Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    56fwb skrev:
    Nettopp
    Jeg skrev "forsvinne"
    Om du legger godviljen til - jeg tror du har den egentlig - så forstår du hva jeg mener. :) :D ;D

    mvh :) :)
    Ser den. Jeg er full av godvilje jeg, det er nesten så det renner over. ;D

    Jeg forstår godt hva du mener med "forsvinne".

    Men det er seriøst ment fra meg, kan kabler ha så stor betydning på lyden at de får høytalerne til og, "forsvinne" ?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    ...
    Men det er seriøst ment fra meg, kan kabler ha så stor betydning på lyden at de får høytalerne til og, "forsvinne" ?
    Spm. kan omformuleres:

    - Gitt at HT i et aktuelt oppsett (øvrig utstyr, rom, plassering mv) har egenskapet at den kan «forsvinne» i lydbildet, hvor «dårlig» HT kabel kreves for at denne egenskapen evt. skal «opphøre»?

    mvh
    KJ
     
    L

    lark

    Gjest
    56fwb skrev:
    Jeg sitter også igjen med et inntrykk av at det hadde blitt alt for mye fokus/for høyt nivå på diskanten.
    På enkelte spor (understreker det)
    synest jeg også at lyden fra høytalerne i seg selv var for tydelig - lyden fra artister og instrumenter var plassert i høytalerne og ikke i mellom og ved siden av - altså høytalerne "forsvant ikke" i lydbildet. Faguttrykket for dette kommer jeg ikke på i farten, men dere forstår nok hva jeg mener - om dere legger godviljen til - tenker jeg ;D


    mvh
    Hei igjen 56fwb :) Joda, det var her hos meg det foregikk, hvis noen skulle lure på det ;D
    Alt for mye fokus og for høyt nivå på diskanten + at artister og instrumenter var plassert i høyttalerene, og likevel en oppgradering? :eek: :eek:
    Jeg må ha hatt FORFERDELIG dårlig lyd tidligere ;)
    Jeg er dessuten uenig i begge utsagn. Du kom nok på besøk med den hensikt å ta livet av Solid-Kåre, 56fwb ;D
    Men dengang ei. Nysjerrigheten på 4x6 kv. SC våknet tilgangs ;D ;D
    Litt merkelig at den andre karen som var på besøk, allerede etter at første spor var spilt (P.Barber) kommenterte at holografien i lydbildet var betydelig forbedret siden sist han var her. Når det gjelder diskanten, så har dette vært en gjenganger i beskrivelsen av lyden her. Men jeg kan garantere at den ble iallefall IKKE mer fremtredende med Kåre på plass ;D Hvis det på enkelte plater virket som om lyden kom fra hver høyttaler og lite imellom høyttalerene, så kan jeg garantere at det skyldes innspillingen og ikke kablene. Du skal se at Solide Kåre er en kløpper til å avsløre kvaliteter/unoter på selve innspillingene ;D ;D
    Forbedringene med 4x6 solicore kabel har jeg beskrevet ganske så dekkende her
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=32497.msg613498#msg613498
    Så da så ;) ;)
     
    B

    bts

    Gjest
    Close-up, 2x6m oskärmad 4x2x05 solidcore mellan pre och poweramp... :eek: ;D

     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Jeg sitter også igjen med et inntrykk av at det hadde blitt alt for mye fokus/for høyt nivå på diskanten. 
    På enkelte spor (understreker det)
    synest jeg også at lyden fra høytalerne i seg selv var for tydelig - lyden fra artister og instrumenter var plassert i høytalerne og ikke i mellom og ved siden av - altså høytalerne "forsvant ikke" i lydbildet. Faguttrykket for dette kommer jeg ikke på i farten, men dere forstår nok hva jeg mener - om dere legger godviljen til - tenker jeg ;D


    mvh

    Hei igjen 56fwb  :) 
    Alt for mye fokus og for høyt nivå på diskanten + at artister og instrumenter var plassert i høyttalerene, og likevel en oppgradering? :eek: :eek:
    Jeg må ha hatt FORFERDELIG dårlig lyd tidligere ;)
    Jeg er dessuten uenig i begge utsagn. Du kom nok på besøk med den hensikt å ta livet av Solid-Kåre, 56fwb ;D

    Litt merkelig at den andre karen som var på besøk, allerede etter at første spor var spilt (P.Barber) kommenterte at holografien i lydbildet var betydelig forbedret siden sist han var her. Når det gjelder diskanten, så har dette vært en gjenganger i beskrivelsen av lyden her.
    Så da så ;) ;)
    Hei igjen...
    Prøvde å anonymisere noe - for andre - lark slik at de ikke skulle vere påvirket av dine tidligere omtaler :)
    Jeg kom IKKE på besøk for ta livet av SolidKåre - Jeg kom fordi jeg var nygerrig og med svært åpent sinn ;) :eek:

    At du ikke er enig med meg er jo for så vidt greit - det er jo du som eier kablene ;)
    Det jeg har skrevet her er jo ikke annet en det jeg skrev i mail til deg i går for å sumere opp mine lytteintrykk.

    Som jeg har skrevet gav kabelen et godt intrykk, men JEG "oppdaget" de "feila" jeg har nevnt.
    Så vidt som jeg husker var "han andre" som var tilstede også enig om det høye  nivået i diskanten.
    Når det gjelder at det på enkelte spor blir for mye høytaler er jo noe andre har beskrevet ved test av solidCore kabler: Sitat: "Snevert lydbilde - det strekker seg ikke utover. Utøvere/instrumenter mister sin gode plassering"

    På P.Barber 1. sporet som ble spilt da vi kom satt jeg på siden, men hørte i allefall at på DET sporet var det ikke snevert lydbilde. Jeg opplevde også lyden som stram og glatt men et høgt nivå i diskanten som var der på alle sporene som ble spillt.  Dette har vert kommentert tidligere også, som du sier. Jeg synest ikke at (den fantastiske ;D) SolidKåre har tilført noe positivt/trekt fra noe negativt i diskanten. JEG opplevde berre diskantnivået som (alt) for fremtredende.

    Da det senere var min tur å sitte i sweetspotten fekk jeg på et par spor følelsen av snevert lydbilde der HT var framtredende. Dette var musikk som skulle "flyte" rundt og mellom.

    Men som sagt: Totalt sett opplevde jeg at du har fått et løft i lydbildet. Og du har IKKE hatt "FORFERDELEG DÅRLEG LYD" før heller  lark - men akkurat DET visste du. :D :D

    Grunnen til at jeg har ringt til felles leverandør av 4x6'en og bestillt, er at jeg er nygerrig. Jeg vil vite hva som er forskjellene ved en direkte sammenligning av Straight Wirene' og Solid Coren.
    Jeg må jo kjøpe de selv for sammenligning da det i flg dine erfaringer med montering av Solide Kåre er "et svare strev"og store anstrengelser å bytte kabler for sammenligning.

    Om jeg da oppdager/opplever forskjeller som ikke er til gunst for SolidCore blir jeg vel ikke trodd. ;D :D ;)
    Jeg skal iallefall prøve vere ærleg - også med meg selv.

    Foreløpig funger mine Straight Wire Crecendo meeeeget bra. Kjapp, presis og oppløst bass, oppløst glatt og herleg mellomtone. Diskanten -Ja, den berre er der som en i lauget sier, oppløst, klar og glatt, og uten hverken sibilanter eller fremtredende nivå: Lark, "en eller annen" kalte summen av dette for:"Dønn presis fokus, stort og flott lydbilde og Kvalitetslyd på høgt nivå" :D 8)
    Det er dette SC skal "sloss" med - så får vi se hvem som går av med seieren...

    Ha en stråååålendes kveld lark og lytt mye til den meget respektable lyden hos deg :D :D ;D 8)

    Beste hilsen
    en ærleg og oppriktig
    56fwb ;) :) :)
     
    L

    lark

    Gjest
    Hepp hepp, 56fwb ;D

    PS: Må vel også nevne (litt Off Topic) at signalkabelen mellom CD og forsterker koster ca. 500.- ;D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    Hepp hepp, 56fwb ;D
    Hoppeti-hopp til deg og.
    Om alle skulle vere enige hadde det jaggu vært kjedelig i verden.
    Ja ville da ha ALT likt det du har ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8) :eek:

    Hurra for den "lille"?? forskjellen lark 8)

    mvh
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    Hepp hepp, 56fwb ;D

    PS: Må vel også nevne (litt Off Topic) at signalkabelen mellom CD og forsterker koster ca. 500.- ;D
    Da snakker du selvsagt om den du har i anlegget ditt. ;) 8)
    Prisen på Virtuosene nevnes ikke - kjøpt brukt av meg - av en som angrer blod på at han solgte de ;D ;D ;D

    OT; Poenget er at jeg opplever å ha (meget) god balanse i anlegget - også noe som er nevnt av andre hifi-freaks som har vert på besøk..

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke hva Kåre gjør i allverdens anlegg, men at det er den som gjør diskanten så fremtredende skjønner jeg ikke riktig.
    Jeg har ikke det problemet med mine Kåre. Jeg trodde vel heller i innspillingsperioden at jeg hadde fått mindre diskant. Men det er bra nå. Så vidt jeg kan høre ihvertfall. De krevde en drøy ukes innspilling her.
    Akkurat når det gjelder og få høytalerne til og "forsvinne" er jeg ikke sikker på om det er så stor forskjell fra mine gamle Audioquest og Kåre.
    Men at bassen har blitt stramma betraktelig opp og gir en illusjon av og gå dypere, det er det ingen tvil om. Så alt i alt er Kåre et godt valg her hos meg.
    Fins det noe bedre der ute i kabelverdenen til samme pris ?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    rolfozzy skrev:
    alt i alt er Kåre et godt valg her hos meg.
    Fins det noe bedre der ute i kabelverdenen til samme pris ?
    DA skal du i tilfelle lete lenge med lys og lykter, samt ha godt tolemod min herre ;D

    mvh :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    56fwb skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg vet ikke hva Kåre gjør i allverdens anlegg, men at det er den som gjør diskanten så fremtredende skjønner jeg ikke riktig.
    Jeg har ikke det problemet med mine Kåre. Jeg trodde vel heller i innspillingsperioden at jeg hadde fått mindre diskant. Men det er bra nå. Så vidt jeg kan høre ihvertfall. De krevde en drøy ukes innspilling her.
    /quote]

    Dette - uthevet med rødt - kan jo selvsagt også (og i tillegg??) skyldes egenskaper til komponenter andre steds i kjeden som blir fremhevet med SC

    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)



    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    56fwb skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg vet ikke hva Kåre gjør i allverdens anlegg, men at det er den som gjør diskanten så fremtredende skjønner jeg ikke riktig.

    Dette - uthevet med rødt - kan jo også selvsagt skyldes at SC (I tillegg) fremhever egenskaper til komponenter andre steds i kjeden.

    mvh :)

    Hvorfor fantaserer du omkring dette?


    Mfvh.RS
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.Solhaug skrev:
    56fwb skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg vet ikke hva Kåre gjør i allverdens anlegg, men at det er den som gjør diskanten så fremtredende skjønner jeg ikke riktig.

    Dette - uthevet med rødt - kan jo også selvsagt skyldes at SC (I tillegg) fremhever egenskaper til komponenter andre steds i kjeden.

    mvh :)

        Hvorfor fantaserer du omkring dette?


       Mfvh.RS
    Hvet ikke hva som skjer, men innlegget/svaret mitt blir lagt på tråden uten at det er lagret ??? ??? ??? ???
    Så du har svart på et innlegg jeg ikke har lagt ut..

    Når det gjelder amatører:  Vi er vel alle å anse som amatører - til vi en eller annen gang i fremtiden  ligger i den kvite boks og da fullt utlært ;D ;D ;D ;D 8)

    Sitat: Har rå lyd, men aner ikke hvorfor" er vel også en uttalelse fra en amatør vel.. :D

    Enkelte kabler fremhever diskant, andre er tilnærmet nøytrale og atter andre er varme - slik er iallefall mine opplevelser og erfaringer - til no :D :D ;)

    Ha en hyggeleg kveld RS.

    beste hilsen FB
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Nå skal du ikke utelukke at det kan være et gram ironi involvert i min signatur.

    Hva gjelder amatører får du snakke for deg sjøl, alle går ikke rundt og er like uvitende om alt hele livet.
    Ingen fantasifullt arrangert flerleder vil noengang kunne overføre et signal like rent som en einskildleiar av rein kopar.


    Mvh. RS
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Nå skal du ikke utelukke at det kan være et gram ironi involvert i min signatur.

    Hva gjelder amatører får du snakke for deg sjøl, alle går ikke rundt og er like uvitende om alt hele livet.
    Ingen fantasifullt arrangert flerleder vil noengang kunne overføre et signal like rent som en einskildleiar av rein kopar.


    Mvh. RS
    Sterke ord! kan du utdype for oss amatører
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
    Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


    Mvh. RS (NNN)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    R.Solhaug skrev:
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
    Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


    Mvh. RS (NNN)
    Men....men, vi er da alle glade lyttere.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
    Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


    Mvh. RS (NNN)
    Men....men, vi er da alle glade lyttere.

    Lykkelige og uvitende ??? ;D


    Mvh. RS
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.Solhaug skrev:
       Nå skal du ikke utelukke at det kan være et gram ironi involvert i min signatur.

       Hva gjelder amatører får du snakke for deg sjøl, alle går ikke rundt og er like uvitende om alt hele livet.
      Ingen fantasifullt arrangert flerleder vil noengang kunne overføre et signal like rent som en einskildleiar av rein kopar.


      Mvh. RS
    Sterke ord det her RS.
    Ironi er vel noe vi alle kan bruke - og ikke alle som kan oppdage...
    Det er vel slik at vi alle er ulærde spesialister innanfor emner og fagfelt.  Det finns ikke en person på denne jord som er utlært - eller....??

    Nokre sitat fra Ivar Aasen:

    "Det tykkjer kvar si Tru rettast vera"
    "Det høver ikkje same Segl til alle Båtar"
    "Ein lyt stundom spyrja Øyrom meir en Augon"

    Han var ikkje borte salige Herr Aasen - Dette stemmer vel i dag også

    mvh 56fwb
    amatør og spesialist med opne øyre og augor for ny kunnskap - alltid. ;) :D 8)

    Ha en stråålendes aften med god musikk uansett ledninger/kabler :D
     
    L

    lark

    Gjest
    Har lekt meg litt med forskjellige signalkabler og veksling mellom balansert/ubalansert overføring mellom cd/forsterker ikveld, og jeg kan si med sikkerhet jeg registrerer tydeligere forskjeller på dette nå med Kåre involvert i leken. Mest interessant er alternativet RCA ut fra CD - XLR inn på forsterker, realisert med en ombygd kabel til ca 450,-. En smule varmere lydbilde og mykere diskant. Tror jeg bruker denne en stund.

    Sitat fra RS. " Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt"
    Bare for å ha sagt det. Definisjonen av en amatør er, motsatt av en profesjonell, en som ikke lever av det vedkommende sysler med. Det har ingenting med kunnskap å gjøre. En amatør kan være minst like oppegående som en proff :) Det som teller er fartstid og erfaring.
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
    Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


    Mvh. RS (NNN)
    EKKJ 4x 6 har blitt testet på :
    Cary 211 E Monoblokker
    Conrad Johnson Act 2 series 2
    Proac D3.8
    Theta driv + dac.

    Dette er vel hva de fleste vil godta som referanseutstyr.

    Kablene ble brukt en 14 dagers tid...2 andre inkludert meg selv har hørt kablene i denne perioden. Konklusjonen etter 14 dager ble at disse kablene hadde en stikkende plagsom diskant (slitsomt i lengden og eieren ble fort lyttetrett) og heller snevert lydbilde. Akkurat som er blitt beskrevet tidligere i tråden. Eieren byttet til Nordost kabler og har siden vært fornøyd med dem.

    Mulig det var en dårlig match men...tror ikke utstyret som ble benyttet var for dårlig. Men kanskje vi som hørte disse kablene er amatører :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
    Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


    Mvh. RS (NNN)
    Poeng der RS.
    En NNNer bør i det minste kunne ansees som kvalifisert gjennom sin trening i dette med å oppfatte og huske endringer.
    Men jeg mener også at NNNene ikke skal ha utsatt hørselen for høye og gjentagende lydtrykk gjennom mange år, skal det være noe hold i det.
    Med andre ord bør lytterens førlighet i øret være rimelig intakt.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    . Og bare for å ha sagt det. Definisjonen av en amatør er, motsatt av en profesjonell, en som ikke lever av det vedkommende sysler med. Det har ingenting med kunnskap å gjøre. En amatør kan være minst like oppegående som en proff :) Det som teller er fartstid og erfaring.
    Den der er jeg helt enig lark - som jeg skulle sagt det selv.... ;D :D

    mvh
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Brianh skrev:
    R.Solhaug skrev:
    emotikon skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det er en av grunnene til at lyttetester utført av amatører er null verdt ::)
    Hvem skal/kan utføre slike tester?
      Skal lyttingen kunne ha verdi for andre og ikke bare være ukvalifisert synsing må den utføres på referanseutstyr og av no noncense nørds(NNN) med svart belte i lytting 8)


      Mvh. RS (NNN)
    EKKJ 4x 6 har blitt testet på :
    Cary 211 E Monoblokker
    Conrad Johnson Act 2 series 2
    Proac D3.8
    Theta driv + dac.

    Dette er vel hva de fleste vil godta som referanseutstyr.  

    Kablene ble brukt en 14 dagers tid...2 andre inkludert meg selv har hørt kablene i denne perioden. Konklusjonen etter 14 dager ble at disse kablene hadde en stikkende plagsom diskant (slitsomt i lengden og eieren ble fort lyttetrett) og heller snevert lydbilde. Akkurat som er blitt beskrevet tidligere i tråden. Eieren byttet til Nordost kabler og har siden vært fornøyd med dem.  

    Mulig det var en dårlig match men...tror ikke utstyret som ble benyttet var for dårlig. Men kanskje vi som hørte disse kablene er amatører :)
    Godt?, for min egen del, å lese at det er andre som har hørt det samme som jeg.
    Så slipper jeg å sitte igjen med inntrykket av at jeg er den eneste som har hørt dette og turt å si/skrive det..


    mvh :)
     
    L

    lark

    Gjest
    Brianh skrev:
    Kablene ble brukt en 14 dagers tid...2 andre inkludert meg selv har hørt kablene i denne perioden. Konklusjonen etter 14 dager ble at disse kablene hadde en stikkende plagsom diskant (slitsomt i lengden og eieren ble fort lyttetrett) og heller snevert lydbilde. Akkurat som er blitt beskrevet tidligere i tråden. Eieren byttet til Nordost kabler og har siden vært fornøyd med dem.
    Selvfølgelig ;D Grøftekabel gir ikke status eller feelgood, noe som veldig mange er opptatt av. Derfor låter slik kabel heller ikke godt hos de som synes at slik ting er viktige ;) I slike tilfeller er det helt naturlig at en dyrere kabel gir bedre lyd.
    Snevert lydbilde = alt samles i midten, manglende bredde? Det er ikke måte hvor mange egenskaper Kåre tillegges. En mangfoldig herre dette her ;D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    Brianh skrev:
    Kablene ble brukt en 14 dagers tid...2 andre inkludert meg selv har hørt kablene i denne perioden. Konklusjonen etter 14 dager ble at disse kablene hadde en stikkende plagsom diskant (slitsomt i lengden og eieren ble fort lyttetrett) og heller snevert lydbilde. Akkurat som er blitt beskrevet tidligere i tråden. Eieren byttet til Nordost kabler og har siden vært fornøyd med dem.
    Selvfølgelig ;D Grøftekabel gir ikke status eller feelgood, noe som veldig mange er opptatt av. Derfor låter slik kabel heller ikke godt hos de som synes at slik ting er viktige ;) I slike tilfeller er det helt naturlig at en dyrere kabel gir bedre lyd.

    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
     
    L

    lark

    Gjest
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
    Avsløre stikkende diskant med Cary 211 E og Conrad Johnson Act 2 ???? Du har tydeligvis ikke hørt en sånn kombo...stikkende diskant eller snevert lydbilde er vel ikke det første som slår en. Det er vel heller ikke det en ganske samlet Hifi presse mener om Act 2.
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
    Dette støtter jeg fullt ut. Har til gode at kablene gir noe som helst, de trekker bare fra. Stort tverrsnitt med solidcore slipper gjennom det meste - ingen kabler slipper gjennom alt..

    mvh
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    Nå skal du ikke utelukke at det kan være et gram ironi involvert i min signatur.

    Hva gjelder amatører får du snakke for deg sjøl, alle går ikke rundt og er like uvitende om alt hele livet.
    Ingen fantasifullt arrangert flerleder vil noengang kunne overføre et signal like rent som en einskildleiar av rein kopar.


    Mvh. RS
    Jeg tror ikke det er snakk om et gram engang.

    Håvard
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Brianh skrev:
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
    Avsløre stikkende diskant med Cary 211 E og Conrad Johnson Act 2 ???? Du har tydeligvis ikke hørt en sånn kombo...stikkende diskant eller snevert lydbilde er vel ikke det første som slår en. Det er vel heller ikke det en ganske samlet Hifi presse mener om Act 2.
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Brianh skrev:
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
    Avsløre stikkende diskant med Cary 211 E og Conrad Johnson Act 2 ???? Du har tydeligvis ikke hørt en sånn kombo...stikkende diskant eller snevert lydbilde er vel ikke det første som slår en. Det er vel heller ikke det en ganske samlet Hifi presse mener om Act 2.
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    Hvorfor ikke? nyskjerrig
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    Brianh skrev:
    lark skrev:
    56fwb skrev:
    Det kan jo vere at de har hørt det de har hørt også lark - eller?? ::) ???
    Er mer tilbøyelig til å tro at Solidcore avslører egenskaper ved et anlegg som er mer eller mindre maskerte med andre kabler.
    Avsløre stikkende diskant med Cary 211 E og Conrad Johnson Act 2 ???? Du har tydeligvis ikke hørt en sånn kombo...stikkende diskant eller snevert lydbilde er vel ikke det første som slår en. Det er vel heller ikke det en ganske samlet Hifi presse mener om Act 2.
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    Ok, jeg rapporterer bare lytteintrykkene til 3 audiofile over en 14 dagers periode. Konklusjonen blir da etter hva jeg forstår at "egentlig" så har Cary 211 E og Conrad Johnson Act 2 et lite lydbilde og en påtrengende diskant som må maskeres. Men nå har jo eieren fått bukt med det så. Stort lydbilde og silkemyk diskant. Han er iallefall fornøyd :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Audiofil, hva er det? Alle som handler seg steikepanne blir ikke mesterkokker ::)




    Mvh. RS
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    Audiofil, hva er det? Alle som handler seg steikepanne blir ikke mesterkokker ::)




    Mvh. RS
    Alle som terminerer solidcore er ikke kabelkonstruktør heller.

    Håvard
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Hva karakteriserer en profesjonell lyttetester?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn