lark skrev:
56fwb skrev:
Jeg sitter også igjen med et inntrykk av at det hadde blitt alt for mye fokus/for høyt nivå på diskanten.
På enkelte spor (understreker det) synest jeg også at lyden fra høytalerne i seg selv var for tydelig - lyden fra artister og instrumenter var plassert i høytalerne og ikke i mellom og ved siden av - altså høytalerne "forsvant ikke" i lydbildet. Faguttrykket for dette kommer jeg ikke på i farten, men dere forstår nok hva jeg mener - om dere legger godviljen til - tenker jeg ;D
mvh
Hei igjen 56fwb
Alt for mye fokus og for høyt nivå på diskanten + at artister og instrumenter var plassert i høyttalerene, og likevel en oppgradering?
Jeg må ha hatt FORFERDELIG dårlig lyd tidligere
Jeg er dessuten uenig i begge utsagn. Du kom nok på besøk med den hensikt å ta livet av Solid-Kåre, 56fwb ;D
Litt merkelig at den andre karen som var på besøk, allerede etter at første spor var spilt (P.Barber) kommenterte at holografien i lydbildet var betydelig forbedret siden sist han var her. Når det gjelder diskanten, så har dette vært en gjenganger i beskrivelsen av lyden her.
Så da så
Hei igjen...
Prøvde å anonymisere noe - for andre - lark slik at de ikke skulle vere påvirket av dine tidligere omtaler
Jeg kom IKKE på besøk for ta livet av SolidKåre - Jeg kom fordi jeg var nygerrig og med svært åpent sinn
At du ikke er enig med meg er jo for så vidt greit - det er jo du som eier kablene
Det jeg har skrevet her er jo ikke annet en det jeg skrev i mail til deg i går for å sumere opp mine lytteintrykk.
Som jeg har skrevet gav kabelen et godt intrykk, men JEG "oppdaget" de "feila" jeg har nevnt.
Så vidt som jeg husker var "han andre" som var tilstede også enig om det høye nivået i diskanten.
Når det gjelder at det på enkelte spor blir for mye høytaler er jo noe andre har beskrevet ved test av solidCore kabler: Sitat: "Snevert lydbilde - det strekker seg ikke utover. Utøvere/instrumenter mister sin gode plassering"
På P.Barber 1. sporet som ble spilt da vi kom satt jeg på siden, men hørte i allefall at på DET sporet var det ikke snevert lydbilde. Jeg opplevde også lyden som stram og glatt men et høgt nivå i diskanten som var der på alle sporene som ble spillt. Dette har vert kommentert tidligere også, som du sier. Jeg synest ikke at (den fantastiske ;D) SolidKåre har tilført noe positivt/trekt fra noe negativt i diskanten. JEG opplevde berre diskantnivået som (alt) for fremtredende.
Da det senere var min tur å sitte i sweetspotten fekk jeg på et par spor følelsen av snevert lydbilde der HT var framtredende. Dette var musikk som skulle "flyte" rundt og mellom.
Men som sagt: Totalt sett opplevde jeg at du har fått et løft i lydbildet. Og du har IKKE hatt "FORFERDELEG DÅRLEG LYD" før heller lark - men akkurat DET visste du.
Grunnen til at jeg har ringt til felles leverandør av 4x6'en og bestillt, er at jeg er nygerrig. Jeg vil vite hva som er forskjellene ved en direkte sammenligning av Straight Wirene' og Solid Coren.
Jeg må jo kjøpe de selv for sammenligning da det i flg dine erfaringer med montering av Solide Kåre er "et svare strev"og store anstrengelser å bytte kabler for sammenligning.
Om jeg da oppdager/opplever forskjeller som ikke er til gunst for SolidCore blir jeg vel ikke trodd. ;D
Jeg skal iallefall prøve vere ærleg - også med meg selv.
Foreløpig funger mine Straight Wire Crecendo meeeeget bra. Kjapp, presis og oppløst bass, oppløst glatt og herleg mellomtone. Diskanten -Ja, den berre er der som en i lauget sier, oppløst, klar og glatt, og uten hverken sibilanter eller fremtredende nivå: Lark, "en eller annen" kalte summen av dette for:"Dønn presis fokus, stort og flott lydbilde og Kvalitetslyd på høgt nivå"
8)
Det er dette SC skal "sloss" med - så får vi se hvem som går av med seieren...
Ha en stråååålendes kveld lark og lytt mye til den meget respektable lyden hos deg
;D 8)
Beste hilsen
en ærleg og oppriktig
56fwb