Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hvorfor er hørbar forvrengning i en massiv kobberleder umulig?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningsnivået, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Du mener det godt Lark men det er ikke riktig. Selv om forvregning i kabler først og fremst skriver seg fra overgangsstrøm i flerledere, evt. tvinning har jeg også opplevd massive enledere som forvrenger. Skal akkurat til å levere kabler til en bekjent i vinylklubben; hos ham var CD-spilleren helt uutholdelig skarp.
    Dette viste seg å stamme fra en signalkabel bestående av en enleder i bommullstrømpe påført kostbare plugger, svært så hifi-riktig. Etter at den ble fjerna spilte den modda CD-spillern faktisk ett hakk bedre enn hans kostbare vinyloppsett.
    Skal spørre om å få kjøpt den grusomme signalkabelen og bruke den til skrekkdemoer :eek: ;D


    Mvh. RS
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
     
    L

    lark

    Gjest
    Haavard skrev:
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
    Takker og bukker ;D Man skal ikke kimse av egen kompetanse, uansett hvor liten den er 8) 8)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Haavard skrev:
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
    Takker så meget, må inrømme at jeg blir litt kry ;D



    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Vi liker Håvard ;D


    Mvh. RS
    Jepp ;D Og alle andre i denne underholdende tråden :) Ingen er blitt sure, ingen har meldt seg ut og ingen har truet med å legge seg uten å ete kveldsmat ;) God stemning!!
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Vi liker Håvard ;D


    Mvh. RS
    Jepp ;D Og alle andre i denne underholdende tråden :) Ingen er blitt sure, ingen har meldt seg ut og ingen har truet med å legge seg uten å ete kveldsmat ;) God stemning!!
    Jepp! Jeg drikker øl 8)


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Jepp! Jeg drikker øl 8)


    Mvh. RS
    ;D
    Tilbake til emnet! Uansett skepsis og negative kommentarer angående Solide Kåre, så har begge karene som var på besøk her igår, fått det travelt med å rekvirerere 4x6 kvadrat kabel for å prøve i sine egne anlegg. Besynderlig, spør du meg :eek:
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Utrolig :eek:

    Jeg finner det ellers noget besynderlig hvor inni granskauen motstridende meldinger som leveres; vi har nylig hatt krasse innlegg fra en som hevdet lydbildet klappet totalt sammen, diskanten forsvant osv. Så kommer det stikk motsatte; det skriker av for mye diskant!

    Og konklusjonen er uansett den samme; det fordømte kobberet :mad: ;)


    Mvh. RS
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Da har man vært på postkontoret og hentet sine 10 meter 3*6kv EKKJ og jeg kan melde om følgende førsteinntrykk:
    -Tung kveil
    -Tykk kabel
    -Tøff og pen å se på
    -Har noen tynne tråder også som jeg ikke vet hva er

    På sikt skal det også kuttes og kobles og prøves.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
        Jepp! Jeg drikker øl 8)


       Mvh. RS
    ;D
    Tilbake til emnet! Uansett skepsis og negative kommentarer angående Solide Kåre, så har begge karene som var på besøk her igår, fått det travelt med å rekvirerere 4x6 kvadrat kabel for å prøve i sine egne anlegg. Besynderlig, spør du meg :eek:
    Ta'kke den lark..!!!!
    Jeg kjøper av nygerrighet - fordi det i flg deg ikke er mulig å ta en kabeltest hos meg eller deg: Du med Kåre og jeg med Crecendoene - grunnet at kåre er så stiv og uhåndterleg. Difor kjøper jeg for en test.(Om de ikke er etter forventningene, kan de jo bøyes til til et HT-stativ med inlagt fjærende demping ;D)
    Dette kan jo også sees på som en meget god unnskyldning for ikke å få presset annen kvalitetsledning inn i systemet som kunne ha gjordt et og annet positivt med lyden også - eller. :D
    "Det høver ikkje same Segl til alle Båtar"
    Jeg tror ikke at det blir noen forbedring hos meg med KÅre
    Jeg vet hva jeg har hørt/hører både her og der og elles.... :D ;)

    Kanskje OT men: Kabel på utsiden av høytalere er en ting - hva med de ledningene av "meget tvilsom" kvalitet som er på innsiden av de fleste normalt prisede ht og verre: komponentkvalitet(eller mangel på sådan) i delefilter.  Alt dette har jo med kvalitet på lyden å gjere..

    Ha en strååålendes natt godtfolk.. ;)

    mvh :) :) :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Haavard skrev:
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
    Ja, det kan'ke vera lett å sitja på den hele og fulle sannhet - et absolutt.
    " Det er fali det" Fritt etter'n Ludvig

    mvh
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    totte skrev:
    Da har man vært på postkontoret og hentet sine 10 meter 3*6kv EKKJ og jeg kan melde om følgende førsteinntrykk:
    -Tung kveil
    -Tykk kabel
    -Tøff og pen å se på
    -Har noen tynne tråder også som jeg ikke vet hva er

    På sikt skal det også kuttes og kobles og prøves.
    De tynne lederne er ment som returledere for feige elektroner som vil tilbake og ta ny fart ??? ;D


    Mvh. RS
     
    M

    musicus

    Gjest
    Haavard skrev:
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
    Jeg må si at dette har slått meg noen ganger og, men ikke av beundring....

    mvh
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    hvis SC-kabelens fortrinn kun kan høres av NNN, så utelukker jo det allle minus 1 person :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Man skrev:
    hvis SC-kabelens fortrinn kun kan høres av NNN, så utelukker jo det allle minus 1 person :)

    Alle kan høre, men som du ser nevnt av meg for to innlegg siden er folk generelt lite etterrettelige, anmeldelser bør overlates til etterrettelige lyttere. Det er jo nettopp derfor f.ex Vadsets lytterom osv debatteres; for å kunne være virkelig etterrettelig må alt være tipp-topp.

    Det betyr selvfølgelig ikke at mer moderate hifi-freaks kan gjøresvært presise observasjoner. Noen.

    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    56fwb skrev:
    Jeg tror ikke at det blir noen forbedring hos meg med KÅre
    Jeg vet hva jeg har hørt/hører både her og der og elles.... :D ;)
    Det tror ikke jeg heller ;) Regner med at Kåre får skikkelig bank av Crescendoen i ditt anlegg..... ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    Haavard skrev:
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Jeg beundrer din og Herr Solhaugs pangyriske beundring av egen kompetanse.

    Håvard
    Jeg må si at dette har slått meg noen ganger og, men ikke av beundring....

    mvh
    Det var dette med ironi da som spesielt en på tråden her ikke behersker.

    Håvard
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Hvor enn du får en stikkende diskant fra så kan det definitivt ikke tilskrives tykk massiv kobber.


    Mvh. RS
    ENIG!
    Stikkende diskant = fremhevet eller forvrengt diskant. At en kabel skal kunne heve nivået i de øverste frekvensene, og dermed spenningen, er en elektrisk umulighet. Likedan at kabelen skal kunne senke nivået i resten av frekvensområdet tilsvarende. Hørbar forvrengning? Umulig i en massiv leder. Dårlige kontaktpunkt kan derimot skape forvrengning. Og akkurat termineringen av Mr. Kåre kan være en utfordring når det gjelderå unngå flaskehalser i signalveien.
    Vedr terminering, vet SC kan oppleves noe "glatte" når de skal skrues fast i terminalen, kan det være en ide og rubbe den litt med stålull eller litt smergel for å få bedre "heft"?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.Solhaug skrev:
    Man skrev:
    hvis SC-kabelens fortrinn kun kan høres av NNN, så utelukker jo det allle minus 1 person :)

      Alle kan høre, men som du ser nevnt av meg for to innlegg siden er folk generelt lite etterrettelige, anmeldelser bør overlates til etterrettelige lyttere. Det er jo nettopp derfor f.ex Vadsets lytterom osv debatteres; for å kunne være virkelig etterrettelig må alt være tipp-topp.

      Det betyr selvfølgelig ikke at mer moderate hifi-freaks kan gjøresvært presise observasjoner. Noen.

       Mvh. RS
    Sterke ord det her (rød utheving) og spm er: "Hvem er de "etterettelige få""??
    Kan desse "guruer få" nevnes ved navn??

    Jeg er ikke helt sikker, MEN jeg begynner etterhvert å få en viss følelse av at argumentene i denne tråden ligner mere og mere på de i tråden "Dempeføtter"
    Der var det også noen få som formiddlet "den hele og fulle sannhet."

    Om andre hadde betre erfaring med et annet produkt en den vedtatte sannhet fra desse få, fekk en nærmest opplyst at en ikke var helt med i -/stod utenfor  det gode selskap. En måtte for all del ikke stole på det en selv opplevde og hørte, kun på det desse formiddlere av "sannhet" hadde å fortelle.
    Heldigvis prøvde jeg - og andre -  annet og vant enno bedre lydkvalitet på det. :)

    Det er difor jeg no også tørr? å prøve SC 4x6 - så får vi se hva resultatet blir. ;)
    Jeg blir svært skuffet om SC'en er betre en Cresendoen - selvsagt, men mest på produsentens vegne.

    Når jeg får SC'ene om noen dager skal  testen ialle fall foregå på den måten at SC skal få stå i anlegget i 2-3 uker for så å kobble tilbake til opprinnelig oppsett. Min erfaring er at det er på denne måten en hører de store forskjeller.  Altså: SC må få tid til å pleie mine øreganger med "Godlyd?" for å lage en ny referanse i mitt hode og sinn.

    Ha en stråålendes dag med god musikk - med og uten solidCore

    Beste hilsen
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    56fwb:
    Ikke la deg irritere av de få som påberoper seg den hele og fulle sannhet.
    Mon tro om ikke denne holdningen kun skaper begrensninger.
    Og krangler.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Trondmeg skrev:
    56fwb:
    Ikke la deg irritere av de få som påberoper seg den hele og fulle sannhet.
    Mon tro om ikke denne holdningen kun skaper begrensninger.
    Og krangler.
    Tro meg - Jeg irriterer meg ikke Trondmeg ;D :D
    Jeg er berre så glad :D for at jeg tørr å ha egne meninger og oppfattninger om "ting og tang" ;D :D ;D ;D 8) og samtidig vere nygerrig på ny kunnskap - alltid!!

    Er ening i at Det "å vite alt" klart kan skape begrensninger
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    56fwb skrev:
    Trondmeg skrev:
    56fwb:
    Ikke la deg irritere av de få som påberoper seg den hele og fulle sannhet.
    Mon tro om ikke denne holdningen kun skaper begrensninger.
    Og krangler.
    Tro meg - Jeg irriterer meg ikke Trondmeg ;D :D
    Jeg er berre så glad :D for at jeg tørr å ha egne meninger og oppfattninger om "ting og tang" ;D :D ;D ;D 8)

    Er ening i at Det "å vite alt" klart kan skape begrensninger

    Flott! Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder bruke mye tid på besserwissere. Ignores fullstendig.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D
     
    L

    lark

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Vedr terminering, vet SC kan oppleves noe "glatte" når de skal skrues fast i terminalen, kan det være en ide og rubbe den litt med stålull eller litt smergel for å få bedre "heft"?
    Den beste termineringen tror jeg man får med kabelsko som først krympes, og deretter loddes. Ulempen er at disse har veldig lett for å løsne ved den minste bevegelse av den stive kabelen. Jeg er av den oppfatning at stort kontaktareal er en stor fordel. Det kan umulig være bra at ledearealet reduseres fra 6 kvadrat til f.eks. 2 kvadrat eller mindre flere steder i signalveien p.g.a. dårlig terminering.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Duelund_Support skrev:
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison....  :). Noe å tenke på for noen  8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis...  ;D
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?
    Tja, du kan jo feks sende en PM til salige Edison og spørre hva han mener.
    Selv synest jeg det egentlig er lett å tolke hva han mener.... ;)

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    56fwb skrev:
    Duelund_Support skrev:
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    enig :)

    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?
    Tja, du kan jo feks sende en PM til salige Edison og spørre hva han mener.
    Selv synest det egentlig er lett å tolke hva ha mener.... ;)

    mvh
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Duelund_Support skrev:
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?
    Å jo, for den oppegående vil økt kunnskap lede til framskritt. At noen ikke ser å kunne fatte elementære problemstillinger får bli deres problem. Det er heldigvis fritt for andre å gå videre til nye utfordringer og ny kunnskap ;)


    Mvh. RS - viderekommen
     
    L

    lark

    Gjest
    Og det denne tråden egentlig skulle handle om var............? ;)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D

    Skulle tro denne ignoransen gjenspeiles i våre respektive anlegg ::) ;D



    Mvh. RS
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    R.Solhaug skrev:
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D

    Skulle tro denne ignoransen gjenspeiles i våre respektive anlegg ::) ;D



    Mvh. RS

    Det kan en jo si til tider... :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Duelund_Support skrev:
    HCS skrev:
    56fwb skrev:
    HCS skrev:
    "Dessto mer jeg vet, dessto mer skjønner jeg at det er lite jeg vet...." - Thomas Alva Edison.... :). Noe å tenke på for noen 8)
    Ikke bare for "noen" HCS
    Dette gjelder egentleg oss alle - tror du ikke. 8) :)
    Helt klart.. En kan aldri bli "utlært"...De som sier noe annet sliter med en ignorans som er morsom for oss andre, heldigvis... ;D
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?

    Erfaring skal såklart brukes...Brukes for å lære NYE ting også... "Vedtatte" sannheter ifra guruer er sikkert fint, men greit å gjøre egne erfaringer også...Den absolutte sannhet finnes ikke i denne hobbyen 8)...Selvom det sikkert er enklere å svelge med litt linolje... :p


    On topic, synes det er toppers at Hr. Solhaug lager kabler som vekker nyskjerrighet og som utfordrer de "faste". Det er faktisk ALLE tjent med, uansett om en sverger til lurium, durium eller lakrissnører... Hver mann , sin vei... Hva retorikken angår så får enhver feie for sin egen dør... :)
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    16
    Om jeg skal ha dårlige ører vites ikke,men jeg tror ikke det.Likevel har erfaringene med å høre forskjell på høyttalerkabler gjort lite av seg tidligere.Noe grumsgreier har jeg vel avhørt nå og da,men stort sett er det meste ganske likt,innen rimelighetens grenser,(innen rimelighetens grenser medregnet klokkeledning ol.totalt uegnede saker).Helkobber viste seg,når jeg endelig tok til verket,å virkelig gjøre en relativt stor hørbar forskjell i positiv retning.
    Dette skrives av en temmelig formidabel kabelskeptiker.Det er jeg fortsatt,men jeg aviser ikke at det er mulig å høre forskjeller lenger.Dog er jeg fortsatt av den oppfatning at det ikke er mulig på det aller,aller meste.(for en med mine ører i alle fall).Og akkurat derfor må det da stå til troende-vel...?
    Mvh Rune ;) :)
     
    L

    lark

    Gjest
    slowmotion skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Betyder det at erfaring ikke kan bruges til nogetsomhelst ?
    ;D Erfaring er nytteløst. Det samme er kunnskap. ;D
    Siden denne tråden har sporet totalt av, er det vel bare å fortsette i det nye sporet.
    Kunnskap og erfaring gir sjelden kredibilitet i hifi-kretser. Kredibilitet knyttes dessverre i altfor stor grad til hvilket utstyr man omgir seg med, og hvilke kontakter man har i bransjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn