Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    R.Solhaug skrev:
    Herr Solhaug har etterhvert lært seg å innse at det rett og slett er uønsket og unødvendig tap i alt av flertrådede ledninger, dog ikke like ille i alle. Og alt av solide ledere er absolutt ikke like bra, derfor blir det lett forvirring.

    Mvh. Herr Solhaug
    Og for å unngå denne forvirringen spør jeg igjen:

    Hva er best? EKKJ?
    Enkelttråder, og kanskje da lakkisolert 2mm?
    Eller?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    norcad skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Herr Solhaug har etterhvert lært seg å innse at det rett og slett er uønsket og unødvendig tap i alt av flertrådede ledninger, dog ikke like ille i alle. Og alt av solide ledere er absolutt ikke like bra, derfor blir det lett forvirring.

    Mvh. Herr Solhaug
    Og for å unngå denne forvirringen spør jeg igjen:

    Hva er best? EKKJ?
    Enkelttråder, og kanskje da lakkisolert 2mm?
    Eller?

    Når jeg svipper innom at ikke alt er like bra tenker jeg primært på signalkabler, der er det litt mer kilent.

    Til høyttalerkabling kan du velge deg sølv eller kobber, tykk enleder. I mitt oppsett brukes grøftekabler komplett med alt av pvc, ingen magiske hifi-ritualer. Dettetil tross har jeg enda ikke hørt noen etterlyse mer luft eller oppløsning ;)


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    Veggen skrev:
    lark skrev:
    Dette kan da umulig funke noe særlig, du har jo koblet kabelen feil vei i forhold til pilene ;D
    I helsike :eek: Det var derfor alt ble spilt baklengs i venstre kanal ;D ;D
    Hånei, du 8) Ingen piler på denne kabelen. Som forresten er type PFSP hvis noen skulle lure på det.

    Edit: Jovisst var der piler :-[ Så dem ikke før nå. Uansett så betyr det null og niks ;D ;D

    Denne kabelen har faktisk skjerm, så kanskje pilene har en funksjon dersom skjermen er i bruk?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Lark; husk jeg anbefalte et u-sving forbudt skilt ved høyttalerterminalen ;D



    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Lark; husk jeg anbefalte et u-sving forbudt skilt ved høyttalerterminalen ;D



    Mvh. RS
    Ehh ??? ??? Nå er jeg ikke helt med, Hr. Solhaug.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Lark; husk jeg anbefalte et u-sving forbudt skilt ved høyttalerterminalen ;D



    Mvh. RS
    Ehh ??? ???

    Jepp, ellers risikerer du at de upålitelige elektronene likegodt snur og tar det andre kabelstrekket rett tilbake til forsterkern uten å gi fra seg en lyd::) ;D


    Mvh. RS
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    lark skrev:
    Veggen skrev:
    Dette kan da umulig funke noe særlig, du har jo koblet kabelen feil vei i forhold til pilene ;D
    I helsike :eek: Det var derfor alt ble spilt baklengs i venstre kanal ;D ;D
    Hånei, du 8) Ingen piler på denne kabelen. Som forresten er PSFP hvis noen skulle lure på det.
    Piler jo, om du ser litt nærmere på den grå isolasjonen helt til høyre på bildet så er det da tydelig et par slike: > >
    Hvis atomstrukturen i kobberet er optimalisert for en retning så er det nok klokt å holde seg til den ja.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Veggen skrev:
    Hvis atomstrukturen i kobberet er optimalisert for en retning så er det nok klokt å holde seg til den ja.

    Atomstrukturen ja, den betyr alt :p


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    Veggen skrev:
    Hvis atomstrukturen i kobberet er optimalisert for en retning så er det nok klokt å holde seg til den ja.
    Jeg har orientert kabelen nøyaktig nord-sør og tatt hensyn til misvisningen i forhold til jordens magnetiske nordpol. Da er det likegyldig hvilken vei atomene er optimalisert i følge den kjente atomfysikerens Ziglweit P. Stonck sine teorier. ;D ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    Veggen skrev:
    Hvis atomstrukturen i kobberet er optimalisert for en retning så er det nok klokt å holde seg til den ja.
    Jeg har orientert kabelen nøyaktig nord-sør og tatt hensyn til misvisningen i forhold til jordens magnetiske nordpol. Da er det likegyldig hvilken vei atomene er optimalisert i følge den kjente atomfysikerens Ziglweit P. Stonck sine teorier.

    Brukte du ønskekvist ???


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    lark skrev:
    Veggen skrev:
    Hvis atomstrukturen i kobberet er optimalisert for en retning så er det nok klokt å holde seg til den ja.
    Jeg har orientert kabelen nøyaktig nord-sør og tatt hensyn til misvisningen i forhold til jordens magnetiske nordpol. Da er det likegyldig hvilken vei atomene er optimalisert i følge den kjente atomfysikerens Ziglweit P. Stonck sine teorier.

    Brukte du ønskekvist ???


    Mvh. RS
    Jepp ;) Endatil en som fått kryogenbehandling ;D
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.532
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og på Hedmarken kunne man høre et distinkt "Merde!" da lark innså at han hadde glemt å ta hensyn til corioliseffekten.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.684
    Antall liker
    3.214
    Torget vurderinger
    0
    R.Solhaug skrev:
    1. Hadde du i tillegg fulgt mitt råd ang. forsterkermodifisering ville det begynt å bli morro :-*

    2. - ellers, siden du er ute etter å slakte Solide Kåre,

    3. ikke la de spille mer enn ca. en halvtime. Fra da av vil de begynne å åpne opp og utklassede andre kablene ???
    1. Jeg stikker gjerne innom med et par forsterkere - som tidligere nevnt - sammen kunne vi vurdert moroa ;)

    2. Solide Kåre er et kupp til prisen - det er lyden som avgjør

    3. Det kan vel greit løses - ved at kabelen hele tiden spiller i et oppsett - i et annet rom ??? Eller mister den "evnen" umiddelbart etter frakobling? Og derfor uansett må "varmes opp" nye 30 minutter etter tilkobling ?
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Meget mulig at kabelen mister litt av "innbrenningen" når den koples fra, men husk for all del å spille svært variert musikk. Husk at ensidig musikk brenner seg inn i kabelen, akkurat som et TV-bilde. Da er det utrolig kjipt å skulle høre på klassisk, bare for å oppfatte en klar farging og litt ekko av hardrock og annet forstyrrende.

    Selv sverger jeg til ulike kabler for ulik musikkstil. Da er man nok mest sikker på at lydbildet blir optimalt. Kanskje solid core er det som egner seg best for hard core musikk? Eller kanskje ikke?

    Uansett blir det spennende å høre hva dere kommer frem til etter at testen er utført!
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Flageborg skrev:
    R.Solhaug skrev:
    1. Hadde du i tillegg fulgt mitt råd ang. forsterkermodifisering ville det begynt å bli morro :-*

    2. - ellers, siden du er ute etter å slakte Solide Kåre,

    3. ikke la de spille mer enn ca. en halvtime. Fra da av vil de begynne å åpne opp og utklassede andre kablene ???
    1. Jeg stikker gjerne innom med et par forsterkere - som tidligere nevnt - sammen kunne vi vurdert moroa ;)

    2. Solide Kåre er et kupp til prisen - det er lyden som avgjør

    3. Det kan vel greit løses - ved at kabelen hele tiden spiller i et oppsett - i et annet rom ??? Eller mister den "evnen" umiddelbart etter frakobling? Og derfor uansett må "varmes opp" nye 30 minutter etter tilkobling ?
    Punkt 3 er ment som et hint i tilfelle hensikten din var å slakte Kåre. Han er nemlig nokså innesluttet den første tiden, men ertter en drøy halvtime åpner han gradvis opp og begynner å spille :eek:

    Punkt 1: Det er direkte enkelt å modde Doxaer, nettbrønnen går inn der brytern satt og ledninger internt oppgraderes. Men for all del..


    Mvh. RS
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Nå har denna karen også bestemt seg for å teste Solide Kåre mot mine Transparent Ultra XL. Bare litt usikker på når jeg får schvingt schveiva..! :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    RoKo skrev:
    Meget mulig at kabelen mister litt av "innbrenningen" når den koples fra, men husk for all del å spille svært variert musikk. Husk at ensidig musikk brenner seg inn i kabelen, akkurat som et TV-bilde. Da er det utrolig kjipt å skulle høre på klassisk, bare for å oppfatte en klar farging og litt ekko av hardrock og annet forstyrrende.

    Selv sverger jeg til ulike kabler for ulik musikkstil. Da er man nok mest sikker på at lydbildet blir optimalt. Kanskje solid core er det som egner seg best for hard core musikk? Eller kanskje ikke?

    Uansett blir det spennende å høre hva dere kommer frem til etter at testen er utført!
    Er du kabelpusher? Du er er uansett et naturtalent! Hvilke horribelt innbringende ideer; ett sett kabler for hver musikksjanger, kanskje ett for hverartist, eller endog hver plate :eek: ???


    Mvh. RS
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.989
    Antall liker
    9.009
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    R.Solhaug skrev:
    slowmotion skrev:
    TJ skrev:
    Teoretisk sett har skin-effekten noe å si i audio-området. Mener å huske at jeg regnet dette ut i en annen tråd en gang og kom til at strømmen trenger ca 0.7 mm inn i kabelen ved 20kHz. Altså har man skin effekt i det en kabel blir større enn 1.5 mm i diamert => ca 1.5 kvadrat.
    Det jeg ikke veit noe om er om "elektrontettheten" i bevegelse varierer i dette sjiktet! Noen som vet noe om akkurat dette?
    Det er jo kjekt å vite.
    Hvor store var følgene av dette sammenliknet med si 1000Hz? I deciBel?

    ;)

    En eventuell/teoretisk nivåsenkning på ca.0.12db v.20khz er i praksis totalt uinterresant. Det som derimot betyr noe er signalets renhet.


    Mvh. RS
    Skin effekten har ingen direkte sammenheng med nivåsenking.
    Scin effekt sier noe om av effektivt areal av lederen blir redusert - når frekvensen øker - noe som gjør at den effektive motstanden øker. Men hvis man allerede er oppi i +1,5m2 for diskanten - så tror nok jeg at den elektriske motstanden for diskant gjengivelsen er såpass liten at den ikke er målbar....

    Mvh
    OMF
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    R.Solhaug skrev:
    RoKo skrev:
    Meget mulig at kabelen mister litt av "innbrenningen" når den koples fra, men husk for all del å spille svært variert musikk. Husk at ensidig musikk brenner seg inn i kabelen, akkurat som et TV-bilde. Da er det utrolig kjipt å skulle høre på klassisk, bare for å oppfatte en klar farging og litt ekko av hardrock og annet forstyrrende.

    Selv sverger jeg til ulike kabler for ulik musikkstil. Da er man nok mest sikker på at lydbildet blir optimalt. Kanskje solid core er det som egner seg best for hard core musikk? Eller kanskje ikke?

    Uansett blir det spennende å høre hva dere kommer frem til etter at testen er utført!
    Er du kabelpusher? Du er er uansett et naturtalent! Hvilke horribelt innbringende ideer; ett sett kabler for hver musikksjanger, kanskje ett for hverartist, eller endog hver plate :eek: ???


    Mvh. RS
    Man vil nok ikke få spesielt mye fritid igjen dersom man skal lytte seg frem til den optimale kabel for hver utgivelse man har, nei... ;D

    Tenk deg bare salgsannonser der det står oppgitt hvilke album kabelen passer for... :D
    Kunne nesten vært litt morsomt å trekke den ideen der ut i markedet! 8)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Våre venner i andre enden av signalkjeden har dette tilbudet:

    Monster Jazz Instrument Cable 12 Ft. - Straight 1/4 Plugs (M JAZZ-12)



    As a jazz musician, your sound is your soul. That's why Monster created MonsterJazz. It's engineered to ensure that all your instrument's warmth, presence, and full-bodied overtones are precisely reproduced. Patented Time Correct windings provide extended bandwidth and dynamic range. Exclusive Multi-Twist construction rejects noise and hum, Heavy-duty 24k gold contacts with strain relief ensure a reliable, high integrity connection year after year. Plug in Monster Jazz today and feel the difference.
    http://www.amazon.com/Monster-Jazz-Instrument-Cable-Ft/dp/B0002E37SQ
     
    L

    lark

    Gjest
    Valentino skrev:
    Og på Hedmarken kunne man høre et distinkt "Merde!" da lark innså at han hadde glemt å ta hensyn til corioliseffekten.
    ?23
    Det er mye som skal tas hensyn til. Boltzmanns konstant ( k = 1.380 6505(24) × 10 J/K) f.eks. ;D ;D ;D
    Corioliskraften tar jeg alltid hensyn til :) :)
    Og selvfølgelig kona ;) ;) ;)

    PS: Du hører jamen godt, Valentino. 30 - 40 mil avstand i luftlinje. Vindretningen må ha vært gunstig ;)
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    OMF skrev:
    R.Solhaug skrev:
    slowmotion skrev:
    TJ skrev:
    Teoretisk sett har skin-effekten noe å si i audio-området. Mener å huske at jeg regnet dette ut i en annen tråd en gang og kom til at strømmen trenger ca 0.7 mm inn i kabelen ved 20kHz. Altså har man skin effekt i det en kabel blir større enn 1.5 mm i diamert => ca 1.5 kvadrat.
    Det jeg ikke veit noe om er om "elektrontettheten" i bevegelse varierer i dette sjiktet! Noen som vet noe om akkurat dette?
    Det er jo kjekt å vite.
    Hvor store var følgene av dette sammenliknet med si 1000Hz? I deciBel?

    ;)

    En eventuell/teoretisk nivåsenkning på ca.0.12db v.20khz er i praksis totalt uinterresant. Det som derimot betyr noe er signalets renhet.


    Mvh. RS
    Skin effekten har ingen direkte sammenheng med nivåsenking.
    Scin effekt sier noe om av effektivt areal av lederen blir redusert - når frekvensen øker - noe som gjør at den effektive motstanden øker. Men hvis man allerede er oppi i +1,5m2 for diskanten - så tror nok jeg at den elektriske motstanden for diskant gjengivelsen er såpass liten at den ikke er målbar....

    Mvh
    OMF



    Det var vel det jeg prøvde å hinte om ... at det uansett ikke spiller noen praktisk rolle.


    ;)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Pilsern skrev:
    frans skrev:
    Er det noen som vet om det lages ringkjerne transformatorer med solidcore?
    De lages alltid med "solid core", men termineringen kan variere.

    mvh
    Og jeg åbner trafoer med multicore og lodder Duelundkabel på de indvendige kabler.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.029
    Antall liker
    28.796
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og spiller inn ferskeste tilskudd på Solid Kåre-stammen nå, signalkabel fra platespiller.
    O la la, for et trøkk :eek: ;D

    Solid ja, står som en påle ut i rommet:

    og inn i koblingsboksen:


    Vanskelig å se, men den virker jo å overvinne tyngdekraften:


    Den står sterk og bramfi ut i luften, som barndommens første ereksjoner -
    og slik låter det og!

    ;D ;D ;D

    Morten
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Tør jeg anbefale å ta ballene av kablene?
    Gjør ikke så vondt når noen tråkker på dem da....

    Lark sine SC spilte enormt med en gang de ble tilkoblet, RS sine krever en halvtime før åpning?

    Hvorfor blande inn RS sine signal- og strømkabler her?
    Dette er jo salgsvarer og ikke gode gratis råd til audiofile?

    R
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.532
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det går ikke særlig mye strøm i en pickupkabel, så den forblir vel lukket.

    Spøk til side: Også Parelius er åpen for signifikante forskjeller på pickupkabler. Forøvrig er det lenge siden han hadde sin Lavigne-opplevelse. Selv har jeg ikke prøvd å høre etter; Jeg bruker bare de bestspecede kablene jeg har fra tonearmsplugger til RIAA. De er ikke sc, forresten.

    Alle råd her inne er gratis. Men noen er mer verd enn andre. ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    RoDa skrev:
    Tør jeg anbefale å ta ballene av kablene?
    Gjør ikke så vondt når noen tråkker på dem da....

    Lark sine SC spilte enormt med en gang de ble tilkoblet, RS sine krever en halvtime før åpning?

    Hvorfor blande inn RS sine signal- og strømkabler her?
    Dette er jo salgsvarer og ikke gode gratis råd til audiofile?

    R

    Åh, du lærer vel kanskje en gang.

    Apropos salgsvare kontra gratis råd; har du problemer med at jeg tilbyr folk mine DIY referansekabler til selvkost?



    Mvh. RS
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.029
    Antall liker
    28.796
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Hvorfor blande inn RS sine signal- og strømkabler her?
    Sorry, glemte at Lark ønsket prat om strøm- og ht-kabler, ikke signalkabler, det ble vel litt OT ja.

    :-\

    Morten
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Duelund_Support skrev:
    Pilsern skrev:
    frans skrev:
    Er det noen som vet om det lages ringkjerne transformatorer med solidcore?
    De lages alltid med "solid core", men termineringen kan variere.

    mvh
    Og jeg åbner trafoer med multicore og lodder Duelundkabel på de indvendige kabler.
    Den her ringkjernen fra et DIY-kit har multitrådsledere på hhv. AWG 22 (0,64mm/0,3kvmm) og AWG18 (1mm/0,8 kvmm). Kanskje bytte til tykkere solidcore ledere?
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Kanskje en «hollow core», nesten som i uttrykket «hollow cable».
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    35
    frans skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Pilsern skrev:
    frans skrev:
    Er det noen som vet om det lages ringkjerne transformatorer med solidcore?
    De lages alltid med "solid core", men termineringen kan variere.

    mvh
    Og jeg åbner trafoer med multicore og lodder Duelundkabel på de indvendige kabler.
    Den her ringkjernen fra et DIY-kit har multitrådsledere på hhv. AWG 22 (0,64mm/0,3kvmm) og AWG18 (1mm/0,8 kvmm). Kanskje bytte til tykkere solidcore ledere?
    sorry...med "alltid" tenkte jeg på "vanlige" ringkjernetransformatorer -
    Dette ser ut til å være en basert på ferrittkjerne. Nå vet jeg ikke hvilken funksjon den har i det phonotrinnet, men tror det er mer å hente på å gjøre noe med den 15VDC strømforyningen som følger med til det.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    xerxes skrev:
    Er det mulig å bruke entrådet i stedt for solid core?

    En-leder eller diktator, Solide Kåre eller blant venner bare Kåre 8)



    Mvh. RS
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei..
    Var å hørte på en (to) Solid Kåre 4x6kv hos en kamerat i helga.
    Det er klart at dette kanskje er "verdens beste" kabel om en legger prisen til grunn.
    Lyden totaltsett var uten tvil oppgradert, MEN:
    Jeg sitter også igjen med et inntrykk av at det hadde blitt alt for mye fokus/for høyt nivå på diskanten. 
    På enkelte spor (understreker det)
    synest jeg også at lyden fra høytalerne i seg selv var for tydelig - lyden fra artister og instrumenter var plassert i høytalerne og ikke i mellom og ved siden av - altså høytalerne "forsvant ikke" i lydbildet. Faguttrykket for dette kommer jeg ikke på i farten, men dere forstår nok hva jeg mener - om dere legger godviljen til - tenker jeg ;D

    Så etter desse 2,5 timer med lytting er det etter min mening nok ikke bare å rope: Halleluja!, Halleluja! som en kan få et visst intrykk av på tråden. Desse kablene har også sine "feil".
    Totalt sett var intrykket positivt med glattere/renere og strammere lyd. ;)

    Kablene er interessante nok, samt at jeg er "litt" nygerrig ;D ;), til at jeg har bestillt meg et par lengder av Solid Kåre 4x6 for å prøve selv..
    Den kostnaden står jeg i - tror jeg ;D ;D ;D ;)
    Skal bli artigt å prøve i hvertfall :D

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    56fwb skrev:
    Hei..
    Var å hørte på en Solid Kåre 4x6kv hos en kamerat i helga.
    Det er klart at dette kanskje er "verdens beste" kabel om en legger prisen til grunn.
    Lyden totaltsett var uten tvil oppgradert, MEN:
    Jeg sitter også igjen med et inntrykk av at det hadde blitt alt for mye fokus/for høyt nivå på diskanten.
    På enkelte spor (understreker det)
    synest jeg også at lyden fra høytalerne i seg selv var for tydelig - lyden fra artister og instrumenter var plassert i høytalerne og ikke i mellom og ved siden av - altså høytalerne "forsvant ikke" i lydbildet. Faguttrykket for dette kommer jeg ikke på i farten, men dere forstår nok hva jeg mener - om dere legger godviljen til tenker jeg ;D
    Så det er nok ikke bare å rope: Halleluja!, Halleluja! som en kan få et visst intrykk av på tråden.
    Totalt sett vart intrykket positivt med glattere/renere og strammere lyd. ;)

    Jeg har bestillt meg et par lengder av Solid Kåre 4x6 for å prøve selv..
    Den kostnaden står jeg i tror jeg ;D ;D ;D ;)
    Skal bli artigt å prøve i hvertfall :D

    mvh
    Kan egentlig kabler få høytalerne til og "forsvinne" ?
    Jeg bare lurer.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Nettopp
    Jeg skrev "forsvinne"
    Om du legger godviljen til - jeg tror du har den egentlig - så forstår du hva jeg mener. :) :D ;D

    mvh :) :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn