
Herlig ;DVis vedlegget 578500
Vis vedlegget 578501
-75 Z900, handlet i høst! Ble en liten restaurering i vinter, straks klar for første luftetur.
Mvh.
SAL
Den står fremdeles på ustilling i gangen ja Bare passer på å tørne motoren en gang i blandtStår den fremdeles under trappen eller har du vært ute og luftet den?
Kult å se syklene dine, Per! Kaffiraceren ser jo snerten utDenne skal det byttes olje og kamreimer på, så er den klar. Men det spørs litt hvor mye en får lov til å bruke den i år...
Vis vedlegget 578799
Denne er klar
Vis vedlegget 578800
Denne er ikke så klar, her er det en del som skulle vært gjort men som har stoppet opp. Får se hva en rekker utover våren...
Vis vedlegget 578802
En av tidenes mest vellykkede MC-design.
Nydelig sykkel, blir ikke bedre!Herlig ;DVis vedlegget 578500
Vis vedlegget 578501
-75 Z900, handlet i høst! Ble en liten restaurering i vinter, straks klar for første luftetur.
Mvh.
SAL
her er min
Vis vedlegget 580159
He-he, fint å se at det er flere enn meg som ikke ble heeelt ferdig til sesongstart.Kult å se syklene dine, Per! Kaffiraceren ser jo snerten utDenne skal det byttes olje og kamreimer på, så er den klar. Men det spørs litt hvor mye en får lov til å bruke den i år...
Vis vedlegget 578799
Denne er klar
Vis vedlegget 578800
Denne er ikke så klar, her er det en del som skulle vært gjort men som har stoppet opp. Får se hva en rekker utover våren...
Vis vedlegget 578802
Sjøl er jeg ikke helt klar med alt, våren kom forferdelig fort i år.
Denne er ikke ferdig riktig enda. Her skal motoren få en større sylinder / stempel, nye kammer osv. Håper på 60-65hk.
Vis vedlegget 580181
Denne er dog klar, og i stadig bruk.
Vis vedlegget 580182
Jeg har solgt to motorsykler i vår! Det er ikke noe som skjer så ofte. Dette er den ene.
Vis vedlegget 580183
Nei, selge sykler er fæle greier. Men når de ikke har blitt brukt / tenkt på i løpet av 12-15 år, så lot jeg meg overtale. Dvs, trialsykkelen jeg solgte har vel ikke vært i bruk på drøye 20 år.He-he, fint å se at det er flere enn meg som ikke ble heeelt ferdig til sesongstart.
Og som holder på med ting & sykler litt utenfor main stream.
Kikket litt på gjemmesiden, 8mm er ikke å spøke med forstår jeg.
Selge sykler (?)
Vel, ja, joo, vet ikke helt...
Det er nok slik at de fleste mine er tilsalgs for en pris (som ingen vil gi).
Det nærmeste måtte være de 2 900ssie'ne jeg har stående, evn. 1 av de.
Men jeg trenger de ssie'ne som delesykler til flere kaffi prosjekter, så de blir nok stående...
Gate 1098'en kunne jeg nok ha solgt, men det er for øyeblikket ingen annen (Ducati) gatesykkel som faller helt i smak.
916 selges ikke.
Så da blir de nok stående alle sammen.
Yepp, alt orginalt.Nydelig sykkel, blir ikke bedre!
Da har vi representert begge farger i -75.
Restaurert selv skjønner jeg utifra innlegg i tråden, nydelig utført jobb!
Alt originalt?
Mvh.
SAL
Herlig, skikkelig gjennomført! Ser nydelig ut, Z1 er fineste sykkel noen sinne, "Bike of the bikes"!Yepp, alt orginalt.Nydelig sykkel, blir ikke bedre!
Da har vi representert begge farger i -75.
Restaurert selv skjønner jeg utifra innlegg i tråden, nydelig utført jobb!
Alt originalt?
Mvh.
SAL
Masse NOS deler da, som eksosanlegg, skjermer, felger og komplett ledningsnett. + en hel del småting
Tok den helt fra hverandre og fikk ramma sandblåst og lakkert på nytt. Satt den sammen i gjen i stua hjemme. (kona var ikke helt fornøyd )
Google sier at det stemmer. W650 må vel være sykkelen Spiralis etterspør, dersom den kan registreres som mellomklasse.^ Kan det være W-series du tenker på?
Hvis du skal ha relativt ny sykkel, så kan kanskje noe i Ducati Scrambler serien passe (?) Feks Cafe racer.Dere som har erfaring på dette feltet. Hvordan er det, jeg har (selvsagt! ) lyst på ny MC og den må se ut som en motorsykkel skal se ut. Dvs sånn som motorsykler så ut fra slutten på 50 femtitalet og fram til en bit ut på 70 tallet. Den kan ikke være for stor for den må kunne registreres som A2, mellomklasse.
Har funnet Royal Enfield som passer kriteriene. Men så var det dette med kvalitet da..............?? Har hørt at Royal Enfield er genuin møkk når det kommer til kvalitet. Gjelder dette også for dagens modeller? Hvordan er det med Triumph og Norton?
Benelli Imperiale 400 kan også være interessant, men den er totalt ukjent for meg. men den har riktig look om ikke annet. Samme med Moto Guzzi V7, den har også "riktig stuk" også har den en nydelig tverrstillt V2 motor.
Noen med kvalifiserte meninger?
Det er gjort betydelige oppgraderinger og kvalitetsforbedringer med RE de siste årene. Ikke minst også gjennomhelt nyutviklede modeller.Har funnet Royal Enfield som passer kriteriene. Men så var det dette med kvalitet da..............?? Har hørt at Royal Enfield er genuin møkk når det kommer til kvalitet. Gjelder dette også for dagens modeller?
Artige og flotte maskiner, men er det en sykkel man ikke må sette 3 til 1 på så er det disse. Man hører da nesten ikke forskjell på Suzukien og en SAAB to-takt. Med orginal trippeleksos så er lyden finBabyen til en kompis. Helrestaurert, vannkjøkt 750. Fullstendig som ny. Mangler litt elektrisk, noen kabler og eksosanlegg.
Vis vedlegget 666770 Vis vedlegget 666771