ErosLoveking
Æresmedlem
å sitte på den der, er vel som en helaften med MGP.
Hehe. med andre ord: en straff!ErosLoveking skrev:å sitte på den der, er vel som en helaften med MGP.
Denne har jeg også hatt i noen år nå( i stoff pga. mindre refleksjoner) og er faktisk såre fornøyd med å sitte i den. Ofte timesvis av gangen uten "lyttetrøtthet"bjornh skrev:Ofte er det slik at en ordentlig stol koster fletta for mange. For ti år siden fant plutselig en på IKEA som ikke bare var billig, men faktisk ganske bra å sitte i, og som jeg har brukt i årevis til å lytte på musikk i, nemlig lenestolen Poäng.
Mvh. Bjørn
Her er et bedre bilde ;D Tettheten mellom spikerene bestemmer man selv ved bestilling ;D ;D ;D65finger skrev:;D ;D noe sånt? litt dårlig bilde
Enig.... komfortmessig er denne stolen veldig god.emotikon skrev:Denne har jeg også hatt i noen år nå( i stoff pga. mindre refleksjoner) og er faktisk såre fornøyd med å sitte i den. Ofte timesvis av gangen uten "lyttetrøtthet"bjornh skrev:Ofte er det slik at en ordentlig stol koster fletta for mange. For ti år siden fant plutselig en på IKEA som ikke bare var billig, men faktisk ganske bra å sitte i, og som jeg har brukt i årevis til å lytte på musikk i, nemlig lenestolen Poäng.
Mvh. Bjørn
Dette er nok selve folke-lyttestolen, tenker jeg. Den er forbausende god til prisen, og er meget holdbar selv om den ikke ser sånn ut.FallenA skrev:Enig.... komfortmessig er denne stolen veldig god.emotikon skrev:Denne har jeg også hatt i noen år nå( i stoff pga. mindre refleksjoner) og er faktisk såre fornøyd med å sitte i den. Ofte timesvis av gangen uten "lyttetrøtthet"bjornh skrev:Ofte er det slik at en ordentlig stol koster fletta for mange. For ti år siden fant plutselig en på IKEA som ikke bare var billig, men faktisk ganske bra å sitte i, og som jeg har brukt i årevis til å lytte på musikk i, nemlig lenestolen Poäng.
Mvh. Bjørn
;D ;D trudde du va motstander av spikeslark skrev:Her er et bedre bilde ;D Tettheten mellom spikerene bestemmer man selv ved bestilling ;D ;D ;D65finger skrev:;D ;D noe sånt? litt dårlig bilde
Men den egner seg faktisk godt som et DIY prosjekt Mange penger å spare!!
Opplagt anlegget det er noe feil med daValentino skrev:klarer man ikke å nyte musikken til fulle fra en spikerseng i en annen etasje i andre enden av huset, er det noe feil med anlegget.... eller evnen til å motta og nyte....
HFfredd skrev:Eames lounge chair er min trofaste lyttestol
Vitra - OsloJAND skrev:Hvor kjøper man Vitra Lounge Chair og Ottoman, og hva må man betale?
Et hakk til bakover er perfekt.( Benputene på min er nå utslitt,så den har gitt meg mange gode timer med musikk) ;Dvredensgnag skrev:Her er Opsviks Balans i det som ville vært lytteposisjon.
I designstudioet hans står det et piano, en kontrabass, og et trommesett, og saksofonen har han med seg - og på stereoanlegget sitt har han skåret inn "Stjålet fra Peter Opsvik" på hver eneste komponent! Så han er glad i musikken sin.
Spisebordsstoler passer kun til tolvtonemusikk.Valentino skrev:Har ikke asbjbo også spisebordsstol som lyttestol? Jeg mener å erindre noe slikt.
Akkurat. Dette med høyden på nakkeputa er vikitg å være klar over hvis man vurderer Peel som lyttestol. For oss som er lengre enn gjennomsnittet er det greit, mine ører havner godt over nakkestøtta når den reguleres ned. Hvis man ikke er lang vil du få akkurat det du beskriver, en parabol bak hodet. Varier Peel bør prøvesittes før man bestemmer seg.KW skrev:Stolen er vel et eksempel på god design (smaken avgjør) som det også er god sittekomfort i, det er laaangt fra tilfelle bestandig.
Brodern anbefalte denne da jeg skulle handle noen år tilbake.
Derimot tror jeg ikke det å sitte inni en (tilnærmet) parabol er det helt ideelle rent lyttemessig, men det er nå min mening/tro.
Dette med stol/sittemøbel er f... ikke helt lett, mye fordi det kan være vanskelig å få en følelse av hvordan møbelet er å sitte i i lengre tid kun ved butikkbesøk.
Jeg har forøvrig noe ikke helt ulikt og bredt hodeputearrangement, heldigvis regulerbart i høyden at når jeg senker puta helt ned så kommer ørene (selv for meg) akkurat såvidt i overkant av puta.
Mvh.KW