R.Solhaug skrev:
Man skrev:
hvis SC-kabelens fortrinn kun kan høres av NNN, så utelukker jo det allle minus 1 person
Alle
kan høre, men som du ser nevnt av meg for to innlegg siden
er folk generelt lite etterrettelige, anmeldelser bør overlates til etterrettelige lyttere. Det er jo nettopp derfor f.ex Vadsets lytterom osv debatteres; for å kunne være virkelig etterrettelig må alt være tipp-topp.
Det betyr selvfølgelig ikke at mer moderate hifi-freaks kan gjøresvært presise observasjoner. Noen.
Mvh. RS
Sterke ord det her (rød utheving) og spm er: "Hvem er de "etterettelige få""??
Kan desse "guruer få" nevnes ved navn??
Jeg er ikke helt sikker, MEN jeg begynner etterhvert å få en viss følelse av at argumentene i denne tråden ligner mere og mere på de i tråden "Dempeføtter"
Der var det også noen få som formiddlet "den hele og fulle sannhet."
Om andre hadde betre erfaring med et annet produkt en den vedtatte sannhet fra desse få, fekk en nærmest opplyst at en ikke var helt med i -/stod utenfor det gode selskap. En måtte for all del ikke stole på det en selv opplevde og hørte, kun på det desse formiddlere av "sannhet" hadde å fortelle.
Heldigvis prøvde jeg - og andre - annet og vant enno bedre lydkvalitet på det.
Det er difor jeg no også tørr? å prøve SC 4x6 - så får vi se hva resultatet blir.
Jeg blir svært skuffet om SC'en er betre en Cresendoen - selvsagt, men mest på produsentens vegne.
Når jeg får SC'ene om noen dager skal testen ialle fall foregå på den måten at SC skal få stå i anlegget i 2-3 uker for så å kobble tilbake til opprinnelig oppsett. Min erfaring er at det er på denne måten en hører de store forskjeller. Altså: SC må få tid til å pleie mine øreganger med "Godlyd?" for å lage en ny referanse i mitt hode og sinn.
Ha en stråålendes dag med god musikk - med og uten solidCore
Beste hilsen