K
Heldigvis har jeg ikke highendanlegg.orso skrev:Skinnstol har da ingenting aa gjoere i et high-end anlegg.
Da skulle vel denne passe ;DValentino skrev:Heldigvis har jeg ikke highendanlegg.
Filtertapper Jurtapper.lark skrev:Da skulle vel denne passe ;DValentino skrev:Heldigvis har jeg ikke highendanlegg.
Denne ser det da vitterlig ut som det er mulighet for å ta av nakkestøtten på.hifiguru skrev:Vet denne har litt for mye nakkestøtte til seriøs lytting, men synes den er steintøff, som en teknokratisk utgave av gode gamle eames lounge
Edit: det er Varièr Tok
Sikkert ypperlig alternativ for hemoridebefengte musikknytere som har sittet alt for mange år i en dårlig stol....65finger skrev:Festlig variant
Det første bildet i innlegget, den stolen så kul og komfy utTJ skrev:En god lyttestol bør være god å sitte i, slik at man kan slappe av og la musikken flyte rett inn i sjela.
I tillegg vil jeg tro at en hardt stoppet skinnstol hvor ryggen går opp til ørene eller overe ørene vil være mindre gunstig med tanke på førsterefleksjon i diskantområdet enn en i ullstoff eller lignende(?)
Ellers liker jeg veldig godt Spinnaker fra Hødnebø - kanongod stol å sitte i i tillegg til funksjonell og vakker.
Jeg synes denne er noe av det bedre som er laget av nyere design, men den er håpløs for en på 190 cm (som meg). Møbelbutikken jeg kjøpte min Delta Swing hadde sluttet å føre Tok da sittestillingen ble helt feil for de fleste. De nevnte det kanskje skulle gjøres noen justeringer, kan hende det er fikset på......hifiguru skrev:Vet denne har litt for mye nakkestøtte til seriøs lytting, men synes den er steintøff, som en teknokratisk utgave av gode gamle eames lounge
Edit: det er Varièr Tok
Greitt for meg, men eg liker ikkje akkurat den versjonen, ikkje vil den passe inn over alt heller...C. Alshus skrev:Istedet for Dixie stolen, ville jeg valgt originalen; Jetson 66 av Bruno Matsson.
15000,- +
I så måte er dette en drømmestol fro små mennesker - man kan sitte rett, "diagonalt" og, eg veit ikkje heilt korleis eg skal forklare, men kan henge fingrene fast i ramma, i krokane for kanvasen på en måte som gjør at man kan sitte med hendene over hauet eller på annan måte uten å bruke krefter på det... Eg elska den stolen der i heile oppveksten!slowmotion skrev:Det er derfor jeg bruker en liten toseter sofa med lav rygg.
Man kan sitte på mange forskjellig måter.
Noen av stolene som det er bilde av i denne tråden hadde jeg fått krampe av å sitte i, tror jeg.
Den så fin ut. vet du hvor mye den koster?Stian skrev:Denne er digg
Jeg tror den koster rundt 20K tror jeg avhengig av materiale. Her er adressen http://www.varier.no/default.aspx?menu=63565finger skrev:Den så fin ut. vet du hvor mye den koster?
Det stemmer, totalt 4 stillinger.65finger skrev:Det ser ut som den kan vippes et hakk frem
Designeren heter Peter Opsvik som bl.a. spiller saksofon og startet sin karriere som designer på Tandberg, der han designet bærbare radioer (1965-70)Stian skrev:Denne er digg
Hei Roysen, hvordan går det med valget av lyttestol? Prøvesatt denne modellen når jeg var på besøk hos Lilleborg i Sanakerveien i dag. I Resepsjonen hadde de fire stykker i rød og jeg ble svært imponert over sittekomforen, denne ønsker også jeg meg! I tillegg kommer hodet såpas høy opp at man slipper evt. refleksjoner fra stolen. Lykke til!Roysen skrev:Denne vil jeg ha! Hvor kan den kjøpes i Norge? Takk for tipset.thomand skrev:Ønsker meg denne jeg:
Mvh
Roysen
FallenA skrev:Bruker den faktisk selv. Utrolig god å sitte i, og jeg skal "oppgradere" til skinn etter hvert
Eneste aberet er at den kan være bittelitt for lav i mitt rom hvor jeg sitter nær høyttalerne.
Skal man ha lyttestol med spikes, så er den tidligere viste fakirstolen et mye bedre alternativ. Spikes skal plasseres mellom lytter og stol for best bassrespons. Ikke mellom stol og gulv som mange feilaktig tror.Proffen skrev:FallenA skrev:Bruker den faktisk selv. Utrolig god å sitte i, og jeg skal "oppgradere" til skinn etter hvert
Eneste aberet er at den kan være bittelitt for lav i mitt rom hvor jeg sitter nær høyttalerne.
Aldri vurdert å montere dem på spikes? ;D Da kommer du fort et par-tre cm høyere................. ;D
mvh
Proffen
;D ;D noe sånt? litt dårlig bildelark skrev:Skal man ha lyttestol med spikes, så er den tidligere viste fakirstolen et mye bedre alternativ. Spikes skal plasseres mellom lytter og stol for best bassrespons. Ikke mellom stol og gulv som mange feilaktig tror.Proffen skrev:FallenA skrev:Bruker den faktisk selv. Utrolig god å sitte i, og jeg skal "oppgradere" til skinn etter hvert
Aldri vurdert å montere dem på spikes? ;D Da kommer du fort et par-tre cm høyere................. ;D
mvh
Proffen