Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Nu vil jeg lige tillade mig at skrive om solidcore RCA. Jeg bruger normalt Duelund fladvalset sølv. Har ved tidligere lejligheder haft anledning til at høre nogle versioner hvor der er blevet lagt 24 karat guld på for derefter at blive varmebehandlet på en sådan måde at guldet smelter ind i overfladen på sølvet. Det har disse lejligheder haft en lyd der var af ufattelig høj klasse. Nu vil en kamerat skille sig af med de fleste af sine. Disse har gennemgået ovenstående process 3 gange. De påmonterede stik er af Rodonbehandlet rent sølv.
    Jeg har i øjeblikket et af disse kabler som digitalkabel og 2 som overførsel mellem dac og pre. Det løfter lyden op i en helt anden klasse. Disse kabler er kun lavet i ganske få eksemplarer idet de er ret dyre.
    Jeg er en lykkelig mand da jeg får dem ret billigt. Det er dog mere end jeg burde lægge ud på sådan nogle kabler men har erkendt at tilbuddet aldrig kommer igen.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    Duelund_Support skrev:
    Nu vil en kamerat skille sig af med de fleste af sine.
    Ikke bra nok lydopplevelse, allikevel ???
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Flageborg skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Nu vil en kamerat skille sig af med de fleste af sine.
    Ikke bra nok lydopplevelse, allikevel ???
    For at få den fulde glæde af dem skal man have noget andet elektronik og højttalere end det han har.Dette har han erkendt. Desuden har han gennemgået en tragisk oplevelse der har frataget ham evnen til at opfatte lyd som han gjorde tidligere.
     
    L

    lark

    Gjest
    Finnes det noen annen komponent det er så motstridende erfaringer med som solidcore brukt som ht-kabel? Neppe!
    Jeg synes at dette er svært så merkelig ??? Etter min oppfatning og erfaring gjennom 35 år med stadig søken etter bedre lyd er det umulig at en kabel kan få lydbildet til å nærmest kollapse i et anlegg, mens samme kabel kan gi strålende resultater i et annet. Jeg har ved flere anledninger tenkt at nå har jeg nådd grensen for hvor mye godlyd jeg kan tyne ut av mitt nåværende anlegg. Men med mer eller mindre målbevisst eksperimentering har jeg gang på gang greid å "pushe" grensen litt lenger. Og "Kåre" medførte nok en av de større forbedringene på lenge. Og ut fra tilbakemeldinger opp gjennom årene fra det lokale "lauget" og andre, så har jeg ikke vært plaget med "dårlig" lyd tidligere heller. Bortsett fra det ulykksalige eksperimentet med først en, og så to stk. XTZ 10" sub'er ifjor. Å kvitte seg med subene er definitivt den største oppgraderingen ever ;D ;D

    Edit: Mine erfaringer er gjort med 4x6 kv. PFSP. Jeg ser her på HFS at enkelte andre har eksperimentert med 2,5 kv. solidcore enkeltledere med tildels svært tvilsom terminering.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    lark skrev:
    Jeg har ved flere anledninger tenkt at nå har jeg nådd grensen for hvor mye godlyd jeg kan tyne ut av mitt nåværende anlegg.
    Regner med at du kan dele din erfaring med oss andre neste helg - ta gjerne med dine egne kabler.
     
    L

    lark

    Gjest
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Jeg har ved flere anledninger tenkt at nå har jeg nådd grensen for hvor mye godlyd jeg kan tyne ut av mitt nåværende anlegg.
    Regner med at du kan dele din erfaring med oss andre neste helg - ta gjerne med dine egne kabler.
    Mine "Kåre"-kabler er særdeles vanskelig å flytte på. Jeg har krummet avisolert ende stramt rundt terminalen på både forsterker og ht før stramming av skruen for å få godt kontaktareal, noe som svært viktig. Hvor foregår forresten neste seanse?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    lark skrev:
    Hvor foregår forresten neste seanse?
    Da er lokalet på plass - det blir demorommet til bladet Hjemmekino

    Sted: Østre Aker vei 22 - OSLO

    Ring på den øverste klokken som er merket med "HL Media AS"
    Hvis ingen svarer, kan jeg kontaktes på telefon 488 99 900

    Tid: lørdag 25. april 2009 - kl. 13:00 - 19:00






    Kart:
    http://www.1881.no/Map/?query=østre...lo,+Oslo&type=adresse&gabix=22_6650828_266058

    Hvis alt går etter planen får vi anledning til å oppleve bl.a.

    http://www.jamo.com/eu-en/products/r-907-description/

    og

    http://www.mamut.net/dynabel/subdet789.htm

    og

    http://www.yamaha.com/yec/products/productdetail.html?CNTID=5019681&CTID=5040543
     
    L

    lark

    Gjest
    Det hadde vært rasende moro og interessant. Men dessverre litt lang avstand fra Ørsta til Oslo.
    Uansett, skal Dere teste Kåre, så gå til innkjøp av 4x6 kv og terminer den på samme måte som jeg har beskrevet tidligere i tråden. Og for all del rens alle kontaktpunkter ;D
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    lark skrev:
    Finnes det noen annen komponent det er så motstridende erfaringer med som solidcore brukt som ht-kabel? Neppe!
    Jeg synes at dette er svært så merkelig ??? Etter min oppfatning og erfaring gjennom 35 år med stadig søken etter bedre lyd er det umulig at en kabel kan få lydbildet til å nærmest kollapse i et anlegg, mens samme kabel kan gi strålende resultater i et annet. Jeg har ved flere anledninger tenkt at nå har jeg nådd grensen for hvor mye godlyd jeg kan tyne ut av mitt nåværende anlegg. Men med mer eller mindre målbevisst eksperimentering har jeg gang på gang greid å "pushe" grensen litt lenger. Og "Kåre" medførte nok en av de større forbedringene på lenge. Og ut fra tilbakemeldinger opp gjennom årene fra det lokale "lauget" og andre, så har jeg ikke vært plaget med "dårlig" lyd tidligere heller. Bortsett fra det ulykksalige eksperimentet med først en, og så to stk. XTZ 10" sub'er ifjor. Å kvitte seg med subene er definitivt den største oppgraderingen ever ;D ;D

    Edit: Mine erfaringer er gjort med 4x6 kv. PFSP. Jeg ser her på HFS at enkelte andre har eksperimentert med 2,5 kv. solidcore enkeltledere med tildels svært tvilsom terminering.
    En mand som når til erkendelse af at subber ingen berettigelse har får min fulde respekt. ;D
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    Duelund_Support skrev:
    En mand som når til erkendelse af at subber ingen berettigelse har får min fulde respekt. ;D
    For hva det måtte være verdt..... ::)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.577
    Torget vurderinger
    2
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    Praktisere lydopplevelser ? Jaja.
    Her praktiseres det hver eneste dag. Men det blir nok mest musikkopplevelser. ;D
     
    L

    lark

    Gjest
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    En persons bruk av "smileys" avslører en god del om vedkommendes holdninger ;)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    Her praktiseres det hver eneste dag. ;D
    Ja, som de fleste - det er mest bedagelig å ikke flytte på r***va og treffe andre entusiaster :-*
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.577
    Torget vurderinger
    2
    Flageborg skrev:
    rolfozzy skrev:
    Her praktiseres det hver eneste dag. ;D
    Ja, som de fleste - det er mest bedagelig å ikke flytte på r***va og treffe andre entusiaster :-*
    Mine forflytninger vet du lite om.
    Hva og hvem jeg treffer av andre entusiaster vet du også lite om.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    Mine forflytninger vet du lite om.
    Hva og hvem jeg treffer av andre entusiaster vet du også lite om.
    100% korrekt.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    Mine forflytninger vet du lite om.
    Hva og hvem jeg treffer av andre entusiaster vet du også lite om.
    Det skader ikke om du er med og bidrar med erfaring vedrørende høyttalerkabel.......eller?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Flageborg skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En mand som når til erkendelse af at subber ingen berettigelse har får min fulde respekt. ;D
    For hva det måtte være verdt..... ::)
    Det er så spørsmålet ja. Hvis du oplevede mine resultater ville det nok sætte det hele i et andet perspektiv.
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Duelund_Support skrev:
    lark skrev:
    Finnes det noen annen komponent det er så motstridende erfaringer med som solidcore brukt som ht-kabel? Neppe!
    Jeg synes at dette er svært så merkelig ??? Etter min oppfatning og erfaring gjennom 35 år med stadig søken etter bedre lyd er det umulig at en kabel kan få lydbildet til å nærmest kollapse i et anlegg, mens samme kabel kan gi strålende resultater i et annet. Jeg har ved flere anledninger tenkt at nå har jeg nådd grensen for hvor mye godlyd jeg kan tyne ut av mitt nåværende anlegg. Men med mer eller mindre målbevisst eksperimentering har jeg gang på gang greid å "pushe" grensen litt lenger. Og "Kåre" medførte nok en av de større forbedringene på lenge. Og ut fra tilbakemeldinger opp gjennom årene fra det lokale "lauget" og andre, så har jeg ikke vært plaget med "dårlig" lyd tidligere heller. Bortsett fra det ulykksalige eksperimentet med først en, og så to stk. XTZ 10" sub'er ifjor. Å kvitte seg med subene er definitivt den største oppgraderingen ever ;D ;D

    Edit: Mine erfaringer er gjort med 4x6 kv. PFSP. Jeg ser her på HFS at enkelte andre har eksperimentert med 2,5 kv. solidcore enkeltledere med tildels svært tvilsom terminering.
    En mand som når til erkendelse af at subber ingen berettigelse har får min fulde respekt. ;D
    Kanskje du burde forsøke deg på noe som oppriktig kan/bør kalles en sub først... ;D
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Duelund_Support skrev:
    Nu vil jeg lige tillade mig at skrive om solidcore RCA. Jeg bruger normalt Duelund fladvalset sølv. Har ved tidligere lejligheder haft anledning til at høre nogle versioner hvor der er blevet lagt 24 karat guld på for derefter at blive varmebehandlet på en sådan måde at guldet smelter ind i overfladen på sølvet. Det har disse lejligheder haft en lyd der var af ufattelig høj klasse. Nu vil en kamerat skille sig af med de fleste af sine. Disse har gennemgået ovenstående process 3 gange. De påmonterede stik er af Rodonbehandlet rent sølv.
    Jeg har i øjeblikket et af disse kabler som digitalkabel og 2 som overførsel mellem dac og pre. Det løfter lyden op i en helt anden klasse. Disse kabler er kun lavet i ganske få eksemplarer idet de er ret dyre.
    Jeg er en lykkelig mand da jeg får dem ret billigt. Det er dog mere end jeg burde lægge ud på sådan nogle kabler men har erkendt at tilbuddet aldrig kommer igen.
    Nå er jeg ikke med - du refererer til flatvalset sølv med tre ganger gullbehandling... Hva har så dette med denne diskusjonens tema omkring billig grøftekabel/EKKJ (solid core) å gjøre? ???
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde vært veldig hyggelig om vi kunne diskutert uten å komme med "små angrep" mot hverandre og det hadde også vært fint om det hadde vært mulig å holde oss til tema. Sølv og gull kan diskuteres i egen tråd, og her er det solidcore som er tema.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Høvdingen skrev:
    Det hadde vært veldig hyggelig om vi kunne diskutert uten å komme med "små angrep" mot hverandre og det hadde også vært fint om det hadde vært mulig å holde oss til tema. Sølv og gull kan diskuteres i egen tråd, og her er det solidcore som er tema.
    Solidcore kobber og solidcore sølv guld må vel kunne diskuteres i samme tråd. Jeg tror snarere det er dig der ikke forstår ordet solidcore.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    En persons bruk av "smileys" avslører en god del om vedkommendes holdninger ;)
    DET er jeg helt enig i. Selv om kanskje bruken i dette tilfellet ikke er den verste, i og med at den ikke var myntet på en bestemt person, men en gruppe personer. Uansett, så kan det si endel om denne personens respekt for andre mennesker. Skjønt i dette tilfellet tror jeg det mer var et arbeidsuhell, enn et utslag av en generell holdning. Men det er de som faktisk har den holdningen. Det er enkelt å se hvordan rullingen med øyne brukes for å disse enkeltpersoner i debatter. Noe jeg synes er forferdelig uhøflig. En stor glip i den allmenne dannelse og folkeskikk.

    Personlig bruker jeg nesten bare den smileyen når jeg er selvironisk. Eller når jeg omtaler andre saker som ikke er knyttet opp til en person som opptrer i tråden. Men det kan sikkert forekomme, og da får dere ha meg unnskyldt mitt dårlige humør som har ført til at min folkeskikk tok seg en pissepause ::)

    Jeg forstår forresten ikke hvorfor tilhengere av kjøpekabel avviser kaare som løsning på nesten generelt grunnlag. Dere vet vel at Xindaks bejublede kabler er solid core?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    baluba skrev:
    lark skrev:
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    En persons bruk av "smileys" avslører en god del om vedkommendes holdninger ;)
    DET er jeg helt enig i. Selv om kanskje bruken i dette tilfellet ikke er den verste, i og med at den ikke var myntet på en bestemt person, men en gruppe personer. Uansett, så kan det si endel om denne personens respekt for andre mennesker. Skjønt i dette tilfellet tror jeg det mer var et arbeidsuhell, enn et utslag av en generell holdning. Men det er de som faktisk har den holdningen. Det er enkelt å se hvordan rullingen med øyne brukes for å disse enkeltpersoner i debatter. Noe jeg synes er forferdelig uhøflig. En stor glip i den allmenne dannelse og folkeskikk.

    Personlig bruker jeg nesten bare den smileyen når jeg er selvironisk. Eller når jeg omtaler andre saker som ikke er knyttet opp til en person som opptrer i tråden. Men det kan sikkert forekomme, og da får dere ha meg unnskyldt mitt dårlige humør som har ført til at min folkeskikk tok seg en pissepause ::)

    Jeg forstår forresten ikke hvorfor tilhengere av kjøpekabel avviser kaare som løsning på nesten generelt grunnlag. Dere vet vel at Xindaks bejublede kabler er solid core?
    Hvilke da?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.577
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    baluba skrev:
    lark skrev:
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    En persons bruk av "smileys" avslører en god del om vedkommendes holdninger ;)
    DET er jeg helt enig i. Selv om kanskje bruken i dette tilfellet ikke er den verste, i og med at den ikke var myntet på en bestemt person, men en gruppe personer. Uansett, så kan det si endel om denne personens respekt for andre mennesker. Skjønt i dette tilfellet tror jeg det mer var et arbeidsuhell, enn et utslag av en generell holdning. Men det er de som faktisk har den holdningen. Det er enkelt å se hvordan rullingen med øyne brukes for å disse enkeltpersoner i debatter. Noe jeg synes er forferdelig uhøflig. En stor glip i den allmenne dannelse og folkeskikk.

    Personlig bruker jeg nesten bare den smileyen når jeg er selvironisk. Eller når jeg omtaler andre saker som ikke er knyttet opp til en person som opptrer i tråden. Men det kan sikkert forekomme, og da får dere ha meg unnskyldt mitt dårlige humør som har ført til at min folkeskikk tok seg en pissepause ::)

    Jeg forstår forresten ikke hvorfor tilhengere av kjøpekabel avviser kaare som løsning på nesten generelt grunnlag. Dere vet vel at Xindaks bejublede kabler er solid core?
    Hvilke da?
    Det lurer jeg på også, Vermin.
    Jeg har hatt Xindak strømkabler, Xindak RCA og Xindak ht.kabler.
    Alt er avhendet.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vermin skrev:
    baluba skrev:
    lark skrev:
    Flageborg skrev:
    lark skrev:
    Og hvorfor den øyerullingen til slutt, Flageborg?
    Opplever alt for ofte at "forumfolket" har veldig bastante meninger, MEN når det endelig
    åpnes for en mulighet til å praktisere lydopplevelser - kommer allverdens unnskyldninger
    som gjør det UMULIG ::)
    En persons bruk av "smileys" avslører en god del om vedkommendes holdninger ;)
    DET er jeg helt enig i. Selv om kanskje bruken i dette tilfellet ikke er den verste, i og med at den ikke var myntet på en bestemt person, men en gruppe personer. Uansett, så kan det si endel om denne personens respekt for andre mennesker. Skjønt i dette tilfellet tror jeg det mer var et arbeidsuhell, enn et utslag av en generell holdning. Men det er de som faktisk har den holdningen. Det er enkelt å se hvordan rullingen med øyne brukes for å disse enkeltpersoner i debatter. Noe jeg synes er forferdelig uhøflig. En stor glip i den allmenne dannelse og folkeskikk.

    Personlig bruker jeg nesten bare den smileyen når jeg er selvironisk. Eller når jeg omtaler andre saker som ikke er knyttet opp til en person som opptrer i tråden. Men det kan sikkert forekomme, og da får dere ha meg unnskyldt mitt dårlige humør som har ført til at min folkeskikk tok seg en pissepause ::)

    Jeg forstår forresten ikke hvorfor tilhengere av kjøpekabel avviser kaare som løsning på nesten generelt grunnlag. Dere vet vel at Xindaks bejublede kabler er solid core?
    Hvilke da?
    Jeg bruker for øyeblikket SC-01, som bygger på samme prinsipp som disse:
    SC-03: http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=246
    SC-01: http://www.audiofoni.no/index.php?id=256&tid=news



    De består av noen få kordeller som er flettet. Noen mener at fletting ikke er bra, men disse kablene låter i alle fall flott. De er mye billigere enn de ser ut til. Lurer på om det er 700 kroner for et terminert sett. Også de dyrere kablene er basert på kaare. Jeg mener Dr. Evil bruker FS Gold SE, og de er også solid core. Det er tydelig når du har dem i hånden.

    Jeg synes ikke 700 er for mye når WAF tas med i regnestykket. For de ser flotte ut, og mye dyrere enn det som er tilfellet. Kommer i en lekker eske med "silkefor" også. Det trenger ikke være dyrt, for å låte fint og se flott ut.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, gutten min. Jeg tilhører ikke deg, og lurer litt på om du er gammel nok til å kalle meg gutten din ;).
    Og jeg gir blaffen i hvordan noe er gjennomført, så lenge det låter så bra som det gjør. Så enkel er min holdning til det. Teorier kan få meg på sporet av noe, men det er alltid ørene som avgjør. Og Xindaks kabler låter meget bra til prisen. Jeg har aldri hørt noen mene noe annet. Men jeg har hørt at noen ganger er loddingen under pari, men med en så grei importør er ikke det noe problem.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    baluba skrev:
    Hmm, gutten min. Jeg tilhører ikke deg, og lurer litt på om du er gammel nok til å kalle meg gutten din.
    Og jeg gir blaffen i hvordan noe er gjennomført, så lenge det låter så bra som det gjør. Så enkel er min holdning til det. Teorier kan få meg på sporet av noe, men det er alltid ørene som avgjør. Og Xindaks kabler låter meget bra til prisen. Jeg har aldri hørt noen mene noe annet. Men jeg har hørt at noen ganger er loddingen under pari, men med en så grei importør er ikke det noe problem.
    Nå var vel ikke dette en diskusjon om lyd heller gutten min, ;) det var en real faktaopplysning

    Edit: Jeg er enig i detmed lyden, Xindak sine kabler låter veldig bra og jeg spiller på mine hver dag
     
    L

    lark

    Gjest
    Jeg mener at Audioquest bruker flere individuellt isolerte SC-ledere i sine ht-kabler. Det totale tverrsnittet kommer nok ikke i nærheten av 4x6 kv EKKJ/PFSP, så det kan vel ikke sammenlignes.

    Edit: Sitat fra Audioquest sine web-sider:

    LONG-GRAIN COPPER/PERFECT-SURFACE COPPER: Type-8 uses a carefully finessed combination of Long-Grain Copper (LGC) and extremely high purity Perfect-Surface Copper (PSC) conductors. All conductors are solid, which prevents strand interaction, a major source of distortion. Surface quality is critical because a conductor can be considered as a rail-guide for both the electric fields within a conductor, and for the magnetic fields outside the conductor. LGC has fewer oxides within the conducting material, less impurities, less grain boundaries, and definitively better performance. The astonishingly smooth and pure PSC further eliminates harshness and greatly increases clarity compared to OFHC, OCC, 8N and other coppers.

    Interessant påstand uthevet med rød farge :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.946
    Antall liker
    29.508
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    En liten oppfølging av mine forsøk med solidcore:

    Har gått og ventet på en åpenbaring her, men det kom ingen, så i går røsket jeg solidcore-kablene ut av kjeden, og gikk tilbake til noname- multistrand.

    Åpenbaringen uteble ikke:
    Ble prompte belønnet med tørrere, strammere og dypere bass.

    Forsøket er herved avsluttet for mitt vedkommende. Går tilbake til multistrand.

    mvh
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    tkr skrev:
    Hei,
    En liten oppfølging av mine forsøk med solidcore:

    Har gått og ventet på en åpenbaring her, men det kom ingen, så i går røsket jeg solidcore-kablene ut av kjeden, og gikk tilbake til noname- multistrand.

    Åpenbaringen uteble ikke:
    Ble prompte belønnet med tørrere, strammere og dypere bass.

    Forsøket er herved avsluttet for mitt vedkommende. Går tilbake til multistrand.

    mvh
    Tyndt indlæg. :mad: Hvad med Diskant,mellemtone, perspektiv, opløsning og dybde (herunder ruminformationer ) det er netop her jeg mener solidcore er en klar vinder.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.946
    Antall liker
    29.508
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Tyndt indlæg. :mad:
    Hvad med Diskant,mellemtone, perspektiv, opløsning og dybde (herunder ruminformationer ) det er netop her jeg mener solidcore er en klar vinder.
    Bruker aktiv deling i det digitale domenet. Deler ved rundt 700 Hz. Derfra går det to separate datastrømmer til dac.
    Har hatt solidcore på bass/mellomtone. Litt vanskelig å gi deg noe info om annet enn hvordan bassen låt, og den låt litt utflytende og tam.
    mvh
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Duelund_Support skrev:
    Hvad med Diskant,mellemtone, perspektiv, opløsning og dybde (herunder ruminformationer ) det er netop her jeg mener solidcore er en klar vinder.
    For min del kan der nevnes at det er nettopp på de punkter som du nevner at mine opplevelser gjør at solidcore er en klar taper. Diskant, perspektiv, oppløsning og dybde lider STOOOORT med solidcore i kjeden. Nær alt liv i musikken drepes, og vi snakker da om evnen til å "forme" et menneskelig uttrykk i fremførelsen. Stemmer blir tørre og mindre definerte samt mindre oppløst. Perspektivet og dybden forsvinner langt inn i bakveggen - og det er forsvinnende lite igjen av dette i rommet mellom deg og høyttalerne.
    Med "bedrelydende" kabler er holografien (når den skal være der) ytterst definert og velplassert, altså intet resultat av "fnidder" eller forvrengning.
    Med solidcore finner du knapt tegn til dette.

    Merkelig at det er slik, men dette er altså opplevd i flere ulike oppsett.

    OG, så lenge jeg opplever det slik, skal ikke andre komme og prakke på meg sine motsatte erfaringer.

    Jeg oppfordrer egentlig derfor alle som lurer på hvordan solidcore endrer lydbildet til å teste selv, eller være med på tester som jevnlig utføres. Eksempelvis testen kommende helg i Hjemmekinos lokaler.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoKo skrev:
    OG, så lenge jeg opplever det slik, skal ikke andre komme og prakke på meg sine motsatte erfaringer.
    Hva? Vil du ikke høre hva andre opplever med sine valg? Åffererduherinnedua?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    RoKo skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hvad med Diskant,mellemtone, perspektiv, opløsning og dybde (herunder ruminformationer ) det er netop her jeg mener solidcore er en klar vinder.
    For min del kan der nevnes at det er nettopp på de punkter som du nevner at mine opplevelser gjør at solidcore er en klar taper. Diskant, perspektiv, oppløsning og dybde lider STOOOORT med solidcore i kjeden. Nær alt liv i musikken drepes, og vi snakker da om evnen til å "forme" et menneskelig uttrykk i fremførelsen. Stemmer blir tørre og mindre definerte samt mindre oppløst. Perspektivet og dybden forsvinner langt inn i bakveggen - og det er forsvinnende lite igjen av dette i rommet mellom deg og høyttalerne.
    Med "bedrelydende" kabler er holografien (når den skal være der) ytterst definert og velplassert, altså intet resultat av "fnidder" eller forvrengning.
    Med solidcore finner du knapt tegn til dette.

    Merkelig at det er slik, men dette er altså opplevd i flere ulike oppsett.

    OG, så lenge jeg opplever det slik, skal ikke andre komme og prakke på meg sine motsatte erfaringer.

    Jeg oppfordrer egentlig derfor alle som lurer på hvordan solidcore endrer lydbildet til å teste selv, eller være med på tester som jevnlig utføres. Eksempelvis testen kommende helg i Hjemmekinos lokaler.
    Jeg tror forskellen på os to er forskellige krav til hvordan gengivelsen SKAL VÆRE.
    Jeg mener bestemt det er en FEJL hvis det er ret meget mellem dig og højttalerne.
    Nu bruger jeg nu ikke kobberkabler men sølv.
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    RoKo skrev:
    OG, så lenge jeg opplever det slik, skal ikke andre komme og prakke på meg sine motsatte erfaringer.
    Hva? Vil du ikke høre hva andre opplever med sine valg? Åffererduherinnedua?
    Jeg skrev "prakke på meg" - ikke hva de opplever.
    Enkelte er så himla nedlatende at det grenser til sjikane! Og dette KUN fordi de ikke kan tåle at andre ikke "bejubler" solidcore.

    For øvrig er ikke dette et forbilagt stadium - det skal testes videre!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn